LG 65QNED916PA

• Test panel 8.8 dec 2021
Bekijk 8 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joep 06-12-2021

Mooie en luxe TV met prachtig beeld en goed geluid!

Uiterlijk
De TV staat bij mij op de voet met veel ruimte er omheen. We zitten op twee en half meter afstand. Luxe afgewerkt randen die mooi en strak ogen. De voet is zeer stevig, makkelijk te monteren en doet degelijk zijn werk, alleen oogt hij een beetje lomp in mijn optiek. Maar door de neutrale/saaie uiterlijk is dat eigenlijk in de praktijk geen probleem.

Beeld
Het beeld is groot, mooi, donker daar waar het moet door de local dimming technologie en toch ook fel i.c.m. prachtige gekleurd door de LCD (QNED) technologie. Donkere scenes zijn bijna net zo mooi als met OLED. Dit scherm spiegelt gelukkig veel minder dan een OLED scherm. Het enige is, dat vanwege een beperkt aantal local dimming zones, kleine oplichtende voorwerpen, zoals een lampje aan een astronautenpak tijdens de serie ‘The Robinsons’ op Netflix, minder goed cq. fel oplichten omdat het voorwerp gewoon te klein voor de dimming-zone.

Ik heb dit getest in Dolby Vision en HDR-kwaliteit van verschillende bronnen van streaming tot originele 4k Blu-ray schijven.

Ander (kleiner) puntje van kritiek, opvallend is dat de Local dimming instellingen niet goed staan standaard. Die moet je eerst maximaal zetten. Simpel opgelost, maar gemiste kans van LG. Als je zulke mooie technologie in je TV bouwt, zet het dan ook (standaard!) aan.

Echter, bij grotere lichtsterke scenes, zoals een opgaande zon over het hele scherm, dat moet je een zonnebril op. Wat een bak licht, niet te vergelijken met OLED en dat is dan ook echt een grote kracht van deze TV. Ideaal ook om uren sport te kijken op dit scherm. Kortom, kijk je graag in lichte omgeving veel TV, dan is deze TV werkelijk ideaal.

In de gaming/pc modus is het panel lekker snel met nogmaals, prachtige kleuren. Fraai apart Gaming instellingen menu. Kids zijn helemaal tevreden en ik ook.

Geluid
Het geluid heeft me verbaasd. Er zijn geen zichtbare speakers aanwezig aan de voorkant, maar als je er recht voor zit, de Dolby Atmos ondersteuning activeert, klinkt het mooi en goed tijdens films en series. Mooi om je heen, met goede hoge en midden tonen. Lage tonen zijn afwezig.
Ook het volume is flink indien gewenst. Twijfel je om een simpele soundbar zonder subwoofer erbij aan te schaffen, dan zou ik eerst even wachten en het geluid van deze TV zelf proberen.

Afstandbediening
De afstand bediening is niet prettig in mijn grote handen. Goedkoop glimmend plastic, snel vlekken, matige knoppen zonder backlight. Past niet bij deze luxe TV met pittig prijskaartje.

Menu structuur
Voor mij veel te druk en veel te veel opties met alle aanbevelingen op het eerste scherm. Helaas zitten de uitgebreide instellingen zitten dan weer diep in het gelijknamige menu wat zoeken betekent en een hoop geklik. Ergens in deze diepte kan de standaard aanwezige reclame uitgezet worden gelukkig.

Wat wel een positief punt is en blijft van LG is de pointer functie van de afstandsbediening op het scherm. Persoonlijk is het voor mij niet zoveel toegevoegd waarde, maar het werkt wel erg goed en gebruiksvriendelijk. De kids en oma gebruiken de pointer functie vinden het juist fijner.

Plus punten
• Het geluid
• De hoeveelheid licht bij grote lichtere scenes tijdens Dolby Atmos / HDR content.
• Het totale beeld bij sportuitzendingen in een lichte omgeving.

Min punten
• Local dimming i.c.m. Dolby Vison/HDR beelden werkt niet goed als het te verlichten object kleiner is dan één dimming-zone
• Afstandsbediening
• Local dimming staat standaard uit (simpel op te lossen)

Pluspunten

• Het geluid
  • Hoeveelheid licht bij grote lichtere scenes
  • Beeld bij sportuitzendingen met veel licht

Minpunten

• Local dimming werkt niet goed bij klein formaat
  • Afstandsbediening
  • Local dimming staat standaard uit

z***************@h********** 03-12-2021

LG met scherpe beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik heb de tv voor twee weken getest. Hij is lekker groot beeld is perfect en het geluid geeft een echte wow effect.
De afstandsbediening is een hele nieuwe ervaring. Het doet mij denken aan de Wii. Hiermee fungeert de afstandsbediening als muis waarmee je sneller de apps kan bedienen. Verder fungeert de TV ook als leuke schilderij waarin LG hele mooie afbeeldingen heeft.
De apps komen zijn wel een beetje teveel op 1 scherm maar dat is meer een persoonlijke ding waar ik mij in moet aanpassen.

Kortom zeker een aanrader om aan te schaffen.

Pluspunten

• Top beeldkwaliteit
  • Vette geluid
  • Afstandsbediening fungeert ook als muis

TVTom 24-11-2021

Groots met elegantie!

