• Test panel 8.8 okt 2023
Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j****************@g******** 22-12-2023

Aantrekkelijke keuze

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik heb dit product 3 weken mogen testen. De LG OLED55B36LA 55" heeft een uitstekende beeldkwaliteit vanwege het OLED scherm en een modern design. De scherpte van het beeld is indrukwekkend, al laat de helderheid in sommige omstandigheden iets te wensen over. De kleuren zijn levendig en natuurlijk, en de diepe zwarttinten met goed contrast zorgen voor een mooie kijkervaring. Plus, de beeldkwaliteit blijft vanuit verschillende hoeken consistent, ideaal voor grotere groepen.

Het design is aantrekkelijk met een dun scherm. De voet valt echter wat uit de toon en oogt minder premium. Het geluid is meer dan voldoende, met een erg hard volume voor een ingebouwde set. Gebruiksgemak is ook top, dankzij de intuïtieve interface die makkelijk te navigeren is.

Voor gamers biedt de televisie, getest met een Xbox Series X, prima prestaties, hoewel de motion processor soms achterloopt bij het verwerken van de signalen. De smart TV-functionaliteiten zijn uitgebreid en gebruiksvriendelijk, maar de afstandsbediening met vaste knoppen voor streamingdiensten is een klein minpunt. Het zou handiger zijn als deze programmeerbaar waren.

Kortom, de LG OLED55B36LA biedt een geweldige mix van beeldkwaliteit, design en gebruiksgemak, wat het een aantrekkelijke keuze maakt voor een breed scala aan gebruikers, ondanks enkele kleine verbeterpunten.

Stallone 06-12-2023

Bevalt goed, een aanrader

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik heb deze TV voor 3 weken getest en heb hem dus niet zelf aangeschaft.

Ik was positief verrast over het dunne scherm! Zelf heb ik nog verouderde tv en ligt mijn interesse niet in het bezig houden met nieuwe technologie daaromtrent.
Eerlijk gezegd, is zo'n tv met alles erop en eraan al gauw beter dan wat ik gewend ben. Ik probeer daarom een zo objectief mogelijke review te schrijven.

Ik was erg positief over het beeld en de kleuren die de tv geeft. Wel vind ik dat er heel veel instellingen zijn en eerlijk gezegd gaat dat voor mij als echte leek mijn pet te boven. Je gaat er niet echt even voor zitten om al die instellingen door te lopen.
Anyway, de scherpte, helderheid en contrast is top. Vooral de zwarte kleur (voor zover dit een kleur genoemd mag worden). Wat mij verder opviel, is de hoeveelheid licht die de tv geeft. Ik hoef bijna geen lamp aan omdat de tv de kamer grotendeels zelf verlicht met al die kleuren.

Ik vind het zelf prettig dat je de mogelijkheid hebt om een chromecast aan te sluiten en een optie hebt om je console op de tv aan te sluiten. Daarna heb je nog voldoende aansluitingen over.

Ik heb zelf een soundbar met subwoofer, dus ben wel goed geluid gewend. Toch was ik ook hier positief verrast over. Het geluid is heel duidelijk en je kunt ook hier verschillende instellingen toepassen. Persoonlijk vind ik dat je de bass wel wat mist.

Ik vind de de afstandsbediening erg vervelend. Dit komt met name door de gevoeligheid. Gelukkig kun je met de knoppen de tv goed bedienen, maar van mij had de 'aanwijzer' niet gehoeven.

Qua gebruiksgemak starten de apps snel op en reageren goed op de instructies via de afstandsbediening. Dit is eenvoudig en simpel.

Het scherm is ook heel fijn om te gamen. Net als bij films ziet het beeld er echt heel mooi uit!

Tijdens het testen heeft de TV 2 keer een update ontvangen. Geen idee wat de tv dan update, maar lijkt mij best regelmatig.

Ik vind het al met al een erg mooie tv. Of ik er €1200 - €1300 voor over heb? Ik denk dat het qua prijs-kwaliteit een acceptabele prijs is.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie kleuren
  • Groot

Minpunten

• Afstandsbediening
  • Te veel instellingen om naar wens te maken

Rasta 29-11-2023

Een aanrader, zeker als je van natuurfilms houd.

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik ben echt blij met deze televisie.
Het design is super strak en het bedienen ervan is erg gemakkelijk.
Het scherm is erg dun, dus bij het installeren moet je erg voorzichtig zijn. Wat me echt verraste, is de kijkhoek, vanalles kanten zie een perfect beeld, waar je ook zit in de kamer, altijd haarscherp beeld.
Het geluid is prima, maar voor een perfect geluid, kun je beter een soundbar toevoegen.
Dus als je net als ik,van natuurfilms houd, is dit de perfecte televisie.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie kleuren
  • Kijkhoek overal perfect

Minpunten

• Geluid iets mindere kwaliteit

Review-Denise 16-11-2023

Zeker een aanrader!

