• Test panel 8.8 sep 2023
  • JAN 2024
Bekijk 6 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

David 15-10-2023

Zeer goede TV voor liefhebbers van mooi gedetailleerd beeld

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

OLED C3 verbluft met mooie contrasten en helderheidstinten. Bij de Oled c3 serie word er gebruik gemaakt van een het Evo panel waardoor dit model heldere contrasten kan bereiken. Voornamelijk wanneer je de beeldoptie levendig selecteert zal dit duidelijk merkbaar zijn en komen de goede zwartwaardes wat één van de grootste kwaliteiten is van Oled goed naar voren. De details worden voornamelijk goed weergeven bij 4k HDR en Dolby Vision content waar vooral bij Netflix de keuze hieraan groot is. Normaal gesproken is het geluid van een tv niet erg goed omdat de speakers in de tv vaak heel klein zijn. Bij dit model valt dit reuze mee en komt het geluid nog best redelijk uit de verf. Al raad ik voor de liefhebbers van goed geluid wel een soundbar aan. Hierbij heeft deze tv nog een leuke nieuwe functie waarbij je het geluid van de tv en de soundbar gelijktijdig kan afspelen, al valt dit in de praktijk nog redelijk tegen en klinkt het erg rommelig. Bij het Smart TV menu maakt LG weer gebruik van de nieuwste versie van WebOS die net zoals voorgaande versies erg eenvoudig in gebruik is. De meeste apps zijn terug te vinden in de vorm van tegeltjes die makkelijk in het homescherm te vinden zijn, Daarnaast is er ook nog de optie om sneltoetsen toe te voegen zodat je nog sneller tussen verschillende apps kan navigeren. Hierbij bied de magic remote ook nog verschillende opties voor het starten van apps zoals een knop voor netflix, prime video, rakuten tv, alexa en sinds dit jaar ook LG Channels. BIj LG channels kan je verschillende content bekijken met reclame, het aanbod loopt erg uit een zo kan je content te zien krijgen van hell´s kitchen, verschillende film kanalen van rakuten en nog vele content. Dat betekent dus dat de tv dunne bezels heeft, op een vrij smalle centrale voet staat en heel dun is, met uitzondering van het gedeelde waar de elektronica en aansluitingen zich achter het scherm bevinden. Een prima tv voor liefhebbers van mooi beeld.

Pluspunten

• Heldere contrasten
  • WebOS eenvoudig in gebruik
  • Gebruikt helderder panel
  • Geluid is uitstekend

Minpunten

• Geen Google Assistent
  • LG Channels geen toegevoegde waarde

Melvin van R 15-10-2023

Super mooie LG oled tv

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Ik heb deze tv mogen testen, maar had zelf al een 55 inch full hd tv, en dat was al prachtig. Maar toen pakte ik deze uit, en ik was gelijk verliefd! Net alsof je in een spiegel kijkt als hij uit staat! Toen ik hem aan had gezet, was ik verbluft van het beeld, ik wist niet dat het nog mooier kon dan full hd! Het beeld is superscherp! Er komt zelfs een prachtig geluid uit. Ik heb er ook een tijdje mijn ps5 mee gebruikt, en zelfs voor gamen is dit beeld nog beter dan mijn eigen game monitor. Ook was de tv erg gebruiksvriendelijk, alles werd netjes uitgelegd, en zelfs met stem erbij voor mensen die niet goed kunnen zien. Top tv!

Pluspunten

• Superscherp beeld
  • Fijn voor gamen
  • Prachtig design

Minpunten

• Verslavende tv

a**b@g**l.com 11-10-2023

prachtige tv

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

mooie tv , prachtig beeld en geluid en design is ok prachtig.
in combi met de soundbar is het een geheel plaatje.
kijk dan ook graag films met dze combi, alsof je in een bioscoop zit.
de scherpte en kwaliteit van de kleuren is prachtig.
nadeel van een LG tv is dat je geen films kan casten vanaf je telefoon.
de afstandsbediening is ook een uitkomst met het gebruik van de muisfunctie. echt een aanrader

Pluspunten

• mooi beeld
  • prachtig geluid
  • mooi design

Minpunten

• kan niet casten vanaf telefoon

d**l@l**e.nl 10-10-2023

Hele mooie tv

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Wij hebben deze tv mogen testen.
Het beeld is echt prachtig. Wat een mooie tv. Echt boven verwachting. Zo scherp en het geluid is ook heel mooi. Je kan leuk films kijken op deze tv.
Hij is heel gebruiksvriendelijk alles is zo geïnstalleerd.
Omdat wij al meerdere apparaturen hebben van LG en dus een account, heb Je de tv zo geïnstalleerd. Je kan hem met WiFi verbinden en een internet kabel in de tv steken. Zo dus alle apps downloaden die je wilt, heel veel staan er al op zoals Netflix Disney+ etc. Ik kan niets anders zeggen dan dat het een mooie en goeie tv is. Ik ben niet heel technisch aangelegd dus dit zijn de punten waar ik vooral op let bij een tv. Dat het geluid en beeld kwaliteit goed is en de tv makkelijk in gebruik. Hier scoort de tv allemaal heel goed op.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Nini 09-10-2023

Thuisbios ervaring rijker!

