Sony KD-55X80J

Bekijk 45 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Bunman 29-08-2023

Mooie tv voor de fanatieke filmkijker en gamer

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Ongeveer 2 weken deze tv in mijn bezit. Deze tv kan je niet met een (dure) OLED tv vergelijken, dacht ik... het beeld is echter fantastisch en beter dan ik had verwacht! Het omwisselen van de muurbeugels van mijn oude tv ging zeer makkelijk en het installeren is een fluitje van een cent. De tv is snel (opstarten apps) en draait op het Google tv platform. Dit is overzichtelijk en eenvoudig te bedienen. Genoeg keuze in apps en mogelijkheden.
Het systeem menu is overzichtelijk en je kunt met genoeg instellingen spelen om het beeld nog net wat meer aan je smaak aan te passen. De (kleine) afstandsbediening bevat alle knoppen wat je nodig hebt en ik gebruik deze ook om mijn soundsysteem mee te bedienen. Werkt prima.
Vooral in combinatie met mijn PS5 is het beeld geweldig! in vergelijking met mijn oude Samsung tv (geen HDMI 2.1) is dit een gigantische sprong vooruit in de beeldkwaliteit. Het extra game menu is niet echt nodig naar mijn menig maar is een handig extraatje. Ik had ook makkelijk zonder gekund.
Ik heb tot nu toe geen minpunten kunnen ontdekken en kan deze tv zeker aanraden. Een prima tv voor de filmkijker en de fanatieke gamer!

Pluspunten

• beeld
  • snel
  • gamen

Minpunten

• Aan de prijzige kant

2magic2 29-08-2023

Geweldige Sony Bravia 55X85L

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Deze Sony is geweldig. Tv in elkaar zetten is zo gebeurd. Met 2 poten in diverse standen. Na aasluiten zie je de realistische en keurrijke HDR beelden dankzij 10 bit panel die gebruikt is. Voetbal kijken met snelle bewegingen is geen enkel probleem.
Google TV heeft geen apps aan streaming diensten. Er zijn 2 afstandsbedieningen
Sony heeft eigen 4K HDR processor X1 voor mooie beelden. Voor goede geluid X-Balanced Speaker. Een aanrader!

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • 2 remotes

Minpunten

• geen

Tegelzetter1 27-08-2023

Fantastisch beeld

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Geweldige tv. Prachtige kleuren. De details zijn zo goed. Mooie resolutie. Kraakhelder beeld en voor een tv heeft hij een goed geluid. Fantastisch beeld

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Soundbar los te koop

Rvdk 27-08-2023

Perfecte tv

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Het is een prachtige tv met prima geluid. Makkelijk in te stellen. Voorzien van alle streamingdiensten.

Stitch84 25-08-2023

Prima Sony TV

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Sinds een week of twee hangt deze tv te pronken aan de muur in de huiskamer, na het uitpakken ging het installeren ging vrij gemakkelijk in combinatie met een google account. Met zijn 55 inch en 4K kwaliteit kun je tv films of sport vloeiend bekijken, de standaard beeldinstellingen zijn al goed maar deze zijn naar ieders voorkeur uiteraard in te stellen. Alles komt vloeiend en kraakhelder over, ook voor de gamers is deze tv zeer geschikt door de 4K Ultra HD resolutie en de HDR ondersteunig dus perfect voor de Xbox of de Playstation aan te sluiten. Ook het menu met alle apps die je vanuit de google playstore kan installeren ziet er strak en zeer gelikt uit, waardoor je optimaal kan genieten van je favoriete streamingsdienst. Het geluid klinkt ook perfect en helder, maar uiteraard is een goede soundbar altijd een optie. Met zijn strakke design heb je ook iets moois in je huis staan/hangen, leuk is ook de optie om je persoonlijke fotos of die van google als screensaver in te stellen. Kortom zwij zijn zeer tevreden.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Beeld kwaliteit
  • Geluid
  • Menu
  • Installatie

