Coleman Coastline 4 Deluxe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Coleman Coastline 4 Deluxe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Vis 04-08-2023

Fijn, maar niet voor intensief gebruik

Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

Als bijzonder ervaren kampeerder werd het tijd voor een grotere tent waar we wat meer ruimte in hadden. Echter:
Een riempje waar het bodem van de binnentent aan vast moet scheurde meteen uit het grondzeil. (Exemplarisch?) Een rits van de opening klapte open en is sindsdien gaar ondanks dat ik heb terug in elkaar heb kunnen frutten. Condens in de voortent baart me ook zorgen.
Mijn vorige tent was ook een tunnel tent, van het oude perry merk Nomad , die heeft het 30 jaar uitgehouden zonder mankementen tot de stof desintegreerde.
Conclusie:
prima tent voor het geld,
Makkelijk op te zetten.
Groter van binnen dan van buiten!
Minder:
-de ritsen van de luifel zijn van Ali express kwaliteit: laten vervangen door echte ritsen.
-de riempjes zijn gelast maar niet ook genaaid. Dat moet absoluut.

Pluspunten

• Groter van binnen dan van buiten
  • Eenvoudig op te zetten
  • Stahoogte

Minpunten

• Zwakke ritsen opening
  • Condens bij vochtig weer
  • Riempjes binnentenvloer zwak gelast

Piet 03-07-2018

GAAT HEEL SNEL STUK!

Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

Wat een dramatent. Bij eerste keer opzetten brak er al een stok en scheurde de voortent precies op een stuk waar een paar delen tentstof samen komen. Na 1 week camperen is de rits van de opening al stuk. En begrijp me niet verkeerd, ik ben geen beul, doe gewoon voorzichtig en campeer al 30 jaar, nooit wat aan de hand. Maar deze tent is echt heeuuuul erg slecht.

Pluspunten

• Stahoogte
  • Ruim
  • Prijs

Minpunten

• Kwaliteit
  • Rits kwetsbaar
  • Scheurt snel
  • Stokken breken snel (goedkoop materiaal)

abdallahjohn 20-08-2021

erg jammer deze review, maar je ziet meteen waar het misgaat, de eerste zin: bij de eerste keer opzetten brak er al een stuk> tja de eerste keer... dan moet je weten wat je doet, en is haastige spoed zelden goed, 30 jaar kampeer ervaring ok, maar elke tent is anders, de tent is heel eenvoudig op te zetten maar bereid je even voor kijk bv een filmpje op internet, de stok breuk is veroorzaakt doordat deze niet ver genoeg in de koppelbus tussen twee stokdelen zat en als je dan een boog probeert te maken breekt idd de stok, het scheuren van een naad waar diverse delen samen komen kan een productiefout zijn, maar meer waarschijnlijk een afspanfout waardoor er teveel stress op de naad komt, de rits kan een zwak punt zijn en dit lomt meestal omdat het deelbare ritsen zijn en al bij het begin de rits niet goed in elkaar is gehaakt, en daardoor steeds 2 "linkse" tandjes in elkaar schuiven ipv om en om wat heel erg stroef gaat en de rits daardoor sneller stuk getrokken word, kortom.. niet meteen de tent afbranden

Lia 21-10-2017

Prima tent voor die prijs

Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

Inmiddels ben ik momenteel voor de derde keer met deze tent aan het kamperen in Nederland. Het opzetten gaat al iets beter (ik besloot deze keer met de middelste tentstok te beginnen). Ik heb kort voor onze kampeervakantie de luifel erbij gekocht. Echt een aanrader! Het regent buiten, maar door de luifel blijft de voorkant van de tent droog en kan ik zelfs wat spullen buiten laten staan, die tegen wat spatwater kunnen. We hebben ruimte voor al onze spullen, vanwege de regen en de kou zaten we vanavond binnen met een tafeltje en twee stoelen. Voor twee personen is het een geweldige tent. Ik denk dat met meer personen het een beetje aan de krappe kant is tijdens slecht weer. We hebben geen lekkages gehad, wél de normale condensvorming in de tent. Ik ben in ieder geval steeds blijer met deze tent en verheug me op de volgende kampeervakantie!

