Dyson AM06 - Reviews

tafelventilator
Automatisch oscilleren

9,1

Jos 01-09-2016 Product paar dagen in bezit

Groot bereik, dankzij draaitechniek.

Prachtig apparaat qua design, past in elk interieur en werkt voortreffelijk.
Dit model voldoet ruimschoots om een groot vertrek van 60m2 te koelen dankzij de hoge en lage standen. Beschikt over een timer diecmetveen afstandbediening volledig kan worden bediend. Juist door deze techniek in plaats van een schoep en lamelventilator is het perfect mogelijk om bij een buitentemperatuur van meer dan 30 graden de ruimte teckoelen naar 18 gr. Hij is bijna te vergelijken met een airco. Uitstekende kwaliteit van Dyson, prijs is discutabel maar weegt niet op tegen het resultaat.

Pluspunten

• Functies
  • Kwaliteit
  • Weinig onderhoud

Minpunten

Patrice55 31-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Vorig jaar hebben wij de Dyson AM06 gekocht; het was even een uitgave ten opzichte van een 'normale' ventilator maar we hebben er geen seconde spijt van gehad.
De Dyson is extreem geluidsarm en waar een gewone ventilator eigenlijk alleen maar lucht verplaatst, koelt de Dyson ook echt de lucht. We hebben binnen een weerstation waarop o.a. de binnentemperatuur is af te lezen. Toen het vorig jaar in juli zo ontzettend warm was, was het voor het eerst aangenaam in de woonkamer en daalde de temperatuur zichtbaar een voelbaar!
Ik wil hier geen verkooppraatje houden maar ik raad iedereen aan om een Dyson ventilator aan te schaffen; nogmaals, het is even een uitgave t.o.v. een conventionele ventilator MAAR het geld dubbel en dwars waard!
Voor aanstaande zomer zijn wij van plan om ook voor in de slaapkamer een Dyson aan te schaffen. Oh ja, en dat schiet me nu te binnen ( en deze opmerking is alleen voor kattenliefhebbers), omdat de Dyson zo geluidsarm is, vindt onze kat het ook geweldig!
Onze eerdere ventilatoren vond ze alleen maar eng; de Dyson geen centje pijn!!!

Patrice de Bruijn

Anne-Beer 31-05-2015 Product half jaar in bezit

De Dyson AM06 is een geweldige ventilator, allereerst door zijn ongelofelijke stille manier van koelen (ik ben een slechte slaper als het om geluiden gaat, maar heb bij de Dyson totaal geen last van het geluid). Bovendien is hij erg makkelijk te reiniging en het is een plaatje in het interieur.

De duurzaamheid kan ik nog moeilijk beoordelen omdat ik hem nog niet zolang heb, maar de degelijkheid en klantvriendelijkheid van Dyson is alom bekend(vrienden zijn Dyson fan)dus daar vertrouw ik blindelings op.

De prijs is pittig, maar kwaliteit betaalt zichzelf terug.

Klehrie 31-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Naast het feit dat deze ventilator er goed en stijlvol uitziet, is deze ook nog zeer prettig in gebruik. Geeft veel verkoeling en is zeer stil. Daardoor voor ons ideaal in de slaapkamer en kantoor. Bijgeleverd met een afstandsbediening, erg handig.

Makkelijk schoon te maken en veilig voor huisdieren en jonge kinderen.

Ten opzichte van andere standaard ventilators is het een investering, maar een die zeker de moeite waard is gezien bovenstaande pluspunten. Kortom een echte aanrader!

Malcolm1 30-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Geweldige ventilator, zeer geruisloos want op lage standen hoor je niets! maar vooral een geweldige EYE Catcher in de woonkamer. Wij krijgen alleen maar positieve reacties over werking van de ventilator en vooral over het design!

irichie79 30-05-2015 Product half jaar in bezit

De Dyson verkoeld kleine ruimtes goed en is ideaal voor onze dochter van 8 maanden voor in de warme zomer avonden. Op een lage stand beperk je het geluidsniveau zodat wij rustig door kunnen slapen. Gedurende de dag zet je de stand hoger voor meer verkoeling. De design is een eyecatcher en het is erg makkelijk om het schoon te houden. Een aanrader !

PinoNL 29-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Apparaat koelt goed. Als de ruimte erg warm is, even op een hoge stand en de ruimte is koel. Daarna verder op stand 2 voor een perfect resultaat. Mooi design en makkelijk schoon te houden.

Annette B. 29-05-2015 Product half jaar in bezit

Na jarenlang gebruik van de traditionele ventilator, lelijk, vervelend om schoon te maken en vooral luidruchtig, zijn we begonnen met de zwarte versie van Dyson voor de woonkamer/keuken en die bevalt zo goed, ook tijdens het koken, dat we een 2e hebben aangeschaft voor de slaapkamer.
De Dyson maakt met name op de lage snelheden zo weinig geluid dat hij niet stoort tijdens de slaap maar wel verkoelt en vooral heerlijk is bij nachtelijke warmte aanvallen.
Mooi van design, stil met handige afstandsbediening en ideaal om schoon te houden !
Jammer dat de prijs vrij hoog is, maar desondanks denken we er over om een 3e te aan te schaffen.
Klein minpuntje: hij gaat soms aan door de afstandsbediening van de T.V.