Minpunten

• Nog niks kunnen ontdekken

Mamapetra 25-08-2023

Mooie heldere kleuren, Top toestel en ideaal voor Gamen

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Wat een heerlijk TV hebben wij gekocht. Het hele gezin is er tevreden mee.
De kleuren zijn echt fantastisch en heel realistisch.
De opstart werkt via een google account en daar kun je zo te zien best veel mee. Wij hebben hem nog niet zo lang en hebben voor de snelle route gekozen. Maar ik ga hier zeker nog even induiken. Voor ons is het een 2e TV op de slaapkamer. Wel heel luxe hoor! Hier kijk ik graag een filmpje via een van de vele streamingsdiensten. Hier staan de apps al voor voorgeprogrammeerd. De kids gamen graag en dan heb ik het vooral over schietspellen. Deze tv is hier zeer geschikt voor de beeldverversing is met 100 herts razend snel. Ben je een gamer dan is het een aanrader! Atletiek was de afgelopen dagen op tv en wat een mooie beelden, details zijn zo goed te volgen. Oh en ik kijk ook tijdens het strijken en vouwen niet dat iemand denkt jullie liggen de hele dag op bed tv te kijken.

Pluspunten

• De realitische kleuren
  • Ververs snelheid scherm
  • 2e afstandsbeding
  • design

Minpunten

• geluid ( soundbar aan te raden bij films)

s********@h********** 25-08-2023

Fantastische TV

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

De TV nu 3 weken in gebruik en wat een verademing ten opzichte van mijn vorige TV. Het installeren ging heel simpel en snel via de Android TV installatie. Het grote voordeel hiervan is dat ik mijn Chromecast ook gelijk de deur uit kan doen! Het beeld is super helder en vloeiend en de TV werkt lekker snel. Ik zou niet anders meer willen. Ik ben heel erg blij met de TV Wat ik minder vind is het geluid, dit klinkt echt nergens naar (over het algemeen klinkt geluid uit de TV nergens naar) Ik ben gewend om alles te luisteren via het Sonos systeem, dit dus snel aangesloten en werkt echt perfect.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snelle menu's
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Geluid

Jerr 25-08-2023

Prachtig beeld en dito geluid!!

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Uitpakken, kabels aansluiten en klaar! Tv begeleidt je compleet door alle installatievraagstukken en de pret kan beginnen. Haarscherp beeld en tennis wedstrijden zijn verheven tot een live ervaring. De bal is overal te volgen. Ook vanaf de zijkant gekeken, dus met een kijkhoek kom je goed weg. Al met al een top tv die eigenlijk qua prijs in een segment hoger had kunnen liggen! Uiterlijk van de tv maakt het compleet. Bij ons valt hij helemaal weg tegen een zwarte wand en ook de mogelijkheid de tv als “schilderij” of fotolijstje te gebruiken is super. Wij zijn meer dan tevreden!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Makkelijk in gebruik
  • Super beeld
  • Prima geluid

jbiggelaar 25-08-2023

Super beeld

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Een LED televisie met een enorm goed beeld. De beelden lopen lekker vloeiend en sportwedstrijden zijn haarscherp. Aansluiten van apparatuur is een fluitje van een cent. Een ander enorm voordeel is Google TV. Je hebt alle apps van de belangrijke streamingsdiensten in 1 overzicht en die kun je allemaal zeer gemakkelijk bedienen met snelkoppelingen naar films/series.

Pluspunten

• Google TV
  • Gebruiksgemak
  • Beeld

b**********@g******** 24-08-2023

Perfecte tv

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Eén van de belangrijkste kenmerken van een goede televisie is de beeldkwaliteit, en de Sony Bravia KD-55X85L stelt hier absoluut niet teleur. Met zijn 4K Ultra HD-resolutie en HDR-ondersteuning levert deze tv verbluffend scherpe beelden met levendige kleuren en diepe contrasten. Of je nu naar je favoriete films kijkt, video's streamt of gamet, elk detail komt tot leven op het grote 55-inch scherm. Geluidskwaliteit Niet alleen het beeld, maar ook het geluid speelt een belangrijke rol bij een optimale kijkervaring. De Sony Bravia KD-55X85L is uitgerust met krachtige ingebouwde luidsprekers die een helder en meeslepend geluid produceren. Daarnaast ondersteunt deze tv Dolby Atmos, waardoor je een surround sound-effect krijgt zonder extra speakers te hoeven aansluiten. Of je nu naar muziek luistert of een actiefilm kijkt, het geluid zal je zeker imponeren.

Michael@beeldsensatie.nl 24-08-2023

Wat een degelijke tv, kleurrijk beeld en goed geluid

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Nu alweer een paar weken binnen.

