Nefit ModuLine Easy

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 67 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit ModuLine Easy op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

h*******@x******** 13-03-2023

Teleurstellend

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Niet betrouwbaar. Temperatuurinstelling springt ongevraagd terug in eerder aangegeven instelling.
Informatie over warmtevraag cv ketel is niet zichtbaar, dit i.t.t. de moduline serie.
Spijt van aankoop.

Pluspunten

• op afstand bedienbaar

Minpunten

• betrouwbaarheid
  • gebrek aan relavante stookinformatie

L************@h********** 21-02-2023
  • Product gekregen
Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

De nefit easy springt vanzelf over van handmatige bediening naar automatisch. Dit betekend dat als ik niet thuis ben de thermostaat besluit het programma aan te zetten en het huis de in mijn afwezigheid opgewarmd word. Dit is nu meerdere malen gebeurd dat een geheel weekend de verwarming aan is terwijl ik niet thuis ben. Dit is absoluut het tegenovergesteld van wa5 de thermostaat zou moeten doen.
Het is onmogelijk om de ingestelde programma's te verwijderen of zonder de programma's te werken.
De thermostaat is niet slim maar een grote kostenpost. Bosch reageert niet op contact verzoeken. Schandalig.
Bosch nefit meerdere keren contact gevraagd op te nemen. Maar ze reageren niet. Schandalig product.

A.K. te W 07-11-2022
  • Product gekregen

Goede, simpele app.

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Ik kreeg de thermostaat en app er bij toen ik nieuwe ketel kocht. Werkt voor mij prima. Wij gebruiken hem vooral voor het simpele "klokprogramma" en om het verbruik een beetje te monitoren.
Wat ik nog wel een minpunt vind is dat de history/verbruikgrafiek alleen kalenderjaren kent. Mijn voorkeur zou zijn deze handmatig in te kunnen stellen zodat deze gelijk loopt met mijn energiecontract.
bijv. okt 2022 t/m september 2023

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • ziet er netjes en verzorgt uit

Minpunten

• kan m'n history alleen per kalenderjaar inzien.

Cora 29-09-2020

Een ramp.

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

In februari overwoog ik een slimme thermostaat aan te schaffen. Mijn installateur De Nie in Leiden adviseerde me een Nefit Easy aan te schaffen. Ik las slechte recensies over deze thermostaat maar mijn installatuur Zei dat dit toch een heel goed produkt was. Dus ging ik akkoord met de offerte en liet in april installateren. Omdat ik in de zomermaanden niets aan de instelling hoefde te veranderen, heb ik de Wifi verbinding niet gecontroleerd. Maar nu het kouder wordt wilde ik de programmering aanpassen. Al snel kreeg ik vermelding dat het apparaat niet verbonden was met internet. Op mijn ipad :Dat toegangscode of wachtwoord niet klopten. En op iphone: dat ik het opnieuw moet proberen. Inderdaad is toegangcode op ipad niet goed, is wel goed gestart, maar verschiet steeds spontaan één letter (e wordt a). Heb gebeld met Installateur en die adviseerde om met Nefit te bellen. Zij adviseerden om apparaat te resetten en opnieuw in te stellen.. gedaan ( kostte me een uur, omdat de letters en cijfers zo klein zijn dat je ze alleen met supersmall tippennetje kan raken) . Hierna heeft de thermostaat ca 2 uur gewerkt, daarna begon de ellende opnieuw. Ik wil mijn geld terug en ga morgen weer bellen. Eerst met DeNie, want die hebben me het apparaat aanbevolen, verkocht en geinstalleerd.

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Wifi werkt niet
  • Niet op afstand bedienbaar

Hanzie 17-02-2020

Waardeloos

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Het was een goede thermostaat totdat er een update kwam 4.0.0. Sindsdien waardeloos en Nefit doet er niets mee

Minpunten

• Updates
  • Steeds meer klachten

Saskia 06-01-2020

De app van de thermostaat is bedroevend slecht!