Lia 31-05-2017

Mooie fijne tent voor die prijs!

Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

In oktober 2016 was ik met mijn kleinzoon van 6 aan het kamperen in een klein tentje. We hadden heel veel regen en rond het tentje was het een en al blubber. Ik besloot een grote tent te kopen. Het werd de Coleman Coastline 4 Deluxe. Wat waren we er gelukkig mee! Ruimte voor onze spullen, we konden er in staan en aan het tafeltje zitten. Door de hoogte was het 's nachts wél koud. Voorjaar 2017 zijn we weer een weekje gaan camperen met deze tent. Het opzetten ging voor mij als onervaren kampeerder best moeizaam, maar als hij eenmaal staat is het ons paleis! We hadden nu weer af en toe regen, maar alles bleef droog. Mijn volgende aankoop zal de luifel zijn die erbij hoort. Toch handig als het regent en waarschijnlijk ook als de zon schijnt. Ik had wel moeite de tent weer in de tas te krijgen. Waarschijnlijk doe ik iets niet goed. Ik ben toch heel blij met deze tent.

Pluspunten

• Ruimte in de tent, ruime slaapcabines
  • Ventilatie en ramen.

Minpunten

• Niet eenvoudig door één persoon op te zetten
  • Lastig weer in de tas te krijgen

Miriam 25-05-2016

Fijne tent met een aangename prijs

Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

Ik zocht een tent met de volgende criteria:
- Ik moest hem alleen kunnen opzetten
- Het moest niet te zwaar zijn om hem op te zetten
- Er moest genoeg ruimte voor 2 personen om ook binnen te zitten ivm camperen in eigen land (regen regen regen).
- De tent moest niet te duur zijn, want we wisten niet zeker of het wel allemaal goed zou gaan (met klein kind alleen).

Deze tent voldeed aan alle verwachtingen. Uiteindelijk had ik alleen een flink uur nodig om hem op te zetten. (maar gedeeltelijk duurde het ook zo lang door rug problemen).
De tent is op zich makkelijk op te zetten (tip kijk de filmpjes op YouTube voor dat je op vakantie gaat :) ) en staat ook stevig.
We hebben regen gehad, en we bleven goed droog. Er druppelde wat water bij de naden naar binnen, maar die gleden ook langs te naden naar beneden. Het was een fixe regenbui. De tent was de dag erna zo droog.
Oppervlakte van de tent is fijn. De stahoogte is over het grote deel van de tent echt redelijk. Binnen zitten met kleine tafel en twee stoelen is krap, maar doenbaar. Dit komt omdat je ook ergens je bagage kwijt wilt.
Als met al is het een prima tent, die precies is wat je ziet.
Tip: Koop de luifel bij de tent. Die is echt de moeite waard.

van der Wilk 30-06-2011
Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

We zijn met deze tent 4 weken naar Spanje geweest. Het opzetten gaat vlot. Binnen 1 uur stond de tent kan en klaar met alle spullen erin en konden we koffie drinken. We hebben echt noodweer gehad heel veel regen en hele harde storm. Alles was droog,wel wat klam maar dat is in elke tent. Ook tijdens de storm was alles goed. Het vaste grondzeil in de gehele tent is ideaal, bijna geen last van insecten. Het enige waar je op moet letten is als je gaat afbreken dat de deur opengeritst is en het ventilatiegat ook anders gaat tijdens het opvouwen de lucht niet uit de tent. Een echte aanrader deze tent.

HendrikVr 13-06-2011
Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

een tent met een prima prijs/kwaliteit-verhouding; let wel: inmiddels heeft Coleman een een iets aangepaste versie uitgebracht: de deur heeft hierbij aan de onderkant een rits en in de slaapcabine hierbij het tussenschot uitritsbaar. Dit waren precies twee minpuntjes, die nu dus verbeterd zijn! Hier en daar is deze tent te koop voor prijzen rond of onder de €200. Het is tevens één van de weinige tenten die verkrijgbaar is met een dergelijk grote en comfortabele luifel in die prijsklasse. Licht en snel droog! Als het echt warm is wordt het wel benauwd in de tent, maar dan blijf je toch niet in de tent zitten. Kortom: een aanrader!

