Toon Toon® thermostaat - Reviews

touchscreen
Slimme meter
Op afstand te bedienen

Jack 08-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie thermostaat met veel kinderziektes.

De toon thermostaat ziet er geweldig uit met veel bediening gemak en mooie overzichten van de gebruikte energie.
De app om de toon op afstand te bedienen is vaak niet te gebruiken terwijl je daar wel per maand voor moet betalen.
Op de toon en de app staan verschillende temperaturen waardoor het lijkt of de temperatuur in de huiskamer lager is dan dat hij in werkelijkheid is.
Deze storingen hebben volgens zeggen met elkaar te maken echter krijg je geen informatie van Eneco.

Pluspunten

• Mooie thermostaat om te zien
  • Groot overzichtelijk display.

Minpunten

• Vaak storingen
  • Toon op afstand vaak niet te gebruiken
  • Ander kamer temperatuur op de app

cf 24-06-2016 Product paar weken in bezit

Merkwaardige feedback van ibood

Het product is uitstekend, maar ik gaf ibood feedback dat ik als klant van eneco na weken een andere toon kreeg en ik dus twee toons heb waarvan ik er maar een gebruik, en de feedback die ik van ibood kreeg was dat ik de eerste toon binnen twee weken had moeten retourneren, dus voordat ik de tweede toon gratis ontving.

Borry73 24-06-2016 Product paar weken in bezit

Mooie thermostaat met hoog gadget gehalte

Ik was mij al een tijdje aan het orienteren voor een slimme thermostaat.
Toevallig kwam de aanbieding van iBood voorbij.
Na bestellling werd de Toon snel geleverd.
Monteur zou na 5 dagen komen, ik was echter ongeduldig en heb de Toon zelf geinstalleerd. Dit was binnen een uurtje gedaan.
De Toon ontdekte meteen mijn philips living colors lampen en kon ze direct koppelen. Ook de slimme stekker van fibaro was snel gevonden en gekoppeld.
Het uitlezen van electriciteit en gasmeter gaat erg gemakkelijk.
Het vergelijken me andere toon gebruikers is leuk in het begin maar heeft daarna weinig toegevoegde waarde.
Het programma voor de temperatuur instelling is snel en simpel in te stellen.
Enigste wat ik eigenlijk nog mis is geofencing of iets dergelijks , dat de Toon ziet waarneer je thuis bent of komt.
Al met al een geslaagde aankoop.

Arjan 22-06-2016 Product maand in bezit

Toon Thermostaat

De Toon via IBood besteld. Deze werd op de aangegeven datum bezorgd zonder problemen. Daarna kon de Toon online geregistreerd worden om een (gratis) afspraak te maken met de monteur. Monteur ging pas weg nadat alles volledig werkend was.
Inclusief het abonnement voor Toon (€5 p.m.) kun je gebruik maken van de app en extra inzicht functies. Dit is leuk en handig meer inzicht te krijgen in je verbruik. Bijvoorbeeld koffie+waterkoker aan geeft een grote piek.
Omdat de Toon verbonden is via Wifi worden updates automatisch naar het apparaat verzonden, welke je dan zelf kan installeren (alleen aanklikken=easy).
Als ik een minpunt zou moeten bedenken dan is het dat ik de response van het scherm wat sneller zou willen hebben.
Verder ben ik er zeer tevreden mee.

Michel 13-06-2016 Product paar dagen in bezit

Toon thermostaat

Aanbieding bij Ibood, lang getwijfeld tussen Nest & toon. Uiteindelijk Toon gekozen en nog geen dag spijt! Afspraak met monteur snel gemaakt en zo gebeurt, monteur werkt netjes en na een korte uitleg v/d monteur zo geïnstalleerd. Inmiddels ook verschillende rookmelders gekoppeld en alles werkt perfect! Zeer tevreden en geen minuut spijt....
Bedankt voor de goede service Eneco!

Paul 12-05-2016 Product paar dagen in bezit

Toon Thermostaat

7,3
Goede service van iBOOD, product binnen een paar dagen binnen. Afspraak met de monteur kon ook erg snel gemaakt worden.

Bij ons moeten er alleen extra meters worden geplaatst om alles goed te kunnen meten, hier kwam de monteur tijdens het installeren achter. Ik kreeg achteraf gelijk een mail van Eneco dat deze afspraak over 6 weken (als de meterrs binnen zijn) ingepland kan worden.

De app werkt wel al erg goed. Al met al een tevreden klant.

Skattig 16-04-2016 Product paar weken in bezit

toon, thermostaat van deze tijd

Toon werkt zoals het moet, je kan alles probleemloos instellen dmv touchscreen. Niks dagen doordrukken om in te stellen, gewoon een weekkalender op het scherm en aanraken... Ook zie het verbruik per dag wat je heel bewust maakt van je verbruik. Nooit meer een verassing op de eindafrekening want roon geeft aan of je onder of boven je geschatte verbruik zit. Wat ik ook interessant vind is dat je kan zien wat je op elk moment live gebruikt dus als je bijvoorbeeld de magnetron aanzet! Jeej wat een vermogen zeg! Zo kan je veel bewuster worden van waar je kan bezuinigen. Leuk speeltje! Alleen de fileberichten en buienradar had van mij niet perse gehoeven😊

jat77 14-04-2016 Product half jaar in bezit

Toon helpt echt!

Toon is een zeer gebruiksvriendelijke en overzichtelijke slimmethermostaat. Het installen van programma gaat heel gemakkelijk net als het wisselen tussen verschillende themperatuurstanden. Toon helpt echt om inzicht te krijgen in je energie gebruik, het wordt een sport om steeds zuiniger te zijn dan anderen.
De bediening van slimme stekkers werkt ook prima, al zijn de mogelijkheden hier (nog) wel beperkt. Het is mogelijk te schakelen via display, smartphone of tablet, maar een programma instellen voor verlichting kan niet.