Braun Multi Grooming Kit MGK 3040 - Reviews

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Prodent92 08-08-2017 Product paar weken in bezit

Uitstekende toevoeging bij een tondeuse

Deze Braun is een perfect toevoeging aan mijn Remington tondeuse. Het grote werk met de tondeuse, afmaken van de strakke randjes met MGK3040. Met name rond de oren en de bakkebaarden. Licht, handzaam en voldoende power om ook langere haren te knippen zonder vast te lopen.

Ik trim er ook m'n baard mee, door het meegeleverde assortiment kammen is een verzorgde lengte haalbaar van stoppels tot 15 mm.

Tot slot is het een bodygroomer en gebruik ik het ook voor de rest van mij lichaamshaar. Benen en borst trimmen gaat als een trein. Door de kammen met de korte pootjes is het apparaat goed in alle lichaamsplooien te krijgen. Zelfs de dikste haren loopt hij soepel door heen. Voor de prijs een top apparaat.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Uitstekende prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Opladen duurt 8 uur

benalla 08-08-2017 Product paar weken in bezit

Veel mogelijkheden, trimmen wat moeizamer.

Ik heb dit apparaat nu ruim 5 weken.
Vergeleken met mijn vorige (baard)trimmer ben ik niet helemaal tevreden.
Trimmer ligt goed in de hand, heeft verschillende koppen die elk makkelijk ingesteld kunnen worden.
Alleen het trimmen zelf gaat mij nog niet helemaal moeiteloos af. De accuduur is perfect. Na een nacht laden gaat hij heel lang mee, met een gebruik van ca 2 keer per week.
Jammer dat er geen etui bij zit.

Pluspunten

• accuduur
  • accessoires

Minpunten

• trimmen zelf
  • geen etui

Jeroen van der Schalie 03-08-2017 Product paar weken in bezit

Braun body trimmer

Een prima apparaat dat doet wat het beloofd. Enige punt van kritiek dat ik had is dat ik stand 1,5 mm mis en dat de 0 stand van mij wat scherper op de huid mag zetten. Maar overal een prima product. Compleet en zeer stylish. En helemaal prijs kwaliteit verhouding heeft mij verbaasd.

Bekijk mijn youtube video van mijn unboxing van de Braun Boddytrimmer.

Pluspunten

• compleet
  • goede prijs
  • stylish

Minpunten

• geen 1,5 mm stand
  • 0 stand van ver van de huid

PaulB 28-07-2017 Product paar weken in bezit

Prettig hanteerbaar

Voorheen had ik een trimmer van een ander merk. Toen deze het begaf ben ik overgestapt op de Braun. Wat me meteen positief verraste was de nauwkeurigheid waarmee de Braun scheert/trimt. De kammetjes blijven goed in positie. Wat ook prettig is, is dat het apparaat prettig in de hand ligt. Niet te groot, lekker ligt, ook moeilijker bereikbare plaatsen op je lichaam komen zo toch aan de beurt. De bijgeleverde accessoires zijn erg handig.
Wat ik mis, is een opbergetui. Hoewel de verpakking degelijk aanvoelt, vermoed ik toch dat mijn groomer met alle andere accessoires in een la in de badkamer komt te liggen, waarschijnlijk tussen alle andere spullen die er al inliggen. Lastig om het dan netjes bijelkaar te houden.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Hanteerbaarheid

Minpunten

• Geen etui

Jusdf 23-07-2017 Product paar weken in bezit

Mooie trimmer met veel opties

Deze trimmer nu 3 weken in gebruik. Hij doet perfect wat hij moet doen. En trimt heel prettig. Messen zijn goed scherp waardoor je geen vervelend gevoel hebt na het scheren of geïrriteerde huid. Door de vele opzet stukken kan je alle kanten op met trimmen. Wat ook zeer prettig is is de accu duur. Deze gaat zeer lang mee. Zeker een hele week. Hierdoor hoef je maar weinig te laden.
Enige min punten vind ik dat de opzet stukken niet per 0.5 millimeter instelbaar zijn. Hierdoor kan je niet exact op alle lengtes trimmen.