famdecibel 08-06-2011
Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

Ik had deze tent gekocht en daarna las ik hier de reviews. 1 hele positieve review en 1 negatieve.
Mijn dochter (16) en ik zijn afgelopen week voor het eerst met deze tent op vakantie geweest. Ik dacht bij het opzetten, even de tijd in de gaten houden. Met 40 minuten hadden wij de tent, inclusief binnentent staan. Wij vonden het zeer makkelijk gaan. Als vrouwen heb je toch minder kracht, maar met deze tent geen probleem.
Het was vorige week zeer warm weer en dan heb je graag wat frisse lucht in je tent. Het handige vond ik in de slaapcabines de dubbele deur. Als je beide deuren dicht wilde hebben, hoefde je er bij het uitgaan maar 1 rits voor te openen en niet 2 zoals bij de meeste tenten. Ook het luchtroostertje onderaan zorgde voor extra frisse lucht in de tent.
De laatste ochtend kregen we ook nog een fikse hoosbui op ons dak en geen problemen met wateroverlast. Het vaste grondzeil in de voortent biedt echt uitkomst. De tent was ook weer snel opgedroogd zodat we droog in konden pakken. Na het oprollen van de tent, zat hij zo weer in de tas waar hij uit kwam en ik had zelfs nog ruimte over.
Ik heb maar 1 'nadeel' ondervonden aan deze tent en dat is eigenlijk te verwaarlozen. De deur van de buitentent en tevens ook miniluifel, wordt met 3 ritsen geopend en gesloten. De zijritsen zijn geen probleem, maar de onderrits is een deelrits en die was voor mij moeilijk te sluiten. Ik wijd dit ook aan het feit dat ik reumatische handen heb met ernstige vergroeiïngen. Mijn man zal hier van de zomer geen last van hebben denk ik.
Ons is de tent dus zeer goed bevallen. Hij is ruim en zelfs in de slaapcabines kun je staan. Zeer veel ruimte in deze prachtige tent.

Henk-tent 30-08-2010
Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

Deze tent is de meest onhandige en slechte tent die ik ooit heb gehad.
Het opzetten duurt inderdaad lang. Veel te lang voor een tent van dit formaat. Drie kwartier is echt te lang. Ook het afbreken van de tent gaat zeer omslachtig. De tunnels aan de buitenkant van de tent waar de buizen doorgaan zijn veel te nauw. Daardoor krijg je de stokken er haast niet uit. Een heel gepriegel. Als je de tent dan wilt opvouwen lukt dat haast niet omdat er lucht in de tent blijft zitten. Ook al denk je dat je alle lucht er uit hebt, als je gaat rollen druk je toch nog ergens lucht weg waardoor je het pakket niet verder kunt oprollen maar eerst alle lucht er zeer moeizaam uit moet persen met de kans dat je weer helemaal opnieuw moet oprollen. De eerste dagen van de vakantie hebben wij regen gehad. In de tent regende het bijna net zo hard als buiten. Er kwamen heeeele kleine druppels door het doek. Net het gevoel alsof iemand tegen je aan niest. Daardoor wordt het in de tent dus klam. Ik kreeg de tent niet strak. Maar dat schijnt ook niet te mogen en bovendien niet wenselijk ook want dan trek je de tent uit model. (de boog naar beneden) We hebben ook wind gehad. Als je in de tent op een stoeltje zit dan komt het dak door de wind en de flexibiliteit van het tentsysteem echt op je hoofd. De ventilatie is zeer slecht. Er is namelijk maar één mogelijkheid en dat is het rare luikje aan de zijkant. Het meest vervelende is de sluiting van het voorpand. Links en rechts zitten ritsen maar aan de onderklant zit geen enkele mogelijkheid om de tent te sluiten. Het nare is dat het voorpand naar binnen hangt. De tent in. Als het regent loopt het regenwater daar met stromen naar binnen. Aan het voorpand zitten wel drie elastieken om haringen in te zetten. Links en rechts en één in het midden. Als je de haringen links en rechts vastzet hangt het doek echt nog te slap en regent het nog in. Als je de middelste haring vastzet zit die precies in het midden van de uitgang met alle gevaar van dien. Maar dan nog staat het voorpand niet strak genoeg om regeninloop te voorkomen. Bovendien kun je de tent niet meer in of uit als je aan de buitenkant de drie haringen in het voorpand hebt geplaatst. Tenzij jij, je door een hele nauwe spleet van het natte tentdoek wilt wurmen. De klacht van het inregenen heb ik inmiddels aan Coleman doorgegeven. Zij gaan kijken wat ze kunnen verbeteren. Namelijk bij de iets duurdere tent de: Coleman MacKenzie zit wel een rits onderaan bij het voorpand.