Review-Denise
Ik heb de televisie een aantal weken mogen testen als product-tester.

De advertentie belooft een adembenemende beeldkwaliteit. Dit ervaar je zodra je de televisie aanzet door het opvallende contrast in kleuren en haarscherp beeld. Het product heeft een prachtig dun design en levert vanuit alle hoeken fantastische beeldkwaliteit.
De televisie is gemakkelijk te installeren en snel in gebruik. Vanuit de Home pagina heb je een goed overzicht van welke opties de televisie allemaal te bieden heeft en kun je hier soepel doorheen scrollen. Je vindt op de Home pagina verschillende apps (o.a. streamingsdiensten) en opties zoals verbinding met je Apple product of een uitbreiding van je thuiswerkplek.

Het ontwerp van een traditionele afstandsbediening is aangehouden, maar hier zijn nieuwe handigheidjes aan toegevoegd. Zo heb je doorkiestoetsen naar bekende streamingsdiensten, een scrol mechanisme maar ook een aanwijsfunctie. Deze laatste vergt wel even wat oefenen, omdat er een ontzettend snel reactievermogen op zit. Echter is de afstandsbediening voor alle leeftijden te gebruiken want vind je de nieuwe technologie niet prettig, dan kan het ook zonder.
De televisie biedt zeer helder geluid bij de standaard instellingen en kan ook nog gemakkelijk worden aangepast via het menu naar andere opties.
Wil je apps toevoegen aan je menu, zoals Nederlandse streamingsdiensten, dan kan dit niet zonder een LG account.
Verbinding maken met Apple product gaat in principe soepel, maar we hebben ook ervaren dat hij bij het tonen van de foto’s de verbinding ook ongevraagd verbreekt. Dit was wat ons betreft een klein nadeel.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit.
  • Contrast in kleuren en diepe zwarttinten.
  • Voorzien van moderne technologie.
  • Mooi design, ontzettend dun.

Minpunten

• Verplicht LG account.
  • Verbinding verbreekt af en toe met Apple product.

harald74 15-11-2023

Mooie Oled tv

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik wilde graag eens een Oled tv proberen en dat is deze LG OLED55B36LA geworden. Mooi beeld, helder en contrastrijk. Ben er echt van onder de indruk. Toch kost het wel even tijd om het beeld helemaal naar persoonlijke smaak/wens te krijgen. Er kan gelukkig veel getweakt worden aan het Oled beeld met de exportinstellingen.
WebOS werkt prima en alle extra apps die ik nodig had waren te vinden in de appstore. Fijn ook dat je de afstandsbediening kan gebruiken als een soort cursor op je scherm, aanwijzen en klikken.

Top produkt!

Pluspunten

• beeld
  • bediening
  • installatie

Minpunten

• Voet niet heel mooi

Anoukkiss 13-11-2023

Super mooie tv

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik had de eer om dit product te mogen testen. Mooie grote aantrekkelijke tv. Hij is heel makkelijk aan te sluiten waardoor je heel snel beeld en tv hebt. Je kan het beeld op verschillende standen zetten. Zodat je zelf kan kiezen wat je fijn vindt. Ook zit er een moderne afstandsbediening erbij! Via de tv kan je ook makkelijk schakelen naar verschillende streamingdiensten. Het geluid is zonder een soundbar niet zo mooi! Dus ik raad wel aan om er een soundbar bij te kopen.

Pluspunten

• Mooi beeld kwaliteit
  • Tv vol met apps

Minpunten

• Niet zo mooi geluid zonder een soudbar

m*******@g******** 12-11-2023
Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik was geselecteer om dit product te testen. Ze kwamen hem installeren van de post. Dat was snel geregeld. Ik heb altijd een samsung tv gehad. Ik moet zeggen dit valt me niet helemaal tegen. Geluid is erg goed moet ik zeggen, dat verbaasde me erg. Qua bediening is het erg makelijk. Qua beeld is zwart ook echt zwart en de kleuren komen er mooi op uit. Hij is ook erg helder. Het beeldscherm is erg dun dus mooi in je interieur. Afstandsbediening is erg overzichtelijk en degelijk. Je heb ook een app voor je mobiel de toetsenbordfunctie is daarin heel handig. Je kan de tv ook bedienen met je stem en je zoek machine ook.

Het is dus een aanrader.

