Toon Toon® thermostaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toon Toon® thermostaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

Lange Jan 09-03-2024

Geldkloperij als je niet meer bij Eneco energie afneemt

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Jammer. Toe ik hem kocht leek het allemaal zo mooi, maar nadat ik weg ging bij Eneco omdat ze veels te duur waren begon het gedoe. In de week soms tot drie keer toe een update, minimaal drie keer per maand storing in de app of het apparaat zelf. Veelvuldig uitschakelen van alles
CV ketel slaat niet aan wanneer deze dat wel zou moeten doen.
Kortom elke maand 4.50 voor eigenlijk niets. Er zitten veel mogelijkheden op maar die kan ik op mijn i pad ook zien als buienrader e.d.
Heb een geschil destijds gehad (reden van weggaan) over het verbruik van energie terwijl de toon iets heel anders aangaf. Jaarafrekening kwam daardoor 400 duurder uit dan wat toon had aangegeven. Uiteindelijk mijn abonnement ook maar opgezegd. NIET KOPEN IS PRUT!

Pluspunten

• Ziet er leuk uit
  • kun je als lichtje gebruiken als je naar bed gaat

Minpunten

• werkt niet naar behoren
  • meet slecht
  • zonder abonnement bijna geen functie
  • duur
  • veel storingen en updates

HLKA 25-02-2024

Eneco en Toon

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

De app voor de thermostaat is bij eneco speciaal besteld voor het bedienen van de thermostaat op afstand. Toon schiet hier ernstig en meermalen per jaar in te kort. Dus, als de mogelijkheid voor het bedienen op afstand belangrijk is: neem dan geen Toon!

Pluspunten

• Inzichten

Minpunten

• Instellen op afstand

Maik 19-01-2024

Stille verbruiker!

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

De toon staat altijd maar aan. ENECO geeft aan dat er 1°C tussen de temperatuur en ingestelde temperatuur mag zitten. Als je de gewenste temperatuur insteld veranderd opeens de actuele temperatuur waardoor de kachel maar aan blijft. De software is zo ingesteld dat de kachel altijd maar moet branden en zo lekker verbruikt wordt in je woning. Verder is de software ontzettend traag en werkt niet zoals je mag verwachten. Vlut ding is het!

Pluspunten

• Goudmijn voor je energieleverancier

Minpunten

• Traag
  • Niet betrouwbaar

g**s@k**l.nl 11-01-2024
Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Een van de eerste toon's gekregen bij een nieuw 4 jarig contract 7jaar gelden.
Deed prima, maar sind 2 jaar.
Is de softwaren niet meer betrouwbaar.
Eneco wil denk im van dit product af gezien de enquete die ik laatst kreeg. Met vragen hoe ze als leverancier een dergelijk produkt op de markt moeten brengen en wat het zou moeten kunnen.
Als je dat na 10 jaar nog niet weet....
Gaat soms temperatuur instellingen ongevraagt vervangen door ander weekprogramma. Dus 2-3 per dag controleren!!

g********@h********** 23-12-2023

TOON in tijd achterlopend

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Na zeker 8 jaar goed werkende toon nu sinds 3 maand een toon die steeds meer achter loopt qua tijd. Na veel telefonisch contact alle data verloren gegaan, doordat ie terug moest in fabrieksstand. Wat dus geen resultaat had. Alles geprobeert, er zou een monteur geregeld. Maar die na 3 maanden nog niet gezien. Dus weer gebeld. Advies was € 170 voor nieuw display of nieuwe Toon € 250. Nadat ik al 8 jaar €4,50 per maand heb betaald. Dus ruw weg €432 heb betaald voor deze goede service. Helaas Eneco. Bedankt

Minpunten

• Slechte adviezen bij het probleem

r************@g******** 26-10-2023
Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