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Drie jaar geleden heb ik de thermostaat gekocht bij de installatie van een nieuwe cvketel. In de eerst paar jaar kon ik met de app tijden etc. instellen. Nu doet de app al langer dan een jaar niks meer, behalve de temperatuur weergeven. Ik heb begin vorig jaar contact opgenomen met Nefit en ze beweren dat ze de app zullen updaten, maar er is nog steeds niets aan veranderd. Koop deze thermostaat niet als je hem van afstand wilt bedienen want hij is waardeloos en de beloftes van Nefit zijn dat eveneens.

Minpunten

• De app werkt niet

J 06-02-2019

Ik zou het niet doen

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Ik heb deze thermostaat nu een half jaar in gebruik. En ervaar hetzelfde als de andere gebruikers. In de gebruiksaanwijzing vind je niets over de diverse smart functies. Ondersteuning door de helpdesk is 0, ze verwijzen naar de installateur.

Minpunten

• Onvolledige gebruiksaanwijzing
  • Onkundige helpdesk
  • Niet werkende functies

Fritsflow 31-10-2018

Onbetrouwbaar

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Naast dat regelmatig het contact met de Nefit server weg is waardoor smartfuncties niet werken komt het de laatste tijd ook steeds vaker voor dat instellingen die je via de bijbehorende app doet van Nefit niet aankomen bij de thermostaat. Denk je de kachel laag gezet te hebben, is dat dus niet zo. Kun je je bed weer uit om beneden met de hand de thermostaat lager te zetten. Op dit moment is het ruim een jaar geleden dat Nefit (Bosch) de app heeft geüpdatet. De versie geschiedenis laat 1x per jaar updaten zien. Dat is veel te weinig.

Pluspunten

• Als het werkt is het erg handig
  • Ondersteund de modulerende werkening

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Jan 19-10-2018

Afrader

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Verwacht van Nefit geen ondersteuning als je de weersafhankelijk regeling wilt instellen. Er is geen gebruiksaanwijzing en als je de helpdesk belt wordt je verwezen naar de installateur, of doorverbonden, doorverbonden, in de wacht gezet, vertelt dat je maar even moet Googlen, maar er is niemand die je uit kan leggen hoe de stooklijn ingesteld moet worden. Jarenlang had ik een Remeha weersafhankelijke regeling met een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

Minpunten

• Geen gebruisaanwijzing
  • Geen ondersteuning door de fabrikant
  • De helpdesk plaatst je in de wachtrij

Peter Woody 02-04-2018

Eigenwijze thermostaat

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Wij hebben de Nefit easy nu al 1 1/2jaar in gebruik en ik moet zeggen dat hij in al die tijd maar 1 keer de verbinding kwijt is geweest met de server in Duitsland in al die tijd.
Wel valt soms mijn wifi verbinding even weg maar dat ligt aan mezelf dus niet zonder reden.
Mijn probleem gaat iets verder, als ik soms eens kijk op mijn thermostaat geeft hij het kraantje aan, terwijl er niemand is die warm water tapt. Ook op de ketel is dat niet te horen of te zien ( het nadeel hiervan is dat de cv niet kan aanslaan en dat mijn vloerverwarming afkoelt).
Ook heb ik soms als ik de thermostaat op handbediening zet en dan de temperatuur een graadje hoger zet, hij daar niet of heel langzaam ( 10 minuten) op reageert.
Ik heb de zelfdenkende functie al uitgezet maar ook dat heeft geen invloed op deze wijziging.
Het lijkt soms wel of hij met een andere ketel communiceert i.p.v. die van ons.
Normaal doe ik dat de stekker even uit de cv trekken en na 1 minuut weer terug en daarna de thermostaat even los van de muur, zodat alles weer is gereset. Soms helpt het maar niet altijd.
Is er iemand die daar ook last van heeft?

Hij zou zeer makkelijk zijn als er een handbediende functie op zou zitten zodat je toch ten alle tijden je ketel kan blijven bedienen ondanks wifi of server fout.

Pluspunten

• Mooi qua uiterlijk
  • Bediening via smartphone
  • Geen batterijen nodig

Minpunten

• Eigenwijs
  • programma alleen te bedienen via smartphone
  • Geen handbedienfunctie zonder wifi of server

Justine 13-03-2018

easy.......