Peter 12-11-2023

Mooie TV tegen goede prijs

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik heb deze tv getest omdat ik graag wilde zien wat OLED is. Het uitpakken ging prima, want is goed en handig verpakt waardoor je de TV er gemakkelijk uit kan halen. Compleet pakket inclusief tv, geavanceerde afstandsbediening (inclusief batterijen), kabels en instructies.

De TV is erg slank en ziet er kwalitatief uit. Is gemakkelijk op de voet te monteren. TV start standaard op met WebOS (kan bijvoorbeeld worden aangepast op externe apparaten). Het installeren duurde bij mij even, maar daarna verder geen problemen.
WebOS is zeer rijk en kan naar wens worden geconfigureerd. Dit omvat applicaties, games, externe apparaten, maar ook standaardinstellingen en graphics en geluid. Alle apps die ik wilde gebruiken, staan er op – Netflix, Disney etc, behalve Ziggo. Deze heb ik via aparte keuze geselecteerd. Wat ik dan minder handig vind is dat ik dan alsnog ook de Ziggo afstandsbediening moet gebruiken. Het kan wellicht ook zonder dit, maar weet ik niet zeker.

Tijdens het testen heb ik zowel tv gekeken via de Ziggo box en internet (wifi en ethernet).

Het beeld is erg goed. Zelf kom ik van Plasma 1080p en was verrast door de scherpte en natuurgetrouw beeld, dat rustig oogt. Ook hier zijn meerdere opties beschikbaar en kunnen er iedere keer aanpassingen gedaan worden. De kleuren zijn goed gepresenteerd en uniek. In de instellingen die we selecteerden, zagen de beelden er scherp en natuurlijk uit. Zelf houd ik van van minder fel beeld, en kon dit gemakkelijk aanpassen met Gamma, Oled helderheid etc.

De afstandsbediening werkt goed. Werkt zowel als een soort muis en voor het scrollen door menu's. Diverse handige snelkoppelingen (bijvoorbeeld Netflix en LG Channels). Ook mijn vriendin kon er prima mee overweg.

Het geluid vind ik verder prima. Voor films etc gebruik ik een aparte receiver en externe speakers.

Al met al is het een mooie tv met goed beeld en redelijk geluid.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Kleuren mooi
  • Zwart waarden goed

Minpunten

• Geen Ziggo App

GevL 03-11-2023

LG OLED55

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Mijn recente aanschaf van de LG OLED55B36LA 55-inch televisie heeft me op diverse manieren aangenaam verrast. Ik wil graag mijn ervaringen delen, want deze televisie heeft veel te bieden.

Om te beginnen is de beeldkwaliteit simpelweg verbluffend. Het OLED-scherm levert ongeëvenaarde kleuren, diepe zwarttinten en een opvallend contrast. Of ik nu geniet van films, series of sportevenementen, de beelden zijn steevast haarscherp en adembenemend. Met de HDR-ondersteuning wordt de kijkervaring nog indrukwekkender, met levendige en gedetailleerde beelden.

Ook de geluidskwaliteit van de LG OLED55B36LA mag niet onvermeld blijven. Het ingebouwde audiosysteem produceert helder geluid met een bevredigende bas, zonder dat ik extra luidsprekers hoef toe te voegen. Bovendien is het geluid perfect in balans met het prachtige beeld, wat bijdraagt aan mijn totale onderdompeling in de content.

De LG-webOS Smart TV-functies zijn zeer gebruiksvriendelijk en bieden toegang tot een uitgebreid scala aan apps, streamingdiensten en content. Het schakelen tussen verschillende apps en bronnen is moeiteloos, en de spraakgestuurde afstandsbediening is een handige aanvulling.

Het ontwerp van de televisie is strak en modern, met slanke randen en een gestroomlijnd profiel. Het past naadloos in mijn woonkamer en voegt een vleugje elegantie toe aan de ruimte.

Al met al ben ik extreem tevreden met de LG OLED55B36LA. De ongeëvenaarde beeld- en geluidskwaliteit, gebruiksvriendelijke Smart TV-mogelijkheden en het stijlvolle ontwerp maken dit tot een voortreffelijke keuze voor iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige 55-inch televisie. Ik kan deze televisie van harte aanbevelen aan iedereen die een eersteklas kijkervaring wil ervaren.

