Vaillant vSMART slimme thermostaat - Reviews

tile-bediening
bediening via app
Functies
OpenTherm, zelflerend

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Vaillant vSMART slimme thermostaat op Kieskeurig.nl.

4,9

Nick 04-04-2018

Niet goed genoeg!

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

Kocht deze thermostaat aan omdat ik regelmatig in buitenland werk en zodoende de verwarming van op afstand kan regelen... De app op de smartphone opent niet omdat de verbinding met de Vaillant server verbroken is... eens terug thuis, werkt het ding zonder veel problemen maar daarvoor hoef je geen ‘slimme thermostaat’ te kopen ... Voor mij een miskoop!

Minpunten

• App werkt niet naar behoren

PaulvM 11-12-2018

Precies dezelfde ervaring Nick. Thermostaat doet het dan wel, dan weer niet. En wij willen dat hij het altijd doet. Te vaak kan er verbinding gelegd worden. Installateur komt langs en weet niets anders te melden dan dat we de app opnieuw moeten installeren. De volgende keer ligt het aan mijn smartphone. Onzin! We hebben de app op 3 verschillende devices in gebruik (2 smartphones en 1 tablet). Op alle 3 dezelfde problemen. NIET KOPEN

Rene Schutte 02-11-2016

Handig met een paar maars

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

De vSmart thermostaat is handig in te stellen met de smartphone met ruimschoots in te stellen tijdschema's.

De thermostaat kent een gewennings-/leerperiode van 2 weken. In die periode was het best mooi weer. Toen het hierna koeler werd kreeg de ketel de temperatuur maar niet op de ingestelde 20 graden. Deze bleef vaak steken op hooguit 19 graden.

Na een week de ketel een kans te geven wat speurwerk op internet gedaan en bleek je de "verwarmingscurve" te moeten aanpassen. Deze is automatisch bepaald maar de radiotoren bleven te koel om de ruimte goed te verwarmen.

Na aanpassing gaat het beter maar optimale stand nog niet gevonden.

Van een smart thermostaat zou je toch anticipatie verwachten als de ingestelde temperatuur niet wordt bereikt. Ook niets gevonden hoe je die leerperiode opnieuw kunt laten uitvoeren.

Als documentatie, werking etc rond dit probleem verholpen zijn is deze zeer goed.

Pluspunten

• Bediengemak
  • Instellen over waar je op internet komt

Minpunten

• Zelflerend vermogen vsmart thermostaat
  • Documentatie mbt verwarmingscurve

Bart 08-02-2018

Instabiele app

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

De app is heel instabiel en geeft regelmatig de melding dat er geen verbinding met WiFi is. Zonder app kun je de ketel niet goed bedienen, dus dat is erg onhandig.

Minpunten

• De app is heel instabiel

double 25-09-2017

Thermostaat in houder onhandig

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

De vsmart set bestaat uit 2 units. Een thermostaat op 3 aaa batterijen, niet verlicht maar wel goed afleesbaar, en een wifi / bluetooth zender. De installatie gebruiksaanwijzing is karig. Je moet nog wel een (bel) kabeltje kopen voor de aansluiting en een wandcontact doos aanleggen voor zender voeding. Het aansluiten op de e-bus op de printplaat bleek eenvoudig. Colormatic eraf en vsmart erop. Ben je niet handig laat dan een monteur het doen. Ik had gehoopt dat zo een duur apparaat met een stekker aan de buitenzijde van de ketel aangsloten kon worden en dat de voeding via de ketel kon lopen. Beste Vaillant dat is nog te verbeteren. Het pairen bleek lastig. Na 30 min eindelijk contact. De handzame thermostaat is gevoelig voor aanraking. Pak je hem op dan is de instelling alweer veranderd. Dat wordt dus ophangen. Er zijn div youtube filmpjes die je helpen met de instellingen. Dat niet nodig moeten zijn.

Noorderlicht 25-03-2017

2e beoordeling.

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

Ik gebruik de thermostaat nu ruim 3 maanden en ben minder enthousiast geworden. Heb een aantal keren hetzelfde probleem ondervonden als Walter. Geen verbinding tussen het wifi-netwerk en de unit. Gebeld met de overigens prettige en snelle service-lijn van Vaillant. De deskundige gaf aan: "Een instabiel netwerk en/of zwak signaal." Dit is in mijn situatie absoluut niet het geval. Bij de unit, naast de ketel, is het wifi-signaal "zeer sterk". Kortom niet altijd betrouwbaar. Tot slot één minpuntje. Geen verlichting in de kamerthermostaat. In donker/schemer erg lastig.