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

We hebben deze thermostaat nu een half jaar in gebruik.
het woord Easy is een aanfluiting. Evenals Slimme thermostaat.
Eigenlijk staat het ding te draaien als een ouderwetse klokthermostaat. De Wifi verbinding werkt eigenlijk maar zelden en dan nog pas na een reset waarbij je je GSM als hotspot langs de Nefit moet leggen. Ding hang midden in de huiskamer. Wifi signaal sterkte op andere devices op dezelfde plek is 90-98% ????. Ding ondersteund alleen maar overvolle 2.4GHz banden dan nog maar 1 paar kanalen. Contact hierover gehad met Nefit en die roepen vrolijk ja je moet em vastzetten je router vast zetten op 1,6 of 9. Andere kanalen geven problemen.
Als je andere problemen hebt geeft Nefit aan dat dit door Ziggo komt.

Alleen al de wifi issue's maken het ding feitelijk onbruikbaar. Installateur is hier al meerdere malen voor teruggeweest. Hij doet zijn best maar is afhankelijk van Nefit. (ook hij heeft geen kennis van deze verbindingen)

Ook het feit dat je niets met de NEFIT EASY kunt zonder dat deze een verbinding heeft met de Bosch servers in duitsland is erg frusterend.
Inmiddels al op het punt om de Easy de deur uit te doen en terug te gaan naar een bedrade thermostaat die wel alle bedien mogelijk heden heeft zonder internet.
Iemand met een goed alternatief in de geest van de Honeywell Touch is welkom met suggesties.

Domomtica is geweldig zeggen ze, maar dan moet de fabrikant wel weten waar ie mee bezig is. Schoenmaker blijf bij je leest is hier erg van toepassing. In een drukkere omgeving lijkt het me niet dat met deze beperkingen dat ding correct kan werken zonder een hele flinke dosis mazzel.

Aan BOSCH/NEFIT, haal de beperking eruit en zorg dat het ding op 5GHZ en wat betere wifi beveiligings/instellings mode's heeft zoals een apparaat anno 2018 betaamd. En anders in iedergeval dat het ding programmeerbaar en instelbaar OOK als het ding weer die SERVER in duitsland eens de verbinding mee kwijt is.

PS, wat moet die fabriek met al onze stookgegevens ??????

Pluspunten

• Hij is erg zuinig, want meestal doet ie het niet
  • Al je stook gegegevens worden bij Bosch opgeslagen
  • Ook je NAW gegevens worden meegestuurd

Minpunten

• Verbinding met server alleen na reset aanwezig
  • Geen verbinding met server is niet bedienen

Hans3sen 06-03-2018

Nefit easy modulerende thermostaat

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Het is fijn als je op afstand de temperatuur kunt regelen in je huis. Echter als de thermostaat te vaak zijn verbinding met de router verbreekt, is het grote ergenis. De thermostaat doet dus niet waar die voor bedoeld is. Nefit hult zich in stilzwijgen.

Pluspunten

• Leuke gadget

Minpunten

• Valt te vaak uit!

Sb 31-12-2017

Werkt deels goed

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Het instellen gaat goed maar als je netwerk eruit ligt kan je niet meer bij de digitale info om je CV te wijzigen . En je kan ook niet meer handmatig instellen omdat hij alleen om het netwerk wachtwoord vraagt. Dus een ramp vooral als je dit net voor de kerst hebt en je het netwerk niet kan herstellen

Rian 29-12-2017

wifi werkt niet dus geen afstandbediening mogelijk

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Twee weken geleden een easy gekocht en laten installeren. Na herhaalde malen proberen eindelijk verbinding met wifi zodat een programma in werking gesteld kon worden. Daarna is de verbinding bijna meteen weer verbroken en ook niet meer opnieuw hersteld. De router verschillende keren hersteld (zoals in de handleiding aangegeven) maar verbinding kan niet meer gemaakt worden. Geen waar voor mijn geld dus. De vorige thermostaat werkte ook op handbediening en met deze is dat ook alleen maar mogelijk. Andere opties om dit op te lossen worden niet gegeven in de handleiding. (andere apparaten werken wel op wifi dus daar ligt het niet aan). Op internet is wel e.e.a. te vinden maar daar moet je weer meer van computers voor weten. Voor mij is dit onleesbaar.