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Ik ben vereerd dat ik de kans kreeg om de LG OLED55C34LA EVO 55" televisie uitgebreid te testen, en ik kan met volle overtuiging zeggen dat dit een werkelijk verbluffend stukje technologie is. Deze televisie heeft mijn kijkervaring naar een geheel nieuw niveau getild, en ik kan niet genoeg benadrukken hoe onder de indruk ik ben van zijn prestaties.

Beeldkwaliteit (10/10): De beeldkwaliteit van deze OLED-tv is absoluut adembenemend. De 4K-resolutie gecombineerd met de OLED-technologie zorgt voor diepe zwarttinten en levendige kleuren die werkelijk tot leven komen. HDR-ondersteuning voegt nog meer diepte en helderheid toe aan mijn kijkervaring, waardoor elk detail tot in perfectie wordt weergegeven.

Geluidskwaliteit (9/10): Het geluid van de LG OLED55C34LA is indrukwekkend, met een helderheid en helderheid die de meeste ingebouwde tv-luidsprekers ver overtreft. Hoewel het geluid uitstekend is, heb ik ervoor gekozen om het aan te vullen met een externe soundbar voor een nog meeslependere audio-ervaring.

Design (10/10): Het slanke en elegante ontwerp van deze LG OLED-tv is een pronkstuk in mijn woonkamer. Het bijna randloze scherm en de minimalistische standaard geven het een moderne uitstraling die perfect past in elke stijlvolle omgeving.

Smart TV-functies (9/10): De smart TV-functies van de LG OLED55C34LA zijn intuïtief en gemakkelijk te gebruiken. Het webOS-besturingssysteem biedt toegang tot een breed scala aan apps en streamingdiensten, waardoor ik moeiteloos kan schakelen tussen mijn favoriete content.

Connectiviteit (10/10): De verscheidenheid aan connectiviteitsopties op deze tv is indrukwekkend. Met meerdere HDMI-poorten, USB-aansluitingen en Bluetooth-connectiviteit, heb ik de vrijheid om al mijn apparaten naadloos aan te sluiten.

Algehele ervaring (10/10): De LG OLED55C34LA EVO 55" is een meesterwerk van beeld- en geluidskwaliteit, gecombineerd met een verbluffend ontwerp. Het heeft mijn thuisentertainment naar een hoger niveau getild, en ik ben dankbaar voor de kans om het uitgebreid te hebben kunnen testen. Als je op zoek bent naar een eersteklas televisie-ervaring, dan is dit absoluut de moeite waard!

Ik ben absoluut verliefd op mijn LG OLED-tv en zou het zonder aarzeling aan iedereen aanbevelen die op zoek is naar een topklasse televisie-ervaring.

Pluspunten

• mooi beeld
  • mooi design

Minpunten

• niet ervaren

Jet te Pet 01-10-2023

Aanrader!

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Ik mocht deze televisie testen en kan alleen maar zeggen dat ik er echt heel erg enthousiast over ben. Wat een heerlijke tv! Het beeld is prachtig. Ook echt een enorme vooruitgang vergeleken met mijn oude tv. Het is net of je in de bioscoop zit. Het zwart is diep, de kleuren heel levendig, goed contrast, het beeld is vloeiend. Ik heb ook samen met vrienden een film gekeken en iedereen had goed beeld met dit scherm.
Het geluid van de tv is prima op zich, maar als je het met een soundbar doet merk je wel verschil. Zonder zou ik het prima hebben gevonden, maar omdat ik ook de LG DSC9S Soundbar erbij had staan koos ik er toch echt voor die erbij te gebruiken.
Ik had wel af en toe ruzie met de afstandsbediening. Ik zou liever een simpeler ontwerp hebben. Je hebt via de ab direct toegang tot bv netflix en primevideo en alexa. maar ik heb bv HBO max en apple tv en dat kan dan weer niet. Dan liever alles gewoon via de tv en een simpelere ab!

Pluspunten

• prachtig beeld
  • diepe zwartpunten

Minpunten

• afstandbediening

f**s@l**e.nl 27-09-2023
Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Televisie met een strak design en zeer helder beeld.

