Nefit ModuLine Easy - Reviews

Op afstand te bedienen
Verlicht display

7,4

Ton 19-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

De beloofde updates komen niet

Wij hebben de Easy nu zo'n 2 jaar aan de muur hangen en ten opzichte van de oude Honeywell die we ervoor hadden is dit zeker een verbetering. Maar, de aanwezigheid detectie doet het in lang niet alle gevallen goed. Kom je thuis, moet je de app opstarten om de thermostaat ervan te overtuigen dat je thuis bent. De webinterface is na 2 jaar beloven nog steeds niet gearriveerd. En ook de app zelf heeft een aantal onhebbelijkheden, zoals geen echte iPad support. Ik zou namelijk het energieverbruik op het grote scherm van de iPad willen zien.

Wel handig vind ik de status informatie over de ketel, waterdruk en temperatuur e.d. Ook overzichtelijk is het scherm waarmee de tijden geprogrammeerd kunnen worden.

Kortom; een product met potentie, maar ik ben bang dat onze Amerikaanse vrienden van het zoekbedrijf met ronde internet thermostaat inmiddels een veel beter product hebben gemaakt.

Pluspunten

• Internet gebruik superhandig
  • Werkt over het algemeen wel goed
  • Open haard modus is een handige optie
  • Verbruiksoverzichten

Minpunten

• Geen software updates
  • Aanwezigheidsdetectie werkt soms niet

R A 24-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Absoluut GEEN topper

Er zitten/zaten diverse domme bugs in, kan altijd gebeuren bij software. Maar Nefit reageert nauwelijks op klachten. Anderhalf jaar bezig geweest om er een bug uit te halen... Reactie krijg je niet of na een maand.
Verder veel dingen die je niet kunt uitlezen, wat op eerdere modulines wel kon, zoals gewenste watertemperatuur bij weersafhankelijk, actuele watertemperaturen enzovoort.
Ingestelde temp. verdwijnt uit display als de actuele temp. daar in de buurt komt, dus weet je niet of het nu iets te warm of iets te koud is.
Buitentemp. niet op display uitleesbaar.
Elke update komt veel later dan beloofd.
Mijns inziens wordt er nauwelijks nog aan gewerkt, terwijl het product nog maar half af is.
En nu werkt ineens de aanwarmvervroeging niet meer.
Het leek zo mooi, maar is het niet.

Pluspunten

• Via telefoon bedienen gaat goed, waar je ook bent
  • Programma instellen is makkelijk

Minpunten

• Display gaat uit, dus kan temp. niet zien
  • Webinterface is er 3 jr na beloofde datum nog niet
  • Geen bekabeld netwerk mogelijk
  • Ingestelde T verdwijnt
  • Feestdagen nog steeds bugs

busman538 05-06-2016 Product jaar of meer in bezit

redelijk goede thermostaat maar maakt niet alles waar

in het begin problemen gehad met de verbinding met wifi want hij kan alleen met een speciale interface naar mijn cv werken, dat was mij niet verteld, na aankoop werkte het niet goed en de monteur gebeld, die wist er niets van en was na 5 min weer weg en ik moest toch 65 euro betalen voor niks

Twijfelaar 07-03-2016 Product paar weken in bezit

6,7
Op 29 feb mijn defecte moduline 30 thermostaat vervangen door Nefit Easy (installateur). De Moduline 30 had uitstekend instelbare regelingen, welke ik mis bij de Easy ! (Instellen van invloed tussen buitentemperatuur / radiatortemperatuur / referentieruimtetemperatuur / stooklijnen enz. enz. (Heb nota bene ketelwatertemperatuur handmatig op 50gr moeten zetten, omdat de Easy ref. ruimtetemp. uitschakelt bij weersafhankelijke regeling !!
Tevens is de gebruikers handleiding meer een installatie instructie.
Bediening via internet werkt prima, maar zoals gezegd, er valt bar weinig in te stellen.
Vooralsnog heb ik grote twijfel over de instellingen (en dus ook de besparing) van de Easy en heb dit mijn installateur voorgelegd (nog geen reactie)
Met groeten.
Harm Harbers

KoosD 20-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Sinds woensdag J.L. werkt de voorverwarming niet meer. Buiten dat de beloofde functies niet goed werken is dit bijzonder hinderlijk. Nefriet geeft helaas "niet thuis"
Jammer het lijkt zo'n leuke thermostaat

AFred 09-02-2016 Product jaar of meer in bezit

2,3
Sinds de beginperiode de bezitter van een Nefit Easy. Het apparaat ziet er aardig uit, en heeft in beginsel leuke opties en een goede basis voor de verdere ontwikkeling.