Pluspunten

• mooie display
  • handmatig gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• geen internetverbinding
  • alleen volgens vast programma of handmatig

Jan 20-11-2017

Wifi waardeloos Nefit ModuLine Easy

Nefit ModuLine Easy
De wifi is waardeloos, eigenlijk hadden we net zo goed een handmatige klokthermostaat kunnen behouden. Komend van een perfect werkende Honeywell Touch is dit ding echt een RAMP. De wifi werkt alleen op 2.4Ghz dus niet op de 5GHZ band waar je in een drukke omgeving naar toe wilt. Hierdoor kunnen we het ding alleen handmatig bedienen, de wifi valt gewoon steeds weg doordat er hier zoveel Accespoints en andere gebruikers zitten. Al onze andere telefoons en laptops werken gewoon op 5GHZ en dat werkt wel perfect.

Als NEFIT dit niet snel oplost zal het snel einde Easy zijn en zal de Honeywell Touch wee terug op de muur komen

Pluspunten

• Ketel storingen uitleesbaar op de easy
  • Handmatige bediening is geen klokprogrammas

Minpunten

• Alleen handmatig te gebruiken door slechte wifi
  • onvoldoende WIFI mogelijkheden
  • Klokprogramma's niet bruikbaar door geen wifi

Hans 16-11-2017

slim apparaat

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Jammer dat ik zoveel negatieve reakties hier over hoor. Ik heb deze thermostaat sinds 2 weken in huis en hij werkt prima. Als je de weersafhankelijke regeling wil hebben, dan moet je wel over themostaatknoppen op de radiator beschikken anders werkt het systeem niet goed. Ja en dan is de watertemperatuur wel constant hoger dan anders. Ik kan er alles mee instellen wat ik wil. Het gebruikersgemak is ongelooflijk handig. Als ik het klokprogramma volg en ik wil een middag weg, dan zet ik in het klokmenu de temp op 16 graden. Gewoon ff swipen. Wil ik later over een kwartier thuis zijn dan zet ik via wifi de temp weer op 20 gr en kom ik in een warm huis. Alle instellingen zijn gemakkelijk in te geven. Erg handig is ook dat je thermostaat kunt callibreren. Ik heb er twee andere themometers bij gezet die alle twee de dezelfde temperatuur weergaven, maar de Nefit gaf 0,8 gr meer aan. Die heb ik dus even bijgesteld. In de morgen wil ik in de badkamer graag wat warmte hebben. Als ik naar bed ga, gaat de temp naar 16 gr. Nu kan ik alvast in de badkamer de thermostaatkraan op 3 zetten, zodat ik als het programma vanzelf naar 20 gr gaat, lekker in een warm kamertje kom. Echter, in de nacht blijft deze radiator gewoon koud wat ook mijn bedoeling was. In de morgen zorgt het klokprogramma ervoor dat de kamertemp om 08.00 uur naar de 20 gr moet en dan wordt tevens de radiator in de badkamer warm. Ik moet toegeven dat de thermostaat soms de verbinding met de router kwijt is. Ik koppel deze dan even van de houder en plaats hem daarna weer terug en het probleem is over. Het grote probleem hierbij is dat als ik elders ben en contact zoek met de Easy via het internet deze niet te bereiken is ivm disconnection met de router. Maar dat is in die 2 weken nog niet voor gekomen. Kortom; mij bevalt de Easy tot nu toe en ik ben er blij mee.

Pluspunten

• modern
  • gemakkelijk te bedienen
  • handig met de smartphone
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• geen software update
  • kreeg hem niet meteen aan de praat.

Herman van Lanschot 04-11-2017

Kan 1000 keer beter - loze beloftes

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Als een bedrijf van alles beloofd maar niks waarmaakt en alle klanten in de kou laat staan is dit dan geen oplichting?! Al vanaf 2013 wordt er een webinterface beloofd een technisch eenvoudig te realiseren belofte maar die tot op heden maar uitblijft.