Wat ik in het kort vindt van de Sony Bravia KD-55X85L.
Geweldige beeldkwaliteit, samen met een goed geluid vanuit de tv (normaal via surround systeem) maar toch even de tv boxen getest.
het menu is erg overzichtelijk, en werkt erg goed geen haperingen of vervelende dingen.
je moet wel even goed spelen ermee om alles een beetje te weten te vinden want hij heeft zelfs opties om de KPN set top box te bedienen met de afstandsbediening van de Sony Tv. Overigens krijg je er een multimedia afstandsbediening en een "gewone" bij.
met allebei kan je overigens redelijk hetzelfde. dus je hoeft ze niet allebei te gebruiken.
Kleuren zijn erg goed, en ook goed in te stellen mocht iemand anders vinden dat ze anders moeten ;-)
Tv ziet en voelt degelijk, erg strak design met diverse slimmigheden. zoals de pootjes die je eronder kan doen als de tv staat.
je kan ze in het midden doen maar ook aan de uiterste zijkant wat erg handig is als je een apart tv meubel hebt.

lijstje met goed en slecht :
GOED
- uitgebreide bediening mogelijk
- erg mooi design
- scherp beeld met mooie kleuren
- slimme nagedacht over de techniek
- twee afstandsbedieningen

• uitgebreid menu
  • pootjes in midden en zijkant te plaatsen

Minpunten

• niks

Rizz.momofthree 23-08-2023

Aanrader van een televisie

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Ongeveer een week hebben wij deze televisie nu staan en wat ging er voor ons een wereld open van beeld en geluid kwaliteit. Totaal niet wat we gewend waren maar we willen nu niks anders meer. We waren al enige tijd op zoek naar een nieuwe televisie voor in de woonkamer maar elke keer was het het toch niet of was hij echt flink te duur nu vonden we deze in onze prijsrange. De grote moeten we eerlijk wel nog wat aan wennen maar dat zal vast vanzelf goed komen en dan er achter komen dat hij ook nog eens op je stem te bedienen is als je de microfoon inschakelt in het midden onder het beeldscherm. Enkel "HE GOOGLE" en er komt gelijk een reactie. Ook de playstation er op aangesloten en dat gamed een stuk mooier volgers mijn man. Wij zijn zeer tevreden en totaal geen op of aanmerkingen. Zelfs de streamingsdiensten zoals Netflix en Disney etc zijn zeer makkelijk te bereiken met een druk op de knop of dmv je stem.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • mooie kwaliteit beeld en geluid

Minpunten

• geen

dimitrikappos@gmail.com 23-08-2023

Juweeltje in mijn woonkamer

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Echt een juweeltje in mijn woonkamer. Het 55-inch 4K scherm levert hele mooie beelden met levendige kleuren en scherpe details. Erg goed voor een Full array LCD.

Het is geweldig om mijn favoriete films en shows te kijken in zo'n hoge resolutie.
Des smart functies maken het surfen door apps en streamingdiensten heel gemakkelijk.

Het geluid is echt heel erg goed, maar voor een bioscoopervaring raad ik wel aan om een soundbar toe te voegen. Maar dat zou ik bij iedere tv wel aanbevelen.

Al met al is de KD-55X85L een solide keuze voor iedereen die op zoek is naar een uitstekende kijkervaring zonder gedoe. Ik ben er absoluut blij mee!

Pluspunten

• Snelle processor
  • Fijne menu's en interface
  • Mooie kleurweergave

BdeG 23-08-2023

Mooie televisie

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Wat een mooie tv! Inmiddels bijna twee weken kijkplezier. Installatie ging soepel, zeer duidelijk gebruikersmenu. Tevens zijn de, voor mij, belangrijkste apps reeds voorgeinstalleerd dus kon direct beginnen met het streamen van mijn favoriete serie. Het beeld is prachtig en formaat van de tv voor mijn huiskamer perfect!

f***********@g******** 22-08-2023

Prachtige tv

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Deze tv mogen testen. Pracht apparaat. Ik zocht een 55 inch tv. En hij stelt zeker niet teleur. De beelden spatten van het scherm. Machtige beelden. De kleuren en de helderheid, de details en resolutie zijn zeer indrukwekkend. Het navigeren in het menu spreekt voor zich. Google tv werkt uitstekend. Het is zoveel makkelijker met deze tv. Het geluid is goed voor een tv. Al haalt hij het niet bij een goede soundbar. De handleidingen vind ik wat beknopt
Zo is het mij een raadsel waar de 4 schroeven voor zijn die meegeleverd zijn. Verder niks op aan te merken.

