Philips Headgroom QC 5580 - Reviews

Oplaadbaar
Aantal snelheden
Opzetkammen
hoofd, bakkebaard

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Radaje 02-07-2016 Product paar weken in bezit

Super apparaat.

Heb hem nu twee weken in het bezit. Precies wat ik zocht. Handig in gebruik en lekker kort geschoren.

SirEasy5 23-04-2016

Gewoon af!!

Alles klopt. Echt een prima apparaat. Hoef geen kapper noch
iemand anders te vragen mij te soigneren !

PiWi1969 08-07-2015

Goed; lastig schoonmaken en scheerkop is fragile

Mooi product die goed doet wat die moet doen. De scheerkop om kaal te scheren is ongelukkig geconstrueerd en is bij mij uit elkaar gevallen. De veertjes vlogen alle kanten op en ik ben er 1 tje kwijt. Dit moet echt verbeterd worden.

JS78 02-03-2015

kammetjes breken af

Prima tondeuse als er goede kammetjes erbij geleverd waren. Tot 3 keer toe tandjes van de kammen afgebroken, en 1 keer de hoogte afstelbaarheid van een kammetje.

molennaar 21-09-2014 Product jaar of meer in bezit

deze tondeuse voldoet prima.
Er is een nadeel en dat is dat de slijtdelen moeilijk verkrijgbaar zijn en in verhouding erg duur (+/- €29,50)zijn

Bobby1980 29-08-2014

De doe het zelf tondeuse

Na jaren lang de traditionele tondeuse gebruikt te hebben was ik toe aan een ander. De mogelijkheden en het design spraken mij aan. Het design is in het begin even onwennig toch went dit snel waardoor de Headgroom heel ergonomisch aanvoelt. Het resultaat is meer dan prima. Door de bijgeleverde opzet stukken is de Headgroom veelzijdig in gebruikt. Door de draaibare scheerkop kun je zelf overal goed bij. De lengte is in te stellen per halve millimeter.

bobby80 29-08-2014 Product paar dagen in bezit

Ik gebruik al jaren de traditionele tondeuse, maar was toe aan een nieuwe. Door intressante vormgeving en mogelijkheden trok de Philips Headgroom mij aan. De headgroom is nauwkeurig intestellen. Ligt in het begin wat onwennig in de hand maar voelt al snel zeer ergonomisch aan. Het scheer resultaat is zeer goed. Veelzijdig in gebruik dankzij de bijgeleverde opzet stukken. Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop

Ataristadept 28-08-2014

prettige tondeuse voor een prettige prijs

Na jaren een echte kappertondeuse (Wella) gebruikt te hebben is deze “ headgroom” even wennen. Hij ligt licht in de hand, wat de handling makkelijk maakt, maar ook wat onwennig. Na een paar keer gebruiken is de conclusie toch wel: ligt fijn in de hand.

De opzetstukken en beweegbare onderdelen vergen even wat verdieping. Het boekje maakt het daarbij niet makkelijk; is eigenlijk slechts een serie pictogrammen die niet altijd even duidelijk zijn; hoe je bijvoorbeeld het plastic tondeuse opzetstuk op de juiste mm hoogte instelt was me een kwartier lang een mysterie. Totdat het duidelijk wordt dat “onder” de beweegbare kop met de messen ook nog een draaiknop zit, die de mm hoogte instelt (1-3mm of 3-15mm, afhankelijk van het opzetstuk). De beweegbare scheerkop (tot een hoek van 90 graden) zorgt ervoor dat je makkelijker de moeilijk bereikbare stukken hoofd opscheert (met name aan de zijkanten is dit makkelijk). Bij dit model zit ook nog een scheerkop dit tot van 0.5 tot 0 mm scheert (wederom instelbaar met de draaiknop op het apparaat zelf). Scheren gaat mooi en makkelijk en kon er ook een flinke baart mee “bijscheren”.

Alle opzetstukken gaan makkelijk uit elkaar en zijn derhalve goed schoon te maken en te onderhouden (wel regelmatig, elke 3 maanden volgens het boekje oliën) of te vervangen (de mesjes van het scheeropzet stuk na 1 jaar). Het apparaat is waterbestendig zodat je het makkelijk onder de kraan kan schoonmaken. Niet onder de douche gebruiken gok ik zo, maar dat staat verder nergens.

Ik had de headgroom voor het eerste gebruik niet opgeladen, en kwam precies goed uit; nadat ik mn hoofd helemaal op de gewenste hoogte geschoren had, en beetje aan het bijpunten was hier en daar hield hij er mee op. Volgens het boekje is de oplaadtijd een uur. Hoe lang je het apparaat daarna kan gebruiken staat er niet bij, maar ik verwacht een (lange) scheerbeurt). Het oplaadlampje zit mooi vormgegeven maar wat verborgen en knippert langzaam tijdens het opladen.