Het apparaat werkt vaak niet goed. Technische ondersteuning is er niet (of er wordt gewoon niet gereageerd op je vragen) en je wordt het hemd van je lijf gevraagd tijdens de installatie.

Het bedrijf gaat niet met de tijd mee en maakt zijn beloftes niet waar, daarom voor mij nooit geen Nefit meer!

thba 24-10-2017

Mooie thermostaat

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Drie jaar terug nieuwe ketel dus ook nieuwe thermostaat. Programma is handig in te stellen voor een dag. Vervolgens kan de daginstelling naar andere dagen gekopieerd worden. Er zijn twee sets instellingen mogelijk.
Bediening in de app heeft exact hetzelfde vertrouwde uiterlijk als op de thermostaat, maar er is meer in te stellen.
Wat ik fijn vind is dat ik de temperatuur kan kalibreren. Dus 20 graden op de thermostaat is ook echt 20 graden.
Anders dan wat ik van andere reviews lees is de verbinding betrouwbaar. Het komt wel eens voor dat de er geen verbinding gemaakt kan worden met de server, maar dat is bij mij zeer incidenteel.
Het verbruik wordt per maand of cumulatief bijgehouden. Het houdt ook de voorgaande jaren bij. Dus ik kan het verbruik van dit jaar eenvoudig vergelijken met dat van drie jaar terug.
Wel jammer dat de web interface nooit is geïmplementeerd. Op dat punt komt Nefit zijn beloftes niet na.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Kan temperatuur calibreren
  • Werkt op alle telefoon/tablets
  • Houd gebruik bij

Minpunten

• Geen webinterface

John 17-07-2017

Super slecht

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Weer een apparaat wat alles doet om zoveel mogelijk gegevens van je los te peuteren. Zeer irritant hoeveel informatie je moet invoeren om het ding werkend te krijgen.

En als klap op de vuurpijl moet je alles opnieuw instellen als je een ander WiFi netwerk (of naam) hebt. Ongelofelijk dat dit ding niet gewoon alle instellingen kan onthouden zodat de gebruiker zelf de keuze kan maken of ik instellingen wil veranderen. Nee bij een nieuw WiFi netwerk (of naam) moet je heel het ding resetten. Dus ook weer de alle gegevens invullen, inclusief opvragen wie de ketel heeft geïnstalleerd, welk bedrijf het onderhoud doet (inclusief naam telefoonnummer en emailadres enz.) moet toch niet gekker worden. Ja foutmeldingen kunnen automatisch doorgestuurd worden naar het onderhoudsbedrijf. Ze zijn helemaal gek geworden bij Nefit, geef mij een apparaat wat makkelijk is in gebruik ipv al die onzin.

Schandalig!

Pluspunten

• Je kunt soms op afstand bedienen

Minpunten

• Moeilijk in te stellen
  • Wordt te veel persoonlijke informatie gevraagd
  • Alles opnieuw instellen bij nieuwe WiFi naam
  • Onduidelijk scherm

R A 02-10-2017

Uw reactie is overdreven negatief. Als je geen gegevens wilt prijsgeven, moet je geen op afstand bedienbare thermostaat kopen. De gegevens moeten nu eenmaal via internet gaan, via de servers van Nefit. Binnenshuis houden kan niet, omdat je dan niet vanaf andere locaties je thermostaat kunt bedienen.
Tenzij je iets via port-forwarding zou kunnen doen, maar dat is voor de meeste mensen niet weggelegd.
Dat ze gegevens van de installateur willen weten is ook logisch, i.v.m. het automatisch naar de installateur doorsturen van storingsmeldingen en het op afstand kunnen inloggen door de monteur.
En dan het opnieuw instellen na een nieuwe wifi-naam: Waarom zou je je wifi-naam veranderen? Doe je dat wekelijks of zo? Als je vermoed dat er vreemden op je wifi zitten, hoef je alleen het wachtwoord te veranderen. En als je een nieuwe router krijgt kun je beter in je router weer de oude wifi-naam invoeren, dat is voor al je overige apparatuur makkelijker.
En om dan gelijk Gebruiksgemak, Nauwkeurigheid en Degelijk als slecht te bestempelen.... Gebruiksgemak is wat anders dan installatiegemak!