Dat is echter ook meteen het grote probleem. Nefit heeft niet de mensen in huis (en ook niet ingehuurd) om van het apparaat iets goeds te maken. De server waarnaartoe de thermostaat connect ligt vaker op storing dan dat de NS treinen laat uitvallen. En dat is vervelend want dan werken alle "slimme functies" niet.

En dat is helaas niet het enige probleem op IT gebied dat Nefit heeft. Ook aan de ontwikkeling van de applicatie is veel mis. Zo zijn enkel IOS en Android ondersteund en is voor IOS de applicatie nog steeds niet geschikt voor de Iphone 6(s). Maar helaas houdt het daar nog steeds niet op, ook de beperkte opties werken amper tot niet. Een ingestelde kamertemperatuur van 20 graden, resulteert meermaals in een actuele temperatuur van 20.8 tot 21.1 graden, dit terwijl de thermostaat de ketel modulerend zou moeten aansturen. Moet de douchetimer na elke douchebeurt weer worden aangezet (wat heb je dan aan zo'n functie?) en werkt de aanwezigheidsdetectie amper, waardoor het huis uren c.q. dagen wordt verwarmd terwijl je er niet bent.

Helaas blijkt Nefit al 2 jaar niet thuis voor het software matig oplossen van deze problemen, en blijven ze zich verschuilen achter een "ontwikkel team" dat de afgelopen twee jaar niets heeft ontwikkeld, en al lang naar huis gestuurd had moeten worden.

Kortom, zoek je een slimme thermostaat, dan ben je vaak opzoek naar specifieke functies. Sla de Nefit Easy dan over en investeer je kostbare euro's in een apparaat dat actief ontwikkeld wordt, maar bovenal gewoon prettig werkt. Jammer Nefit, het apparaat had de potentie om iets moois te worden. Helaas bleek Nefit daarvoor niet modern genoeg als bedrijf.

jan 20-01-2016 Product paar dagen in bezit

5,7
Alles werkt, slim apparaat, maar temperatuurinstelling wordt niet waargemaakt met de kamertemperatuur. systematisch vele graden hoger dan de instelling, terwijl de ketel blijft branden. hier klopt iets niet. nog geen oplossing.

Hans 12-01-2016 Product jaar of meer in bezit

6,5
De Easy is een goed product maar de fabrikant is traag als dikke stroop voor wat betreft het actualiseren en herstellen van fouten in de software. Een hinderlijke bug die ervoor zorgt dat op feestdagen voor niks wordt gestookt is al langer dan een jaar aanwezig en niet opgelost. Een beloofde webapplicatie is eveneens al langer dan een jaar beloofd en nog niet beschikbaar.
Verder gaat het inloggen van de app te traag of soms helemaal niet. Ook dat moet oplosbaar zijn.
Nefit heeft er helaas voor gekozen de klant als tester te (mis)bruiken en reageert vervolgens ook nog eens heel traag op de gratis aangeleverde informatie. Een gemiste kans. De arrogantie van een marktleider met op zichzelf prima producten.

Xammy39 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

5,3
Inmiddels al een jaar twee stuks in gebruik, een voor mijn huis en een voor mijn bedrijf. Daarmee loop ik al gelijk tegen de beperking aan dat ik slechts één Nefit Easy op mijn Iphone kan bedienen, die in mijn bedrijf bedien ik maar met mijn Ipad maar die sleep ik niet overal mee naartoe. De beloofde webapplicatie is dus meer dan welkom! Vaak heeft de Nefit geen verbinding met het internet, inmiddels al een andere router geprobeert en beiden op verschillende kanalen gezet maar het probleem blijft. De detectie afstand staat op 'normaal' ingesteld maar ik moet met mijn hand echt tegen het glas aan komen om het scherm te activeren. De optie 'aanwezigheidsdetectie zou wel een instelbare reactietijd mogen hebben, ga ik bij koud weer even boodschappen doen dan kom ik thuis in een koud huis omdat de CV onmiddellijk uitschakelt. Deze optie is daardoor dus onbruikbaar. Het idee is dus heel goed, de uitwerking laat nogal wat te wensen over, volgens mij kan hier met een update van de software heel veel verbetering in komen. Wanneer kunnen we die verwachten?

