Inventum IL010

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum IL010 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

E. van de Kleut 29-02-2020

Vaatwasser Inventum IL010 ronduit verbluffend

Geschreven voor: Inventum IL010

Ik ben heel blij met mijn nieuwe Inventum IL010. Het is een klein formaat vaatwasser voor 10 couverts, geschikt voor mijn huishoudinkje van eerst twee en nu nog maar een persoon. In mijn keuken was er net een hoekje, dat aan een smalle vaatwasser genoeg plaats bood.
Toen mijn vorige vaatwasser het niet meer deed en een error aangaf raadde iemand met verstand van keukenapparaten mij aan de machine maar niet te laten repareren. Ik was ook niet zo enthousiast over die machine: elke keer vlogen de wieltjes van de schuiflade van de rails, de afwas kwam er nooit helemaal droog uit en vaak was de vaat niet helemaal schoon. Aanvankelijk ook overwogen geen nieuwe aan te schaffen. Natuurlijk kon voor dat kleine beetje afwas ook wel met de handjes gewapperd worden.
Maar toch…: het gemak dient nu eenmaal de mens. Dan ga je eens op internet kijken… bij Cool Blue werd de vaatwasser Inventum IL010 aanbevolen voor € 319 ,00 inclusief brengen en aansluiten…. Op vrijdag besteld en zaterdagmiddag stond de vaatwasser al op zijn bestemde plekje en werd aan de eerste probeer-wasbeurt onderworpen. Heel zachtjes werd in de kuip het klotsen van water gehoord. Daar werd gewassen, hoor!!! Maar ja, er zat natuurlijk nog geen vieze vaat in.
Echter na de eerste echte wasbeurt op de ECO-toer kwam de vaatwas er stralend schoon uit, zonder strepen en droog. Daarna een korte wasbeurt van 50 minuten geprobeerd met alleen warm spoelen als afsluiting. De vaat bleek tot mijn verrassing heel schoon en nagenoeg gedroogd te zijn. Ook kan met deze vaatwasser een half wasje gedaan worden. Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar het zit er op!!!
Eén opmerking over de handleiding: de letters zijn bij het geven van belangrijke instructies nogal klein uitgevallen, terwijl de inleiding goed leesbare grote letters heeft.
Instellen op de waterhardheid was toch wel wat ingewikkeld. Bovendien mis ik een signaaltje als een wasprogramma is afgelopen. Dan brandt er wel een lichtje.
Zijdelings werd wel getipt dat in plaats van spoelmiddel en zout gewassen kan worden met een modern 3-in-1-wastablet.

Pluspunten

• redelijke prijs
  • wast en droogt goed schoon
  • goed in te ruimen

walter 01-12-2019

voldoet aan alles wat ik nodig heb

Geschreven voor: Inventum IL010

Voldoet aan mijn verwachting past juist naast de andere machines
Als alleenstaande perfect bedankt Inventum

Pluspunten

• klein maar toch groot alles er op en aan

Minpunten

• geen