BEGIN ER NOOIT AAN NOG NIET 1 STER WAARDIG. ik heb er 1 mijn ouders hebben er 1 mijn vader is invalide en dacht makkelijk op afstand de kachel aanzetten deze man heeft hele dagen koude benen en dacht kan dan de kachel bedienen FOUT je betaalt iedere maand voor de TOON maar kan er geen gebruik van maken ben inmiddels +/_ 5 jaar verder en blijft problemen geven kan er geen gebruik van maken en als je ENECO belt kan dat tot 16.00 uur belachelijk endan nog niet te spreken over de wachttijd vd week 1 UUR in de wacht gestaan Prima ding hoor zo'n toon NOGMAALS MENSEN BEGIN ER NOOIT AAN MOOIE VERHALEN MAAR MAKEN NIETS WAAR EN PIKKEN ENKEL GELD VAN JE

Ontevreden klant 13-03-2023

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Toon van eneco werken in mijn andere huis naar behoren .eenmaal in nieuwe huis opnieuw moeten aanvragen met monteur 47 euro .hij werkt niet je kunt niets van te voren instellen ,niet elders vergeten verwarming uitzetten .eigenlijk laat de app alleen zien hoe warm het is .en dat voor 4.50 per maand. Ik ga hem vandaag nog opzeggen.

Minpunten

• Duur voor wat je krijgt
  • Werkt niet

d***********@g******** 08-02-2023

Vertrouw niet op Eneco Toon

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Een vaak voorkomend euvel is de verbreking van de verbinding van Eneco Toon met de verwarmingsketel (A02). Als dit niet te verhelpen is (want defect) zit je in de kou.
De servicemedewerkster van Eneco Toon kan niet meer voor je doen dan zeggen dat over 2 of 3 dagen iemand telefonisch contact met je zal opnemen voor reparatie/vervanging. Het ging vriezen in de nacht van 7 op 8 februari 2023. Dat vond de servicemedewerkster jammer maar helaas.
Mijn advies: haal Toon zo snel als mogelijk van de muur als je in de winter niet een weekje zonder verwarming wilt zitten.

Pluspunten

• ideaal als je in de huiskamer wilt diepvriezen

Minpunten

• gevoelig voor defecten
  • geen service

a***************@g******** 22-01-2023

mislukking

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Toon app past temperatuur zelf aan,reageert niet,zet naar 15°dan zet hij het zelf weer terug omhoog,zodat je een hoop gas voor niks kwijt ben,maar wel €3,50p.mnd. betalen,samen met duizenden andere klanten.

Pluspunten

• geen
  • geen

Minpunten

• De hele app

r**********@g******** 15-12-2022

Toon is niet een accurate slimme meter

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

De Toon, lijkt een geweldig product maar niets is minder waar. Wijkt af van ingestelde programma, stuurt de ketel foutief aan waardoor je vele hogere stookkosten krijgt. Je moet inderdaad geregeld de temperatuur even handmatig instellen om de Toon weer juist op de rit te krijgen.

Eneco lijkt keer op keer de plank volledig mis te slaan met adviezen die gewoon niet kloppen. Ze geven gelukkig wel toe dat het apparaat storingen heeft. Toch jammer, want een geweldige app. en display. Helaas valt dit in het niets bij de vele hogere stookkosten met mijn oude Honeywell meter.

Mijn advies is om dit apparaat ondanks de prettige prijs gewoon even links te laten liggen.

Pluspunten

• display
  • app.

