Philips HAIRCLIPPER Series 5000 HC5450 - Reviews

Oplaadbaar
Scheren op lichtnet
Bedrijfstijd
90 min.

Beoordeling op basis van 90 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,9

D. Mateboer 27-07-2015
  • Product kwartaal in bezit

5,8
Een miskoop!
Snap werkelijk niet waarom deze en de andere modellen in deze lijn, een hoge score hebben. Ons gezin heeft een variateit aan haar types. Mijn vrouw heeft krullen dus dik haar, ik heb heel stijl dun en veel haar, onze kinderen hebben een mix van ons.
Geloof me, al vanaf de eerste keer was het stuntelen met dit ding. Liep continu vast en/of had grote problemen met het toerental. Niet echt heel prettig als het ding tijdens het scheren/knippen in het haar vast loopt. Je kunt je voorstellen dat dit negatief effect heeft op het eind resultaat. Ik heb daarom dit ding terug gebracht naar waar deze vandaan kwam en heb ik weer een babyliss pro gekocht!
Veel beter en net zo duur, al dan niet goedkoper!!!!!

Edu7 23-01-2016

Voor het eerst draag ik een baard, hij werd veel te lang, PHILIPS HC5450/80 baardtrimmer gekocht en voor het eerst de baard korter geschoren. wat een geweldig apparaat niet direct de kortste lengte kiezen maar in stappen korter getrimd tot de juiste lengte te hebben gevonden, Super!!

OpaJohn 10-01-2017

Klopt, het is een waardeloos apparaat. Overal blijven haren overeind staan. Steeds zit de kop vol haar en moet je eerst het haar eruit kloppen om dan eventjes verder te kunnen.

Kaka1977 20-07-2015
  • Product kwartaal in bezit

3,8
Een paar maanden terug deze aangeschaft op grond van de reviews hier. Ik scheer al jaren met een tondeuse (zonder opzetkammen) en heb in de loop der jaren verschillende merken gehad. In al die jaren heeft geen 1 tondeuse het gepresteerd om me te verwonden. Ook kwam het zelden voor dat het haar eruit getrokken werd in plaats van eraf geschoren te worden. In een korte tijd heb ik beide een paar keer gehad met deze tondeuse. Tijdens een scheerbeurt was het zelfs zo vervelend dat ik met een andere tondeuse verder moest. Na een paar scheerbeurten was ik er uiteraard klaar mee en heb mijn oude vertrouwde Remington weer in gebruik genomen, totdat ik een waardige vervanger heb gevonden.

Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat ik de vormgeving erg mooi vind en de tondeuse ligt lekker in de hand en is stukken lichter dan ik gewend ben. Ook hoeft de tondeuse niet om de haveklap opgeladen te worden.

jason-statham 17-06-2015

IK KAN HET BLAD NIET WISSEL VAN 0.5MM NAAR 1MM ZONDER OPZET KAM.

IK MM MIJN HAAR AL ALS HET 1.5 OF 2MM LANG IS EN DAN EEN OPZET KAM GEBRUIKEN IS NIET IDEAL.

IK BEN TOCH BLIJ DAT IK HEMM HEB GEKOCHT DE 0.5MM IS VEEL KORTER DAN MIJN OUDE TONDEUSE EN HIJ IS ERG SCHERP EN SNEL, DE TURBO WERKT OOK ERG GOED. DE BATTERIJ GAAT OOK ERG LANG MEE 7 TOT 8 SCHEERBEURTEN (HELE HOOFD EN BAARD)

MAAR IK SCHOOR EERST MIJN BAARD ALTIJD OP 1MM MAAR DAT DOE IK NU OP 0.5MM

arjenstaal 24-08-2014

Sinds kort in gebruik nu ik voor het eerst mijn haar ben gaan scheren.
Ik gebruik de tondeuse ongeveer eens in de vier weken voor het terugscheren naar 3 a 4 mm.

Het handige van de Philips is, dat het selecteren van de scheerstand gaat met een draaiknop in plaats van met losse opzetstukjes. Je hebt dus maar 1 apparaat met 1 opzetstukje nodig voor alle standen tussen 0 en 23 mm. Met trapjes van maar 1 millimeter, wat dus veel keuze mogelijkheid in lengtes geeft.

De Philips ligt groot en vrij zwaar in de hand. De scheerkop is ook vrij groot, dus het is lastig om het hem goed evenwijdig aan de schedel te zetten. Ook is het moeilijk in de kleinere hoekjes (oren etc.) te scheren.

Het is fijn dat dit een oplaadbare tondeuse is, zodat je niet met het snoer in de war raakt. Dit model is zowel opgeladen als direct aan het snoer te gebruiken. Opladen gaat binnen een uur en dan is hij 90 minuten te gebruiken.

Kortom, het is een kwalitatief goed aanvoelende tondeuse met makkelijke instelmogelijkheden. Maar doordat hij zo stevig is, is hij ook zwaarder en daardoor wat lastiger te hanteren.

Officiele reactie van Philips Nederland 12-09-2014

Hi arjenstaal,

Bedankt voor je review. We stellen je feedback op prijs en zullen hier in de toekomst zeker rekening mee houden.

Philips Webcare

Franskuh 22-10-2017

aandrijf mechanisme van motor defect

Helaas moet ik me bij de andere klachten aansluiten, aandrijving doet het ineens niet meer, na open maken alleen het asje gezien de rest is met de haren bij het open maken verdwenen
Als ik dat allemaal zo lees, ook voor mij geen Philips meer

Sanne1986 06-10-2017

aandrijfmechanisme komt los

Na de tondeuse een tijdje gebruikt te hebben, komt het aandrijfmechanisme los dat het blad dat over het vaste blad beweegt. Waardoor de mesjes niet meer langs elkaar gaan en je niet verder kunt scheren. Tijdens het scheren komt dit meerdere keren voor.
Als je de tondeuse los maakt kun je het weer vast klikken. maar als je dit erg vaak moet doen tijdens een scheerbeurt is de tondeuse niet meer fijn te gebruiken. Jammer, hij is nog geen jaar oud.