Sem1989 31-10-2023

Mooi tv

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

De tv heeft een uitstekende kleur kwaliteit. Bovendien is het ook zuinig in gebruik. Je kunt er mooie films op kijken en het is fijn in gebruik. Moderne afstandsbediening zit er ook bij!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Mooie beeld

Minpunten

• Helderheid

BdelaMontagne 24-10-2023

Kristalheldere OLED thuisbioscoop

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Deze TV een tijdje mogen testen en wat een genot om hier naar te kijken. Ik had hiervoor een 43 inch Sony Bravia 4K LED TV, maar deze 55 inch OLED is echt next level. Het installeren van de TV is zo gebeurd (wel even met z'n 2en doen), en na het aanzetten moet je wat stappen doorlopen om alles in te stellen. Daarna kan het genot beginnen. Het beeld is super scherp en kristalhelder en kleuren spatten er echt vanaf in 4K kwaliteit. In vergelijking met mijn vorige TV zijn de kleuren veel levendiger en door de OLED technologie is zwart echt zwart. De geluidskwaliteit is prima voor wat je kan verwachten van een TV, maar ik heb het gekoppeld aan mijn Sonos systeem en daardoor krijg je echt een goede home-cinema experience. Je kunt ook heel gemakkelijk alle streaming diensten koppelen aan je TV waardoor je altijd direct vanaf je TV kunt kijken ipv te casten, dat is echt handig.

Pluspunten

• OLED
  • Levendige kleuren

Minpunten

• Installeren met z'n 2

FarRule 15-10-2023

Prachtig beeld, prima TV

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

We hebben deze TV de afgelopen weken mogen testen. In vergelijking met onze eerdere LED TV (eveneens van LG) van zo’n 10 jaar oud is dit een grote verbetering. Dat zegt een hoop, omdat onze eerdere TV al een heel mooi beeld had en het na 10 jaar intensief gebruiken nog steeds prima doet. Maar waarom is deze TV dan zoveel beter? Allereerst zijn de kleuren veel intenser. Zwart is echt zwart. Het hoge contrast is goed zichtbaar. Verder is de TV super helder. Wanneer je een 4K film op zet, bijv. een natuurserie, dan zie je wat voor pracht en praal deze TV te bieden heeft, vanuit welke hoek je er ook naar kijkt. Alles wordt haarscherp weergegeven. Daaraan merk je duidelijk het verschil dat OLED maakt.

Ook qua uiterlijk is er niets op deze TV af te dingen. De bezels zijn erg dun, wat ervoor zorgt dat de TV een sjieke uitstraling heeft. De bijpassende voet zorgt ervoor dat de TV degelijk staat. Onze soundbar kan prima voor de voet geplaatst worden, wat een bijkomend voordeel is. Ook de achterkant van de TV is erg dun, met name de bovenste helft ervan. Die is nog geen halve cm dik. Erg mooi, maar dit zorgt er wel voor dat je de TV zeer voorzichtig uit de doos moet halen. Gelukkig is daar wel rekening mee gehouden; de doos is zo ontworpen dat deze in enkele stappen zonder problemen verwijderd kan worden. De instructies om de TV vervolgens uit het plastic te halen mochten echter wel wat duidelijker. Net als het instellen van de netwerkverbinding; dat ging zo vlot als verwacht.

De LG komt met het webOS, wat super snel werkt. Zodra je ergens op klikt wordt het geopend, zonder vertraging. Wisselen tussen apps is daarmee erg vlot. De afstandsbediening bevat knoppen van de meest gebruikte streamingdiensten, wat erg handig is. Diezelfde afstandsbediening kan ook gebruikt worden als muisaanwijzer, waarmee je eenvoudig door de menu’s scrolt. En doordat de TV zo ingesteld kan worden dat onze soundbar tegelijk aangaat, kunnen we genieten van prachtig Dolby ATMOS geluid. Overigens is de TV ook prima te gebruiken zonder soundbar; het geluid is helder en kan behoorlijk hard. Enkel de lage tonen zijn wat minder aanwezig, maar dat is m.i. logisch bij een platte TV. Ten opzichte van onze oude TV is het geluid er een stuk op vooruit gegaan. De instellingen zijn verder makkelijk te vinden en over het algemeen eenvoudig aan te passen.

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Dunne randen
  • Zwart = zwart
  • Snelheid

Minpunten

• Instellen netwerk
  • Voorzichtigheid bij dunne bovenkant TV

g**t@h**l.nl 14-10-2023

Top TV met prachtig beeld

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Heb tv nu een paar dagen in gebruik en wat een prachtig beeld! Aansluiten en gebruik afstandsbediening gaan prima. Mooi plat beeld op een stevige voet, maar hangend aan de muur zou het geheel nog mooier maken. Geluid is goed, maar met een TV-bar een stuk beter. Al veel apps zijn geïnstalleerd, waardoor ze makkelijk te gebruiken zijn.

Pluspunten

• Beeld
  • Aansluiten

Thirz42 14-10-2023

Boven verwachting!