Minpunten

• niet accuraat
  • past zelf temperatuur aan
  • connectie met ketel niet goed
  • temperatuur wijkt af van werkelijke temperatuur
  • hogere stookkosten ipv lagere

r******@h********* 10-11-2022

Toon switched vanzelf naar andere hogere temperatuur

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Toon Thermostaat gaat vanzelf van het vooraf ingesteld dagprogramma af.
Sinds jaren heb ik de Toon aan de muur hangen, tot recent was ik tevreden. Thermostaat deed wat hij moest doen en App was/is overzichtelijk en makkelijk te bedienen.
Recent viel ons diverse keren op, dat ondanks dat de thermostaat ingesteld was op een temperatuur van 12 °C en het programma UIT stond, onze radiatoren warm waren.
Bleek dat de Toon vanzelf naar een temperatuur van +20°C was geswitched (programma schakelaar stond nog op UIT)?
Na contact via t ENECO storingsnummer kreeg ik als wazig antwoord dat de Toon zich zelf soms reset en daardoor naar een andere temperatuur switched.
Nog waziger advies de toon APP regelmatig te checken en handmatig de temperatuur wederom aan te passen via de programma AAN/UIT switch button ???
Denk dat ik me maar snel ga oriënteren voor een andere kamerthermostaat.

Opapiet 20-09-2022

toon

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Gebruik toon al jaren. Thuis werkt alles perfect alleen de app is waardeloos. App is erg traag tot niet werkend. Regelmatig helpdesk gebeld maar kunnen mij niet helpen.

Pluspunten

• thuis alles goed

Minpunten

• app is waardeloos

Edgar Zweers Eichelsheim 12-08-2022
  • Product gekregen

Terug gezet naar Farbrieks instellingen.

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Slimme toon meter al een tijdje tevreden in bezit. Nu reeds nieuwe update gehad die vast liep. Terug gezet naar fabrieks instellingen. en nu zijn alle extratjes verdwenen. En weg gevallen door dat ik hem helaas terug gezet heb. Helaas heeft dit het echter nog erger gemaakt. Kan nu alleen nog maar de teperatuur van de thermostaad hoger en lager zetten.

Heb zelf maar online gekeken wat ik kon doen omdat ik een uur aan de lijn gehangen had maar opgehangen.
Zelf op de eneco site naar een nummer gezocht die wel werkte.

Daar kwam ik gelukkig binnen een kwartier doorheen.
De Montue zei dat ik een maand moest wachten zodat het probleem zich vanzelf oploste.

Dit vindt ik persoonlijk geen service maar aan de kant schuiven van hun problemen.
Tot dat ze de zaak weer onder cotrole hebben voor de mensen die niet lid zijn.
Maar wel gebruik maken van de laaste update's. als gast.

Nu kan ik alleen de termostaad hoger of lager zetten.
de rest is allemaal weg.

Ik hoop is het na een maand is opgelost,zoals door de monteur gezegd word.
En Anders wordt het mischien weer een 15 min. tot 60 min. aan de lijn hangen voordat ik er doorkom.
En dan is mijn voorspelling waarschijnlijk weer een maand wachten.

Had graag een directe oplossing gezien.
Maar helaas je wordt je aan het lijntje gehouden.
Dit zodat ze zelf de tijd hebben om hun fouten te corrigeren en op te lossen voor de mensen die geen abbonement hebben. Maar toch de slimme toon meter gebruiken.

Hopelijk lossen ze het sneller op dan een maand want zit hier niet op te wachten.

Succes allemaal die dit ook helaas ervaren.

Edgar Zweers Eichelsheim

Pluspunten

• alles werkt nog wel
  • kan de termostaat wel hoger en lager zetten

Minpunten

• terug zetten fabrieks instellingen gaat fout
  • Update werkt niet meer
  • ze denken niet aan de mensen die geel lid zijn
  • Maand wachten op herstel

m**********@g******** 08-12-2021
Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Na jaren heeft de Toon nog steeds bugs. Er komen zelfs nieuwe bugs bij.
Meest irritante storing is dat Toon via de App niet bereikbaar is. Verder is het enorm traag en slecht in respons als je de Toon zelf bediend.
Nu recent problemen met het programma. Starttijd van de ketel komt ineens niet meer overeen met de tijden in het programma. Hoezo?? Programma laat normale tijden en temperaturen zien en toch start de verwarming midden in de nacht. Nu maar op hand gezet. Waardeloos product en service. Sta je voor de keuze, mijn advies koop GEEN Toon.