Deze LG OLED televisie heeft een zeer strak design, de televisie is erg dun en zowel staand als hangend aan de muur oogt deze super strak. Beeldkwaliteit is heel erg goed, de kleuren zijn niet van echt te onderscheiden wat het programma wat je kijkt erg levendig maakt. Dit is de eerste televisie die ik mijn bezit gehad heb waar zwart ook echt zwart is. Alle details zijn goed zichtbaar in het beeld en bewegen vloeiend mee met het programma. Daarnaast is het geluid van de televisie ook erg goed, wij gebruiken de televisie in combinatie met een LG soundbar wat het geluid nog levendiger maakt maar ook als we de soundbar uitzetten is het geluid van de LG OLED zeer goed. De televisie is zeer gemakkelijk in gebruik, tijdens de installatie geeft de televisie duidelijk de stappen aan waardoor je de televisie in 15 min geheel geinstalleerd hebt. De televisie is zowel met de afstandsbediening als met spraak te bedienen en de interface zeer goed waardoor deze heel makkelijk te begrijpen is voor alle leeftijden.
Deze LG televisie is een smart televisie met een ruime keuze aan apps die al voor geinstalleerd zijn, daarnaast kun je heel makkelijk apps toevoegen aan het menu. Op de afstandsbediening kun je makkelijk switchen tussen de gewone televisie en de smart omgeving, met een druk op de knop beschik je over veel verschillende online apps op je tv! De helderheid van de televisie kun je makkelijk instellen naar verschillende thema’s, dit maakt de totaalbeleving van het programma wat je kijkt nog echter. Ik ben blij verrast en heb geen enkele spijt van mijn aankoop.

m**n@o**k.com 26-09-2023

LG 4K SMART OLED Nieuwe Generatie tv kijken

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Deze LG OLED 55inc tv is niet alleen mooi van de buitenkant, hij is heel dun en daardoor oogt hij groter. Aansluiten gaat makkelijk en deze smart tv kan natuurlijk via wifi worden aangesloten, dit is mij helaas niet gelukt en heb ik hem met een kabel aangesloten, de extra apps wat je ermee krijgt is uitgebreid en voor iedereen geschikt. Eenmaal geinstaleerd,heeft deze fantastisch beeld, het is een genot voor je ogen, de beeldkwaliteit is zeer goed, de 4K Ultra HD geeft je een hoge helderheid, dat zie je dan ook echt met film kijken.

a**e@g**l.com 26-09-2023

LG OLED55C34LA

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Mooie TV makkelijk in gebruik top beeld zeer scherp de Oled doet prima zijn werk

Pluspunten

• Desing
  • Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Jammer dat hij niet bij het
  • aanzetten niet gelijk naar
  • de ziggobox gaat

c**4@g**l.com 26-09-2023
Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Wij mochten deze LG tv voor bepaalde periode testen en wij vinden hem geweldig! De tv is mooi dun en het beeld is waanzinnig, mooie diepe en heldere kleuren. Hij heeft mooi scherp beeld en vanuit alle hoeken kun je de tv goed kijken. De tv heeft ook een prachtig geluid zoals in de bioscoop! De installatie was heel erg snel en gemakkelijk en alles wijst zich vanzelf. Bijna al onze apps stonden al op de tv en/of waren heel snel geladen en gekoppeld. Wij hebben de gebruiksaanwijzing niet hoeven te gebruiken omdat alles makkelijk te vinden is op de tv. Ook onze kinderen hebben genoten op de Nintendo via de tv. Wij raden deze tv zeker aan!

P**2@m**n.com 24-09-2023

Strak design, top televisie in zijn klasse

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Ik heb dit product gedurende 3-4 weken mogen testen om het vervolgens te reviewen. De televisie komt goed verpakt en is onwijs slank en heeft een strak design. Je kunt kiezen voor zowel montage op voet, evenals montage aan de muur. Ik heb ervoor gekozen de televisie op te hangen, gebruikmakend van de LG DSC9S soundbar die perfect onder/aan de televisie gemonteerd kan worden.

De smarthub is eenvoudig en duidelijk in gebruik. Alle applicaties zijn eenvoudig benaderbaar, goed ondersteund en werken naar behoren. De afstandsbediening is zowel te gebruiken als normale afstandsbediening, maar voor wie het gemakkelijk vindt kan hem ook met cursor gebruiken als 'magic remote'. Persoonlijk vind ik dit een leuke gimmick, maar mijn partner ervaarde dit vooral als vervelend.