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

We hebben de LG OLED55B36LA 55 televisie nu een paar weken in ons bezit. We zijn erg tevreden met deze mooie tv. De tv heeft een mooi strak design waardoor deze mooi staat op mijn dressoir. De tv heeft een geweldig mooi en scherp beeld. Het beeld is gemakkelijk aan te passen naar je persoonlijke smaak. Wat ik ook een groot pluspunt vind is dat het beeld geen last heeft van schittering door de zon. Dat heb ik persoonlijk nog niet eerder gehad met anderen tv’s. Het geluid is ook heel goed en ook deze is naar je persoonlijke smaak aan te passen. De tv is ook erg makkelijk te bedienen. Zoekopdrachten door middel van spraak hebben wij al vaak gebruikt. Echt ideaal! Wij zijn erg positief over deze tv. We hebben nog geen nadelen kunnen ontdekken.

Pluspunten

• scherp beeld
  • geweldig geluid
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geen

Sander B 12-10-2023

Gebruiksvriendelijke top TV met “plasma” beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Een interessante test die ik heb mogen doen om een review te schrijven. Zeker gezien ik best een mening heb over iets waar ik dagelijks meerdere uren naar kijk. Ik heb al een ouder type LG OLED in mijn bezit waarbij ik best een paar punten verbeterd zou willen zien, dus dat maakt het voor mij vooral interessant.

Uitpakken van dit soort mooie en grote elektronica blijft een mooi moment. Een klein cadeautje als het ware. De eerste verbetering was na het uitpakken van het scherm al duidelijk zichtbaar. Kleine gele ‘lipjes’ van een beschermfolie op het beeld zorgen ervoor dat je geen vingerafdrukken van je vette klauwen hoeft weg te poetsen als je het scherm hebt neergezet of opgehangen.

De volgende verbetering werd duidelijk toen het scherm aan zijn muurbeugel hing. De paarse kleur bij mijn huidige OLED, die met name bij zonlicht zichtbaar is, was hier niet aanwezig. Aangezien dit best af kan leiden is dit erg prettig. Sowieso omdat mijn keuze voor welke TV ook hoofdzakelijk is gebaseerd op de beeldkwaliteit. Bij de introductie van de nieuwe engine in de OLED’s van LG was dit in mijn ogen de beste vervanging voor mijn oude Plasma scherm en ik ben nog steeds overtuigd dat dit een juiste keuze was. Backlight, design, interne speakers, etc. zijn voor mij bijzaak, al is een mooie bijkomstigheid dat het design, met name hoe dun het scherm is, bij iedereen die op visite komt direct opvalt. Ook de zwarte ‘bezel’ (randje van je TV) zorgt ervoor dat hij naadloos opgaat in de muur op de achtergrond.

De installatie gaat in wat ik verwacht in voor iedereen vrij simpele stappen en zorgt voor de beste eerste ervaring met je nieuwe TV. De keuze voor AI-beeld en geluid had voor mij achterwege gelaten mogen worden. ‘AI’ is een term die tegenwoordig meer wordt gebruikt voor een preset van de beste/ persoonlijke instellingen, dan dat het ook echte AI is. Zo wordt er bij het geluid een soort ruimtelijke audio weergegeven, al lijkt daarbij soms het geluid weg te vallen. Geen zorgen, want het standaard geluid en beeld zijn zonder AI bij deze LG OLED al bijzonder goed! Ook zal bij de installatie een analyse worden gedaan van de gebruikersomgeving. In mijn geval zijn hifi voor- en eindversterker en een Apple TV aangesloten, maar worden gezien als “sound bar” en “Apple OTT”.
Ik vraag mij gelijk af of en wat voor invloed dit heeft op het geluid via mijn hifi-installatie en of het gros van de mensen de afkorting “OTT” begrijpt.

Alles geïnstalleerd en het beeld zweeft het scherm uit: een fenomenale en heldere beeldkwaliteit, niet zo scherp dat je ogen er na een uur kijken lijken uit te branden, een natuurlijke kleurweergave en diepe zwarte tinten zorgen dat het beeld zachtjes op je netvlies landt. Ook WebOS is een stuk overzichtelijker en gebruiksvriendelijker gemaakt. Ook bestandsformaten die eerder niet werden ondersteund kunnen nu ook worden afgespeeld. De PS5 laat nagenoeg hetzelfde beeld zien als op mijn huidige OLED, maar daarvoor zou ik een vergelijk met de TV’s naast elkaar moeten maken.