Bob 17-12-2015 Product maand in bezit

4,5
Ook wij hebben volgens Nefit niet goed gelezen en geinterpreteerd volgens Nefit.
Douchetimer minimaal 6 minuten is onzinnig (3 minuten vinden we genoeg) en ook wij vergeten telkens de timer aan te zetten.
(Buiten dat we nergens hebben kunnen lezen dat dit bij elke douchebeurt opnieuw moet is het gewoon niet werkbaar).

Apparaat doet het verder gewoon goed en ziet er fraai uit.

Jennifer 11-12-2015 Product kwartaal in bezit

4,7
De easy is mooi om te zien en doet in de basis wat een thermostaat hoort te doen.

De mee-geadverteerde extra functies werken echter niet allemaal/werken niet zoals geadverteerd/niet zoals verwacht/logisch.

Bijvoorbeeld de douche tijdsklok.
Met die tijdsklok kun je een maximum tijd instellen voor het geven van warm water voor de douche.
(Nefit noemt het ook een "douche timer").

Je kunt echter zelf niet instellen hoe lang je die tijd precies wilt, een en ander is alleen selecteerbaar uit een lijst met minuten, te beginnen bij 6 minuten.
Wij vinden dit sowieso te lang, maar het is ook raar om je klanten daar mee op te zadelen.
In de handleiding spreek nefit hier ook niet over trouwens er staat alleen "instelbare douche timer".
Mocht je dus anders dan de vooraf gedefineerde minuten willen instellen (bijvoorbeeld 3 of 4) is deze thermostaat niet geschikt voor je.

Verder heeft de thermostaat de onhebbelijke eigenschap de douchetimer na gebruik weer uit te zetten.
Dit leek ons een software fout dus hebben we contact gezocht met Nefit en die zegt dat het zo bedoeld is.
Nou kan ik dat nergens terugvinden (nog sterker de instructies zeggen "eenmalige instelling" wat mij toch doet vermoeden dat je het eenmalig instelt en dan niet meer hoeft in te stellen?
Het antwoord van Nefit in een telefoongesprek met ze is helaas wat karig "zo is het nou eenmaal bedoeld, aanpassen gaan we niet".

Nou heb ik 4 meiden die achter elkaar douchen 's-ochtends. Volgens Nefit moet ik dan tussen elke douchebeurt door de douche-klok weer aanzetten met mijn telefoon... Onwerkbaar.

De rest van de uitgebreidere functies heb ik nog niet goed kunnen testen maar lijken op zich in orde.

coronel62 20-06-2015 Product half jaar in bezit

3,7
Het leggen en houden van een goede verbinding met de router is de achilleshiel van dit apparaat. De eerste hield er zomaar mee op en de tweede, ook een nieuwe, geeft aan dat het wachtwoord niet klopt. Wat niet waar is.
Zonder koppeling aan het netwerk kun je de easy onmogelijk gebruiken. Dit zou juist gewoon altijd mogelijk moeten zijn.

onair 23-04-2015 Product paar weken in bezit

23-04-2015
Sinds 8 dagen de easy thermostaat hangen in combinatie met een nieuwe Nefit Trendline HRC30. Leuk apparaat met leuke mogelijkheden, echter kan ik veel mogelijkheden van de app nog niet gebruiken. De thermostaat heeft een oudere firmware erop geïnstalleerd, welke naar wat ik heb begrepen van de site van Nefit, zichzelf automatisch zou upgraden naar de nieuwste versie. Echter dit is nog steeds niet gebeurd. Ook op mijn mail hierover naar Nefit heb ik nog geen antwoord ontvangen

Jomahuru 29-01-2015 Product paar dagen in bezit

Mijn Nefit CV Ketel is 16 jaar oud en de thermostaat was aan vervanging toe. Ik besloot deze Nefit Easy te kopen en ik heb er geen minuut spijt van gehad.

Een mooie en elegante thermostaat. Zeer makkelijke installatie (ook met een easy connector tussen de CV en Thermostaat) binnen 15 minuten geïnstalleerd. Alles wijst vanzelf. Ook het op afstand gebruiken via de app op de tablet en telefoon werkt naar behoren.