Qua beeldkwaliteit overtrof hij mijn verwachtingen; je wordt door AI door een set-up geloodst die kleurweergave aanpast naargelang jouw voorkeur voor bepaalde scenes/omgevingen waar je telkens uit 6 foto's moet kiezen welke jouw voorkeur hebben. Mooie realistische kleuren, maar vervolgens kun je bij beeldinstellingen ook nog voor AI Pro kiezen, wat de scherpte niet altijd ten goede komt. Dit zorgt ervoor dat programma's die niet in UHD zijn opgenomen geupscaled worden, waardoor het onrealistisch kan ogen. Via advanced settings is dit wel te omzeilen.

We hebben de televisie uitsluitend in combinatie met de LG DSC9S soundbar gebruikt, waardoor we het televisiegeluid niet hebben getest.

Al met al een uitstekende televisie die het zeker waard is in overweging te nemen als je op zoek bent naar een OLED televisie in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Strak design
  • Goede beeld- en geluidsinstellingen
  • Magic remote

Minpunten

• AI Pro soms onrealistisch

Wout-1 24-09-2023

Mooie contrastrijke OLED TV

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Review van de LG OLED55C34LA evo 55” met de LG DSC9S Soundbar als testpanellid voor Review.nl.

Aansluiten/ingebruikname
Producten kwamen goed verpakt aan, waarbij de TV eenvoudig uit de doos te halen is door het ‘doosschuifsysteem’. Nadat je de straps hebt verwijderd kun je het bovenste gedeelte van de doos van de onderzijde verwijderen waardoor je makkelijk de tv uit de verpakking kunt halen, gezien het formaat moet je dit wel met 2 personen doen.
Op de TV is de KPN decoder m.b.v. een HDMI kabel aangesloten wat geen problemen opleverde. Verdere installatie was eenvoudig uit te voeren.
Het is mij niet gelukt om mijn koptelefoon met zendstation rechtstreeks op de tv aan te sluiten, er is geen koptelefoonaansluiting aanwezig.
Papieren handleiding erg summier, wel is een duidelijke handleiding van internet te downloaden.

Design
Mooi dun scherm met een smalle zwarte rand, scherm is mooi donker. In combinatie met de LG DSC9S soundbar een mooi geheel die je zowel staand op een meubel of aan een muur kunt ophangen.

Beeldkwaliteit
Zo als verwacht geeft dit OLED scherm zeer mooie scherpe en heldere beelden met diepe zwarttinten en goede contrasten waardoor alle details goed worden weergegeven. Tevens valt op dat je een erg grote kijkhoek hebt (bijna 180 graden). Bij donkere tv beelden heb je wel wat last van het spiegeld scherm van de tv.

Gebruikersgemak
TV start zeer snel op, standaard komt altijd het home menu op, dit is in het instelmenu te wijzigen wat je in de te downloaden handleiding kunt terug vinden.
Het is me ook niet gelukt om de magic remote (tv afstandsbediening) te programmeren voor de KPN modem, hierdoor moet je altijd met 2 afstandsbedieningen werken.
De pointer van de magic remote werkt wel fijn.
Geen draaivoet aanwezig, waardoor als je onder een hoek kijkt wel een goede beeldkwaliteit hebt maar tocht niet de belevenis t.o.v. recht voor de tv.

Smart tv functies
Via de app kunnen we ook YouTube gebruiken voor onze kleinkinderen, werkt erg goed en door de magic remote kun je snel wat ingeven in de zoekbalk.
Verder heb ik ook ons abonnement van KPN op de tv geactiveerd waardoor we nu dezelfde lay-out hebben als met een KPN tv+ box. (wel niet gehele zenderpakket zichtbaar).

Pluspunten

• Mooi desin
  • snelle processor
  • contrastrijk
  • makkelijk in gebruik
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

• spiegeling bij donkere scenes
  • geen koptelefoon aansluiting
  • geen draaivoet

n**n@g**l.com 24-09-2023

Gave TV, maar te duur en nog te nieuw qua tv aanbod (4k)

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Ik heb deze tv nu 1,5 week mogen testen en ben er heel erg tevreden mee.
Het OLED beeld is een geheel nieuwe ervaring en moet ik soms nog steeds wel aan wennen.
Doordat het zwart echt donker is, merk je veel contrast verschil en lijkt het soms of de helderheid niet klopt, maar dit komt gewoon omdat je gewend bent dat dit normaal nog licht geeft.
De kleuren springen hierdoor wel veel mooier uit het beeld.
Wel is de 4k ervaring er niet echt, dit omdat veel tv shows/streaming diensten dit niet steunen.
De prijs is op dit moment ca 4x zoveel als een normale LED tv, wat ik persoonlijk teveel vindt.

