Bynolyt Tern 8x45 DCF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bynolyt Tern 8x45 DCF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Henk Broersma 25-08-2010
Geschreven voor: Bynolyt Tern 8x45 DCF

Sinds anderhalve week heb ik deze verrekijker in mijn bezit. Ik ben erg tevreden over de prestaties. Veel kijker voor een redelijke prijs. Hieronder wat gebruikers ervaringen:

Beeldscherpte

Beeld is haarscherp. Ik kon een straatnaam bordje lezen op ongeveer 250 meter afstand lezen. Het was ook mogelijk om twee manen te zien van Jupiter. (De andere twee manen bleken te dicht bij de planneet te staan bij deze gelegenheid) Ik zag een Airbus 340 van Virgin Atlantic, die op ongeveer 10 km hoogte vloog een fuel-dump maken.

Randscherpte.

Beeld is voor 80-90 % scherp daarna tegen de rand onscherpte.

Kleurranden kleurweergave

Bij veel contrast kleurranden buiten het centrum van het beeld. Rond Jupiter was sprake van flare. De maan was haarscherp. In het centrum hier geen kleurranden.

Vervorming

Beetje vervorming van rechte (horizontale) lijnen onder- en bovenin het beeld.

Lichtsterkte

In de schemering kan je nog steeds veel zien, zoals herten in een weiland in de schemer. Hier blijkt het voordeel van het 45 mm objectief en slecht 8X vergroting.

P.J. 13-11-2007
Geschreven voor: Bynolyt Tern 8x45 DCF

Kijker sinds enkele dagen in bezit. Zeer tevreden over deze kijker. Erg handzaam (geleverd met draagtas), niet zwaar. Mooie heldere kleuren, tevens in schemering nog redelijk zicht. En niet te vergeten waterproof, altijd handig. Al met al een goede kijker voor een redelijke prijs.

Sander St. 13-10-2007
Geschreven voor: Bynolyt Tern 8x45 DCF

Hmmm, aan de hand van enkele goede recensies had ik deze kijker aangaschaft. In de praktijk viel deze kijker echer erg tegen: enorme kleushifting! (gele en paarse randjes). Misschien had ik een slecht exemplaar. Ik heb deze kijker maar weer teruggebracht naar de winkel.... mijn oude Tasco kijker is zo slecht nog niet.

JHK3 26-09-2007
Geschreven voor: Bynolyt Tern 8x45 DCF

Prima kijker. Niet te groot, niet te zwaar en een uitstekende grip. Degelijk en mooi strak afgewerkt. Mooi helder beeld en soepele bediening. Ook in de schemer nog een redelijk beeld. Stelt al scherp vanaf 3 meter tot oneindig. Ik adviseer een 8x 45 boven een 10 x 45 vanwege de trillingen waar je dan mee te maken krijgt. Bij de 8x vergroting is dit net binnen de perken. Bij de 10 x wordt het snel hinderlijk. Kijker wordt geleverd in mooie draagtas met prima, licht elastische, riem waardoor soepel te dragen. Draagtas ook aan broeksriem te bevestigen. 25 jaar garantie van Bynolyt. Prima kwaliteit voor deze prijs.

MZ63 18-09-2007
Geschreven voor: Bynolyt Tern 8x45 DCF

Zeer goede kijker een echte aanrader.
Dit model is Waterproof en heeft een zeer goede grip.
Ook 's nachts is de kijker prima inzetbaar door zijn pupil uitrede van 5.6mm.
Belangrijk aspect is de de vergrotingsmaatstaaf: denk na! en koop een 8x inplaats van een 10x. Waarom? Omdat als je de kijker meeneemt op wandeltochten zul je je handen zowieso minder goed stil kunenn houden wat dan erg storend is.
Een goede kijker voor een leuke prijs!