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

De grootte van deze tv viel gelijk op (en was even slikken) maar al gauw trok het indrukwekkende beeld de aandacht! Haarscherpe kleuren en details, de bioscoop is er niets bij:) Ook het geluid is erg goed. Een verrassende mogelijkheid is het instellen van de tv als schilderij. Natuurlijk niet een hele duurzame optie maar toch leuk om eens in te stellen:) Het al dan niet aanwezige gebruiksgemak was voor mij een kwestie van wennen, inmiddels vind ik het gebruiksgemak erg groot. Dit komt met name door de afstandsbediening die als muis gebruikt kan worden en de aanwezige snelknoppen voor bijvoorbeeld Netflix. Minpuntje is soms de (lage) snelheid van reageren. Al met al een indrukwekkende tv met vele leuke en fijne mogelijkheden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit films
  • Diepzwart beeld
  • Vloeiend beeld met gamen

Minpunten

• Afstandsbediening is even wennen
  • Energielabel

g*****@b*********** 24-11-2021

Slechte LG actie

Geschreven voor: LG 86QNED916PA

ik heb deze tv gekocht op 29 juni 2021 omdat er een cachback actie op zat van 500 euro
na heel veel bellen met de winkel en lg kon niemand mij vertellen wanneer ik de tv zou krijgen
om aanspraak te maken op de cachback moest ik met de aankoopbon voor de afloopdatum van de actie een mail sturen naar lg@consumercare.info en kreeg keurig antwoord met een Registratienummer erbij dat ik dan moest gebruiken voor de actie door het uploaden van een foto van het uitgeknipte barcode nummer uit de doos.
me tv is al geleverd op 20-11-2021 !!
6 maanden op moeten wachten
blijkt uiteindelijk dat mijn tv pas is geproduceerd in november.
maar netjes de barcode uitgeknipt en een foto met het bijbehorende registratienummer wat ik in de mail had ontvangen opgestuurd
krijg ik een antwoord mail sorry u valt buiten de termijn en de actie is afgelopen dus geen 500 euro cachback voor u
dit was dus het laatste wat ik van dit merk LG koop
met vriendelijk groet
een zeer ontevreden LG klant

Pluspunten

• mooi beeld

Minpunten

• navigatie en scroll op afstandsbediening moeilijk
  • googel home in Nederland niet ondersteund

kellyvankampen@hotmail.com 19-11-2021

Heel blij met deze televisie, mooi beeld en geluid!

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Sinds 3 weken deze de LG 65QNED916PA in huis en wat een verandering met mijn vorige televisie! Hele mooie kleuren, super geluid (heel fijn dat dit aan te passen is naar game, film of andere standen!) Het geeft het gamen een hele andere en levendigere ervaring. Ik was bang dat het wat te groot zou zijn maar eerlijk, ik wil niet meer kleiner! Heel gebruiksvriendelijke besturing.

Pluspunten

• Meerdere standen qua geluid
  • Heel scherp beeld

marco 19-11-2021

Mooi vormgegeven televisie met heel scherp en mooi beeld

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik heb deze tv een aantal weken mogen testen.

Wat direct opviel was de enorme scherpte die de tv heeft. 4K is ook echt 4K. Waar ik op mijn andere tv nog wel eens wat schaduweffecten zie is dat bij de LG totaal niet. De kleuren zijn heel dynamisch, maar wel heel natuurlijk. Je kunt de beeldinstellingen makkelijk aanpassen, maar de standaard instelling voldoet voor mij zeer goed.
Wel was het vooral in het begin even wennen dat bijvoorbeeld rood op het scherm ook echt rood is, het spat er echt af wat in het begin even wennen was voor de ogen, maar na een paar dagen was dit al gewoon en eigenlijk gewoon mooi.

Het geluid is zoals je van een platte tv kan verwachten niet zo goed. Voor het geld zou ik wel beter verwachten. Toch de soundbar maar aangesloten.

De afstandsbediening ligt fijn in de hand. Het is even wennen aan de pointer, maar je vind hierin al snel je weg en dan is het vooral handig. Er zit een optie op voor gesproken commando's maar die werkte bij mij niet altijd even goed. De menu's werken behoorlijk intuïtief.

Heel fijn dat de TV een ingebouwde apple tv heeft, het koppelen met mijn iphone ging prima en werkt goed. Je kunt ook diverse apps installeren, maar wat bij mij wel opviel was dat ik de app van Videoland niet kon vinden of installeren. Gelukkig werkt het streamen met de iphone erg goed, dus ook daar geen probleem.

Ik ben geen gamer, dus heb geen ervaring met de gaming instellingen.

Er was wel één ding wat me erg tegenviel en dat was de bevestiging van de televisie op de bijgeleverde voet. Deze bevestiging voelt niet stevig aan en de tv staat daardoor niet enorm stabiel.

Overall kan ik zeggen dat het een erg fijne televisie is met ontzettend goed beeld. En daar draait het uiteindelijk om.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • afstandbediening

Minpunten

• wankele voet

Noudtl 16-11-2021

Een beleving in huis

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik heb altijd getwijfeld tussen een Samsung en LG TV. Nu heb ik de mogelijkheid om het verschil te ervaren. Wat is deze TV een beleving. Prachtige kleurtinten en ondanks de 65 inch rustige beeldkwaliteit voor de ogen. Menu en afstandsbediening is duidelijk met volop nuttige apps. Het schakelen tussen het menu en apps gaat snel door de snelle processor. Mijn enige minpunt is de standaard waar de TV op staat. Qua design had het stijlvoller mogen zijn maar dat is puur smaakverschil.

Pluspunten

• Prachtige kleurtinten
  • Helder geluid
  • Snelle processor
  • Eenvoudig bedienbaar
  • Duidelijke menu

Minpunten

• Saaie standaarddesign

mavical 15-11-2021

Een hele goede tv met prachtige kleuren en scherp beeld.

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik heb deze TV twee weken mogen testen. Zelf had ik geen ervaring met LG en was zeker benieuwd hoe dat zou bevallen. Onderstaand mijn ervaringen.