Pluspunten

• helder beeld
  • dunne tv/mooi design
  • snelle processor

Minpunten

• matig geluid, soundbar is aanbevolen
  • mist aansluiting voor oudere game consoles

e**g@h**l.com 23-09-2023

Mooie kleuren helder beeld

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Eerste ervaring met een OLED scherm en dat is niet tegen gevallen. Prachtige kleuren en een mooie scherpte. Deze televisie een paar weken in combinatie met de LG soundbar mogen testen, om te kijken of het zou bevallen. Persoonlijk prettig dat deze tv op een standaard staat, ipv muur bevestiging. Besturing reageert snel, acties die je uitvoert ook. Het geluid zonder de soundbar vind ik niet heel fantastisch, helemaal niet als je de tv geprobeerd hebt mét soundbar. Zelf helaas geen fan van de magic remote, dus dat vind ik een nadeel aan deze televisie.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Helder beeld

Minpunten

• Magic remote
  • Geen speakers achter

d**9@g**l.com 22-09-2023

Geweldig mooi beeld

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Ik heb deze tv een aantal weken getest, samen met de LG DCS9S soundbar. Wat mij iedere keer weer positief opviel was de kwaliteit en de scherpte van het beeld. Vanuit iedere kijkhoek is het beeld goed te zien en heeft nagenoeg geen last van schitteringen door het zonlicht. Het beeld is op veel verschillende manieren in te stellen, maar de ervaring leert, dat zodra de ideale instelling is gevonden, je op dezelfde instelling blijft kijken. Persoonlijk vond ik de televisie een duidelijke menu structuur hebben, maar er zullen mensen zijn, die de hoeveelheid instelmogelijkheden als "to much" kunnen ervaren. Koop je deze televisie, dan kun je optimaal genieten van televisie kijken, zeker als de uitzending in 4k UHD is. Al met al een aanrader :-)

Pluspunten

• Beeld
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Instelmogelijkheden
  • Geeft veel warmte af

p**d@h**l.com 22-09-2023

Fraaie tv

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

We hebben deze tv een paar weken mogen testen. De installatie is simpel, je hoeft maar een paar handelingen te verrichten om de tv operationeel te krijgen. Het beeld is prachtig met diepe zwarte tinten, heldere kleuren. Af en toe heb je haast het idee dat je naar een 3d tv zit te kijken, zo helder en levensecht.
De mogelijkheden om kabels aan te sluiten zijn niet heel erg ruim maar voldoende. Een klassieke stereo installatie aansluiten ging niet, maar het geluid is perfect met de lg soundbar. Het geluid van de tv zelf is voldoende.
Ik vind de tv wat minder bij sport kijken, bv bij voetbal vond ik de voetballers op het veld niet erg scherp. Wellicht is dat met instellingen aan te passen. De instellingen voor het beeld zijn nagenoeg eindeloos.

Pluspunten

• Beeld
  • Apps

Minpunten

• Te veel instelmogelijkheden
  • Geluid vd tv is voldoende

r**r@g**l.com 22-09-2023

Mooie TV met een fantastisch beeld

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

De test met deze LG OLED televisie is werkelijk een heel prettige ervaring zeker in combinatie met de LG DSC9S soundbar. Het beeldscherm is mooi plat, maar aan de achterkant zit een verdikking zodat íe niet direct tegen de muur geplaatst kan worden.
De aansluitingen zitten aan de linkerkant achter het scherm goed weggewerkt zodat je geen zicht hebt op de nodige (HDMI) kabels. De 4 HDMI ingangen zijn al snel gevuld met het aansluiten van de soundbar, glasvezel TV receiver, game console en streaming device.
Het beeld is werkelijk fantastisch, helder contract vol en snel reagerend. Er zijn veel instellingen mogelijk, maar ik heb het gehouden op de AUTO opties en gemiddelde waarden. Dit gaf voor mij de beste kijk ervaring.
Het geluid van alleen de TV is wat vlak, zeker als je het vergelijkt met het geluid bij een ingeschakelde soundbar, dat geeft toch zeker een extra dimensie aan de kijk en luister ervaring.
De afstandbediening is wel even wennen vergeleken bij een conventionele, maar werkt dan ook erg prettig. Handig zijn de toetsen om standaard apps te starten zoals Netflix en Amazon Prime. De apps werken trouwen perfect en erg snel. De koppeling van de apps aan je bestaande accounts gaat ook erg simpel zodat je snel kunt beginnen met genieten.
Games spelen op deze TV is ook een verademing. De beelden volgen elkaar vloeiend op en door het goede contrast van het scherm geeft het een mooi en rustig beeld voor je ogen.
Een ingebouwde google chromecast ontbreekt helaas, dus je hebt wel een streaming device nodig of je maakt gebruik van de bluetooth mogelijkheid welke zonder probleem in te stellen is en goed werkt binnen een bepaald bereik.
Ik ben zeer enthousiast over deze TV en is wat mij betreft een aanrader, waarbij ik zeker zou overwegen ook een bijbehorende soundbar te installeren.

