ICY Slimme Thermostaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ICY Slimme Thermostaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Hans Rietveld 20-11-2018

ICY thermostaat 4 jaar in bezit

Geschreven voor: ICY Slimme Thermostaat

Ik zocht een thermostaat die energie bespaard, met niet teveel toeters en bellen. De bewegingssensor/lichtsensor van de ICY sprak mij daarbij aan. In het begin was het uitvinden hoe de thermostaat ingesteld moest worden. Het bedienen vanaf de PC is niet moeilijk, je kunt gemakkelijk je leefpatroon in te stellen per dag.Het was even uitvinden wat de optie “activeren bij beweging” doet. De thermostaat detecteert als je afwezig bent, dan gaat de verwarming uit. Zet de optie AAN, dan gaat de thermostaat bij een beweging direct zijn ingestelde programma volgen en opwarmen.
Ik gebruik de thermostaat inmiddels 4 jaar, nu 2de CV’s. Zonder problemen.
Ik ben erg tevreden over de thermostaat, de werking met de sensors werkt perfect. Als je weg gaat gaat de thermostaat automatisch uit, kom je terug dat gaat hij direct weer aan. Wel heb ik mijzelf aangeleerd de temperatuur lager te zetten als ik weg ga, de tijdsduur 20/30 min. dat hij uitschakelt vindt ik te lang.Bij lang stil zit dan schakelt de ICY uit en moet je in principe gaan beweging. In de praktijk is dat geen probleem, je beweegt vaak genoeg.
Hoeveel energie de ICY bespaart Is moeilijk om te zeggen. Met 2 pers, met zuinige CV, HR++, vloerisolatie en met koken op gas verbruiken we 800m3.

Pluspunten

• Bediening
  • Beweging en licht sensor
  • Modulerend

Minpunten

• Behuizing is wat simpel
  • Zelf instellen zomer/wintertijd

Alex Murray 08-02-2016
Geschreven voor: ICY Slimme Thermostaat

Nu sinds enkele maanden de ICY slimme thermostaat.
Het is mooi.
De temperatuur aanpassen tijdelijk gaat heel erg makkelijk.
Mijn ervaring is dat het wel nauwkeurig is.
Echter:
De front en de achterkant vallen makkelijk uit elkaar en ik moet het regelmatig van de muur halen om de tijden aan te passen.
Je moet, om het programma aan te passen, iedere keer weer je PC opstarten en er aan hangen. . .ik vind dit persoonlijk verschrikkelijk tijdrovend en onhandig en vind het daarom echt een on ding en koop er nooit meer een. Als je leven zeer regelmatig is heb je hier geen last van.
Ik vind het programma ook niet helder m.b.t wat, wat is (rusttijd enz....), is mij onduidelijk.

Ik zeg. . zoek verder. .
Wel moet ik zeggen dat ik deze gekocht heb omdat Honeywell apparaten steeds kapot gingen :(

James_T_Kirk 14-03-2016

En dan moet de usb ook nog herkend worden. Was mijn probleem, dan maar weer een andere usb-kabel geprobeerd, of andere pc, en dan ging het weer eens. De batterij paar keer moeten vervangen, en toen ging 2 maanden geleden het display uit. Maar op zoek naar een Honywell Chronotherm denk ik. (beetje sparen eerst nog)

j00 28-11-2015
Geschreven voor: ICY Slimme Thermostaat

Heb deze thermostaat nu een aantal maanden en ben er zeer tevreden over. Hij heeft een mooi design en is heel makkelijk in te stellen via PC of laptop. Als je hem goed hebt ingesteld hoef je er ook niet meer naar om te kijken.

vonkentrekker51 21-11-2015
Geschreven voor: ICY Slimme Thermostaat

Het grootste onding wat God onder de zon heeft, back-up cel defect, display defect, 13 -15 minuten achter lopen Een een al ellende, 23 maanden in bezit. lange wachtijd met service. Koop 'n thermostaat bij 'n bedrijf en in ieder geval niet deze "slimme thermostaat" zonde van je geld. L.Bosch uit Echt

vonkentrekker51 24-11-2015

.....vandaag maar weer eens gebeld. Ben bijna 'n maand verder. Schiet niet op elke keer 'n ander eraan en het verhaal opnieuw uitleggen.