Solamagic 2000 Eco Nano Antraciet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Solamagic 2000 Eco Nano Antraciet op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

P.J. Heijs 15-10-2016

Beste Terrasheater die er is!!!

Al een tijdje waren we op zoek naar een infrarood terrasheater om ook in de koudere maanden savonds lekker buiten te kunnen zitten, maar eerlijk gezegd vonden we weinig naar ons zin. Toen kwamen we de Solamagic tegen die met zgn korte golf infrarood werkte, en dat trok onze aandacht. Helaas zijn de Solamagics verre van de goedkoopste in hun klasse, maar bij Jowitherm hebben ze wel verstand van infrarood techniek, en dus besloten we ons moment af te wachten....Na veel zoeken en bellen vonden we deze terrasheater bij 123 installatieshop op internet voor een super scherpe prijs en hebben we de 2000 watt low glare versie aangeschaft.

Toen we het apparaat binnen kregen was ik eerlijk gezegd verbaasd over het formaat, wat is die klein zeg....enigszins sceptisch heb ik het apparaat buiten opgehangen en getest. Smiddags bij een graad of 18 had ik niet het idee dat dit me kon bekoren, maaaaar, S'avonds moest ik daar snel van terugkomen. Ik zat lekker buiten, in mijn tshirt nota bene, en zonder dat ik het in de gaten has was het inmiddels afgekoeld naar 14 graden, toch zat ik nog in me t shirt buiten. Even later was het tijd voor pilsje en stapte ik uit het straal gebied van het apparaat en werd me duidelijk hoe dit apparaat werkt. Je voelt opeens dat je een andere temepratuur zone betreedt zodra je uit het gebied loopt. Precies zoals infrarood dan ook hoort te werken. Lang verhaal kort, Dit apparaat doet geweldig zijn werk, op een manier die anders is dan je gewend ben.

Inmiddels hebben we het apparaat al een tijdje in bezit, en omdat onze serre nu ook snel afkoelt, hebben we besloten om nog een model aan te schaffen, een model met iets minder vermogen omdat deze binnen komt te hangen. Wat ons betreft een goede aankoop voor iedereen die ook in de nazomer lekker van zijn terras wil genieten.

Wij hebben overigens een Low Glare uitvoering. In het begin vond ik hier weinig low glare aan, want het was 1 grote rode gloed buiten, maar zodra de buitenverlichting aanspringt is dit direct verdwenen, ook merk ik dat de lamp in het begin veel feller was dan nu, Na ongeveer 20 branduren, ben ik meer tevreden over deze lamp dan in het begin. (gevoelsmatig heb ik het idee dat de lamp ook beter werkt dan in het begin (maar dat durf ik niet hardop te beweren)

Ons oordeel is dan ook positief...al kan ik natuurlijk nog niets zinnigs zeggen over de levensduur. Wel mag opgemerkt worden dat het apparaat er qua afwerking bijzonder goed uit ziet, en het kleine formaat een absoluut voordeel is vergelijken bij andere infrarood verwarmers.

Pluspunten

• compact
  • gereduceerde glare (licht)
  • verwarmt ook op langere afstand goed
  • spat / regen waterdicht
  • afwerking

Minpunten

• gebruikt wel wat stroom (2000watt)
  • niet de goedkoopste
  • snoerlengte is beperkt (1.8 meter)