Pluspunten

• fantastisch beeld
  • snelle reactietijd
  • veel apps
  • zeer goed voor gaming

Minpunten

• wat vlakr geluid zonder soundbar

h**t@g**l.com 22-09-2023
Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Vanaf dag 1 zeer prettig en eenvoudig in bediening. Kleuren zijn levensecht en fijn voor de ogen zonder dat de kleuren te fel en te witblauw zijn. Erg levendig beeld. De installatie is voor een leek kinderspel zo ook de afstandsbediening met de druppel is erg snel in reageren.
Zelf vind ik de 55 inch beeld scherm heel prettig omdat je zowel veraf als dichtbij geen hinder hebt van onduidelijkheden of vaag beeld.
Van alle oled tv s vind ik deze daarom de beste en prijs kwaliteit is ook goed te noemen. Sport kijken is een lust voor t oog en in combinatie met de soundbar levensecht.

l**t@h**l.com 22-09-2023

Top tv

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Als je opzoek bent naar een tv waarbij de mogelijkheden oneindig zijn is deze tv echt een aanrader. Het gemak waarmee je van het ene naar het andere scherm gaat en van de ene app naar de andere is echt een eitje. De kleuren zijn zo scherp en intens dat je echt in het beeld zit ik zelf moest de oogbescherming af en toe aanzetten omdat het savonds heel erg mooi beeld is maar wel scherp voor de ogen, het simpele was wel weer dat je met 1 handeling de oogbescherming kon aanzetten. Ook het splitscreen gedeelte werkt perfect. Enige minpunt hiervan vond ik dat de schermen klein naast elkaar stonden dit zou van mij gewoon aangepast mogen worden naar de gehele tv grote. Al met al een hele mooie tv met veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Hoge kwaliteit

Minpunten

• Splitscreen te klein
  • Cursor zou iets trager mogen gaan.

t**k@h**l.com 21-09-2023

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Inmiddels hebben we deze prachtige LG televisie een paar weken mogen testen.
Wat ons als eerste opviel was het mooie slanke design. Deze LG beschikt over een mooi helder beeld dat met de standaard beeldmodi makkelijk is aan te passen van bioscoop tot aan gamen. Wat daadwerkelijk bijdraagt aan de kijkers ervaring. Echter, indien je zelf de optimale beeldinstellingen wilt aanpassen moet je bijna gestudeerd hebben om dit goed te doen. Er zijn zoveel aanpassingen mogelijk dat je af en toe door de bomen het bos niet ziet. Gelukkig is daar wel de wizard "gepersonaliseerd beeld" die je op weg helpt.

Voor de rest is het een ontzettend gebruiksvriendelijke TV. Start snel op, heel veel apps al voor geïnstalleerd en de mogelijkheid om nog veel meer apps te kunnen downloaden via de app store. Ook de meegeleverde afstandsbediening is een echte aanwinst. Simpel maar met wel de juiste benodigde mogelijkheden.

Ook de voice bediening werkt erg goed. Reageert snel en is in het Nederlands beschikbaar. Ook binnen de meeste apps werkt dit voortreffelijk, alleen binnen Spotify werkt deze functie niet en dien je daadwerkelijk zelf handmatig zoekopdrachten te geven.

Al met al een TV met klasse, prachtig beeld en slimheid.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Slank design
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Personalisatie ingewikkeld
  • Voice sturing werkt niet in alle apps

p**t@h**l.com 21-09-2023

Bevalt erg goed maar alleen in donkere omgevingen.

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Enkele weken lang heb ik de LG OLED55C34 mogen testen samen met de soundbar LG Soundbar DSC9S. Hierbij mijn review voor de tv. Op het moment ben ik in bezit van een LG OLED C7 en op zoek naar een nieuwe tv, het uittesten gaf mij de ideale gelegenheid om te kijken of het tijd is voor een update. Helaas wordt deze tv voor mij niet de update waarop ik had gehoopt om één belangrijke reden die ik hieronder zal toelichten:

Het design blijft mooi. Zelf heb ik hem staand d.m.v. een meegeleverde standard. De tv is ontzettend dun en het verbaast mij nog steeds dat zulke dunne panelen zo’n mooi beeldkwaliteit kunnen leveren. Verder zijn alle ingangen achter de tv goed toegankelijk.