De meegeleverde schermesje is perfect voor de rest van het lichaam. Mesje is zeer scherp en ligt fijn in de hand

Pluspunten

• Accu duur
  • Veel mogelijkheden door opzet stukken

Minpunten

• Kan niet per 0.5 millimeter ingesteld worden

Kim31 23-07-2017 Product paar weken in bezit

Gewoon een goeie basic trimmer

Top ding! Doet waarvoor je het koopt: gaat makkelijk door de haren op je hoofd, baard en lijf. Makkelijk in te stellen op de juiste hoogte en blijft daar ook. Verspringt dus niet van standje als je een keer hard drukt. Wel jammer dat je alleen maar per 2 millimeter kan verstellen. Zeker voor mijn baard vind ik dat grote stappen. 12 millimeter is bijvoorbeeld geen optie, alleen 11 of 13 millimeter. Dan is het ook nog zo dat de 11 en 13 millimeter standen op verschillende kammetjes (die je kwijt kan raken) zitten. Als je eenmaal de juiste stand hebt gevonden is dat geen probleem natuurlijk, maar als je een beetje aan het proberen bent moet je tussendoor dus wel van kammetje wisselen.
Verder ligt het apparaat lekker in de hand, vind ik dat het er mooi uit ziet en is het waterdicht. Super makkelijk schoonmaken dus! Gewoon onder de kraan afspoelen zorgt er al voor dat de meeste haartjes weg zijn. Mocht je echt alle haartjes willen verwijderen, zit er een borsteltje bij waarmee je dat prima kan doen.
Dan de batterij: je doet best lang met 1x opladen van de batterij. Jammer genoeg duurt het wel even voordat het apparaat helemaal vol is. Er is geen snellaadfunctie waarmee je met bijvoorbeeld 5 minuten opladen 10 minuten kan trimmen.

Al met al prima waar voor je geld, met paar kleine minpuntjes.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Goeie batterijduur

Minpunten

• Geen snellaadfunctie
  • Verstellen per 2 millimeter

Niek Luinge 22-07-2017 Product paar weken in bezit

Glad, irritatieloos, flexibel, eenvoudig. Perfect!

Deze fijne set heb ik nu een kleine maand in gebruik en ik ben er zeer tevreden over!
De tondeuse is een hele fijne, met veel verstelmogelijkheden. Vooral handig vind ik het kortste opzetstuk, één millimeter. Deze is ideaal als je je ergens glad wilt scheren maar liever niet met het mesje bij de huid komt. Bij bepaalde intieme delen is dit ideaal want je kunt je op deze manier niet verwonden maar de haren worden wel bíjna helemaal weggeschoren. Vind ik leuk!
De precisietrimmer is ook handig, hiermee kun je heel keurig een baard stylen. Dat is natuurlijk voor de baarddragers erg handig en de functie werkt goed. De grote trimmer zonder opzetstuk is handig om lichaamshaar te verwijderen maar ook om je baard weg te halen. De trimmer trimt een stuk gladder dan mijn vorige oude trimmer. Veel gladder! En ook compleet irritatieloos.
Eén nadeel wat ik heb ervaren is de ruimte tussen de opzetstukken en de trimmer. Doordat hier behoorlijk veel ruimte tussen zit gaan de afgeschoren haren zich hier verzamelen. In de praktijk komt het erop neer dat je zeer regelmatig het opzetstuk moet verwijderen, de trimmer en het opzetstuk even uitkloppen en weer verder. Dat moet naar mijn smaak echt te vaak en dat is jammer. Als de opzetstukken nauwer hadden aangesloten was dit probleem niet aanwezig geweest. Dat is echter het enige minpunt en daarom is een 9 ook een gerechtvaardigde score.
Het scheermesje wat wordt meegeleverd heb ik zelf niet gebruikt, omdat ik me nog nooit met een mesje geschoren heb.
Al met al ben ik erg tevreden, je krijgt een ontzettend complete set! Ik was al tevreden, totdat ik nog eens bedacht wat dit setje kostte. Dat maakt het alleen maar beter want voor deze ontzettend leuke prijs heb je een ontzettend leuke set!

Pluspunten

• Fijne en korte trimmer!
  • Kortste opzetstuk ideaal voor intieme delen
  • Precisietrimmer
  • Zeer compleet voor de prijs!

Minpunten

• Ruimte tussen opzetstukken en trimmer