• Scherpte
  • Groot scherm
  • Kraakhelder

Minpunten

• Beknopte handleiding

m********@h********** 22-08-2023

Next level tv kijken

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Wat een geweldige tv is de Sony KD-55X85L! Het instellen van de Sony KD-55X85L gaat erg gemakkelijk. De televisie is voorzien van 2 afstandbedieningen die het gemakkelijk maken om sneller op apps te komen. Het beeld van de Sony KD-55X85L is haarscherp en een echte bioscoop ervaring. Het geluid is ook erg goed! De extra Bravia app is ook erg leuk! Ik ben helemaal blij met de kwaliteit van de Sony KD-55X85L.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Goed geluid

Metafoor 22-08-2023

Prima 4K tv

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Sinds een week deze TV in huis en het beeld is helemaal top. 4K en HDR zijn duidelijk aanwezig en laten alles goed tot z'n recht komen.

Met zowel films, series als games laat deze tv een prima beeld zien.

Ook het schakelen tussen diverse HDMI ingangen gaat feilloos en zijn apart in te stellen naar wens.

Enige minpunt is helaas het geluid, dit blijft "plat" vergeleken met de gemiddelde soundbar icm subwoofer ( JBL linkbar + sub )

Pluspunten

• Strak beeld

Minpunten

• geluid is plat

sndebats 22-08-2023
Geschreven voor: Sony KD-55X85L

goed strak beeld, zeker in combinatie met de ps5. afstandsbediening met spraakbesturing voor tv ook erg fijn. ideaal is dat ik zelfs mijn ps5 met de afstandsbediening van de tv kan besturen.

l*************@g******** 22-08-2023

Prachtig beeld bij deze TV!

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Wat een geweldige TV! Haarscherp beeld waar het echt een feestje is om naar te kunnen kijken. Het installeren van de TV is zeer gemakkelijk te doen, je wordt er goed doorheen meegenomen. Verder is het ideaal dat er al veel apps voor geïnstalleerd staan op de TV. Om bij deze apps te kunnen komen is de afstandbediening ideaal, hier staan knoppen op om direct naar de app te gaan. Dit is wel heel ideaal om te schakelen.

Als nadeel heb ik dat het WIFI op mijn TV niet lekker wil instellen, nu is dat geen ramp gezien ik hem aan de kabel heb. Maar lekker werken doet hij niet.

Verder het is geluid van de TV goed, maar niet perfect. Er is goed naar te luisteren, maar een soundbar kan geen kwaad.

Al met al super tevreden over deze TV en ik ga er heel veel kijkplezier mee krijgen.

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • gemakkelijk in gebruik
  • fijne afstandbediening

Minpunten

• WIFI is niet lekker in te stellen
  • Geluid kan beter

p**********@m****** 22-08-2023

Zeer scherpe TV

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Wat een fantastische tv, toegegeven kom van een tv ouder dan 12 jaar maar kijk wel regelmatig tv bij familie en vrienden maar die kunnen geen van allen tippen aan deze Sony. Het beeld is echt superscherp en de mogelijkheden zijn legio, van Google tv tot Netflix, alles duidelijk en overzichtelijk op de tv weergegeven. Het geluid is goed en niks op aan te merken. Er zitten 2 afstandsbedieningen bij waarbij 1 beknopte maar daar kun je de tv ook prima bedienen wanneer je bv al weet dat je alleen Netflix gaat kijken. Een echte aanrader voor de liefhebber van tv kijken.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid
  • Handig in gebruik

p**********@h********** 22-08-2023

Prachtige TV

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Wat een prachtige TV. Het beeld is kraakhelder, we hebben nu al meerdere films gekeken nadat we de tv hebben uitgepakt en geïnstalleerd. Het installeren ging heel gemakkelijk. Zo konden we al snel tv kijken oftewel helemaal perfect. Het beeld is zo mooi, ontzettend fijn kijken omdat de tv groot is, de beeldkwaliteit is heel mooi en het geluid is heel erg goed. Wat betreft het beeld wat we gewend waren is dit veel fijner tv kijken wat ons ook opviel is dat hij ontzettend makkelijk kon worden opgehangen en hij ligt heel dicht bij de muur wat voor ons heel fijn is omdat onze dochter dat de tv niet kan omgooien. Wat ook nog erg prettig is dat op deze Sony tv je eigenlijk alle apps die normaal gesproken moest streamen nu gewoon op de televisie kan installeren wat het voor ons heel makkelijk maakt om eventjes een film aan te zetten. Wij zijn zeer tevreden!