Pluspunten

• Mooi strak design.
  • Eenvoudige installatie.

Minpunten

• Zie boven.
  • Geen verlichting in thermostaat.

PaulvM 11-12-2018

Precies dezelfde ervaring. En Vaillant blijft maar roepen dat je de app opnieuw moet installeren. WANPRODUCT !!!

Walter 16-02-2017

Niet betrouwbaar

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

Zo nu en dan, volstrekt willekeurig is de verbinding verbroken tussen thermostaat en ketel. Het kan dagen niet voorkomen en dan weer een paar keer per dag. Vervolgens gaat de ketel naar 'maximaal aan'. Dit kost veel gas en stookt het huis op tot hoge temperatuur. Volstrekt onwenselijk en niet aan te passen middels instelling. Thermostaat is niet goed doorontwikkeld.

Minpunten

• Bij verbindingverlies ->ketel naar max. temp.
  • valt willekeurig uit

Harry Jansen 04-09-2018

Bepaald niet slim

Vaillant V-smart.
De Vailant V-Smart aangeschaft i.c.m. een Vaillant CV ketel en nu 6 maanden in werking. Nou ja, in werking…..
Het contact tussen de thermostaat en de ontvangstunit bij de ketel wordt veelvuldig verbroken. In geval van zo’n error gaat de ketel naar “Maximaal aan” en wordt het loeiheet in huis. Kostbare grap als je toevallig niet thuis bent zoals ons overkwam. Een reset is de enige oplossing.

De (overigens snel reagerende) Vaillant servicedienst heeft tot nu toe 2 x een nieuwe thermostaat geleverd, de ontvangstunit vervangen en de printplaat in de ketel vervangen. Allemaal zonder het gewenste resultaat.
Na al deze inspanningen zou e.e.a. worden veroorzaakt door een slecht Wifi signaal. Provider Ziggo heeft de Wifi in huis getest en het signaal is optimaal. We kijken op 4 device tegelijk naar Netflix. Onze Wifi is top!
Dan de app. Die is bepaald niet intuïtief. Er zijn wat Youtube filmpjes te bekijken die zijn ingesproken door een man met een spraakgebrek. Daarnaast is de app instabiel. Regelmatig valt de verbinding met de server weg.
De thermostaat ziet er strak uit. Echter, geen achtergrondverlichting en zeer onhandige temperatuurinstelling. Bij de minste of geringste aanraking wordt de temperatuur aangepast.

Gelukkig hebben we een prima installateur (......) die zijn best doet e.e.a. op te lossen. Maar de V-smart gaat de deur uit. Wat een ergernis…

Pluspunten

• niet kunnen ontdekken

Minpunten

• geen achtergrondverlicting
  • zeer onbetrouwbaar
  • weinig intuïtieve app

Rob Huibers 25-11-2018

vSmart zou beter moeten werken

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

De vSmart is een goed idee, maar de bediening is nogal omslachtig en het systeem hapert vaker dan prettig is.
Over de omslachtigheid: de bijgeleverde app heeft uitgebreide mogelijkheden, maar maakt niet duidelijk wat die betekenen. Je moet flink scrollen om bij de "geavanceerde instellingen" te komen en wat betekent daar de "verwarmingscurve" of "een gewenste temperatuur forceren"? Dat is niet duidelijk. Ook de vertaling is onvolledig, er staan Duitse woorden in de app. Erg slordig.
De "Schema-modus" is een kalender in de app, waarop je op het kwartier en een een kwart graad Celcius kan instellen hoe warm je het wilt hebben en wanneer. Maar als ik er instellingen in wil veranderen, weigert hij vaak te doen wat ik wil. Sommige functies (kopiëren en plakken van instellingen van de ene dag naar de andere bijvoorbeeld) doen het vaak niet. Handig is wel, dat de ketel precies de kalenderinstellingen volgt.
Verder geeft de vSmart regelmatig aan dat de verbinding met de Vaillant server verbroken is. Met name rond middernacht gebeurt dat regelmatig. De Vaillant helpdesk ontkent dat het iets met het systeem van de fabrikant te maken heeft. Volgende helpdesk zit het probleem aan mijn kant. Dat is nogal vreemd, omdat ik op datzelfde moment e-mails en verse nieuwspagina's kan binnenhalen en mijn wi-fi het gewoon doet.
Mijn conclusie is dat de vSmart niet goed genoeg is, omdat Vaillant niet voldoende heeft nagedacht over de bediening, de app niet goed heeft afgewerkt (Duitse taal) en het systeem te vaak weigert te doen waar het voor dient.