Beeldkwaliteit:

Deze tv geeft een mooi gebalanceerd beeld. Het beeld is zeker scherp te noemen. De kleuren zijn intens maar niet te fel. De zwart tinten zijn prima. Uiteraard zijn de zwart waarden niet helemaal te vergelijken met een oled. Een oled heeft vaak te weinig licht opbrengst. Dat is met deze tv zeker niet het geval.

Geluid:

De ingebouwde speakers geven voor deze tv een prima geluid. Zeker als je kijkt naar het chassis van deze tv die behoorlijk slank is. Ik heb wel besloten een soundbar aan te sluiten. De tv gaat daar prima mee om.

Apps:

De meest bekende apps zijn op deze tv te vinden. Echter de app van NLziet werkt haperend. Dat geldt voor meer tv's van LG. NLziet heeft een update aan LG aangeboden die nog niet te downloaden was. Het downloaden van updates gaat op deze tv heel makkelijk. Wanneer je op een app aanklikt wordt er automatisch gekeken of er een update beschikbaar is en wordt dan meteen gedownload. Ik miste echter wel de tv app van T-mobile. Deze is voor LG nog niet beschikbaar.

Bediening:

Zoals al beschreven had ik geen ervaring met LG. De menustructuur is heel overzichtelijk en de weg door het menu is makkelijk te vinden. Ik ben niet bekend met de oude menustructuur. Wat ik als minpunt wil opmerken is dat ik het besturingssysteem niet altijd even snel vond. Het duurt soms even tot dat alles ingeladen is wil je verder kunnen gaan binnen de apps.

Design:

Het design is prima. Ik heb de tv op de bijgeleverde voet geplaatst. Was verder prima.

Conclusie:

Ik kan concluderen dat deze tv een prima aankoop is. Het beeld is scherp en van goede kwaliteit. De concurrentie in deze prijsklasse is echter groot en valt er dus best wel wat te kiezen.

Pluspunten

• Mooie zwart waarden
  • Scherp beeld
  • Intense kleuren maar niet te fel
  • Prima geluid middels de ingebouwde speakers

Minpunten

• De software is niet altijd even snel

Milana 14-11-2021

Een droom tv

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik heb deze tv 2 weken lang getest en ben van mening dat hij oprecht bovengemiddeld scoort én voldoet aan alle eisen en verwachtingen die je normaal gesproken bij een tv hebt.

Dit is een tv waar al je gasten onder de indruk van zullen zijn en telkens bij de volgende bijeenkomst jou als host/hostess aan zullen wijzen. Niet omdat je organisatie skills top zijn.. maar om je tv.

De tv is echt enorm groot (65 inch) en levendig (4k Ultra HD). Het voelt een beetje alsof je een bioscoop bezoekt in je eigen woonkamer. Het beeld is scherp en helder, bijna alles is af te stemmen naar jouw smaak waardoor je een persoonlijke en dé perfecte tv kan creëren.

De afstandsbediening (magic remote) is iets nieuws voor ons, je kan een soort van naar het scherm wijzen en knoppen aanklikken. Ook is het mogelijk om een memo in te spreken om je keuze aan te geven.

De WebOS smart platform is ook een leuke toevoeging met een aantal veelgebruikte apps zoals Netflix en Videoland. De rest gebruiken wij persoonlijk niet.

Enige minpuntje is toch wel dat hij een F scoort op de energielabel. Máár vergeet niet dat de energie labels sinds maart 2021 zijn veranderd! Dus neem dat ook mee in je zoektocht naar een nieuwe tv.

Ook is de meegeleverde standaard een tikkeltje onstabiel, maar als je de tv ophangt is ie echt perfect!

Pluspunten

• Enorm groot
  • Levendig
  • WebOS smart platvorm
  • In te stellen naar smaak
  • Magic remote

Minpunten

• Energielabel
  • Onstabiele standaard

Noud V 14-11-2021

Intense kleuren en levendig beeld

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen om een review te schrijven. Zelf ben ik al jaren groot fan van de tv’s van LG. Ik heb zelf een OLED en met de komst van deze nieuwe QNED technologie was ik erg benieuwd naar de verschillen.

Design
Als eerste indruk zie je een strak design met dunnen randen. Door de smalle dikte van de tv kun je hem strak tegen de muur ophangen. En voor voetmontage beschikt hij over een strak gebogen voet met een kabelgoot voor de kabels. Enkel staat de TV erg wankel op de standaard en staat de tv wat verder van de muur door de voet.

Beeldkwaliteit
De Beeldkwaliteit is erg goed: mooie intense kleuren en levendig beeld. De zwarttinten zijn erg goed maar er is wel backlight bleeding zichtbaar. Bij het gamen zorgt het 65 inch scherm voor een echt ware beleving die je helemaal in de game trekt.

Geluid
De tv speakers beschikken over helder geluid. Maar voor een ruimte vullend geluid is een toevoeging van een extra speaker een aanbeveling.

Bediening
Met de magic remote kan zelfs mijn jongste dochter de tv bedienen. Met de muiscursor en scrolknop kun je gemakkelijk door menu’s navigeren. En met de snelkoppeling kun je snel schakelen tussen de apps.

Apps
De grote namen apps staan al standaard geïnstalleerd op het toestel en andere kun je gemakkelijk instaleren. Via het app menu kunnen je makkelijk switchen tussen de apps. Ook zoekt de spraakoptie in de content van de verschillende apps.

Conclusie
De tv heeft een mooi design en beschikt over prachtig beeld met diepe kleuren. De grote beeldresolutie zorgt voor een geweldige game ervaring. Alleen voor ruimte vullend geluid adviseer ik een toevoeging van een externe speaker. De zwarttinten zijn erg goed, zeker vergeleken met een LED tv. Enkel gaat mijn voorkeur toch naar een OLED. Ook vindt ik de tv vrij prijzig tegen over de andere modellen.