Joop120 30-12-2014 Product maand in bezit

6,3
Aanvulling op mijn eerdere beoordeling.

Hij is mooi en werkt perfect.

Maar er zitten wel veel kinderziektes in.
Bij het struiken, dan staan we er lang voor, schakelde de beweging sensor uit.
Op geen enkele manier krijg ik hem aan het werk.
Ook niet met het advies wat ik van Nefit kreeg.

Met aanraken gaat hij wel aan, maar hij blijft nu wel lang branden.
Op zich heb ik hier geen problemen mee, maar het hoort toch te werken.

De afwezigheidsmelder via de app op onze telefoons werken ook niet.
Hij geeft dan aan dat we een paar huizen verderop zijn.
Huisnummer natuurlijk aangepast, maar het werkt niet.
Dit is willeswaar een fout van de GPS op de telefoon en dat kan natuurlijk kloppen. Je kan niet op de meter nauwkeurig meten met de GPS, maar in dit geval is dat dus wel belangrijk.
Beter was geweest, als hij reageerde op de Wifi, waar de thermostaat op is aangesloten. Dat is volgens mij een betere optie.

Ondanks dit, kan ik hem wel aanbevelen.
Hij doet verder wat hij moet doen en ziet er ook mooi uit op de muur.
Door de zwarte kleur is hij niet dominant aanwezig.

deejaa 26-11-2014 Product half jaar in bezit

4,7
De Nefit Easy is op zich een redelijke thermostaat, echter nog niet de helft van de mogelijkheden worden uit het apparaat gehaald. Waarschijnlijk vanwege koppigheid of beperkt denken van de fabrikant. Daarnaast worden beloofde functionaliteiten, zoals een webapplicatie, steeds maar uitgesteld. Kortom beloofd veel, levert te weinig.

Voorbeelden waar de thermostaat onvoldoende voldoet:
- Het product heeft alles in zich om moeiteloos geïntegreerd te kunnen worden in een domotica systeem. Dat kan dus niet, want volledig gesloten protocol en geen API.
- Het product kent niet de mogelijkheid op basis van schakelmoment terug te springen van handmatig naar automatisch. Per ongeluk vergeten tijdelijke bijverwarming weer terug te draaien is dus aan de orde van de dag.

Nefit: Maak je beloftes met dit product waar! Zorg dat je product niet alleen modern lijkt, maar echt modern is!

Joop120 23-11-2014 Product paar dagen in bezit

6,7
Dit is mijn eerste bevindingen, later kan ik het nog aanpassen.

Het is een mooi apparaat en ziet er ook goed uit.

Instellingen op e telefoon gaat heel erg makkelijk.

Afwezigheidsmelding werkte niet, hij gaf wel aan dat we binnen zijn, maar hij bleef op 18 graden staan i.p.v. 21 graden van de klokinstelling
Wat ik fout doe, geen idee nog.

Weersafhankelijke instelling werkt ook niet goed.
Het werd ruim boven de 22 graden, i.p.v. de 21 graden van de klokinstelling.

Deze 2 laatste voorlopig uitgezet.
Nu werkt het perfect, maar kan je niet alle functies goed gebruiken.
Dus weet ik niet of het nu een voordeel is, behalve dat hij er goed uit ziet en de klokinstellingen goed werken.

Jan Strijk 21-05-2014 Product half jaar in bezit

Ik ben nog steeds er tevreden.
Alleen laten de beloofde updates met nog meer functies wat lang op zich wachten
Dus prima apparaat, zeer betrouwbaar.

h.biesheuvel 02-04-2014 Product paar dagen in bezit

Gewoon een degelijk ding wat doet wat je er van verwacht. Zeer intuïtieve gebruikersinterface en strak design. Tegen het eind van de maand (april 2014) komen er weer een paar functies bij, zoals een grafische weergave van het gasverbuik (voor een beperkt aantal type ketels)

Installatie was kinderlijk eenvoudig. De grondplaat van mijn huidige Nefit thermostaat kon blijven zitten. Gewoon de Easy erop klikken en klaar. Vindt gelijk je WiFi netwerk en na het invoeren van de toegangscode op de Easy + wat codes in de App op de Iphone ben je klaar.

Top-product wat mij betreft!

eerlijketester 03-02-2014 Product maand in bezit

Het uiterlijk en de prestatie zijn perfect, ik raad het U allemaal aan eant het is perfect en stijlvol.