Braun MGK 3040 Multi Grooming Kit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun MGK 3040 Multi Grooming Kit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

WvdHeijden 08-05-2018
  • Product gekregen

Goed, compacte trimmer voor een prima prijs.

Laat ik beginnen te zeggen dat ik het product gratis heb ontvangen om te testen. Ik heb het apparaat zowel in de douche als droog gebruikt, voornamelijk voor het trimmen mijn baardgroei (zonder opzetstukken). Na een aantal weken testen kan ik de volgende zaken concluderen.

Kwaliteit/uiterlijk: het product heeft een prima kwaliteitservaring voor de aangeboden prijs. De trimmer is vrij licht en klein, waardoor het zeer hanteerbaar is.

Gebruiksgemak/resultaat: de trimmer gaat met vrij weinig moeite door wat langere baardharen heen. Alleen bij dichte baardgroei van 1cm trekt het product soms wat haren mee. Absoluut tevreden over dit resultaat.

Enige puntje van kritiek is dat het moeilijk is om alle haren uit de trimmerkop te krijgen. Zowel met water als het borsteltje.

Frank 01-01-2018
  • Product gekregen

Prima Multigroomkit voor baard en hoofd

Een aantal weken geleden heb ik deze Braun MGK3040 ontvangen om te testen. Zelf had ik al een Multigroomingkit zodat ik een goed vergelijk kon maken.

Als eerste viel me op dat het een lichtgewicht apparaat is. Voelt niet zwaar aan, maar kan perfect gebruikt worden om de baard te trimmen. Als het aankomt op het bijhouden van langere haren en om te zorgen dat deze op lengte blijven zal er voorzichtig te werk gegaan moeten worden. Er zullen verschillende opzet stukken gebruikt moeten worden om tot de gewenste lengte te komen.

Opzet stukken zijn er genoeg en varieren tussen 0,5mm en 21mm. Dus iedere gewenste lengte zit er wel tussen. Voor mezelf is dit wisselen niet zo'n probleem aangezien ik gemillimeterd haar en baard heb. Dus ik aan 1 (of geen) opzet stuk voldoende heb. Waar het apparaat wel enige moeite mee heeft is het scheren van dikkere/stuggere haren.

Verder werkt dit apparaat prima al het het scheerblad iets breder mogen zijn zodat er iets bredere banen geschoren kunnen worden in. Dit scheelt herhalingen en dus tijd. De batterij gaat perfect lang mee en hoeft niet vaak opgeladen te worden terwijl ik het apparaat toch regelmatig gebruik.

Al met al een prima apparaat voor de prijs die ervoor betaald moet worden. Misschien een idee om er een tasje bij te leveren zodat alle opzet stukken gemakkelijk bij elkaar gehouden kunnen worden.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Moeite met stugge/dikkere haren
  • Scheerblad had iets breder gemogen
  • Etui voor alle opzetstukken

Jfelsinga 27-12-2017

Geweldig apparaat

Enige weken geleden kreeg ik de multigroomingkit MGK3040 gratis thuis gestuurd om hem uitvoerig te testen.
Ik wil benadrukken dat mijn review onafhankelijk is en ik hier een geld of andere middelen voor krijg.

Allereerst zit de multigroomingkit MGK3040 netjes verpakt en oogt aantrekkelijk.
Er zitten verschillende mesjes (opzet stukken) in waarmee je verschillende haarstijlen kunt bewerken. Ook zit er een Gillette Fusion ProGlide scheermesje met FlexBall technologie gratis bij.

De multigroomingkit heeft vier kammen met 13 precisielengte-instellingen van 0,5-21 mm, Een detailtrimmer, Body groomer en oor- en neustrimopzetstuk.

Ik zelf gebruik hem voor het trimmen van mijn baard met de functie om de fijne contouren te zetten die je van het apparaat verwacht.

De multigroomingkit MGK3040 kan tegen water waardoor hij ook prima onder de douche te gebruiken is. Erg handig als je huid minder goed tegen scheerbeurten kan.

Het apparaat ligt fijn in de hand en is vooral niet te zwaar maar juist Compact en functioneel. Met 60 minuten is hij opgeladen waarna je hem ongeveer 60 minuten kunt gebruiken.