Pluspunten

• Intense kleuren en levendig beeld
  • Gemakkelijk bedienbaar
  • Geweldige game ervaring
  • Strak design
  • Strak tegen de muur te bevestigen

Minpunten

• Backlight bleeding
  • Erg wankel op voet
  • Toevoeging van externe speaker aanbevolen

Nils 14-11-2021

Scherp en extreem fel, mooie kleuren en fijne software.

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik heb deze TV een paar weken mogen testen om een review te schrijven. Omdat ik aan het oriënteren was naar een nieuwe TV en graag het verschil met een OLED paneel van LG wilde zien heb ik deze kans aangegrepen.

Ik gebruik zelf een Apple TV 4K en een xBox Series X via een Denon receiver waardoor ik goed heb kunnen testen met zowel Dolby vision voor gamen als voor films kijken. Mijn ervaring hiermee is super, het scherm is extreem fel waardoor hij in een felle ruimte goed tot zijn recht komt. Echter in vergelijking met een OLED paneel, zie je wel dat de zwartwaardes minder zwart zijn. Al had ik dit natuurlijk ook verwacht omdat de techniek nou eenmaal zo werkt. Het is echter minimaal merkbaar, dus ik zou me kunnen indenken dat veel mensen dit niet zien, aangezien mijn vriendin zich hier ook niet aan heeft gestoord.

Verder ben ik erg te spreken over de beeld kwaliteit en en vooral over het functioneren van WebOS, in vergelijking met de AndroidTV op mijn andere TV.

Pluspunten

• Scherm kan erg fel
  • Kwaliteit is heel mooi

Minpunten

• Zwartwaardes echt minder mooi dan bij OLED.

asalsoleim 14-11-2021

De beste kleurrijke smart tv!

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik zal maar met de deur in huis vallen, deze LG TV is een toppertje! We hebben de tv op de standaard gehouden en niet opgehangen. De design van de tv is erg mooi, maar de standaard is voor mijn gevoel beetje instabiel de tv wankelt, je moet er ook niet tegen aan komen. Voor advies ik zou hem ophangen.

Beeld en geluid:
Maar ik ging van een 40 inch tv naar deze 65 inch tv en heb ik hem een paar weken mogen testen. Mijn oude tv viel vaak uit, de kleur van de tv was vervaagd en viel netflix of andere streamingsdiensten steeds uit of het beeld was steeds schokkerig en dan stopte het met werken. Het beeld van deze TV is geweldig en heel levendig, de kleuren van de tv zijn helder en het beeld is super scherp! Je ziet veel details als je een filmpje kijkt of als je aan het gamen bent. Wij hebben een nintendo switch en het beeld en geluid zorgen voor een geweldige ervaring! bij mijn vorige tv zag je de kleuren en het spel niet zo helder. De TV werkt met de QNED technologie dat betekend dat donkere scenes er ook levendig uit, met de QNED technologie wordt er bedoeld dat het tv kleine led lampjes heeft die dimmen dan donkere scenes/zones. De details die de tv en het scherm laat zien zorgen voor een ultieme speel ervaring! De dolby vision werkt daarbij erg mee, het beeld is levendiger de helderheid past zich aan waar je ook in de woonkamer zit.

De smartfuncties:
Laten we eerst beginnen met de afstandsbediening die heel makkelijk in gebruik is. Hij is zo gemaakt dat de afstandbediening de netflix, disney+ , prime video etc. knop heeft. Je gaat via de afstandbediening naar de webOS functie van de tv. Daar heb je eigenlijk alle apps en kan je zo schakelen van de apps naar live tv. De webOS functie heeft er youtube, spotify, discovery+ en veel meer, ideaal dus! Je kan snel en makkelijk schakelen en het werkt echt makkelijk want alles staat op de webOS het overzichtelijk. Het is een magische afstandbediening die alle functies bezit. Hij heeft ook een balletje in het midden die je beweegt als je ergens op wilt klicken of wilt scrollen. Daarnaast is de LG tv ook met apple verbonden. Wij hebben een apple tv en iPhones en het werkt allemaal heel makkelijk met elkaar mee, de bediening van de tv werkt echt soepel en fijn. Je kan je telefoon met apple airplay verbinden zo kan je telefoon of laptop gelijk door streamen naar de tv als je geen apple tv hebt.

De enige minpuntjes zijn dat hij niet zuinig is hij heeft label F. Hij is te groot voor onze appartement. Ik zou wel kijken of de grote wel echt in je huis past. Verder zoals ik al zei de tv standaard is een beetje labiel ik zou hem ophangen.

Pluspunten

• De smartfuncties
  • De Qned Technologie
  • Magic remote
  • Geen randjes
  • Schilderij weergaven