R.A. 12-06-2017

Langzaamaan worden bugs opgelost

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Update van mijn review van oktober 2016: Sommige dingen zitten er nu eenmaal niet op en komen er ook niet op volgende Nefit. Maar voor gewoon dagelijks gebruik voldoet hij wel. De beloofde webinterface hebben ze afgeblazen.
Ik had een probleem met het warmwaterklokprogramma, en dat bleek zich alleen voor te doen i.c.m. ietwat oudere Trendline-ketels, daar hebben ze nu gratis een nieuwe KIM (software) in gedaan en het werkt nu perfect.
Mensen die klagen dat 'de servers van Nefit er vaak uitliggen' moeten denk hun eigen internet/netwerk/wifi eens nakijken, want ik heb het misschien 1x meegemaakt in 3,5 jaar. Niet altijd gelijk Nefit de schuld geven!
Jammer dat je sommige dingen op de Moduline 400 wel kon uitlezen en hier niet.

Pluspunten

• Programma instellen gaat makkelijk
  • Verbinding maken met tel gaat goed, overal vandaan

Minpunten

• Kan buitentemperatuur niet aflezen op thermostaat
  • Div. dingen voor freaks missen we, zoals watertemp

Bob 05-05-2017

Mooi apparaat,

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Handig hoe de thermostaat zelf besparende acties onderneemt, makkelijk in de bediening en overzichtelijk, grote min punt de douche timer moet na elke douchebeurt opnieuw ingesteld worden

Pluspunten

• Simpel en efficiënt

Minpunten

• De douche timer na gebruik opnieuw instellen

Pedro 18-03-2017

beroerd stookgedrag met Nefit Easy thermostaat

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Wij hebben onlangs een nieuwe Nefit Trendline II cv-ketel gekocht en daarbij zat ook een Nefit Easy thermostaat. Sinds wij deze combinatie hebben is het voorbij met gelijkmatig stoken. Om het even op welke temperatuur je de thermostaat instelt. Hij stookt steeds minstens 0,3 graden hoger dan hij staat ingesteld. De ketel springt daarna pas weer aan, als de temperatuur 0,2 graden onder de ingestelde temperatuur is gezakt. Het duurt dan soms 6 tot 8 uur alvorens de ketel weer aanspringt. Ondertussen is het in de kamer weliswaar niet koud qua ruimtetemperatuur, maar de vloerverwarming is totaal afgekoeld en boven waar we radiatoren hebben is alles koud. Zo hebben we sinds onze nieuwe aanwinst, geheid elke dag ;s morgens een koude badkamer, howel de thermostaat beneden op 22,3 graden staat. Dat hadden we met onze oude AWB-ketel en de al oude Honeywell kamerthermostaat (die zo'n draaischijf heeft) nooit gehad. Daar sprong de ketel altijd regelmatig aan en waren zowel de radiatoren boven als de vloerverwarming beneden nooit afgekoeld. Men schijnt het probleem niet te kunnen oplossen en wijt het aan het feit, dat de nieuwe cv-ketels ander stoken??? Wij vragen ons af of we met de oude Honeywell niet beter zouden kunnen stoken??

Pluspunten

• duidelijk display
  • eenvoudig in te stellen met app

Minpunten

• afwijking met ingestelde temperatuur
  • kunt niet gelijkmatig meer stoken

Henk 15-02-2017

Zeef onbetrouwbaar apparaat

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Ik heb een Nefit ketel en dacht dat de Easy daar wel goed mee samen zou werken.
Een illusie.....
Ik wilde een thermostaat waar ik geen omkijken naar heb en die gewoon de temperatuur verlaagt als ik wegga en zorgt dat het lekker is als ik thuis kom en als ik dan thuis ben moet hij er voor zorgen dat hij werkt volgens het programma en de temperatuur bv om 23:00 omlaag gaat en weer op kamer temperatuur als ik uit bed kom.
Kortom.....net als de Tado die ik hiervoor had!!
Welnu, na 1,5 jaar weet ik het zeker,.....de Easy is echt een waardeloos apparaat en bijonder onbetrouwbaar.
Hij weet bv vaak niet dat je thuis ben. Blijft het dus koud in huis.
Als je alles weer eens hebt gereset en hij weet dat je er ben dan wordt je 's morgens wakker in een koud huis omdat hij wel in het nachtprogramma is gekomen maar niet eruit.

