Bosch Serie 8 SMS88TI36E - Reviews

Geluidsniveau
42 dB
tile-Max. belading
13 couverts maximale belading

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,4

Marc 30-01-2018

Update na 2 maanden

Ik had eco-cheques teveel en heb eigenlijk alles. Ik ging opzoek naar een machine die bepaalde karweien van mij kon overnemen, terwijl ik meer tijd had om aan andere dingen te spenderen, zoals bvb gras maaien..... Na wat nadenken besliste ik om voor de afwasmachine te gaan. Na wat opzoekwerk, telefonisch contact en email ( waarbij ik de firma ........uitzonderlijk wil bedanken ) kwam ik bij dit toestel uit. We zijn nu 2 maanden verder en ik kan maar 2 dingen schrijven: niet twijfelen en ongelooflijk !! In het leven mag je al eens geluk hebben, maar dit stijgt er bovenuit. Telkenmale ik de deur open trek ben ik versteld vh resultaat; steeds droog, perfect proper, zeer functioneel ( je kan zoveel combinaties maken, ivm het plaatsen van de afwas, alles helemaal plat, gedeeltelijk of volledig om borden verticaal te zetten. Op mijn 6 borden na, die 33 cm zijn, kan echt alles erin en als er eens iets fout loopt, de machine begeleid je digitaal op de goede weg :-)

Marc 12-10-2017

je wordt fantastisch digitaal begeleid = super !!!

Het is mijn eerste afwasmachine die ik aanschaf . Hoe zalig om digitaal begeleid te worden door de machine, echt super gebruiksvriendelijk. Ik heb de machine nu 5 keer aan het werk gezet, met verbluffend resultaat. Aangekoekte resten meteen weg bij de eerste wasbeurt ( hoogste stand) en telkenmale een volledig droog resultaat. Misschien om te lachen, maar ik moest mijn oren tegen de machine leggen om me ervan te gewisse dat hij werkelijk werkte = extreem stil !! Wat kan een mens meer verlangen :-).....en heb je eens iets foutief ingegeven, gewoon ff resetten en de machine neemt je gewoon bij de hand

Kya 22-04-2018

SMS88TI36E: Wifi verbinding, economisch, hygiënisch

Dit was mijn tweede vaatwasser machine, hiervoor had ik ook een Bosch. Ik heb het nu al meerdere keren gebruikt. De binnenkant vormgeving , verbinding met een smartphone en de wasresultaat is het prijs waard voor deze vaatwasser, die goed schoon en droog afwast. Een aanrader.

Pluspunten

• Binnen verlichting
  • Wifi Verbinding
  • Extra droog functie
  • Vaatwasser sluit zich af na wassen

Minpunten

• Formaat is beetje te klein

Herman 12-04-2018

Vaatwasser uit het topsegment voor een acceptabele prijs

Was eigenlijk op zoek naar een budget vaatwasser maar die hebben altijd hun beperkingen. Kwam toen deze vaatwasser tegen en gezien alle toeters en bellen die hij heeft op zowel was mogelijkheden en indeling van lades, (zelfs een besteklade) vond ik de prijs erg meevallen. Had al veel duurder gezien. Ook het energieverbruik is bijzonder laag. Nu na een 3 weken gebruik kan ik niets anders zeggen dan een top machine. Goed schoon. Zelfs als je hem overvol inpakt. Makkelijk dan om de onderste lade extra krachtig te laten reinigen. Gaat enorm veel in. Makkelijk om rekjes om te klappen Bijna allemaal) om ander soort servies of pannen er in te zetten. ook erg stil. je hoort hem bijna niet en dan staat hij niet eens op de nachtmodus. Kan zelfs via je smartphone bediend worden al valt dat tegen in de praktijk. Moet je eerst op de vaatwasser een knop voor aanzetten waarna je hem via je telefoon verder kan bedienen. Stom want dan sta ik er toch al bij om gelijk hem aan te zetten. Schijnt bij alle vaat en wasmachines die via internet bediend worden te moeten. Ligt dus niet aan deze machine.
Kortom een prima vaatwasser die ik alleen maar kan aanraden.

Pluspunten

• energiezuinig
  • vele programma mogelijkheden
  • prijs ten opzichte van mogelijkheden
  • besteklade met daarboven extra sproeier
  • geluidsarm

Minpunten

• omslachtig om via internet te bedienen

Angelique Clemens 06-04-2018

Vrijstaande Vaatwasser Bosch beste koop consumentenbond

Eindelijk een vaatwasser die écht goed schoon én droog afwast. De 'beste koop' van de consumentenbond is terecht ! Zelfs mijn puber- kinderen zijn er blij mee, ze hoeven minder af te spoelen van te voren en de plastic vaat is niet meer nat en kan zo de kast in. Design is mooi en functioneel.

