Salora 40UHS3500 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
9,20 cm dikte
40,0 inch

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Steven 02-12-2016

Erg matig

Ik ben graag bereid om wat onbekendere merken met een goede prijs/prestatie verhouding een kans te geven. Daarom deze televisie aangeschaft. Helaas heeft deze TV niet de kwaliteit die ik gehoopt had:
- Installatie erg onduidelijk, de gebruiksaanwijzing en TV staan erop dat je eerst zenders installeert terwijl ik gebruik maken van een tuner van KPN digitale TV. Ik heb moeten bellen (goed bereikbaar, dat dan weer wel) om de knop voor HDMI te vinden.
- Het beeld is bij inschakelen vaak paars. Als je de HDMI kabel er even in en uit doet is het probleem opgelost, maar dat is geen doen natuurlijk. Het zou een softwarefout zijn volgens Salora. Ik heb ze een paar dagen gegeven, maar er werd geen oplossing geboden.
- Het beeld is scherp, maar erg grauw. Als ik meer kleur wil toevoegen wordt het onnatuurlijk, net een ingekleurde zwartwit film.
- Het geluid is tamelijk beroerd. Stemmen zijn onduidelijk en het klinkt alsof het uit een doos komt. Muziek is schril. Ik zie geen audio out, dus aansluiten van een externe versterker niet mogelijk.

Positief is wel de werking van de internet TV. Netflix en Youtube werken feilloos. Ook nog even NPO uitzending gemist geprobeerd vanuit de browser, maar dan mist hij flashplayer.

Het spreekt voor zich dat ik de TV heb omgeruild voor een ander merk.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Werking Netflix en Youtube

Minpunten

• Grauw beeld, slechte kleurbalans
  • Matig geluid
Officiele reactie van Salora 05-12-2016

Beste Steven,

Hartelijk dank voor uw review, het spijt ons te vernemen dat de TV niet aan uw wensen voldoet.

Het installeren van de kanalen wordt gevraagd wanneer u de TV voor het eerst inschakelt. Wordt geen gebruik gemaakt van de tuner en wordt derhalve voor "nee" gekozen, zou de TV hier ook niet meer om moeten vragen.

Voor het paarse beeld dat eventueel op kan treden wordt een update ontwikkeld. De update is afhankelijk van het serienummer van de TV; het kan enkele dagen duren voordat de update beschikbaar is voor het betreffende serienummer. Tot het beschikbaar komen van de update kan het beeld middels een eenvoudige procedure worden gecorrigeerd.

Beeld en geluid zijn erg persoonlijk. Feit is, dat het geluid bij platte TV's in het algemeen hinder ondervindt van het ontbreken van een klankkast zoals bij beeldbuis televisies. Daarbij is het toestel wel degelijk voorzien van een optische audio uitgang, waarmee het geluid via een externe versterker kan worden weergegeven.

Wij betreuren het dat u voor een andere TV heeft gekozen, maar wensen u desondanks veel plezier met de TV van uw keuze en hopen dat bovenstaande aanvullende informatie uw oordeel over ons product positief beïnvloedt.

Salora.