Minpunten

• Te groot
  • Niet zuinig
  • Tv standaard instabiel

m*********@h********** 14-11-2021

Fantastische beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Deze tv heeft echt een super beeldkwaliteit. Waar bij onze oude tv de screensaver van Netflix schokkerig voorbij kwam verloopt deze soepel bij deze tv.
Door de instellingen aan te passen kan je het beeld aanpassen naar jouw wensen. Denk hierbij aan kleur, scherpte e.d.
Erg fijn dat deze tv ook 4K ondersteunt omdat dit veel wordt gebruikt bij de nieuwe games en ook steeds meer op de gewone tv.
Ook vraagt de tv bijvoorbeeld automatisch als je de PlayStation aan doet of je wilt switchen naar de PlayStation.
Het geluid is wel iets minder, voor optimaal geluid hebben wij onze soundbar aangesloten.
De afstandsbediening die wordt bijgeleverd vonden wij ideaal. Deze fungeert ook al muis waardoor je niet 100x een knopje in hoeft te drukken als je bijvoorbeeld het toetsenbord moet gebruiken om iets in te voeren. Ook de knoppen die er op zitten voor de streamingsdiensten zijn ideaal. In 1 druk waar je wilt zijn.
Ook kan je via 1 knop op de afstandsbediening naar alle streamingsdiensten, on demand e.d. gaan. Hoe ideaal is dat.
De standaard van de tv is niet heel stabiel. Als hij staat dan staat hij maar het zou fijn zijn als deze, als je hem staand neer wilt zetten, steviger zou zijn. De voorkeur zou dan gaan naar ophangen tenzij het systeem aangepast wordt.
Wij zitten op +/- 3 m van de tv maar dit is eigenlijk te dichtbij. Alhoewel je hier snel aan went zou een grotere afstand wenselijk zijn.
Voor €2199 zou ik de tv zelf niet aanschaffen omdat dit ver boven ons budget is maar het is het absoluut waard als je op een grotere afstand kunt zitten en als je bijvoorbeeld gamed op je tv.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Formaat
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Onstabiele standaard/houder

m********@h********** 13-11-2021

Heel veel tv

Eerste indruk

De tv zit deugdelijk verpakt maar laat zich makkelijk uitpakken wanneer je de aanwijzingen opvolgt.
De voet dient zelf gemonteerd te worden, maar aangezien ik hem aan de muur wilde monteren was de voet overbodig. Een bevestiging voor de muurbeugel laat zich snel en gemakkelijk aanbrengen doordat de schroeven hiervoor worden meegeleverd door LG.

Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit van de tv is zeer goed te noemen, kleuren zijn intens en levendig en de zwartwaarden zijn erg goed. Hierdoor zijn ook de meest donkere beelden bij daglicht goed te zien.
De beelden bewegen ook vloeiend en zijn niet merkbaar schokkerig. Wel reflecteert het scherm bij zonlicht, soms tot het niveau van irritatie. Verder zijn in de hoeken de lichten van de leds, die het scherm verlichten, te onderscheiden.

Geluid

De speakers van de tv zijn er goed, ondanks hun formaat. Ze geven geluid waarheidsgetrouw weer en zelfs details die je met de betere hifi luidsprekers kunt onderscheiden hoor je met deze luidsprekers ook. Wel is het zaak om de tv dicht op de muur te plaatsen. Wanneer je de tv schuin plaatst gaat dit snel ten koste van de geluidskwaliteit.

Gaming

De tv herkent uit zichzelf wanneer er een gameconsole is aangesloten en aangaat, hierdoor schakelt de tv automatisch, of op verzoek, over en doet hierbij het voorstel om de beeldinstellingen te optimaliseren en kan dit ook automatisch doen dankzij Dolby Vision IQ. En dit geeft een zichtbaar verschil.

Smart tv

De smart tv mogelijkheden van deze tv zijn zeer uitgebreid en bovenal zeer intuïtief en gebruiksvriendelijk. Alle platformen zijn beschikbaar en navigeren door de verschillende apps gaat zeer prettig. Daarnaast werken de apps ook erg snel en is er geen sprake van laadtijden.
Ook is bediening met je stem mogelijk en is het mogelijk om de tv te integreren in je smart home configuratie. Deze tv is oprecht de top als het gaat om smart tv ervaring.

Gebruiksgemak

Deze tv scoort wat mij betreft een absolute tien op het gebruiksgemak. De afstandsbediening die zeer handig werkt als aanwijzer, draagt zeker bij aan het gebruiksgemak. Maar ook het gemak waarmee de tv kan worden ingesteld bij de eerste keer aanzetten. Doormiddel van een QR code te scannen kun je de tv met je telefoon instellen. Evenals onthouden welke app je als laatste hebt gebruikt en die gelijk opstarten wanneer je de tv aanzet. Allemaal kleine punten die bijdragen aan een zeer prettige tv ervaring.

Conclusie

Deze tv scoort hoog door, niet alleen, de goede specificaties maar met name de aandacht die is besteed aan de gebruiksvriendelijkheid en de smart tv ervaring. De tv heeft verder tal van innovaties aan boord die steeds het beeld optimaliseren aan datgene wat er getoond wordt. En dat zie je in kleurweergave, helderheid, zwartwaardes en geluid.
Enige punt is dat de bezels iets kleiner hadden gemogen voor deze prijsklasse maar dat doet zeker niet aan wat deze tv in huis heeft.

Pluspunten

• Zwartwaardes
  • Helderheid
  • Zeer intuitief
  • Realistische kleuren

Minpunten

• Reflectie scherm

w*******@g******** 13-11-2021

Strak afgewerkte tv met geweldig beeld.