Ik denk dat ik maar weer een Tado monteer.
Die werkte prima en wanneer je hulp nodig had dan kreeg je dat.

Pluspunten

• Ziet er leuk uit.

Minpunten

• Onbetrouwbaar
  • Doet niet wat hij moet doen
  • Slechte service

Aad Tinnenbroek 01-02-2017

Goede beginervaring

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Ik heb de Nefit Moduline Easy nu drie dagen in gebruik en was gelet op de reviews die ik las bevreesd een 'kat in de zak' te hebben gekocht. Echter, tot nu toe ben ik best tevreden over de thermostaat. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik nog geen gebruik maak van alle toeters en bellen die erop zitten. Die ga ik later uitproberen, daarover dus later meer. Het (wifi) contact maken met de router en het programmeren van de schakeltijden verliep eigenlijk erg eenvoudig. Terwijl de installateur nog bezig was, had ik de schakeltijden ingevoerd. Het kopiëren van één schakeldag naar gelijksoortige dagen is bijvoorbeeld erg handig. Het op afstand bedienen van de thermostaat vind ik ook een prima optie. Tot nu toe werkt de verwarming naar behoren, op het eerste schakelmoment is de temperatuur zoals verwacht (aanwarmvervroeging staat aan) en op de schakelmomenten doet de thermostaat wat ik ervan verwacht, waarbij er best kleine schommelingen qua temperatuur zijn, maar binnen aanvaardbare marges. De app geeft keurig de binnen- en buitentemperatuur aan, de waterdruk en het eerstvolgende schakelpunt. Ook de grafiek ziet er veelbelovend uit, met een onderscheid tussen gasverbruik voor de verwarming en warm water. Ik ga later nog wat experimenteren met aanwezigheidsdetectie, zelflerende en weersafhankelijke regeling. Omdat wij beiden niet meer werken en geen kinderen meer thuis hebben (b.v. interessant voor de douchetimer) liggen onze eisen natuurlijk niet zo hoog en begrijp ik best dat bij een regelmatige afwezigheid en meerdere bewoners er hogere eisen aan de thermostaat worden gesteld en het erg vervelend is wanneer het niet werkt zoals wordt voorgesteld. Op termijn ga ik het eens uitproberen en krijgt deze review een vervolg.

Pluspunten

• Fraaie vorngeving
  • Goed werkende basisfuncties
  • Eenvoudig te programmeren

Minpunten

• Niet kunnen instellen en beheren met een PC

Ton 19-11-2016

De beloofde updates komen niet

Geschreven voor: Nefit ModuLine Easy

Wij hebben de Easy nu zo'n 2 jaar aan de muur hangen en ten opzichte van de oude Honeywell die we ervoor hadden is dit zeker een verbetering. Maar, de aanwezigheid detectie doet het in lang niet alle gevallen goed. Kom je thuis, moet je de app opstarten om de thermostaat ervan te overtuigen dat je thuis bent. De webinterface is na 2 jaar beloven nog steeds niet gearriveerd. En ook de app zelf heeft een aantal onhebbelijkheden, zoals geen echte iPad support. Ik zou namelijk het energieverbruik op het grote scherm van de iPad willen zien.

Wel handig vind ik de status informatie over de ketel, waterdruk en temperatuur e.d. Ook overzichtelijk is het scherm waarmee de tijden geprogrammeerd kunnen worden.

Kortom; een product met potentie, maar ik ben bang dat onze Amerikaanse vrienden van het zoekbedrijf met ronde internet thermostaat inmiddels een veel beter product hebben gemaakt.

Pluspunten

• Internet gebruik superhandig
  • Werkt over het algemeen wel goed
  • Open haard modus is een handige optie
  • Verbruiksoverzichten

Minpunten

• Geen software updates
  • Aanwezigheidsdetectie werkt soms niet