Harman Kardon HK 970

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon HK 970 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Paulo777 16-10-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

Heb deze versterker nu ruim 3 jaar in mijn bezit, en ben zeer tevreden,wat een mooi geluid. je hoort veel meer tonen. Ik luister wel met originele cd's, want een mp3 klinkt gewoon niet mooi, nergens op.

Hanssie12 12-10-2010

--------Update review, 12-10-2010-----------
Ik ben nog steeds dik tevreden met de HK970, heb de versterker nu 4 jaar en kan nu ook een oordeel over de duurzaamheid geven, die is goed!

Dit zei ik (Review: Hanssie12 17-11-2006 ) bijna 4 jaar geleden:

zwarte front, veel mooier dan half metaal. Wat de verbeteringen t.o.v de vorige
zijn weet ik niet.

Jammer vind ik dat de tekst op het front niet door licht ondersteunt wordt en
daardoor slecht leesbaar is bij minder licht. Aan de andere kant ziet hij er
daarom er zo strak uit en dat heeft zeker wat!

----------1e review, 17-11-2006----------

zwarte front, veel mooier dan half metaal. Wat de verbeteringen t.o.v de vorige
zijn weet ik niet.

Jammer vind ik dat de tekst op het front niet door licht ondersteunt wordt en
daardoor slecht leesbaar is bij minder licht. Aan de andere kant ziet hij er
daarom er zo strak uit en dat heeft zeker wat!

Kees3000 11-10-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

Deze versterker in helmond gekocht voor slechts €199,-werkelijk ongeloofelijk wat een versterker.
Ik heb lang gezocht naar een versterker waar ik mijn platenspeler nog op aan kon sluiten want die zijn er niet meer zo veel.
Versterker heeft veel vermogen en geeft een mooi geluid (Vier JBL zuilspeakers aangeloten).
Ik vindt de blauwe verlichting mooi maar mijn vrouw vindt het minder zo zie je maar smaken verschillen. Tot nu toe zeer tevreden, voor dat geld een koopje.

Hans_HK 20-10-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

Versterker destijds in set gekocht. Eerste versterker bleek thuis niet te werken dus kon volgende dag retour.

Inmiddels 1,5 jaar in bezit, en toen begaf het linker kanaal het. Terug naar winkelier (geen garantie meer). Voor reparatie naar importeur gestuurd, na 3 weken kon ik versterker zonder kosten weer ophalen. Goede service dus.

Voor de rest erg tevreden met HK.

Rien1968 29-09-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

Tsja... in een woord wat een bak ellende. Het laag valt werkelijk byzonder tegen met alle luidsprekers van KEF of Mission. het lijkt wel een kermis versterker, super schel en blik geluid, nee Harman Kardon is niet meer wat het 10 jaar geleden was. Ik heb maar weer mijn ooude vertrouwde pioneer teruggezet en deze op marktplaats gezet.

Joost7 26-09-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

Deze versterker (in zwarte 'limited' edition uitvoering) meer dan een half jaar in gebruik. Ben qua geluid erg tevreden mee. Heb er twee B&W XT4 speakers op staan. Alleen de linkeruitgang is opeens gaan storen. Oftewel ik ben m'n versterker weken lang kwijt ter reparatie. Ik heb de bijbehorende cd speler toen tegelijkertijd aangeschaft, en dat duurde ook 2 exemplaren voordat ik er eentje had die uberhaupt werkte.

Kortom: Het is een zeer goede versterker, als ie werkt. Maar wat ik hier zo lees is de betrouwbaarheid belabberd, dat merk ik dus nu ook.

ine en jos 06-10-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

inmiddels 9 maanden in bezit en qua geluid nog steeds top, zie eerdere review. In m'n vorige review waarschuwde ik al voor de kwaliteit. Harman is niet meer de degelijkheid die we gewend zijn. De kwaliteitscontrole is pet. E.e.a. resulteerde in het begin in een niet werkende afstandsbediening. Nu is m'n linkerkanaal uitgevallen geweest. Inmiddels wel weer keurig gerepareerd en omdat ik bij een goede hifiwinkel e.e.a. heb gekocht in de tussentijd (4 weken) een vervangende versterker gekregen.
Daarom. Koop Harman altijd bij een officiele dealer of koop iets anders. Jammer want de muzikaliteit van deze versterker is echt heel goed.

ToXido 14-05-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

De combinatie van de HK970 met mijn KEF Q-11's(zware 4-weg) geeft een fantastisch geluid: zowel zacht als flink hard.
Ik ga na bijna een jaar nog steeds met zeer veel plezier zitten luisteren (en kijken).
Jammer dat hij geen digitale ingang heeft.

Sernie 08-04-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

Probeer voor deze prijs maar eens iets beters te kopen.Fraai geluid(ietwat koel),genoeg vermogen,plezierig in gebruik en het apparaat ziet er in de zwarte uitvoering mooi uit.
Advies:koop er meteen voor hetzelfde geld de hd970
erbij.Je hebt dan voor een relatief klein bedrag een topinstallatie.

basco1975 07-04-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

Deze versterker aangeschaft ter vervanging van een 12 jaar oude Onkyo die de laatste jaren regelematig stuk ging (defecte condensatoren en inputselector).

De Harman/Kardon op dezelfde 4 speakers aangesloten. Het geluid is vele malen beter als van de Onkyo. Helaas blijkt de betrouwbaarheid om te huilen. Na iets langer dan een jaar kraakt de rechter uitgang van speakerset 1 en de linker van speakerset 2 valt soms helemaal weg om vervolgens met luid gekraak weer terug te komen. Teruggebracht voor garantie, 3 a 4 weken ben ik 'm kwijt en eigenlijk ben ik hem het liefst voor goed kwijt.

Heb je tegenwoordig met al die rommel uit China. Waar is die tijd gebleven dat ze nog echt goede versterkers maakten die probleemloos 20 jaar meegaan.......

hvkduke 06-08-2006

Heb deze hk 970 gekocht als special edition samen met de cdspeler in zwart. CD
speler is uitmuntend. Versterker mist echter power om eem beetje bas uit mijn
grote infinitys en yamahas te toveren. De toonregeling verandert daar niet veel
aan. Set drie maanden geleden aangeschaft, maar versterker valt tegen en kan
niet op tegen mijn kenwood Ka-1100ex van 20 jaar oud. Ook moet je oppassen met
de AB want de toetsen blijven soms hangen waardoor het volume steeds harder
gaat.

JeroenK 24-11-2005
Geschreven voor: Harman Kardon HK 970

Gekocht in combinatie met de TU 970, HD 970 en speakers Agentum 09 van Quadral.
Absolute topkwaliteit. Haast niet te tillen, levert deze machine alles wat je
je kunt wensen. Het design is smaakgebonden, het gebruiksgemak kan niet beter.
Hier ga ik nog vele jaren plezier van hebben.