Bosch Serie 8 SMS88TI36E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 SMS88TI36E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

W.Breeman 01-08-2019

ECO Vaatwasser met leuke gadgets

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Prima vaatwasser met leuke gadgets zoals Home Connect en lichtje. Niet noodzakelijk maar wel leuk!
Extra droog functie voor plastic e.d., maar die werkt niet zoals ik gehoopt had. Komt er toch nog met veel druppels uit. Met name bij het eco programma lijkt de vaat wat minder schoon met soms resten . Overigens verder een top apparaat.

A15 19-03-2019

update na 3 maanden: top machine !!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

De machine beantwoord aan al onze eisen, en voldoet uitstekend.
Wat opvalt naast het strakke uiterlijk, is dat de machine echt geluidsarm is en fantastisch droogt ( ook plastic ). Verder reinigt de machine uitstekend en is de belading uitmuntend met allerlei mogelijkheden.

Pluspunten

• geluidsarm, open keuken
  • energiezuinig
  • besteklade i.p.v. korf
  • makkelijk te bedienen
  • variatie in wasprogramma's

Jordy 05-01-2019

Top machine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Op zoek naar de meest energiezuinige vaatwasser. Met het uiterlijk met RvS look. Na ontvangst bleek er met de indeling ook legio mogelijkheden te zijn.
Super stil en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruik gemak
  • Indeling
  • Binnen verlichting

Marion 05-01-2019

Top!!

Mooi uiterlijk
Bediening makkelijk
praktische indelingsmogelijkheden en de besteklade is super
Alle mogelijkheden nog wel even goed uitvogelen

wij zijn blij met deze machine

Pluspunten

• Uiterlijk
  • bediening

Minpunten

• prijzig

Anupam 03-01-2019

Looks stylish , Excellent cleaning and so quite

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

The model looks so stylish in silver color , spacious interior space , very quite operation and energy efficient. Once you read the specifications and features , its too difficult to ignore it. Just go for it

C.Woudstra 05-12-2018

Vaatwasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Deze vaatwasser beantwoord aan de eisen die ik aan een vaatwasser stel.
Met name de droogtechniek is fantastisch. (Plastic komt er droog uit. )
Ook ben ik nog nooit teleurgesteld in een Bosch product.

Pluspunten

• Besteklade in plaats van korf.
  • Keuze mogelijkheden en ook nog energiezuinig.
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Prijzig

A15 29-11-2018

totaal pakket

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Gekocht vanwege uiterlijk (RVS), past perfect bij verdere uitstraling van onze keuken. Machine is energiezuinig, geluidsarm en heeft grote keuze uit verschillende programma's. De korven zijn verstelbaar dus eigenlijk kan alles erin ! totale belading is ruim.

Pluspunten

• variatie in wasprogramma's
  • ruim te beladen
  • laad korven zijn te verstellen
  • strak, proffesioneel uiterlijk

Rakker 16-11-2018

Zéér zuinige vaatwasser met fantastisch schone en droge vaat

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Alle servies en pannen gaan met etensresten en jus/vet resten, zonder vooraf met de hand afgespoeld, in deze vaatwasser. Resultaat is een blinkend schone en droge vaat. RVS stijl past prachtig bij mijn antraciet kleurige keuken. TOP Product van Bosch. Dit apparaat is zijn geld meer dan waard.

Pluspunten

• Zéér zuinig
  • Super schone en droge vaat
  • Besteklade i.p.v. rommelig korfje of mandje
  • Eenvoudig te bedienen
  • Heerlijk stil (open keuken)

Minpunten

• Geen minpunten

Kya 22-04-2018

SMS88TI36E: Wifi verbinding, economisch, hygiënisch

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Dit was mijn tweede vaatwasser machine, hiervoor had ik ook een Bosch. Ik heb het nu al meerdere keren gebruikt. De binnenkant vormgeving , verbinding met een smartphone en de wasresultaat is het prijs waard voor deze vaatwasser, die goed schoon en droog afwast. Een aanrader.

Pluspunten

• Binnen verlichting
  • Wifi Verbinding
  • Extra droog functie
  • Vaatwasser sluit zich af na wassen

Minpunten

• Formaat is beetje te klein

Herman 12-04-2018

Vaatwasser uit het topsegment voor een acceptabele prijs

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Was eigenlijk op zoek naar een budget vaatwasser maar die hebben altijd hun beperkingen. Kwam toen deze vaatwasser tegen en gezien alle toeters en bellen die hij heeft op zowel was mogelijkheden en indeling van lades, (zelfs een besteklade) vond ik de prijs erg meevallen. Had al veel duurder gezien. Ook het energieverbruik is bijzonder laag. Nu na een 3 weken gebruik kan ik niets anders zeggen dan een top machine. Goed schoon. Zelfs als je hem overvol inpakt. Makkelijk dan om de onderste lade extra krachtig te laten reinigen. Gaat enorm veel in. Makkelijk om rekjes om te klappen Bijna allemaal) om ander soort servies of pannen er in te zetten. ook erg stil. je hoort hem bijna niet en dan staat hij niet eens op de nachtmodus. Kan zelfs via je smartphone bediend worden al valt dat tegen in de praktijk. Moet je eerst op de vaatwasser een knop voor aanzetten waarna je hem via je telefoon verder kan bedienen. Stom want dan sta ik er toch al bij om gelijk hem aan te zetten. Schijnt bij alle vaat en wasmachines die via internet bediend worden te moeten. Ligt dus niet aan deze machine.
Kortom een prima vaatwasser die ik alleen maar kan aanraden.