Al met al heeft LG hier weer een prachtig OLED-scherm op de markt gebracht. Niet goedkoop, maar voor wat mij betreft de investering meer dan waard!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • WebOS

Minpunten

• AI-functionaliteiten overbodig

Tiha 12-10-2023

Goed beeld en geluidskwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik heb de LG Oled nu ongeveer 2 weken in mijn woonkamer hangen en mogen testen.
Ik moet zeggen dat ik verrast was door het beeld en geluidskwaliteit. Je kunt er eindeloos van genieten. Van gaming tot interactieve spel op Netflix. Heel leuk! Het contras is zeer mooi. Het zwarte beeld is heel diep en helder. Een film kijken met de LG oled is echt top! Het geluid. Het lijkt wel alsof de film in je woonkamer opgenomen is. Je zit er echt in en het geluid neemt je mee in de film.

Het is een mooie grote tv met heel veel mogelijkheden. Voor onze woonkamer is 55 inch goed en groot genoeg. Voor simpele mensen zoals ik heeft de LG oled echt echt teveel opties om op te noemen. Je kunt een functie of app zoeken met behulp van de inspreekfunctie. Je spreekt dan hetgene in wat je wilt en dan verschijnt het op je scherm. Je kunt ook gebruik maken van de LG app. Handig als je de afstandsbediening even kwijt bent. Dan kan je met behulp van de app je telefoon als afstandbediening gebruiken. Heel handig!
Je krijgt bij deze tv ook gratis LG channel erbij. Handig voor als je keer een storing hebt met je internet of tvkabel. Kortom mooie tv in een goed formaat. Goed beeld en geluidskwaliteit. Heel veel mogelijkheden en handige app. Je kunt heel veel doen met deze tv. Alle bekende apps zoals netflix, prime en disney staan er automatisch op. Wij zijn nog nog verder aan het verkennen hier in huis en ontdekken elke keer weer iets nieuws. Uitgebreide tv met heel veel mogelijkheden en opties

Pluspunten

• Mooi beeld
  • App
  • Groot

Minpunten

• Heel veel opties

xmarrr 12-10-2023

Geweldige TV

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Wat een geweldig goede beeldkwaliteit heeft deze tv. Bij het installeren kan je deze zelfs nog scherper zetten en het geluid nog helderder.
Voor wat betreft het geluid heb je eigenlijk geen home cinema set meer nodig, want bij films heb je de echte dolby cinema beleving.
Het beeld is erg scherp en ontzettend helder in vergelijking met mijn veel oudere LG smart tv, de kleuren zijn mooi helder en de zwarttinten zijn ook echt diep zwart.
Je kunt de afstandsbediening als muis gebruiken maar je kunt er ook voor kiezen om de tv met de knopjes te bedienen.
In het Smart menu staan alle denkbare apps en indien niet aanwezig zijn deze te downloaden nadat je bent ingelogd met je account.
Het design van de tv is prachtig, namelijk erg mooi dun waardoor je de tv ook erg mooi kunt ophangen ipv plaatsen op de bijgeleverde voet.
We hebben deze tv nu een aantal weken mogen testen en zijn zeer tevreden! We hebben op dit moment nog geen nadeel kunnen vinden.

Pluspunten

• Mega scherp beeld
  • Super goed geluid
  • Erg dun

j**2@g**l.com 12-10-2023
Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Het is een geweldige televisie ontzettend mooi beeld erg scherp en helder en de kleur weergave is zo mooi. Maar omdat er zoveel functies op zitten moet je veel lezen om overal achter te komen. Het geluid is ook fantasties. Het is een heel mooi design en hij is erg dun. Ik kan hem zeer aanbevelen ook voor spelletjes dan is het beeld zo ontzettend duidelijk. Spelletjes van een X Box. En het beeld kwaliteit is vanaf alle kanten heel goed.

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Prachtig geluid

Minpunten

• Nog niet ondekt

Lucy08 11-10-2023

Wat een beeld!

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

De afgelopen weken heb ik de televisie van LG mogen testen, het gaat om de OLED55B36LA. Wat een beeld! Werkelijk, we hebben met het gezin gewoon een tijdje zitten staren. Zo helder, zoveel diepte. We waren gewoonweg onder de indruk. Het gebruiksgemak is top, je kunt met een cursor overal heenbewegen en makkelijk schakelen. De koppeling naar laptop om met een groter scherm te kunnen werken werkt ook goed. Mooi geluid, goede beleving. De grootte van de tv bevalt ons prima, we zitten er 2,5 meter vanaf. Een topper dit.

Pluspunten

• mooie kleuren
  • diepte
  • goede game ervaring
  • makkelijk streamen

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken na een aantal weken

p**k@h**l.com 11-10-2023

Geweldige TV! Eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

De LG OLED55B36LA is een geweldige TV, super scherp beeld en design. Heldere sprekende kleuren en zwart is ook echt zwart, t.o.v vorige Oled modellen van LG is voornamelijk de snelheid en geluidskwaliteit verbeterd.