Pluspunten

• echt schoon en droge vaat
  • eenvoudige bediening

Bart 19-03-2018

Strak uitziende vaatwasser met veel programma's

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk op de naam Bosch af gegaan, zeker nadat ik meerdere reviews van Bosch had gezien die mijn gevoel bevestigde. Ook niet in de laatste plaats dat goedkopere merken toch gewoon sneller stuk gaan is mijn ervaring. Bij vaatwassers tenminste. Door de agressieve wasmiddelen krijgt het binnenwerk elke keer weer behoorlijk op zijn sodemieter. Gevolg: gecorrodeerde plastic onderdelen: het zooitje valt gewoon uit elkaar. Hoop echt dat deze Bosch mij de komende 10 jaar niet in de steek laat.

Pluspunten

• Sjieke uitstraling
  • Alle bediening zit in de deur
  • geen knoppen aan de buitenkant
  • mooi status display
  • veel programma variatie

Minpunten

• behoorlijk aan de prijs
  • toch nog veel restwater

Jockertje 17-03-2018

Mooie vaatwasser

Ter vervanging van onze 17 jaar oude Miele nu deze Bosch gekocht. Voorwaarden waren een besteklade en een rvs deur. Zoals gewoonlijk binnen 1 dag door Coolblue geleverd. Hij voldoet geheel aan onze verwachtingen; het is een mooi apparaat om te zien. De eerste wasresultaten zijn prima: goed schoon en goed droog. En ook lekker stil. Veel keuze in afwasprogramma's. De betrouwbaarheid zal nog moeten blijken, maar de ervaring met andere Bosch apparaten in ons huishouden stemt ons positief. Tot nu toe vinden wij het een aanrader!

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Ruim

Minpunten

• Tot nu toe: geen

Afy 03-03-2018

Zeer goede vaatwasser

Dit is mijn eerste vaatwasser die ik heb aangeschaft. Ik wist niet wat ik van een vaatwasser moest verwachten omdat ik er weinig ervaring in had. Vaak lees ik op internet dat de vaatwasser soms niet goed droogt of dat het sporen in het servies achterliet. Dus ben ik opzoek gegaan naar 1 die dat niet deed. Met veel research op internet, ben ik opzoek gegaan naar de beste vaatwasser. Uiteindelijk ben ik deze vaatwasser tegengekomen. In de reviews las ik dat deze vaatwasser een zeer goed wasresultaat had, namelijk zeer schoon en zeer droog. Dit heeft zelfs de Consumentenbod bevestigd. Dat moest ik hebben! Ik heb de vaatwasser nu iets meer dan een week en als amateurkok met veel koken met kookapparaten en genoeg vrienden en kennissen die over de vloer komen, is een vaatwasser gewoon heel handig. Je stopt je vieze vaat in de vaatwasser, ik hou dan de eco stand aan en met de alles-in-een tablet van Dreft heb ik een super schoon en mooi droog resultaat. Bij de fluisterstil functie is hij net zo schoon en droog maar hoor je het apparaat gewoon echt bijna niet werken, het doet dan echt muisstil zijn werk met een net zo schoon en droog resultaat als de eco (maar hij doet er ongeveer 10min. langer over afhankelijk van de inhoud). Kortom zeer tevreden en ik raad het iedereen aan voor wie de beste vaatwasser in huis wil. Kortom subliem!

Pluspunten

• Zeer zuinig
  • Muisstil op stand 'Stil'
  • Inhoudsensor met aanpassing op programma
  • Zeer schoon en droog eindresultaat
  • App is ook handig

Minpunten

• Niet kunnen vinden

Dennis 22-05-2017

Internet Of Things (IoT) all the way

Dit is de vaatwasser die je in het nieuwe tijdperk zet. Het gedraagt zich helemaal "Groen" en met de WiFi/App verbinding zie je de status van het systeem en is het mogelijk het gedrag op afstand in te stellen en bij te sturen. De vaat is ook geheel droog en de inhoud is voldoende voor een gezin van 4 personen.

Pluspunten

• WiFi en een APP
  • Zeer zuinig
  • "Top" kan eraf voor inbouw (scheelt 2 cm)

Minpunten

• Geen installatie richtlijnen in de verpakking