Vig37 03-10-2017

Goed produkt

Goed produkt voor deze prijs, snelheid tondeuze zeer
goed, ligt goed in de hand, beter als "een haartje met
een Bulgaartje"

JA46 30-09-2017

Aandrijfmechanisme komt los van de as van het motortje

Na verloop van tijd komt het aandrijfmechanisme los dat het blad over het vaste blad beweegt. Tijdens een beurt gaat dit meerdere keren voor komen.
Ik vind dit een Philips product onwaardig, ook al is het apparaat niet duur in aanschaf.
Het is vervelend om elke keer de tondeuse open te moeten maken en het mechanisme weer op de as te drukken.
Ik overweeg een andere te kopen maar dan wil ik eerst weten of hier e.e.a. aan verbeterd is.

FFrits 05-05-2017

Verre van duurzaam

Deze tondeuse hebben wij tien keer gebruikt. Daarna was hij niet meer te gebruiken. Hoe komt dat? Het mechanische onderdeel dat voor de beweging moet zorgen is niet vastgemaakt en kan dus loskomen. Zeer slecht ontwerp, domweg een ontwerpfout dus. Wat is Philips' oplossing? Er is geen serienummer in het apparaat gestanst, dus geen garantie. Volstrekt waardeloos dus. Blijf weg van Philips producten!!

MaukL 15-01-2017

Na een jaar gebruik toch een "tegenvaller"

Na een jaar tevreden gebruik is het apparaat nu ten einde. De batterij is overleden, ik mag blij zijn als ik de messen op batterijstroom op gang kan houden gedurende 2 minuten. Zelfs op vaste stroom loopt hij niet meer soepel.
Tevens laat het "verloopstukje" achter de messen, op het asje, steeds los van de as, waardoor de messen niet worden aangedreven.
Ik vind het iets te snel voor een kwaliteitsmerk als Philips....Maar helaas geen aanschafbon meer...

OpaJohn 10-01-2017

Philips HAIRCLIPPER Series 5000 HC5450/80

Hoe is het toch mogelijk dat sommigen dit apparaat een goede waardering geven ?
Om de paar halen, moet je eerst stoppen om de haren er tussenuit te halen, voor dat er weer iets geschoren kan worden. Daar waar de tondeuse geweest is, blijven altijd verspreid haren overeind staan.

Tom 06-08-2016

Een prima tondeuse voor een redelijke prijs.

Een makkelijk te gebruiken tondeuse waarmee heel wat kapperskosten kunnen worden bespaard. Het instellen van de tondeuse gaat heel makkelijk. Met een opgeladen batterij is met gemak een kappersbeurt te doen. De mesjes zijn zelfslijpend zodat ik verwacht dat de tondeuse wel enige tijd meekan; de tijd zal het leren ;)

Minikranen 06-05-2016

een goede machine en eenvoudig in gebruik

een makkelijke machine die makkelijk is in het gebruik.
snel opgeladen en maakt niet te veel lawaai

Eduardo7 23-01-2016

Super

Voor het eerst een baard laten staan, werd wel erg lang
de tondeuse aangeschaft en voor het eerst aan de slag, eerst voorzichtig met de baardkam op 23 er gebeurde niet zo veel, vervolgens op 18 en uiteindelijk op stand 7 fantastisch resultaat! heel tevreden makkelijk en goed te gebruiken

Anoniem 23-10-2015

Goed apparaat

Na jarenlang nat scheren, nu weer eens mijn baard laten staan.
Na het beoordelen van diverse reviews dit apparaat aangeschaft.
Het werkt goed en is gemakkelijk schoon te maken.

Justus 20-10-2015

Top apparaat

Knipt ongelovelijk kort. Motor is krachtig, batterij gaat lang mee en apparaat is zeer licht. Ik ben er zeer tevreden over!

Eros 20-09-2015

Ik had het veel eerder moeten aanschaffen

Onlangs moest ik een nieuwe tondeuse hebben. Na lang zoeken ben ik bij deze midel uitgekomen.
En ik moet eerlijk toegeven dat het mij in elke opzicht positief heeft verrast.
De accuduur is lang en het oplaadtijd is kort.
En vooral de turboknop is zeer handig.
Het trimmen gaat echt gigantisch snel.
En het bewaarkoffertje is ook reuze handig.
Het ontwerp is ook goed, waardoor hij prettig in het hand ligt.

Kortom.
Als je hiervoor kiest, zul je zeker geen spijt krijgen.
Integendeel.

Rosco65 18-09-2015

Stabiel en betrouwbaar

Na uitvoerige gebruik, haar en snor, is de conclusie dat dit apparaat doet wat je er van verwacht.
Ook de turbo modes kan in bepaalde situaties erg behulpzaam zijn.
De vele instelmogelijkheden kunnen exact de gewenste haarlengte bewerkstelligen.

Edvv 06-09-2015

Makkelijk in gebruik

Inmiddels al meerdere keren gebruikt en voldoet prima , het trimmen gaat prima , makkelijk schoon te maken .

Mikkisam 20-07-2015

Trimmer

Dit is een heerlijk apparaat, ligt goed in de hand en in een handomdraai de hoogte af te stellen. In 1 woord geweldig.