Braun BG5030

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun BG5030 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

BenjaminJansen87 29-01-2018

Trimmer en scheermes in 1.

Geschreven voor: Braun BG5030

Een tijdje geleden heb ik de Braun bodygroomer BG5030 gratis ontvangen om te mogen testen. Het is een trimmer en scheerapparaat in 1. Er wordt een mooi ophang systeem bij geleverd waardoor hij kan blijven hangen in de douche cabine. Als je bakkebaarden te lang worden kunnen die netjes bijgewerkt worden de trimmer die erbij zit. Het enige waar ik aan moest wennen was het gewicht. Ik ben een los scheermes gewend en dan is een trimmer met scheermes wel wat zwaarder

Pluspunten

• trimmer en scheermes in 1
  • Ophang systeem

Minpunten

• zwaarder dan normaal

Wickygertje 07-01-2018

veelzijdig trimmen en scheren

Geschreven voor: Braun BG5030

ik heb deze bodygroomer gratis ontvangen om te testen,
na ontvangst heb ik alles uitgepakt en was best wel verrast naar de combinatie van trimmen en scheren met mesjes.
de groomer ligt best lekker in de hand en is ook mooi licht. de groomer maakt ook niet veel lawaai in vergelijking met mijn andere trimmer van philips.
er zitten een aantal opzetstukjes bij voor het trimmen.
ik gedurende de testperiode elk opzetstukje geprobeerd. medium bevalt mij persoonlijk het beste,
het is best wel even wennen dat er ook een mesje aan zit, dit verreisd wel een goed hoek om het optimaal te laten verlopen. maar als je daar aan gewend bent is het een goede combinatie.
alles wordt spiegelglad en er is geen haartje meer te vinden.
we gebruiken altijd een tondeuse om mijn hoofd te scheren. met deze groomer was dat niet echt te doen. de groomer kan mijn haren schijnbaar niet aan want hij loopt dan een beetje vast en trekt dan aan het haar wat dus best gevoelig is. er was geen opzetstuk bij die dit kon verhelpen. ik moet er wel bij zeggen dat ik behoorlijk stug haar heb.
als het haar al kort is gaat het prima met de groomer, dan trimt ie alles mooi kort en precies.
op de andere plekken op het lichaam gaat het wel perfect met de combinatie van trimmer met mes.
het is ook ideaal dat de trimmer onder de douche gebruikt kan worden, alle haren spoelen dan gelijk mooi weg. voor mijn gevoel werkt de groomer dan zelfs nog beter.
ik heb een gevoelige huid maar heb daar na het gebruik met de groomer weinig tot geen last van moet ik zeggen.
de accuduur is ook geen probleem geweest, heb de groomer niet leeg gekregen tijdens het gebruik.

Pluspunten

• scheert mooi glad
  • waterdicht

Minpunten

• niet geschikt voor stug haar

Koningkos 02-01-2018
  • Product gekregen

Ik zou voor een andere gaan

Geschreven voor: Braun BG5030

Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen.

Als ik dit apparaat zelf zou kopen, zou ik 'm na 10 dagen alweer teug sturen

Minpunten: Traag, de houder is lastig, afstand tussen scheerkop en trimmer is te kort.

Toelichting:
-Traag: Ik heb inmiddels een paar haartjes uit m'n baard getrokken omdat het apparaat te traag scheert. Mijn andere scheerapparaat is een stuk sneller in zijn vibratie.
-De houder is lastig: De houder is enorm compact, dan kan “misplaatsen” snel gebeuren waardoor het apparaat op de grond valt.
-Trimmer en scheer combinatie te kort: Als je een flinke baard hebt, dan zal je echt het scheermesje moeten loskoppelen.

Pluspunten: Design. Compact.

Toelichting:
Ondanks de vele gebreken, oogt het apparaat wel mooi.
Compact: Ik zou 'm waarschijnlijk wel meenemen als ik op een lange vakantie zou gaan

Pluspunten

• Kleur

Minpunten

• Scheercombi
  • Docing

KevinW 24-12-2017

Doet waarvoor hij bedoeld is!

Geschreven voor: Braun BG5030

Ik heb dit apparaat een tijdje geleden cadeau gekregen. Ik gebruik hem nu met name onder de douche aangezien ik toch liever een klein scheermesje gebruik voor mijn gezicht. Dit vind ik toch fijner aangezien wanneer je het scheermesje gebruikt het apparaat behoorlijk lang is. Ik vind de trimmer dan ook redelijk groot gezien de combinatie met het scheermesje. Het nadeel is ook dat het scheermesje zelf niet beweegt. Ik denk dat ik het voor mijzelf toch gemakkelijker vind om beide los van elkaar te gebruiken. Echter voor onder de douche is het zeker wel makkelijk dat je beide bij de hand hebt. Hij doet waarvoor hij bedoeld is, maar zelf had ik hem niet gekocht. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vaker glad scheer, voor iemand met een baard is hij misschien geschikter.

Danny1967 23-11-2017

Gebruiksvriendelijkheid & Kwaliteit voor de prijs

Geschreven voor: Braun BG5030

Ik heb de bodygroomer zowel nat als droog gebruikt onder de oksels en borsthaar. Persoonlijk vind ik het nat onder de douche met scheergel scheren fijner dan droog scheren. Ook heb ik de rug aan de wastafel, nat met scheergel, door mijn partner laten doen. Dat ging ook perfect. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • Handig

Minpunten

• Accuutje ipv batterijen, voorkoming roestvorming