Pluspunten

• kalenderinstellingen worden precies uitgevoerd

Minpunten

• ontoegankelijk, niet gebruiksvriendelijk
  • verbindingen werken niet altijd
  • helpdesk legt oorzaak problemen bij gebruiker

René 22-10-2018

vSmart (instabiel)

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

Als het werkt prima en tevreden. Helaas te vaak verbinding verbroken met wifi netwerk. Dan werkt het weer een paar weken, en daarna kan het wifi netwerk niet worden gevonden? maar wel van de rest van de straat??? Kortom niet betrouwbaar en daardoor onhandig, instellingen moeten via de app en als dat dan niet werkt heb je een probleem. Kortom veel geld voor iets wat niet optimaal werkt. PFFFFF

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• instabiel
  • geen alternatief voor instellen

Gerrit 09-12-2016

Eenvoudig gebruik via app

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

De Vsmart thermostaat is een draadloze verbinding bij de Vaillant-ketel werkt uitstekend. Via app zijn heel veel tijdsperiodes te programmeren. Duidelijk display. Ook op afstand bedienbaar via internet.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • duidelijke app
  • op afstand bedienbaar

Minpunten

• nog geen

Thomas 05-10-2019

Slechte koop

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

Ook bij mij valt de communicatie tussen de app en de vsmart om de haverklap weg. Geen informatie vanuit de app waar het probleem ligt, van alles geprobeerd maar niet aan de praat te krijgen. Weggegooid geld wat mij betreft.

Ansfried van de Graaf 12-03-2019

V smart

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

Werkprima en simpel ook de weekprogrammering. Let op als je in de nacht de vaatwasser laat draaien zet het water op on. De automatische nacht stand staat op off

Pluspunten

• Mooi overzicht van je temperatuurwaarde

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing staat niet zo veel.

Harry Jansen 23-12-2018

Nieuwe start zonder V-Smart

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

V-smart werkt gewoon niet. Zie mijn eerdere review. Alles gedaan wat mogelijk is. Snellere Wifi van provider, nieuwe V-Smart, nieuwe router, nieuwe ontvanger, nieuwe printplaat, 100 x app opnieuw geïnstalleerd. 5 keer een monteur. We hebben de oplossing. Eentje met draad!!!! Rust in huis........

Pluspunten

• nooit ontdekt

Minpunten

• alleen maar minpunten

PaulvM 12-12-2018

vSmart, niks smart. Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

Thermostaat doet het dan wel, dan weer niet. En wij willen dat hij het altijd doet. Te vaak kan er geen verbinding gelegd worden. Dan is de thermostaat dus niet te bedienen. Installateur komt langs en weet niets anders te melden dan dat we de app opnieuw moeten installeren. De volgende keer ligt het aan mijn smartphone. Onzin! We hebben de app op 3 verschillende devices in gebruik (2 smartphones en 1 tablet). Op alle 3 dezelfde problemen. Ook Vaillant geeft niet thuis. Service nul komma niks. Voor deze thermostaat hebben we veel extra betaald t.o.v. de standaard bijgeleverde thermostaat. Weggegooid geld!!! Spijt van de aankoop.

Minpunten

• Functioneert regelamtig niet

Noorderlicht 04-12-2016

Mooi strak design.

Geschreven voor: Vaillant vSMART slimme thermostaat

Prima werkende "slimme" thermostaat. Het advies van Vaillant om de installatie door een erkende installateur te laten uitvoeren, niet opgevolgd. Zelf eenvoudig kunnen installeren mede dankzij Youtube review. (Niet vergeten de oude thermostaat aansluiting op de printplaat in de ketel door te lussen) Laagste prijs door mij betaald is 209 euro.bij Saniglow. Snelle keurige levering. Minpunt: De kamerthermostaat bij aanraking niet verlicht is.

Pluspunten

• Werkt prima.
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geen verlichting thermostaat.
  • Geen zelf-installatie-handleiding.