De bediening is geweldig met de magic remote...de afstandsbediening ligt prima in de hand en het is eenvoudig om door de menu’s te navigeren.

Alle bekende apps zijn te vinden voor webOs, je hebt hiervoor geen account nodig.
Ik maak gebruik van een CI+ module om zonder extra kastjes en snoeren digitale TV van Ziggo te bekijken. Het Opnemen is eenvoudig door een USB stick of externe harddisk aan te sluiten naar eigen wens.
Op dit moment heb ik de TV op de meegeleverde voet staan, maar door het schitterende slanke design zou ik deze zeker aan de wand willen hangen.

“Voor de echte film beleving” schitterende kleuren en een geweldig geluid met dolby cinema dolby atmos & dolby vision

Pluspunten

• Beeld en geluid
  • Intiutief

s**9@h**l.com 10-10-2023

Prachtige TV

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Erg blij met deze tv. Wat een geweldig beeld en ook een heel erg mooi formaat. Ik ging van een 4k, 40" tv uit 2015 naar deze en wat een wereld van verschil.

Allereerst het beeld is geweldig. Als de internet connectie stabiel is zit je echt naar haarscherpe beelden te kijken. Natuurfilms bijvoorbeeld zijn echt geweldig. Het lijkt net alsof je in een bioscoop zit. De kleuren, de scherpte, echt top. Je moet dit overigens wel even aanpassen in de instellingen, hij staat op energiebesparing waardoor hij nog niet op zn best presteert.

De tv zelf ziet er ook heel mooi uit. Het scherm zelf is echt heel erg dun (dat je daar een scherm in kan krijgen). Onderaan het scherm heb je een dikker stuk, ivm aansluitingen en ophangsysteem etc. Daar heb je verder geen last van.

Het geluid is ok, maar als je zo'n tv neemt, moet je geen genoegen nemen met het geluid wat uit de tv komt. Een mooie geluidset is zeker geen overbodige luxe dan.

Er zitten een hoop smarttv opties op. Zo kan je via de (pointer) afstandsbediening al rechtstreeks naar een aantal streaming apps, maar je kan ook apps downloaden. Ik heb verder niet heel veel gedownload maar een mooie mogelijkheid was dat ik de app van mijn tv-abo kon downloaden op de tv waardoor ik geen tv-kastje meer nodig heb voor live-tv.

Ik heb dit product mogen testen en het was echt een feest! Zeker een aanrader als je een goede deal kan krijgen.

Pluspunten

• Scherpte
  • Dunne scherm
  • Apps te downloaden
  • Via apple streamen

Minpunten

• Afstandsbediening is wennen

e**n@h**l.com 10-10-2023

Geweldige tv.

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

De LG OLED55B36LA is een 55-inch OLED-tv die indruk maakt met zijn verbluffende beeldkwaliteit. Met zijn OLED-paneel levert deze tv diepe zwarttinten en levendige kleuren die zorgen voor een meeslepende kijkervaring. De resolutie van 4K UHD zorgt voor scherpe details en helderheid, waardoor elk detail op het scherm tot leven komt.

Een van de hoogtepunten van deze tv is het OLED-paneel, dat individuele pixels kan uitschakelen, waardoor perfecte zwarttinten worden bereikt en een ongeëvenaard contrast wordt gecreëerd. Dit resulteert in een beeldkwaliteit die moeilijk te overtreffen is, vooral in donkere scènes.

De LG OLED55B36LA wordt geleverd met geavanceerde beeldverwerkingstechnologieën zoals HDR10 en Dolby Vision, die zorgen voor een uitstekend kleurengamma en helderheid. Dit maakt het ideaal voor het bekijken van films, sportevenementen en het spelen van games.

Met een slank ontwerp en dunne randen past deze tv moeiteloos in elke moderne woonkamer. Het webOS-besturingssysteem biedt een intuïtieve gebruikerservaring en toegang tot populaire streamingdiensten.

Kortom, de LG OLED55B36LA levert een verbluffende beeldkwaliteit die elke kijkervaring naar een hoger niveau tilt. Als je op zoek bent naar een premium OLED-tv met uitstekende prestaties, dan is deze LG-tv zeker het overwegen waard. Het is een investering in hoogwaardig entertainment.

Pluspunten

• Geluid
  • Beeld

b**8@g**l.com 08-10-2023

Op alle vlakken een top TV!