Ik geef de multigroomingkit MGK304 een dikke 8,5 voor Looks, prijs en kwaliteit verhouding. Je krijgt waar voor je geld en daarom raad ik dit product aan iedereen aan.

Pluspunten

• Waterbestendig
  • Gebruiksvriendelijk
  • Batterijduur
  • Precisietrimmer
  • Multifunctioneel

Prodent92 08-08-2017

Uitstekende toevoeging bij een tondeuse

Deze Braun is een perfect toevoeging aan mijn Remington tondeuse. Het grote werk met de tondeuse, afmaken van de strakke randjes met MGK3040. Met name rond de oren en de bakkebaarden. Licht, handzaam en voldoende power om ook langere haren te knippen zonder vast te lopen.

Ik trim er ook m'n baard mee, door het meegeleverde assortiment kammen is een verzorgde lengte haalbaar van stoppels tot 15 mm.

Tot slot is het een bodygroomer en gebruik ik het ook voor de rest van mij lichaamshaar. Benen en borst trimmen gaat als een trein. Door de kammen met de korte pootjes is het apparaat goed in alle lichaamsplooien te krijgen. Zelfs de dikste haren loopt hij soepel door heen. Voor de prijs een top apparaat.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Uitstekende prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Opladen duurt 8 uur

benalla 08-08-2017

Veel mogelijkheden, trimmen wat moeizamer.

Ik heb dit apparaat nu ruim 5 weken.
Vergeleken met mijn vorige (baard)trimmer ben ik niet helemaal tevreden.
Trimmer ligt goed in de hand, heeft verschillende koppen die elk makkelijk ingesteld kunnen worden.
Alleen het trimmen zelf gaat mij nog niet helemaal moeiteloos af. De accuduur is perfect. Na een nacht laden gaat hij heel lang mee, met een gebruik van ca 2 keer per week.
Jammer dat er geen etui bij zit.

Pluspunten

• accuduur
  • accessoires

Minpunten

• trimmen zelf
  • geen etui

Jeroen van der Schalie 03-08-2017

Braun body trimmer

Een prima apparaat dat doet wat het beloofd. Enige punt van kritiek dat ik had is dat ik stand 1,5 mm mis en dat de 0 stand van mij wat scherper op de huid mag zetten. Maar overal een prima product. Compleet en zeer stylish. En helemaal prijs kwaliteit verhouding heeft mij verbaasd.

Bekijk mijn youtube video van mijn unboxing van de Braun Boddytrimmer.

Pluspunten

• compleet
  • goede prijs
  • stylish

Minpunten

• geen 1,5 mm stand
  • 0 stand van ver van de huid

PaulB 28-07-2017

Prettig hanteerbaar

Voorheen had ik een trimmer van een ander merk. Toen deze het begaf ben ik overgestapt op de Braun. Wat me meteen positief verraste was de nauwkeurigheid waarmee de Braun scheert/trimt. De kammetjes blijven goed in positie. Wat ook prettig is, is dat het apparaat prettig in de hand ligt. Niet te groot, lekker ligt, ook moeilijker bereikbare plaatsen op je lichaam komen zo toch aan de beurt. De bijgeleverde accessoires zijn erg handig.
Wat ik mis, is een opbergetui. Hoewel de verpakking degelijk aanvoelt, vermoed ik toch dat mijn groomer met alle andere accessoires in een la in de badkamer komt te liggen, waarschijnlijk tussen alle andere spullen die er al inliggen. Lastig om het dan netjes bijelkaar te houden.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Hanteerbaarheid

Minpunten

• Geen etui

Jusdf 23-07-2017

Mooie trimmer met veel opties

Deze trimmer nu 3 weken in gebruik. Hij doet perfect wat hij moet doen. En trimt heel prettig. Messen zijn goed scherp waardoor je geen vervelend gevoel hebt na het scheren of geïrriteerde huid. Door de vele opzet stukken kan je alle kanten op met trimmen. Wat ook zeer prettig is is de accu duur. Deze gaat zeer lang mee. Zeker een hele week. Hierdoor hoef je maar weinig te laden.
Enige min punten vind ik dat de opzet stukken niet per 0.5 millimeter instelbaar zijn. Hierdoor kan je niet exact op alle lengtes trimmen.