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Deze mooie LG tv mocht ik een paar weken testen. Bij het ontvangen van het pakket schrok ik van de grote van de doos. Maar wauw wat een mooie tv. Hij past prima op mijn kast en met 3,5 meter zit afstand kijkt hij heerlijk. Het lijkt bijna een bioscoop zoals mijn zoontje als eerste opmerkte. Maar terug naar de doos. Alles zit netjes verpakt en met twee personen krijg je hem snel in elkaar mits je de voet wil gebruiken. In de voet zit de mogelijkheid om alle kabels netjes weg te werken. Hierdoor zie je de kabels niet vanaf de voorkant van de tv. Persoonlijk zou ik hem aan de muur hangen met een hele dunnen beugel. Dan kan je pas goed zien hoe plat de tv is.
Na alles te hebben aangesloten start de tv op en doorloop je het eenvoudige menu van Web OS. Je kunt er voor kiezen alles in te stellen via de afstandsbediening maar er is ook een mogelijkheid om dit te doen via de app van LG ThinQ. Zelf heb ik deze app al maar heb toch gekozen voor via de tv zelf. Dit gezien de meeste mensen hiervoor zouden kiezen. En daarbij heb je direct de kans om de soort muis afstandsbediening uit te proberen. Binnen een paar minuten waren alle instellingen geladen en stond ned1HD aan. De afstandsbediening is echt ideaal. Ja kan overal naar wijzen de cursor gaat er direct naar toe. Je vind snel je weg in alle apps en instellingen. Enige wat voor mij even zoeken was om mijn LG soundbar goed te koppelen zodat deze ook aan gaat bij het aanzetten van de tv.
De apps in WebOS zijn erg handig, zeker gezien we steeds meer on demand kijken. Ik zelf kijk bijna geen live tv meer en ben dan ook blij met Netflix, NLziet, Videoland en Disney+ apps op de tv. En ik ben niet de enige in huis. Zelfs mijn dochter van 6 weet precies hoe ze het moet opstarten op de nieuw tv.
Over de kwaliteit van het beeld is niks op aan te merken dan het min puntje dat deze geen 8k is. Maar tot nu toe is het aanbod daarin heel mager en ben ik blij met de geweldige beelden die ik nu te zien krijg. De kijkhoek is ook super goed. Je kan echt vanuit een hoek gewoon mee kijken. En of je nu gewoon tv kijkt, voetbal, f 1 of gaat gamen het beeld is super helder en ververst heel snel. Het scherm heeft hiervoor ook verschillende opties die je kan instellen voor bijvoorbeeld gamen. Je ziet dat het scherm qua kleur veranderd en geeft bij gamen een fijne weergaven. Het geluid is gewoon goed. Persoonlijk ben ik fan van een soundbar en hecht niet zo veel waarde aan het geluid van de tv zelf. De laatste optie die mij aanspreekt is de stembesturing. Deze werkt erg goed voor de besturing van de tv. Zelfs de kinderen begrijpen wat je moet zeggen om naar hun favoriete kanaal te gaan. Jammer is wel dat de google assistent niet werkt in het Nederlands. Begrijp niet goed waarom deze optie niet werkt gezien dit wel in Nederlands beschikbaar is.
Conclusie, een super mooi afgewerkte tv met haarscherpbeeld en veel opties.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • muis afstandsbediening
  • stem besturing
  • afwerking

Minpunten

• geen googel assistent in nederlands

Patrick Heerink 11-11-2021

Super aanrader

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik heb zelf nog een 5jaar oude 40 inch tv, maar heb deze 65 inch nu een paar weken mogen testen.

Wauw wat een gave tv is dit, ik ben totaal verrast over het perfecte beeldkwaliteit.
Het lijkt als of je naar een bioscoop scherm zit te te kijken, alles is zo perfect in detail te zien.
Je hoeft niet recht voor de tv te zitten om alles haarscherp te zien.
Ik heb heerlijk genoten van de potjes voetbal en Formule 1 in ultra scherp beeld.

Het installeren ging super makkelijk want hij gaf precies aan wat je moest doen, je kunt het geluid zo afstemmen dat je geen soundbar meer nodig bent.

Het menu met alle SmartTv-services werkt ook perfect, met 1 knop op de afstandsbediening zit je al gelijk op Netflix of Disney+.
De tv is zelfs met je stem te bedienen door de stembesturing in de afstandsbediening.
Je kunt ook heerlijk uit vele apps kiezen om perfect tv mee te kijken.

Als je een tv zoekt die perfect is voor films te kijken en te gamen is dit wel DE tv.
Je game ervaring veranderd zo erg door het haarscherpe beeld en de perfecte geluidsbalans.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • haarscherpbeeld
  • heerlijk groot

Minpunten

• Energie label F

Dorthe Klein 11-11-2021

Geweldige kijkervaring met deze mooie tv

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Wauw! Wat een geweldige tv is dit. Het formaat was wel even schrikken toen we hem op het tv-kastje zetten zeker in vergelijking met onze oude tv die ''slechts'' 42 inch is. Maar wat kijkt dit heerlijk tv!
Ik kan eindelijk ook de kleine berichtjes in het scherm lezen bij een tv-serie zonder op te hoeven staan. Daarnaast zijn de kleuren heel erg mooi. We hebben een aantal formule 1 wedstrijden bekeken tijdens de testperiode en dit was echt genieten.
Het geluid vonden we in eerste instantie een beetje vlak klinken, maar dit hebben we eenvoudig aan kunnen passen in het menu door te kiezen voor een andere setting.
Ondanks dat de tv groot is, is de voet waarop hij staat niet log maar juist heel elegant. We zijn echt heel erg tevreden over deze tv!

Pluspunten

• geluid
  • formaat beeld
  • helderheid

j********@g******** 10-11-2021

Voor elke situatie de beste beeld- en geluidskwaliteit!