Geschreven voor: LG OLED55B36LA

De LG TV heeft werkelijk verbluffend beeld en geluid! Het beeldkwaliteit is scherp, met levendige kleuren en diepe contrasten die elke scène tot leven brengen. Het geluid is indrukwekkend helder en vol, waardoor je een meeslepende kijkervaring krijgt zonder de noodzaak van externe luidsprekers. Bovendien is het besturingssysteem extreem snel en responsief, waardoor je moeiteloos door apps en content kunt navigeren. Met deze LG TV haal je echt het beste uit je kijkervaring en geniet je van topkwaliteit beeld en geluid, verpakt in een slank en stijlvol ontwerp. Een absolute aanrader voor elke thuisbioscoop!

Pluspunten

• Geluid
  • Snelheid OS
  • Geluid
  • Snelheid OS

m**n@g**l.com 07-10-2023
Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik heb de LG OLED55G36LA een aantal weken te mogen testen. Dat was mooi want ik was al op zoek naar een LG van dit formaat. LG vanwege de goede reviews en 55 inch omdat we niet heel ver van de TV zitten (we komen van 42 inch). Fijn dat ik de optie had om elf uit te proberen of LG inderdaad zo goed is, het beeld zo contrastrijk en het formaat goed. Samenvattend: Ja dat was/is zo.

Eerste keer instellen was eenvoudig. Daarna kan via WebOS de instellingen Op maat worden gebracht (beeld, geluid, indeling apps, opstarten, etc.).
De grote hoeveelheid opties ten spijt is dit relatief eenvoudig. Apps, apparaten en standaardinstellingen (waaronder beeld en geluid) zijn intuïtief te vinden en in te stellen.
Er zit een slimme afstandsbediening bij de TV waarmee door WebOS kan worden gescrolld of met een muisaanwijzer worden geklikt.

Het is een mooie slanke TV. Ziet er gewoon goed uit. Kijken (of gamen) kan via een Topbox, een Bluetooth (of ander extern) apparaat of een app.
Standaard start de TV in WebOS (wat aan te passen is op bv je externe apparaat)

Geluid is goed. En dat is belangrijk voor mij want ik ben slechthorend. In tegenstelling tot mijn eigen TV kan ik hier de mensen verstaan zonder de TV keihard te moeten zetten. De goed horenden hier in huis vonden het geluid ook prima. Diverse geluidsinstellingen zijn mogelijk en zo vonden we makkelijk wat beste bij ons past. Uiteraard kan er ook nog een soundbar aangesloten worden voor nog beter geluid maar voor standaard TV speakers is dit prima.

Het beeld is mooi. Ook hier zijn meerdere keuzes mogelijk en is dat telkens aan te passen. Kleuren zijn goed aanwezig en contrastrijk. Zwart is ook echt zwart. Beeld ziet er helder en toch natuurlijk uit in de instelling die wij hebben gekozen.
Ook vanuit diverse kijkhoeken is het beeld prima. Van reflecties geen last gehad.

Met het testen heb ik zowel via een TopBox als via Internet (Wifi en Ethernet) TV gekeken Ook via een smartphone/Bluetooth. Ging allemaal probleemloos.

Gaming heb ik geen ervaringen mee want ik game zelf niet. Er zijn wel goede mogelijkheden hiertoe voor zover ik kan overzien.

De slimme afstandsbediening is goed. Als aangegeven zowel te gebruiken als een soort muis of door menu scrollen. Diverse handige sneltoetsen (bv Netflix en LG channels)

Kortom een fijne smart TV met mooi beeld en geluid. Ik kan hem aanbevelen.

Ik heb op dit moment (einde testperiode) nog geen nadelen kunnen ondervinden bij deze TV.

s**n@g**l.com 06-10-2023
Geschreven voor: LG OLED55B36LA

Ik ben ontzettend blij met mijn aankoop van de televisie. Het eerste wat me opviel was de grote hoeveelheid instellingen die je kunt doen om het scherm naar je wensen aan te passen. Denk daarbij aan speciale instellingen voor een lichte kamer, een donkere kamer, sport kijken, gaming, etc.

Het beeld is zo helder en scherp dat het voelt alsof je de actie rechtstreeks in je woonkamer ervaart. Zwart is ook echt zwart. Als de zon schijnt kun je nog steeds prima kijken.

Wat betreft het ontwerp, is deze tv ook een lust voor het oog. Het slanke profiel en de randloze afwerking geven het een moderne uitstraling die perfect past in onze woonkamer.

Qua interface, deze werkt heel snel en is erg gebruiksvriendelijk. Alleen de lange lijst met instellingen was even goed zoeken, maar eenmaal ingesteld kun je heel eenvoudig wisselen tussen de verschillende kijk profielen.

Al met al erg tevreden dus.