Pluspunten

• energiezuinig
  • vele programma mogelijkheden
  • prijs ten opzichte van mogelijkheden
  • besteklade met daarboven extra sproeier
  • geluidsarm

Minpunten

• omslachtig om via internet te bedienen

Angelique Clemens 06-04-2018

Vrijstaande Vaatwasser Bosch beste koop consumentenbond

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Eindelijk een vaatwasser die écht goed schoon én droog afwast. De 'beste koop' van de consumentenbond is terecht ! Zelfs mijn puber- kinderen zijn er blij mee, ze hoeven minder af te spoelen van te voren en de plastic vaat is niet meer nat en kan zo de kast in. Design is mooi en functioneel.

Pluspunten

• echt schoon en droge vaat
  • eenvoudige bediening

Bart 19-03-2018

Strak uitziende vaatwasser met veel programma's

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk op de naam Bosch af gegaan, zeker nadat ik meerdere reviews van Bosch had gezien die mijn gevoel bevestigde. Ook niet in de laatste plaats dat goedkopere merken toch gewoon sneller stuk gaan is mijn ervaring. Bij vaatwassers tenminste. Door de agressieve wasmiddelen krijgt het binnenwerk elke keer weer behoorlijk op zijn sodemieter. Gevolg: gecorrodeerde plastic onderdelen: het zooitje valt gewoon uit elkaar. Hoop echt dat deze Bosch mij de komende 10 jaar niet in de steek laat.

Pluspunten

• Sjieke uitstraling
  • Alle bediening zit in de deur
  • geen knoppen aan de buitenkant
  • mooi status display
  • veel programma variatie

Minpunten

• behoorlijk aan de prijs
  • toch nog veel restwater

Jockertje 17-03-2018

Mooie vaatwasser

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Ter vervanging van onze 17 jaar oude Miele nu deze Bosch gekocht. Voorwaarden waren een besteklade en een rvs deur. Zoals gewoonlijk binnen 1 dag door Coolblue geleverd. Hij voldoet geheel aan onze verwachtingen; het is een mooi apparaat om te zien. De eerste wasresultaten zijn prima: goed schoon en goed droog. En ook lekker stil. Veel keuze in afwasprogramma's. De betrouwbaarheid zal nog moeten blijken, maar de ervaring met andere Bosch apparaten in ons huishouden stemt ons positief. Tot nu toe vinden wij het een aanrader!

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Stil
  • Ruim

Minpunten

• Tot nu toe: geen

Afy 03-03-2018

Zeer goede vaatwasser

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Dit is mijn eerste vaatwasser die ik heb aangeschaft. Ik wist niet wat ik van een vaatwasser moest verwachten omdat ik er weinig ervaring in had. Vaak lees ik op internet dat de vaatwasser soms niet goed droogt of dat het sporen in het servies achterliet. Dus ben ik opzoek gegaan naar 1 die dat niet deed. Met veel research op internet, ben ik opzoek gegaan naar de beste vaatwasser. Uiteindelijk ben ik deze vaatwasser tegengekomen. In de reviews las ik dat deze vaatwasser een zeer goed wasresultaat had, namelijk zeer schoon en zeer droog. Dit heeft zelfs de Consumentenbod bevestigd. Dat moest ik hebben! Ik heb de vaatwasser nu iets meer dan een week en als amateurkok met veel koken met kookapparaten en genoeg vrienden en kennissen die over de vloer komen, is een vaatwasser gewoon heel handig. Je stopt je vieze vaat in de vaatwasser, ik hou dan de eco stand aan en met de alles-in-een tablet van Dreft heb ik een super schoon en mooi droog resultaat. Bij de fluisterstil functie is hij net zo schoon en droog maar hoor je het apparaat gewoon echt bijna niet werken, het doet dan echt muisstil zijn werk met een net zo schoon en droog resultaat als de eco (maar hij doet er ongeveer 10min. langer over afhankelijk van de inhoud). Kortom zeer tevreden en ik raad het iedereen aan voor wie de beste vaatwasser in huis wil. Kortom subliem!

Pluspunten

• Zeer zuinig
  • Muisstil op stand 'Stil'
  • Inhoudsensor met aanpassing op programma
  • Zeer schoon en droog eindresultaat
  • App is ook handig

Minpunten

• Niet kunnen vinden

Dennis 22-05-2017

Internet Of Things (IoT) all the way

Geschreven voor: Bosch Serie 8 SMS88TI36E

Dit is de vaatwasser die je in het nieuwe tijdperk zet. Het gedraagt zich helemaal "Groen" en met de WiFi/App verbinding zie je de status van het systeem en is het mogelijk het gedrag op afstand in te stellen en bij te sturen. De vaat is ook geheel droog en de inhoud is voldoende voor een gezin van 4 personen.

Pluspunten

• WiFi en een APP
  • Zeer zuinig
  • Stil
  • "Top" kan eraf voor inbouw (scheelt 2 cm)

Minpunten

• Geen installatie richtlijnen in de verpakking