MarjoleinKok88 29-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de dyson in eerste instantie gekocht voor mijn katten. Ik woonde op een apartement waar het in de zomer heel erg warm werd. Besteld via de Wehkamp. Hij is zo in elkaar gezet en staat ook nog eens prima in de woonkamer. Wat ook ideaal is, is de timer. Voor het slapen gaan even een uurtje aanzetten en dan gaat hij vanzelf uit! Katten blij en ik blij! Af en toe even het roostertje onderin schoonmaken ( want deze trekt natuurlijk lucht en dus ook beetje stof aan ). Mocht je opzoek zijn naar een 'ventilator', dan is dit een aanrader! Zelfs op de hoogste stand valt het lawaai erg mee!

Anoniem 01-07-2014 Product maand in bezit

Een design ventilator prachtig en functioneel.
Geeft een zeer gelijkmatige koele luchtstroom.
Veel standen en een handige afstand bediening.
In de lagere standen geluidloos.
Makkelijk schoon te houden.
De aankoop meer dan waard.

Len01 26-06-2014 Product maand in bezit

Sinds een maand heb ik de Dyson AM06 in huis, naast dat het een erg mooi apparaat is, ben ik ook zeer te spreken over het gebruik. Zeer gemakkelijk in gebruik en een ware eye catcher in huis!

JustAwesome 05-06-2014 Product paar weken in bezit

Na lang te hebben nagedacht over de aanschaf van een Dyson AM06 ventilator heb ik er toch een gekocht.

Het is een hoop geld, vooral als je een keertje in de Blokker geweest bent en ventilatoren ziet staan voor €19,95.. Maar..!

Toch zit er een hoop verschil in een traditionele ventilator vergeleken met deze Dyson AM06.

1. Installeren en aansluiten
- De Dyson bevat geen lastige instructieboekjes met schroefjes die je vast moet draaien en kappen die je helemaal in elkaar moet zetten. De Dyson komt met een motor en een ring die de luchtstroom gelijkmatig verdeeld. Het is een kwestie van plaatsen en draaien. En dat was ook meteen de hele installatie.

2. Gebruik en gemak
- De afstandsbediening heeft alleen nuttige knoppen. Zo kun je hem in/uitschakelen, laten draaien (oscileren), harder of zachter zetten (standen van 1 tot 10) en een timer instellen. Al met al 4 knopjes.

3. Kwaliteit van het product
- Het blijft plastic, maar volgens Dyson is het polycarbonate. Een degelijk type plastic. En je merkt dat ook wel aan de afwerking. Het ziet er gelikt uit en het is een plaatje voor in de woonkamer of slaapkamer.

4. Blaaskracht en geluidsniveau
- De blaaskracht is wat je kan verwachten van een tafelventilator. Het is niet een model waar je een gehele slaapkamer mee kan verkoelen. Het is wel van belang dat je er niet verder als 5 meter van af bent. Dan voel je namelijk weinig. Het is echt een ventilator voor op tafel welke je misschien een halve meter/meter vanaf zit. Maar boven de 2 meter wordt de luchtstroom al een stuk minder. Het mooie ervan is dat je hem vrijwel traploos kunt instellen. Je kan hem heeeel langzaam een briesje laten verspreiden, of flink laten verkoelen op stand 10.

Het geluidsniveau is prima, je hoort geen bladen in de lucht hakken, en een motor hoor je nauwelijks tot niet. Je hoort alleen het aanzuigen en blazen van lucht. Je kan het vergelijken met een drukcabine in een vliegtuig. Het zuigende geluid daarvan. Dit hoor je eigenlijk alleen duidelijk als hij op zijn hardste stand staat. Op stand 5 (de helft) is hij echt super stil.

De ventilator kan 320 liter per seconde geven, vergeleken met traditionele ventilatoren is dit er nog ietsje boven maar door het aparte ontwerp is dit dan ook wel een rechte, constante en kleine luchtstroom. Als je net iets buiten de cirkel bent voel je geen lucht meer.

---
Conclusie:

De Dyson AM06 is een prachtig ontworpen tafelventilator die versteld kan worden in richting: omhoog of naar beneden en kan oscileren. Er is een magneetbevestiging aan de bovenkant om de afstandsbediening te plaatsen. Handige toevoegingen, maar, voor €349 euro krijg je net zoveel lucht als een normale tafelventilator bij het Kruidvat. Waarom zou je perce een Dyson moeten kopen?

Ik wil hem gebruiken voor op mijn nachtkastje om te slapen. Ik heb al meer als 4 ventilatoren gehad welke allemaal piepen, kraken, tikken of die zo hard blazen dat het koud wordt. Ik houdt zelf van kwaliteit en een duurzaam product. Ik denk dat Dyson geslaagd is een designvol product te ontwerpen met goede prestaties. Dus; wil je er zeker van zijn dat je kwaliteit krijgt, je een goed product krijgt en stilte wilt ervaren, dan kan je niets anders doen, dan een Dyson aan te schaffen.

Tip: Als je hem in een woonkamer wilt gebruiken en meer koeling wilt zou ik kijken voor een AM08. Die heeft het dubbele aan luchtverplaatsing.