De meegeleverde schermesje is perfect voor de rest van het lichaam. Mesje is zeer scherp en ligt fijn in de hand

Pluspunten

• Accu duur
  • Veel mogelijkheden door opzet stukken

Minpunten

• Kan niet per 0.5 millimeter ingesteld worden

Kim31 23-07-2017

Gewoon een goeie basic trimmer

Top ding! Doet waarvoor je het koopt: gaat makkelijk door de haren op je hoofd, baard en lijf. Makkelijk in te stellen op de juiste hoogte en blijft daar ook. Verspringt dus niet van standje als je een keer hard drukt. Wel jammer dat je alleen maar per 2 millimeter kan verstellen. Zeker voor mijn baard vind ik dat grote stappen. 12 millimeter is bijvoorbeeld geen optie, alleen 11 of 13 millimeter. Dan is het ook nog zo dat de 11 en 13 millimeter standen op verschillende kammetjes (die je kwijt kan raken) zitten. Als je eenmaal de juiste stand hebt gevonden is dat geen probleem natuurlijk, maar als je een beetje aan het proberen bent moet je tussendoor dus wel van kammetje wisselen.
Verder ligt het apparaat lekker in de hand, vind ik dat het er mooi uit ziet en is het waterdicht. Super makkelijk schoonmaken dus! Gewoon onder de kraan afspoelen zorgt er al voor dat de meeste haartjes weg zijn. Mocht je echt alle haartjes willen verwijderen, zit er een borsteltje bij waarmee je dat prima kan doen.
Dan de batterij: je doet best lang met 1x opladen van de batterij. Jammer genoeg duurt het wel even voordat het apparaat helemaal vol is. Er is geen snellaadfunctie waarmee je met bijvoorbeeld 5 minuten opladen 10 minuten kan trimmen.

Al met al prima waar voor je geld, met paar kleine minpuntjes.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Goeie batterijduur

Minpunten

• Geen snellaadfunctie
  • Verstellen per 2 millimeter

Niek Luinge 22-07-2017

Glad, irritatieloos, flexibel, eenvoudig. Perfect!

Deze fijne set heb ik nu een kleine maand in gebruik en ik ben er zeer tevreden over!
De tondeuse is een hele fijne, met veel verstelmogelijkheden. Vooral handig vind ik het kortste opzetstuk, één millimeter. Deze is ideaal als je je ergens glad wilt scheren maar liever niet met het mesje bij de huid komt. Bij bepaalde intieme delen is dit ideaal want je kunt je op deze manier niet verwonden maar de haren worden wel bíjna helemaal weggeschoren. Vind ik leuk!
De precisietrimmer is ook handig, hiermee kun je heel keurig een baard stylen. Dat is natuurlijk voor de baarddragers erg handig en de functie werkt goed. De grote trimmer zonder opzetstuk is handig om lichaamshaar te verwijderen maar ook om je baard weg te halen. De trimmer trimt een stuk gladder dan mijn vorige oude trimmer. Veel gladder! En ook compleet irritatieloos.
Eén nadeel wat ik heb ervaren is de ruimte tussen de opzetstukken en de trimmer. Doordat hier behoorlijk veel ruimte tussen zit gaan de afgeschoren haren zich hier verzamelen. In de praktijk komt het erop neer dat je zeer regelmatig het opzetstuk moet verwijderen, de trimmer en het opzetstuk even uitkloppen en weer verder. Dat moet naar mijn smaak echt te vaak en dat is jammer. Als de opzetstukken nauwer hadden aangesloten was dit probleem niet aanwezig geweest. Dat is echter het enige minpunt en daarom is een 9 ook een gerechtvaardigde score.
Het scheermesje wat wordt meegeleverd heb ik zelf niet gebruikt, omdat ik me nog nooit met een mesje geschoren heb.
Al met al ben ik erg tevreden, je krijgt een ontzettend complete set! Ik was al tevreden, totdat ik nog eens bedacht wat dit setje kostte. Dat maakt het alleen maar beter want voor deze ontzettend leuke prijs heb je een ontzettend leuke set!

Pluspunten

• Fijne en korte trimmer!
  • Kortste opzetstuk ideaal voor intieme delen
  • Precisietrimmer
  • Zeer compleet voor de prijs!

Minpunten

• Ruimte tussen opzetstukken en trimmer