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Wat een verrassende tv! Heeft een erg gebruiksvriendelijk menu met een intuïtieve besturing met een cursor. Het menu is op verschillende manieren te benaderen. De voorgeprogrammeerde beeld- en geluidsprofielen bieden voor iedere gebruiker of voor elke situatie wel een passend profiel. Die profielen zijn zonder omslachtige menu's ook vrij direct te benaderen en in te stellen. Door op de juiste momenten de juiste instellingen te kiezen, krijg je een passende kijkervaring. Het beeld is scherp, helder, vanuit een brede hoek te volgen.
De tv is groot, maar niet te (maar onze kamer is ook wel groot) en heeft een bijna randloos scherm, waardoor de tv ook goed "opgaat" in de omgeving. Het scherm is dun, de poot is onopvallend maar stevig.
De afstandsbediening heeft verschillende directe knoppen voor bijv Netflix, maar mist toch wel de knop voor YouTube.
De smart functies zijn logisch, eigen apps zijn makkelijk toe te voegen. Wel was opvallend dat een enkele app meer beperkingen had dan wanneer ik de app op mijn telefoon gebruik. Mogelijk heeft dat the maken met LG Thinq? Het aanmaken van het LG account en koppelen aan de tv verloopt veelal met qr-codes. Ook dat werkt erg vriendelijk.
De tv heeft ook een stembesturing, maar die heb ik nog niet getest.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk menu
  • Scherp, helder beeld met mooie kleuren
  • Mooi dun/plat, met slechts een smalle schermrand

Minpunten

• Geen eigen beeld/geluidsprofiel te programmeren

Linda 09-11-2021

Topper qua beeldkwaliteit en gebruiksgemak

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Als je, zoals wij, nog in het bezit bent van een 9 jaar oude 40” tv en je mag dan deze 65” tv testen, dan weet je dat er een wereld voor je open zal gaan, maar deze LG tv heeft onze verwachtingen absoluut overtroffen qua beeld, geluid en gebruiksgemak.

Allereerst zijn we erg te spreken over het strakke design met een minimale zwarte rand en een mooie, stijlvolle voet, waar de (behoorlijk zware) tv stevig op staat. De installatie werd makkelijk en snel doorlopen en al bij het eerste beeld en geluid zie en hoor je meteen het verschil. En daar gaat het uiteindelijk toch om!

4K levert prachtige, vloeiende beelden op met levendige kleuren, diepe zwarttinten en fantastische details. Bijvoorbeeld bij natuurdocumentaires zie je de dieren zo levensecht, helder en gedetailleerd, dat je ze bijna zou willen aanraken. Tel daarbij op het mooie geluid en tv kijken wordt echt een belevenis. Het is net of je er echt bij bent vanuit de huiskamer. Sportwedstrijden en films zijn daardoor ook een genot om te kijken. Pluspunt is dat je vanuit elke kijkhoek mee kunt kijken, op de bank recht voor de tv of schuin van achter de keukentafel, de kwaliteit blijft.

Er zijn verschillende standaard instellingen voor het geluid. Denk aan bioscoop, games, sport, muziek en Artificial Intelligence. Wij hebben de tv standaard op AI-geluid staan en zijn daar heel erg tevreden over.

Het menu van de smart-tv is gebruiksvriendelijk en snel, waarbij de afstandsbediening fungeert als de muis. Veel apps zijn reeds beschikbaar (we hebben nog meer tijd nodig om ze allemaal te bekijken) en er zijn er nog meer te downloaden. Dit werkt perfect.
De tv is te bedienen via de bijgeleverde afstandsbediening, maar ook via de LG Thinq app. Beide werken prima, maar wij geven vooralsnog de voorkeur aan de afstandsbediening, ook omdat we geen andere LG apparaten hebben. Stembesturing werkt ook goed en is handig als je naar een zender wil, waarvan je het kanaalnummer niet weet. Via de afstandsbediening kun je met een druk op de knop naar bijvoorbeeld Netflix en Disney+. Jammer genoeg (vinden wij) geen knop voor YouTube, maar dit zal voor iedereen anders zijn.

Minpunten? Nee, eigenlijk niet. Nou ja, misschien toch een: het energielabel (F).

Het is voor ons een tv, waar we weer jaren mee vooruit zouden kunnen en daarom het geld ook meer dan waard.

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Smart-tv gebruiksvriendelijk en snel
  • Strak design

Minpunten

• Niet energiezuinig (label F)

Naomi 09-11-2021

Waanzinnig met levens echte beelden

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Ik ben echt aangenaam verrast door de LG 65QNED916PA. Het begon al toen ik de tv uit de doos haalde en zag wat voor mooie uitstraling deze tv heeft. Een super strak design, dat elke woonkamer iets extra’s geeft. Binnen een paar minuten was de tv al opgezet. Door de grootte van het scherm is het wel handig om met twee personen de tv op te zetten.

Het is de eerste keer dat wij een LG tv gebruiken, maar het beeldkwaliteit is waanzinnig! Levens echte beelden, zeer scherp, zwarte beelden zijn ook echt zwart en het contrast komt goed naar voren. Vanuit elke hoek van onze woonkamer kun je genieten van het beeldkwaliteit. Het geluid was voor ons meteen goed, toch heb ik naderhand wat instellingen veranderd en is

De magic remote is ook echt een pluspunt van deze tv. Je kunt je tv makkelijk bedienen en de ingebouwde cursor zorgt ervoor dat navigeren tussen de apps nog makkelijker gaat. Als je wilt inloggen bij je favoriete apps met je e-mailadres, dan heb je alles binnen een mum van tijd ingevoerd! De pijltjes toetsen zijn verleden tijd! De cursor reageert heel goed en doet precies wat ik wil.

Het smart platform van LG werkt goed, snel en heeft oneindig veel opties. De standaard apps zoals Netflix worden super snel opgestart. Wisselen tussen deze apps gaat ook snel en gemakkelijk.

Mijn vriend is de gamer bij ons thuis. Het enige nadeel is dat hij zo enthousiast is, dat hij niet meer wilt stoppen met gamen. Je kunt tijdens het gamen de “game optimizer” aanzetten voor een nog betere game ervaring. Het scherpe beeld met het hoge contrast maakt het een genot om te gamen.