b**********@g******** 23-10-2021
Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Op zich een mooi apparaat. Inzicht en regelaar.
Ik vind hem wel duur. En qua service is het slecht. Klantenservice die met script achter de tel zitten. Met nul verstand van dat ding. In mijn geval doet toon het ineens niet. Dan lozen ze je het script door (stekker aan uit etc) dingen die je zelf snel ook wel doet als ie niet werkt. Dan willen ze een dure monteur sturen. Maar iemamd die meekijkt specifiek met wat er aan de hand is. Is onmogelijk.
Zelfde geldt voor toebehoren. Zoals rookmelders. Die dingen gingen bij mij om de haverklap af. (direct onbetrouwbaar dus) maar goed dat gebeurde zo nu en dan????
Dus vior het geld heb je betere systemen.

Leonie 18-10-2021

Slechte service & middelmatig apparaat

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Na een aantal jaar vind Toon de WiFi netwerken niet meer. Het enige wat de klantenservice me kan bieden is een monteur sturen à 145,-. Belachelijk slechte service en een apparaat dat maar half werkt en überhaupt veel kinderziektes heeft. Ik zou het niet meer aanschaffen als ik opnieuw de keuze moest maken.

Bartvanwell@live.nl 13-10-2021

Nooit meer een TOON

Nooit geen TOON meer.
Het werkt niet je betaald per maand is hij kapot dan kost het je veel geld. Dus je kan beter je eigen loodgieter een thermostaat laten hangen niet via ENECO!!!!!!!
Nooit meer een Toon

Minpunten

• Werkt hij niet naar behoren kost het je veel geld

Robin 02-07-2021

Niet mee in zee gaan

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Pas op vendor locking. Werkt alleen geheel met energiecontract, kwamen na weken bellen pas achter. Slecht product/service, kastjes van de muur verhaal. Ik heb het product uiteindelijk simpelweg weggegooid.

Pluspunten

• Verkoop doen ze goed

Minpunten

• Alleen met energiecontract en abonnement werkt het

Wooter 13-01-2021

Eindelijk Toon eruit - nooit goed gewerkt

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Al jaren met de Toon problemen gehad. Eigenlijk heeft ie nooit goed gewerkt. Aansluiting lukte, alleen met OpenTherm heeft ie nooit goed kunnen werken. Altijd te koud in huis op de tijdstippen dat je het warm had geprogrammeerd. In het begin al op Aan/Uit aansturing gezet. Ook daar geen leer curve die het op juiste tijd de juiste temperatuur laat zijn.
Eindeloos met Enenco Toon helpdesk aan de lijn gezeten.
Toen tijdje onze ketel was Atag One aangesloten. Helemaal top!
Omdat die duur is tov andere modellen recent een Honeywell T6 gekocht en geinstalleerd.
Prima ding, maar internet aansluiting helemaal ruk: kan niet omgaan met iOs 14.3. Wordt aan gewerkt en zou in december klaar zijn volgens internet. Nu dik in januari en ik krijg het niet aan de praat.

Ramses 14-11-2019

zonder abonnement geen enkele meerwaarde

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Bij Toon wordt een abonnement geleverd van bijna 60 euro per jaar. Zonder dit abonnement blijkt Toon een gewone thermostaat te zijn zonder enige meerwaarde.