Beeldkwaliteit was ik echter een beetje over teleurgesteld. Ja het beeld is scherp en de tv blinkt uit in diepe zwarttinten. Kwaliteit vanuit verschillende hoeken is consistent. Kleuren zien er mooi uit en er valt van alles aan te passen bij de instellingen. Waarom teleurgesteld? Dat komt door de helderheid. De tv staat in mijn woonkamer waar overdag veel daglicht binnen komt. Ik merk dat de tv hier naar mijn mening niet voldoende tegen op kan boksen. Hierdoor is bij het kijken van films en series of het spelen van games, met vooral donkere scenes, te weinig helderheid in het beeld. Zelfs na het proberen van verschillende instellingen kreeg ik het niet naar wens. Zodra het lichtinval minder werd was alles echter weer top en soms zelfs te helder waardoor ik het beeld moest dimmen.

Geluid heb ik voornamelijk met de soundbar DSC9S getest en dat geeft wel een geweldige ervaring met diepe bass. Het geluid kan daardoor ook luid worden gezet. Er zijn voor de soundbar verschillende instellingen en de koppeling met de tv werkt soepel. Je merkt dat de tv en soundbar voor elkaar gemaakt zijn.

Voor de gamers onder ons. De nieuwste generatie LG OLED’s zoals deze bevat HDMI 2.1 ingangen waardoor er gespeeld kan worden in 4K resolutie en 120 hertz verversingssnelheid. Gezien ik in bezit ben van een gameconsole die dat ondersteund was ik hier het meest enthousiast over. Dit zorgt voor een snelle responstijd. De NVIDIA G-Sync compatibiliteit, AMD FreeSync Premium, and VRR ondersteuning dragen allemaal bij aan een betere game ervaring. Het gamedashboard is een prettige toevoeging doordat allerlei handige instellingen snel beschikbaar zijn.

Ten slotte de afstandbediening is wederom prettig waarbij het grootste pluspunt de smart cursor blijft. Dit houdt is dat de afstandsbediening als een soort computermuis kan gebruiken als je deze op de tv richt. Wel komen er steeds meer streaming dienst knoppen met logo op de afstandsbediening. Naar mijn mening storend want los van enkele grote bekende diensten gebruik ik grotendeel van de knoppen niet.

• Game functies

Minpunten

• Helderheid in lichte omgeving
  • Gesponsorde knoppen op afstandbediening

m**l@y**o.com 20-09-2023

Super helder mooi OLED scherm!

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Ik mocht deze mooie LG testen samen met DSC9S soundbar. Het design is weer supermooi en strak. De randen zijn erg dun waar ik persoonlijk ook de voorkeur aan geef.

Als de tv uit staat zie je eigenlijk al hoe mooi zwart het beeld is. Eenmaal aan zijn de zwart tinten ook echt zwart en de kleuren spatten van het scherm. Het beeld is superscherp en heel helder. Uiteraard met een hoog contrast. Vanuit de meeste hoeken heb je prima beeld. 55inch is een heel mooi formaat.

Het geluid is ok, maar persoonlijk ben ik van mening dat er een soundbar met subwoofer bij moet. Die mocht ik gelukkig ook testen.

De Magic remote blijft ook een hele fijne afstandbediening met makkelijke scroll knop en natuurlijk snelle toegang tot Netflix en een aantal andere apps.

Zet ik de Xbox One aan, dan wordt deze gelijk herkend en vraagt de tv of je de beeldinstellingen wilt veranderen naar Game modus. Dan is het weer genieten en zit je als het ware in the game ;-)

De tv heeft legio smartfuncties en de mogelijkheid om extra apps te installeren. Maar even je telefoon verbinden en je scherm delen werkt ook heel goed.

Deze LG is zeker een aanrader als je voor een OLED scherm gaat. Mooi design, razendsnel en een super helder mooi kleurrijk scherm!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bediening
  • Zwart tinten

Minpunten

• hogere prijs

w**h@h**l.com 20-09-2023

must have voor de film liefhebber

SUPER TELEVISIE

na de lg oled55c34la in de slaapkamer aan de muur gemonteerd te hebben valt direct zijn prachtige design op.
door de slimme aansluitingen is hij zéér strak tegen de de muur te monteren.
het beeld is zoals te verwachten van lg met oled scherm zwart is zwarter dan zwart waardoor de kleuren ultiem er uit springen.
in vergelijking met onze oude oled 65 2019 is het 2023 model overduidelijk sneller met switchen van apps en instellingen.
het geluid zelf is prima maar wil je een echte bioscoop ervaring zul je echt een soundbar of 5.1 systeem aan moeten schaffen.
al met een echte aanrader voor de film en serie liefhebber.