Pluspunten

• Super geluid
  • Prachtig beeld

b******@h********** 22-08-2023

Geweldig tv

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Top Tv en ben ik zeker tevreden ermee. Eerst indruk geeft een prima gevoelens. De tv is goed afgewerkt en het beeld is geweldig. Super scherpe en in 4K kan alle details goed zien . Het kan ook goed aangesloten worden op een PlayStation 5. Het geluid is ook goed . Ik bevel deze tv zeker aan

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Kleur
  • Scherp

Minpunten

• Geluid

Tigchelaar 21-08-2023

Sony TV

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Scherp en helder beeld is wat het eerste op valt bij deze televisie van Sony

Heb deze TV van Sony nu een week in gebruik en dit is mijn ervaring tot nu toe.

Instellen van deze TV ging vlekkeloos en was binnen 20 minuten klaar. (Kan nog sneller als je al een Google account hebt)
Deze TV draait op google tv en dat biedt namelijk veel opties.
Het beeld is super scherp en geeft de kleuren mooi weer, ook de zwarte gedeeltes is mooi donker.
De TV speakers zelf zijn oké., prima geluid en duidelijk.
Persoonlijk zal ik wel een soundbar of home cinemaset op aansluiten voor een betere beleving.

De 2 afstandsbedieningen die er bij zitten werken prima. 1 afstandsbediening is zeer uitgebreid en de andere is compact en kan je tegen praten.
Enige nadeel is dat de afstandsbedieningen niet samen werken met ziggo next. Daarom altijd 2 afstandsbediening nodig. 1 van de TV en die van Ziggo.

Het game op 4K via deze TV kan ik helaas niet testen

Voordeel dat je de pootjes van TV in de midden kan plaatsen op aan de rand van de TV

Pluspunten

• Scherp
  • Helder
  • Mooi donker zwart
  • Google TV

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

s*****@c********** 21-08-2023

Goede tv in deze prijsklasse!

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Nadat we de tv uitgepakt en gemonteerd hadden aan de muur, konden we de installatiestappen doorlopen. Dit ging vrij eenvoudig en snel.

Het beeld is haarscherp en heeft mooie levendige kleuren. Dit is met wat instellingen naar wens nóg levendiger te maken, waarbij duidelijk aangegeven wordt dat dit meer energie kan kosten.

Het geluid van de televisie voldoet prima.
Het menu is ook eenvoudig. Wel even ‘zoeken’ hoe je andere apps naar voorkeur kunt installeren, deze zichtbaar maken is dan weer kinderlijk eenvoudig.

De televisie is voorzien van twee afstandsbedieningen, een ‘smart’ afstandsbediening en een ‘normale’ variant.

Het is absoluut een aanrader om deze televisie aan te schaffen in deze prijsklasse. Haarscherp beeld (4k) en de 100 hertz verversingssnelheid van het beeld maken het enorm fijn om naar deze tv te kijken!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Prijs/kwaliteit
  • 100hertz

Patrick 19-08-2023

Televisie met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony KD-55X85L

Bij het aanzetten van deze Sony televisie wordt je verbaasd door het scherpe beeld en de mooie kleuren. Het beeld spat echt van het scherm en door de hoge refresh rate van 100 hertz is het beeld erg soepel. Met deze hoge refresh rate is het ook erg fijn dat deze televisie ook netjes beschikt over HDMI 2.1. Met een PlayStation haal je op deze manier toch het optimale uit je televisie. Voor een niet OLED televisie is het beeld wel mooi donker zwart.

De televisie draait op google tv wat erg fijn is waardoor de televisies eenvoudig van updates voorzien kan worden, hierdoor is je televisie niet na x jaar compleet onbruikbaar geworden. Google tv ondersteund veel apps en reageert erg snel. Van deze televisie ga je zeker geen spijt krijgen !!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluid