Philips Multigroom series 5000 MG5740/15 - Reviews

Laagste prijzen -15% prijsdaling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

RAW 31-10-2017
  • Product gekregen

Zeer fijne trimmer!

Eindelijk een 'professionele' trimmer tot mijn beschikking.

Zodra de accu volledig is opgeladen gaat de batterij lang mee.
Het is een zeer fijne, solide tondeuse die goed in de hand ligt.
Ik gebruik de trimmer om mijn baard mee te trimmen, wat supersnel gaat door de hoge bewegingssnelheid van de messen.
Ik gebruik de 1mm kam voor een stoppelbaard en ik heb nog niet eerder zo gelijkmatig kunnen trimmen als met de MG5740.
Er is een ruime keuze aan opzetkammen meegeleverd, dus je kan verschillende lengtes/stylen uitproberen.
De trimmer is waterdicht dus schoonmaken is zo gedaan door hem af te spoelen onder de kraan of douche.

Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van, maar je kan de trimmer natuurlijk ook gebruiken voor andere behaarde delen van je lichaam.

Pluspunten

• Gelijkmatige baardlengte
  • Ligt goed in de hand

KoenB 25-10-2017

1 Tondeuse voor alles

Dit is een handig toestel voor een (nogal) behaard mens zoals ik. In geen tijd kan je je baard trimmen, je hoofdhaar bijscheren en ook je lichaamshaar is handig bij te werken. Dit allemaal dankzij de makkelijk te wisselen opzetstukjes. Ook de batterijduur van 80 minuten lijkt mij te kloppen want ik heb ondertussen toch al 1 maal mijn eigen haar en 1 maal dat van mijn zoon + alles zoals hierboven beschreven kunnen doen zonder bij te laden. Handig toestelletje dus.

Pluspunten

• Veel functies
  • Makkelijk verwisselbare hulpstukken
  • Mooi resultaat
  • Zonder kabel

Vinny 25-10-2017

Een echte aanwinst

Met de Multigroom heb je een alleskunner in huis. Scherenen trimmen allebei met perfect resultaat.
Dat het zelf onder de douche kan is nog een bijkomstige handigheid. Het toestel kan ook tegen een stootje wat soms geen overbodige luxe is.

Voor mij is het een supergoed toestelletje dat heel goed van pas gaat komen in de toekomst. Ik zou het toestel zeker aanbevelen, het is een echte aanwinst.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Alles in één

Chritje 25-10-2017

Top

Wat een fijne multogroomer is dit. Hij scheert, trimt en stylt erg goed. Mijn barbier is hier minder tevreden mee ik hoef nu niet meer 2 wekelijks bij hem langs. De batterij gaat lang mee en gebruik onder de douche is ook erg welkom. Ik ben alleen bang dat het opklik systeem van de mesjes niet lang mee gaat, dit gaat erg stroef. maar dit is nog even afwachten

Gjnijenhuis 25-10-2017

Geweldige Multigroomer

Nadat mijn eerste baardtrimmer defect geraakt was een andere baardtrimmer gehad, echter kon deze niet echt aan mijn verwachtingen voldoen. In de hoop dat deze baardtrimmer van Philips hier verbetering in zou bregen en ik moet zeggen dat deze mijn verwachtingen overtreft.

De baardtrimmer (of eigenlijk multigroomer zoals hij heet aangezien hij wat extra functies heeft) trimt extreem precies. De kammetjes met verschillende trimlengtes gaan erg fijn door de baard heen en de trimmer trimt zeer precies. Met mijn vorige wou het wel eens voorkomen dat sommige haartjes niet getrimt werden, met deze Philips baardtrimmer behoort dat tot de verleden tijd.

Ook het schoonmaken van het apparaat is een fluitje van een cent, je kunt deze gewoon afspoelen onder de kraan.

Verder zitten er nog wat leuke extra functies op het apparaat zoals een neustrimmer. Deze werkt boven verwachting goed. Ik heb wel eens een simpele neustrimmer gebruikt. Deze Philips werkt echter stukken beter. Hij is sneller en verwijdert meer neushaar zonder te trekken.

Al met al een geweldig apparaat die ik iedereen van harte zou aanbevelen.

fre16 24-10-2017

Super toestel

Dit toestel doet waarvoor het gemaakt is,scheren van baard of lichaamsbeharing,dit toestel werkt super en zeer nauwkeurig,al paar verschillende toestellen gehad maar dit steekt er ver boven uit,

Ronald24e 22-10-2017

Fijn apparaat

Dit apparaat is super, de trimmer wordt geleverd met veel accesoires zodat je met een apparaat alles kunt doen. Het wisselen van de verschillende opzetstukken gaat makkelijk en het schoonmaken is een doordat alles afneembaar is ook makkelijk te doen. Het trimmen gaat zeer fijn en levert geen iritatie op aan de huid. De accu gaat lang mee en de waterbestendigheid waardoor hij ook onder de douche te gebruiken is is zeker een pluspunt. Kortom erg tevreden met dit apparaat en zeker een aanrader!

domi77 22-10-2017

Goede Groomer

bij het openen van de doos, ja, eerste indruk viel mee. Dan maar starten met opladen. Helaas is er nergens een batterij indicatie om te zien of die volgeladen is of hoeveel batterij je ongeveer nog hebt. Het opbergzakje vind ik niet bij het merk passen. Een reis'etui' of steviger zakje zou wel wenselijk zijn. tot daar de nadelen. Er zijn vele trimhulpmiddelen bij, waaronder ook een neustrimmer en precisietrimmer (pluspunten, want dat wordt niet altijd meegeleverd). Het trimmen zelf is geen hels lawaai, trimt mooi en snel, maar waar het echt glad moet zijn ga ik er toch nog een over met een scheermes. Toch blijft dit een aanrader (prijs +/- 60 euro / kwaliteit). Tot nu toe gaat de batterij ook veel langer mee dan de andere toestellen die ik ooit heb gekocht. Bovendien is het ook zeer makkelijk te reinigen. Voor mij is dit toestel zeker een aanrader zeker dankzij de vele hulpstukken!

Pluspunten

• makkelijk te reinigen
  • veel hulpstukken
  • neus- en precisietrimmer

Minpunten

• geen batterij indicatie
  • een zeer pover reis- of opbergzakje

Kaketoegoffini 22-10-2017

Mooi toestel met enorm veel mogelijkheiden

Voor dit toestel had ik een ander model van Philips (Bodygroom Pro) waar ik eigenlijk niet zo erg tevreden over was: o.a. kwaliteit batterij, gebruiksmogelijkheden,...
Toch aan een nieuw Philips toestel gewaagd, en al bij het eerste gebruik een wereld van verschil: veelzijdigheid, gebruiksgemak, kwalitatief uitzicht toestel,...
Tot nu toe zéér tevreden, en denk dat die mening zo ok zal blijven.

Pluspunten

• veelzijdigheid
  • prijs-kwaliteit

Minpunten

• detail aflijning bij trimmen baard

yorroy 17-10-2017

Prima multigroom voor haar en baard

Prettige multigroom, omdat ik zowel mijn hoofdhaar als baardhaar scheer/trim leek het mij handig om een multigroom te gebruiken.

Het apparaat scheert zeer snel op zowel haar als baard.
Ik heb ook nog een losse baardtrimmer (toevallig ook Philips, een BT5205/16). Hoewel de multigroom sneller scheert is de baardtrimmer wel wat fijner om te scheren, je voelt er namelijk veel minder van.

Er zaten veel accessoires bijgeleverd, en hierdoor ook prima te gebruiken voor neushaar en lichaamshaar.

Wwstaps 17-10-2017

Super multigroom

Nu een wat langere periode gebruikt en mijn mening is nog steeds hetzelfde een hele fijne multigroom met veel opzet stukken die fijn en in hand ligt en makkelijk in gebruik is. Makkelijk schoon te houden even af spoelen en weer schoon. Scheert fijn slaat geen enkele haartje over echt een aanrader om aan iemand cadeau te geven

Meta1234 16-10-2017

Veelzijdig

Iets minder als een maand deze multigroomer aan het testen. Fijn apparaat, licht goed in de hand en voelt solide aan. helaas krijg ik dat gevoel niet bij de opzetstukken, ik ben benieuwd hoe lang deze het volhouden bij veel wisselend gebruik ( daar is de multigroomer toch voor bedoelt ).

De vele extra's zijn handig al voelt het wel een beetje als overkill.

De scheerervaring zelf voelde goed alleen wist ik niet 100% zeker hoe goed deze bestemd is tegen water en kon dit niet direct terug vinden.
Zowel glad scheren als trimmer gaat goed met de multigroomer dus switchen tussen stijlen is goed haalbaar.

al met al een veelzijdig apparaat.

RobbertS 16-10-2017

Erg tevreden met mijn Multigroom!

De Multigroom 5000 series is een erg fijn apparaat. Hij wordt geleverd met maar liefst 12 verschillende opzetstukken. Er zitten opzetstukken bij voor lichaamshaar, baard en hoofdhaar.
Op de opzetstukken staat duidelijk omschreven om welke lengte het gaat.

Na het opladen van de Multigroom gaat het apparaat erg lang mee. Bovendien is hij waterdicht, wat gebruik onder de douche mogelijk maakt!

Het apparaat ligt fijn in de hand en voelt degelijk aan.

Het enige nadeel aan de Multigroom 5000 series is dat er een opbergzakje bij wordt geleverd waar alle losse opzetstukken in gedaan kunnen worden. Wanneer dit een iets degelijkere opbergbox was, was het geheel veel overzichtelijker.

Al met al zeer ben ik zeer tevreden met dit apparaat en het scheerresultaat wat de Multigroom levert!

Piet 16-10-2017

Degelijk aparaat, helaas geen batterij Led-indicator

Degelijk apparaat.
Fijne mesjes.

Alleen jammer dat ik niet kan zien of het apparaat helemaal opgeladen is als het aan het stopcontact zit (geen LED indicator).
Ook krijg je geen waarschuwing als hij bijna op is.

Voor de accu levensduur weiger ik hem standaard altijd aan het stopcontact te houden na het scheren.

De koppelstukken zitten degelijk en stevig in elkaar.
Wel jammer dat voor elke millimeter een apart koppelstuk nodig is.
Ik had voorheen een apparaat met een koppelstuk die schuifbaar was van x tot x millimeter.

Maar al met al een prima apparaat met wat minpuntjes op het gebied van gemak.
Maar omdat hij fijn scheert beveel ik hem toch aan en heb ik geen spijt van mijn aankoop.

Pluspunten

• Veel verschillende koppelstukken*
  • Fijne mesjes
  • 80 minuten scheren na 16 uur opladen

Minpunten

• Geen batterij indicator
  • *Voor elke milimeter een apart koppelstuk

Panne12 16-10-2017

Zeer uitgebreid product met veel mogelijkheden

Ik heb het product nu enkele weken in mijn bezit. In deze weken heb ik het product regelmatig gebruikt en heb dus ook bijna alle opzetstukken kunnen proberen. Het viel mij op dat het product zowel nat als droog goed functioneert. Onder de douche werkt het product namelijk ook echt goed. Het ijzeren opzetstuk gaat wel roesten na verloop van tijd. Dit gebeurde bij mij al na twee week. Verder moet je het apparaat niet zien als vervanging van een scheermes, echt glad zal het resultaat namelijk niet zijn. Echter voor het trimmen en stylen van de verschillende soorten haar werkt het product perfect!

Kim 15-10-2017

Fijne trimmer

Een toestel met héél veel opzetstukjes, lange batterij en makkelijk te reinigen. Minder handig is de afwezigheid van een stofzuigsysteem voor de getrimde haren en de toch wel lange oplaadtijd

Pluspunten

• veel trimmogelijkheden
  • batterij
  • makkelijk te reinigen
  • relatief stil

Minpunten

• opzetstukjes zijn allemaal apart
  • geen indicatie van de batterij
  • geen stofzuigfunctie

denza 15-10-2017

Prima veelzijdig apparaat

Ik heb de Philips Multigroom nu een week in gebruik gehad. Het apparaat zelf ligt erg fijn in de hand en voelt echt premium aan. Bij het uitpakken van de 12 tools, schrok ik wel. Voor elke mm trim lengte heb je een apart kopje nodig. De bijgeleverde beschermtas om alles in op te bergen is slechts een goedkoop zakje. Hier zal je zelf iets anders voor moeten bedenken om alles overzichtelijk op te kunnen bergen en niets kwijt te raken

Mijn overall score is goed. Indien budget geen rol speelt zou ik zoeken naar een completer alternatief.

derk1938 11-10-2017

Een uitstekende multigroom!

Ik ben erg tevreden over de multigroom. Ik scheer mijn hoofd zonder opzetkam en mijn baard met opzetkam. Dit gaat erg goed en ik ben dan ook zeer tevreden.

Steven94 10-10-2017

Uitstekende multigroom

Het product ligt heel fijn in de hand en kan gemakkelijk worden aangepast naar verschillende trimstanden. Ook is het product te gebruiken onder de douche.

Mjltdekoning 10-10-2017

Heeft alles wat je nodig heb om te scheren

Het eerste wat me opviel was dat hij lekker in hand ligt door het rubberen handvat. Het scheren met al de verschillende kopjes maakt het zo makkelijk. Hij scheert precies en heel goed. Je hoeft niet 100x over 1 plek heen te gaan tot haartjes weg zijn.