abdallahjohn 20-08-2021

wat een kommer en kwel he dat kamperen, en het ligt allemaal aan de tent..... ik heb dezelfde tent, en opzetten lukt incl luifel en binnentent in 30minuten in je eentje, de sleuven zijn niet te nauw (is een opzet of afbraak fout) geen last van lekkage en ik heb wat stortbuien gehad., klam wordt het inderdaad wel, maar dat is normaal in iedere kunststof tent, last van plat gaan van de tent door de wind? dan heeft u toch echt de tent niet goed afgespannen, deze tent staat mits goed opgezet en afgespannen als een huis, de bogen kunnen dan niet naar voren of achteren een ook niet naar links of rechts, ook windkracht 8 meegemaakt op Texel maar deze tent komt absoluut niet van z'n plek. gewoon goed opzetten kost tijd en daar staat of valt alles mee. een ding geef ik u wel, de onderflap bij de deuropening die was ruk, maar in de nieuwere versie trouwens voorzien van een rits

cdr 02-07-2010
Geschreven voor: Coleman Coastline 4 Deluxe

Net terug van 2.5 week kamperen met deze tent. Bijna alle weersomstandigheden gehad (geen sneeuw en hagel). Tent heeft het prima gehouden. Wij stonden in gebied in Frankrijk waar noodweer was en wij waren een van de weinige tenten op de camping die alles droog hebben gehouden. Onze spullen waren wel wat vochtig (dat is normaal). Ook harde wind hebben we gehad, geen probleem voor de tent (mits goed afgespannen natuurlijk). Zeer groot voordeel is het kuipzijl. Slaapcabines zijn voorzien van apart kuipzijl. Slaapcabines kunnen verdeeld worden in twee, maar door simpelweg het doek eruit te ritsen had je een grote cabine. Wij hadden er meteen de extra luifel erbij gekregen (meestal moet deze gekocht worden). Opzetten moet je met zn tweeën doen. Wij deden voor de tent met luifel er een 45 minuten over. Vind ik vrij snel voor een tent van dit formaat. Ik zou deze zeker aanraden.
Al met al een hele mooie goede tent voor een hele leuke prijs! Wij zijn uiterst tevreden met onze aankoop en het is toch wel fijn dat als het buiten stortregent je toch alles droog houdt.

abdallahjohn 20-08-2021

er wordt gezegd: opzetten moet je met z'n tweeën doen. dat is echt onzin en helemaal niet nodig, deze tent kan je heel makkelijk alleen opzetten, maar ja... je moet wel weten wat je doet en hoe je moet beginnen, kijk eerst eens op youtube voordat er loze kreten worden geroepen, het is simpel; de tent uitspreiden, de achterkant van het grondzeil vastzetten met 2 haringen, de stokken erin schuiven en de bogen laten liggen volgorde achter, midden, voor. rits de deur open en ga in het midden in de tent staan pak de 3 bogen vast, trek ze rechtop en loop naar achteren, laat daarbij om de beurt de bogen een voor een los als ze op de juiste afstand van elkaar staan (kan niet missen het doek staat dan strak) aan de laatste boog (de deurboog) zit een scheerlijn op de nok zet die vast met een haring, de tent blijft nu staan, en kun je de bogen nog corrigeren en eenmaal op de juiste plek de tent helemaal afspannen, binnentent erin hangen en klaar, kost je half uurtje alleen en dan staat ie als een huis.