Pluspunten

• zéér scherp beeld
  • uitmuntend design

Minpunten

• geluids kwaliteit
  • afstandsbediening

a**e@h**l.com 19-09-2023

Mooie tv met vele mogelijkheden

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Inmiddels hangt deze televisie een aantal weken aan mijn muur en ik moet zeggen dat het wel een hele verandering is. En dit in positieve zin. Het OLED scherm van deze televisie is wel een heel verschil t.o.v. een gewoon 4K scherm. Kleuren zijn nog realistischer en scherper. Het fijne vind ik vooral de verschillende mogelijkheden qua instellen. Het menu is zeker niet overweldigend en alle instellingen qua beeld en geluid waren voor mij makkelijk te vinden. Door het mooie scherpe beeld had ik tijdens het testen in het begin nog weleens dat het in de avond iets te licht in de kamer werd in de avond, maar ook dit had ik snel gevonden. Zelf heb ik het scherm aan de muur hangen en ik vind het ook erg prettig dat hij iets van de muur af is. Daardoor kon ik de stekker nog kwijt in het stopcontract aan de muur. Netjes weggewerkt dus.

• Bedieningsgemak

Patrick 12-09-2023

Een prachtige kijkervaring

Geschreven voor: LG OLED55C34LA.AEU

Ik heb het genoegen gehad om de LG C34 OLED TV te testen voor deze review, en ik moet zeggen dat deze televisie me op vele fronten heeft weten te imponeren.

Laten we beginnen met het design. De tv heeft een strak en dun ontwerp, dat naadloos in elke woonkamer past. Hoewel het misschien niet baanbrekend is qua uiterlijk tegenwoordig, doet het zijn werk om de aandacht te vestigen op het belangrijkste: het verbluffende beeld dat deze TV te bieden heeft.

En wat betreft beeldkwaliteit, is er slechts één woord dat in me opkomt: prachtig. Met OLED-technologie krijg je simpelweg het beste beeld dat er momenteel is. Zelfs een bezoek aan de bioscoop kan hier niet tegenop.
De scherpte en helderheid van het beeld zijn uitstekend, en de kleurweergave is levendig en kan naar eigen voorkeur worden aangepast.
Maar het is vooral de diepe zwarttinten die indruk maken; dankzij het OLED paneel is zwart ook echt diepzwart, wat bijdraagt aan een aangename kijkervaring.

Een ander pluspunt is dat de beeldkwaliteit vanuit verschillende kijkhoeken goed zichtbaar blijft, hoewel er wel enige reflectie kan optreden als er veel licht in de woonkamer aanwezig is.

Wat betreft geluidskwaliteit presteert de TV op zichzelf al erg goed, maar in combinatie met de LG Soundbar DSC9S wordt de kijkervaring naar een hoger niveau getild. Dat gezegd hebbende, kun je nog steeds genieten van een prima geluidskwaliteit zonder de soundbar.

Een punt van kritiek betreft het gebruiksgemak. Hoewel het installatieproces vrij eenvoudig was, vond ik dat de instellingen een beetje verstopt zaten. Een meer intuïtieve menustructuur zou de gebruikservaring verbeteren.

Voor gamers is deze TV een waar genot. De speciale game modus zorgt voor een soepele en responsieve ervaring, en ik was vooral onder de indruk van de "Donkere kamer" modus, waarmee je 's avonds het scherm subtiel kunt dimmen zonder gedoe.

Tenslotte, de Smart TV functionaliteiten. Hier blinkt de tv uit, want het werkt merkbaar sneller dan mijn vorige LG OLED TV (De C9 uit 2019). Dit is absoluut een pluspunt voor degenen die graag toegang hebben tot apps en streamingdiensten zonder vertraging.
Het installeren en instellen van deze apps gaat ook vrij soepel, wachtwoorden zijn bijna overbodig doordat je hiervoor je telefoon kunt gebruiken tegenwoordig.

Bovendien viel het me op dat de TV geen zwart scherm meer vertoont bij het wisselen van beeldmodus, zoals bij HDR. Dit is een welkome verbetering voor een naadloze kijkervaring.
Vooral met een externe media speler was dit altijd een frustratie punt, dit is nu volledig verholpen.

Al met al biedt de LG C34 OLED TV een verbluffende kijkervaring met uitstekende beeld- en geluidskwaliteit. Hoewel er ruimte is voor verbetering op het gebied van gebruiksgemak in de instellingen, zijn de prestaties en functies van deze TV indrukwekkend en maken ze het tot een solide keuze voor zowel filmliefhebbers als gamers.

Pluspunten

• OLED
  • Beeldkwaliteit
  • Snelheid
  • Geluid

Minpunten

• Instellingen mogen duidelijker