Niet teveel hulp- en opzetstukken (borsteltjes, olie, twee plastic tondeuse opzetstukken, scheer kop, met plastic opzetstuk, tasje, oplader, boekje). alles redelijk makkelijk uit elkaar te halen om schoon te maken of te vervangen.

martijn.bordewijk 28-08-2014 Product paar weken in bezit

Gebruiker75 22-08-2014

Apparaat voldoet boven verwachting

Ik heb dit apparaat nu een paar keer gebruikt, was even wennen de vormgeving maar nu gaat het. Scheer voornamelijk mijn hoofd en dat gaat perfect, hoofdhuid is lekker glad zonder wondjes. bij deze Tondeuse merk ik dat het veel sneller gaat! Ik had mijn twijfels wat betreft het scheren met deze vormgeving, maar het apparaat voldoet boven verwachting!

herbertn 21-08-2014

handige tondeuse met veel mogelijkheden

De roterende tondeuze kop die je zelf kunt instellen geeft alle mogelijkheden en maakt het na enige oefening wel heel makkelijk. Mogelijkheden met verschillende opzetkoppen is heel handig.

De tondeuze scheert glad en vooral moeiteloos. Makkelijk in onderhoud en dus gebruikersgemak.
Pluspunten: Degelijke kwaliteit en eenvoudig in gebruik, Goede prijs/kwaliteit, je doet lang met een acculading, en het apparaat voelt degelijk aan. Waterdicht.

hneutgens 21-08-2014 Product paar weken in bezit

Leon0066 03-07-2014 Product kwartaal in bezit

Handig apparaat. Nu een paar keer gebruikt. Het systeem met de draaibare kop maakt het ideaal om zelf het ding ter hand te nemen zonder hulp van derden. Resultaat is goed. Ik heb hem gekocht met 15 euro cashback. De aparte scheerkop voor kaal resultaat niet gebruikt.

Het apparaat voldoet boven verwachting. Voelt degelijk, ook de hulpstukken. Dit is de derde tondeuse die ik heb maar wel de beste.

Anthon247 30-05-2014

Gemak dient de mens

Ik heb dit apparaat net voor het eerst gebruikt. Wat handig is die beweegbare kop! Haarlengte instellen is ook heel eenvoudig.

Christian1980 29-01-2014

Beste tondeuse ever!!!

Ik scheer mn hoofd graag glad en met deze kan dat snel, zonder wondjes en superhandig in het gebruik.
Heb meerdere tondeuses gehad maar dit is een Voltreffer, ben er heeeel blij mee.
Voor mij nooit meer wat anders.
wel blijven produceren he!!!

robert9 01-12-2013

Goede tondeuse, goede scheerkop

De eerste keer is het even wennen, maar als je er aan gewend bent is deze tondeuse handig in gebruik.
De scheerkop scheert mijn hoofd goed glad. Zelfs een klein stukje wat ik met een scheermes niet goed kaal kon krijgen is nu ook glad geschoren. Het kost ook minder tijd.
Een ander voordeel is dat je geen wondjes op je hoofd kan krijgen, wat met een scheermes wel kan gebeuren.
Een nadeel is het harde geluid van dit apparaat.
maw: met deze tondeuse kost het mij, ondanks dik en stug haar, minder tijd om mijn hoofd glad geschoren te houden.

Corzelf 24-10-2013

Ik vind het een prima aankoop

Omdat het haar bovenop dun en plat werd, kwam ik in eerste instantie uit op milimeteren en met dit apparaat zijn hele kleine lengtes mogelijk, dit is een voordeel t.o.v. andere apparaten. Sinds enkele weken scheer ik het hoofd en dit wordt prima glad met dit apparaat, zonder dat er verwondingen of lelijke plekken achterblijven. Het ligt prima in de hand en je kunt alle plekken goed raken. Ik ben er blij mee.

Greb 31-08-2013

Werkt zeer goed, uitstekend apparaat.

Het opzetstuk is prima te bevestigen op apparaat.
Totaal gebruiksgemak is zeer goed.
Tasje/etui is een welkome aanvulling om de onderdelen op te bergen.

peterv7058 28-07-2013

Het doet zijn werk

Het apparaat werkt prima maar mist een paar hulpstukken, vopr de rest ziet de binnen kant er een beetje goedkoop en plastic-achtig uit.
Maar nogmaals hij werkt goed.

jgulpers 28-05-2013

Allround trimmer

Mooi ontwerp met handig verstelbare kop. Werkt goed boven op je hoofd, alleen is de kop wat groot voor nauwkeuriger werk rondom je oren, of om je baard mee te trimmen. De verschillende koppen zijn makkelijk verwisselbaar. Het was alleen even zoeken hoe ze in hoogte te verstellen waren. En uiteraard handig dat hij waterdicht is.