Evert Hekkelman 03-10-2019

Product top service uitermate teleurstellend

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Toon besteld omdat de ervaring goed was in mijn vorige huis. Monteur probeert toon in mijn nieuwe huis te installeren ... gevolg geen warm water meer, toon werkt niet omdat de activatiecode niet klopt. Eneco bereiken onmogelijk dus eigen installateur probleem warm water laten oplossen, dus extra kosten. Toon schijnt niet te werken zonder extra kastje van nefit dus weer extra kosten en nog steeds geen activatiecode maw waardeloos bedrijf dat Eneco zonde want toon was okay

Pluspunten

• Toon als het werkt

Minpunten

• Eneco k.u.t. Bedrijf
  • Installateur geen kennis van zaken

Jos 21-11-2017

Leuk maar het geld niet waard

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Sinds een jaar hebben we een Toon hangen. Wil je daar optimaal gebruik van maken dan moet je een abonnement hebben. Met dat abonnement kun je bv. de Toon op afstand bedienen als je een Android of iPhone hebt. Met een Windows telefoon (Lumia) werkt het niet. Helaas is het abonnement in een jaar tijd al gestegen van 3.50/mnd tot 4.50/mnd. Dat zijn die paar extra functies (op afstand bedienden en weer en verkeer) mij niet waard. Koop dan liever een thermostaat die rechtstreeks met je eigen internet communiceert en niet van een derde partij afhankelijk is. Verder werkt de Toon met ouderwetse meters niet zo best (veel storingen aan de sensoren) en is regelmatig de verbinding met Wifi verbroken zonder enige reden. Kwestie van weer opnieuw opstarten. Kortom, geen voldoende van mij voor de Toon.

Pluspunten

• Op afstand bedienen mits abonnement

Minpunten

• Verbinding met Wifi valt regelmatig weg
  • Storingen van de sensorer op ouderwetse meters
  • Abonnement via derde partij

Leanne V 24-10-2017

Toon Termostaat

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

We hebben nu al jaren een Toon. Het blijkt dat bij elke update die we doen de Toon helemaal uit balans is en we (weer) de helpdesk moeten bellen om hem goed te kunnen laten functioneren.
Nu is het abonnementsgeld verhoogd en hebben wij besloten om het abonnement op te zeggen per oktober 2017 ook omdat we de extra's van de Toon niet (meer) gebruiken.
Nu is bij de update in juni weer iets mis gegaan en sinds die tijd zijn we bezig om de Toon goed te laten functioneren. Ook zijn er al onderdelen vervangen. Nu geeft de Toon eindelijk het goede elektriciteitsverbruik aan (het was veel te hoog) maar nu geeft hij geen verbruik meer aan van het gas. De laatste opmerking van de helpdesk was dat we het blok in de meterkast eruit moesten halen voor 30 seconden en hem dan weer terugplaatsen, verder hebben we geen abonnement meer dus ook geen recht meer op ondersteuning. Ik vindt dat geen stijl. Ze moeten er toch voor zorgen dat de Toon goed werkt. Dat ze binnen een maand geen oplossing hebben voor het probleem is niet onze fout.

Minpunten

• niet goed functioneren na updates
  • zie omschrijving helpdesk

Jack 08-11-2016

Mooie thermostaat met veel kinderziektes.

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

De toon thermostaat ziet er geweldig uit met veel bediening gemak en mooie overzichten van de gebruikte energie.
De app om de toon op afstand te bedienen is vaak niet te gebruiken terwijl je daar wel per maand voor moet betalen.
Op de toon en de app staan verschillende temperaturen waardoor het lijkt of de temperatuur in de huiskamer lager is dan dat hij in werkelijkheid is.
Deze storingen hebben volgens zeggen met elkaar te maken echter krijg je geen informatie van Eneco.

Pluspunten

• Mooie thermostaat om te zien
  • Groot overzichtelijk display.

Minpunten

• Vaak storingen
  • Toon op afstand vaak niet te gebruiken
  • Ander kamer temperatuur op de app

cf 24-06-2016

Merkwaardige feedback van ibood

Geschreven voor: Toon Toon® thermostaat

Het product is uitstekend, maar ik gaf ibood feedback dat ik als klant van eneco na weken een andere toon kreeg en ik dus twee toons heb waarvan ik er maar een gebruik, en de feedback die ik van ibood kreeg was dat ik de eerste toon binnen twee weken had moeten retourneren, dus voordat ik de tweede toon gratis ontving.