Al met al een heel goede tv die ik iedereen zou aanbevelen. De eindeloze opties en de kwaliteit van beeld en geluid hebben mijn verwachtingen echt overtroffen!

Pluspunten

• Levens echte beelden
  • Perfect geluid
  • Nieuwe game ervaring
  • Magic remote
  • Smartfuncties

bdeschepper@groupeseb.com 08-11-2021

Kleuren die op je af komen in een soort 3D!

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Waar zal ik beginnen? De meeste lezers van deze reviews zijn waarschijnlijk erg benieuwd naar de beeldkwaliteit. Die is erg goed! Zoals al wordt aangegeven in de omschrijving is zwart echt zwart en komen de kleuren echt tot leven. Zelf hebben wij een 8K video bekeken om de ultimate experience te hebben. Nou de kleuren kwamen nog net niet 3D op je af, heel vet!

Het geluid uit de speakers vonden wij dikke prima. We hebben zelf geen soundbar maar vonden dat met de aanschaf van deze TV dus ook niet echt nodig.

Instellen van de TV was echt makkelijk en ging snel. Je kunt een app downloaden via een QR code op het TV scherm en via deze weg alles installeren.

Er zaten al een aantal apps standaard op de TV. Dus alleen even inloggen en klaar. De Netflix knop is ook erg handig. Het enige wat ik een beetje onhandig vind is de soort laser knop. Dit is een pijltje wat je kunt gebruiken om te navigeren. Persoonlijk vind ik dit niet erg fijn dus ik heb alles met de 'normale' knoppen op de afstandsbediening geregeld. Dit kan dus gelukkig ook.

Verder erg tevreden met deze TV.

Pluspunten

• Hele scherpe kleuren
  • Zwarte kleuren zijn ook echt zwart

Minpunten

• Laser om afstandsbediening te gebruiken

m*********@y******** 07-11-2021

Dit is op en top kijkplezier met kraakhelder beeld

Geschreven voor: LG 65QNED916PA

Laat ik beginnen met het design en de afstandsbediening:

De tv heeft een mooie dunne zwarte rand en is aardig plat. De voetsteun is ook strak in zilver, maar mijn voorkeur zou een plaatsing aan de muur zijn. De afstandsbediening is mooi vormgegeven en ligt lekker in de hand met zijn inkeping. En zitten een aantal dedicated knoppen op zoals Netflix, Disney+, Amazon Prime video en Rakuten tv. Die laatste had ik liever gezien als een dedicated YouTube knop. Verder werkt de Magic remote zoals hij wordt genoemd superfijn met aanwijs en scroll functie. Je kunt uiteraard ook stemcommando's geven. Er zitten ook Google en Alexa knoppen op.

De beeldkwaliteit:

Die is uitstekend wat je voor de prijs ook mag verwachten. Zwart is ook echt pikzwart en de kleuren spatten van het scherm. Ik heb meerdere malen Our planet op Netflix bekeken en dat is echt een genot op deze tv. Je krijgt het gevoel zo de natuur de kunnen instappen, haarscherp. Wit is ook echt spierwit. Maar dit is wel gelijk een uitdaging voor je ogen, hoewel een helemaal witscherm weinig voorkomt. Ik ben ervan overtuigd dat HDR10 Pro goed zijn werk doet want de beelden zijn inderdaad levensecht.

Ultieme game ervaring:

Ik heb thuis een Xbox One. Deze aangesloten en aangezet werd hij gelijk herkent door de tv en je krijgt de vraag of de Game optimizer aan moet. Hier uiteraard voor gekozen en dan merk je dat LG een samenwerking heeft met Xbox. Niks geen haperende beelden, maar alle games even vloeiend en levensecht op je scherm. Zeker een genot om te gamen op deze tv!

Geluidskwaliteit:

Hier ben ik kort over. Heb gelijk mijn soundbar met woofer aangesloten via digital audio out. De tv speakers zijn ok, maar redden het zeker niet tegen mijn soundbar.

Smart functies:

Deze smart tv heeft alles wat je mag verwachten kwa smart functies en meer. Zo heb ik toevallig een airco boven van hetzelfde merk die ik dus via de tv zou kunnen bedienen. Tevens kan ik mijn slimme verlichting bedienen. Je kunt veel apps installeren al zit er standaard al heel veel op. Snel Netflix aanzetten via 1 druk op de knop en vele andere streamingsdiensten. De art functie vond ik ook verassend goed. Zo kun je de tv als schilderij gebruiken met art afbeeldingen die je kunt downloaden. Er zit dan een lijst omheen en zo lijkt het echt een schilderij. Leuke extra gadget. De tv koppelt Android maar ook Apple smartphones.

Gebruikersgemak:

De afstandsbediening went vrij snel en de aanwijs/scroll knop is een dikke plus om nog makkelijker diverse functies te bedienen. Via het instelmenu kom je snel bij de meest gebruikte instellen. Het menu ziet er overzichtelijk uit. Stembesturing via de afstandsbediening werkt ook lekker vlot.

Eindconclusie:

De tv is niet goedkoop maar zeker wel een aanrader. Ik heb zelf een 50inch thuis hangen en was bang dat dit te groot zou zijn. Het went enorm snel en je ziet duidelijk dat de beeldkwaliteit met Mini LED met Quantum Dot NanoCell-technologie fantastisch is en je nog meer geniet van je avond Netflix.

Pluspunten

• Beeld
  • Smartfuncties
  • Afstandsbediening, Magic remote
  • Zwart is echt zwart

Minpunten

• Geen YouTube knop op afstandsbediening
  • Niet energiezuinig