LG 55NANO756PA 2021 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

BlueThunderST 14-06-2021

Toppie prijs/kwaliteit. Niet voor Google assistent users

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Prijs/kwaliteit een zeer goed, all-round toestel. Strak design door zijn kleine rand. Niet voor gebruikers van Google assistent!

Beeld:
Zeer heldere en vooral warme kleuren. Zeker vergeleken met mijn vorige TV met LCD-technologie. De Nanocell-technologie maakt duidelijk het verschil. Vooral bij kleurrijke animatiefilms met de kids komt dit tot zijn recht.

Geluid:
Ook hier een serieuze upgrade vergeleken met mijn vorige TV. Het geluid is 'diep' en veel kwalitatiever, ondanks het nog steeds uit een 'platte' TV komt.

Netflix/Disney+/Amazon Prime:
Deze applicaties werken zeer vlot en vooral heel snel. De accounts koppelen gemakkelijk en werken perfect. Hierop niets aan te merken.

Google assistent:
Als je je TV wil aansturen met spraakassistentie via een Google Home, dan is deze TV een NO GO! Via de applicatie LG ThinQ zou dit feilloos moeten koppelen. Maar dit gebeurt niet! Ook bij opzoeking talloze gebruikers gevonden die erover klagen en het NIET in orde krijgen!
De knop op de afstandbediening was veelbelovend, maar als je hem gebruikt krijg je één boodschap 'niet ondersteund in dit land'.

Apple Airplay:
Werkt perfect. Je beeld dupliceren van je iPhone op TV, of simpelweg muziek of filmpjes streamen... ja hoor, doet die zoals het hoort!

Apple homekit:
Euhm, tja... dat werkt wel, maar buiten het feit dat je je tv met je gsm kan bedienen (geluid zachter/luider, aan/uit) en hij zichtbaar is in de homekit, stop het daar wel. Niet zo'n enorme meerwaarde.

Pluspunten

• Snelle werking Netflix/Disney+/Amazon Prime
  • Beeld en geluid zijn top!
  • Strak design.
  • Apple Airplay werkt prima.
  • Afstandsbediening ziet er geweldig uit.

Minpunten

• Geen Google Assistent ondersteuning.

Anoniem 13-06-2021

Een grote stap voorwaarts met een vlotte bediening

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik had het genoegen om deze LG televisie voor Kieskeurig te mogen testen.
LG is voor mijn geen onbekende op het gebied van computermonitoren, vooral de widescreen ultra hd’s zijn toppers bij ons op het werk.
Qua televisies is dit het 2de toestel die ik in mijn handen krijg.

Installatie: Deze verloopt vlot en zonder veel problemen. Je moet zeker en vast met 2 zijn om deze te installeren. Het toestel is redelijk zwaar en groot. Eens alle kabels aangesloten kan je direct verbinden. Ook kan je het toestel vlot via WIFI verbinden met je eigen router. Dit gaat een stuk vlotter dan de concurrerende merken die ik al gezien heb.
Daarnaast kan je LG THinQ app installeren op je smartphone of tablet. Dat maakt het instellen van je televisie nog een stuk handiger dan de magic remote (daarover straks meer).

Beeldkwaliteit: Qua scherpte een serieuze verbetering tegenover onze huidige LCD televisie van 2015. Ik dacht nooit dat ik daar behoefte zou aan hebben, maar het is verbazend hoe snel je het gewoon bent. De kleuren zijn aanpasbaar, ook naar heldere en donkere ruimtes toe. De Smart functie om te gebruiken bij series of andere is een aangename extra.
Wat voor mij een stuk minder is is de kijkhoek. Het viel met direct op dat deze een stuk minder is dan mijn huidig toestel van 2015. En dat is normaal één van de redenen dat we bij pc monitoren steevast voor LG gaan.

Geluidskwaliteit: Daar is niet veel over op te merken, deze is in orde. Ook het verbinden met een soundbar is snel gedaan en verloopt vlot. Voor platte tv’s raad ik aan om toch altijd via een soundbar of stereoketen te gaan. Dit is toch een wereld van verschil.

Magic Remote: voelt voor de eerste keren wat raar aan met de pointer die je kan bedienen. Maar eens je weet hoe het zit wil je eigenlijk niks anders meer. Gedaan met het eindeloos navigeren door menu’s om iets te veranderen. Dit is een tip voor andere grote merken, maak ook zoiets.
Op de remote heb je ook de snelkeuze-knoppen om te kiezen voor Netflix, Prime, Disney+, Rakuten, Google en Alexa. Dit werkt allemaal vliegensvlug. Daarmee komen we op de Webos bediening.
Kleine vermelding, Google assistant werkt niet in België op deze TV.

Webos: een alternatief voor Android, het werkt ook vlot en alles draait heel snel. Je kan natuurlijk niet direct echte android apps installeren. Maar LG voorziet deze TV van genoeg standaard apps om mee weg te kunnen. Ook kan je vlot de software laten updaten van de TV, of zelfs automatisch laten doen.

Aansluitingen: Dit model heeft 3 HDMI-aansluitingen, 2 USB-aansluitingen en 1 netwerkaansluiting (deze gebruik je toch nooit, lang leve de WIFI 😊). Daarnaast zijn er de standaard kabelaansluitingen en de optical aansluiting voor de soundbar. Dus niks te kort en vlot bereikbaar allemaal.

Varia: Wat wel opviel is dat de televisie enorm warm heeft aan de voorkant (beeldschermkant). De achterkant is dan terug heel koel. Dat is bij mijn huidige televisie net andersom. Ik heb geen meting van stroomverbruik gedaan, maar vermoedelijk is die redelijk hoog.
De pootjes van deze TV zijn redelijk stevig, maar het valt wel op dat deze TV gemaakt is om op te hangen aan een beugel.
55 inch schermgrootte, voor ons groot genoeg. Wij hebben momenteel een 43 inch TV. Nog groter is nog leuker, maar voor ons hoeft dit niet.

Eindconclusie: Zou ik deze televisie kopen, voor de beeldkwaliteit en het comfort van bediening, zeker en vast. Alleen zal de kijkhoek mij tegenhouden om hem effectief te kopen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • bediening met magic remote
  • Webos is een vlotte OS

Minpunten

• kijkhoek is beperkt
  • warmte van het beeldscherm

M.Dekker 13-06-2021

Uitstekende middenklasse 4K TV

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Conclusie: De LG 55Nano75 TV is een goede middenklasse TV en met name geschikt voor diegene die op zoek is naar een TV met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Vergeleken met een instap 4K LED TV krijg je een betere beeldkwaliteit, scherpte en contrast d.m.v. de nieuwe LG Nano (Black) technologie. In een OLED TV moet deze TV zijn meerdere erkennen qua beeldkwaliteit maar het prijsniveau van een OLED TV ligt ook (aanzienlijk) hoger. Deze Nano TV is dus met name geschikt voor iemand die niet het geld wil uitgeven aan een topklasse TV, maar zoekt naar een compromis tussen prijs en kwaliteit.

Beeldkwaliteit: Deze Nano TV heeft een stijlvolle afwerking met dunnen randen. Qua dikte is deze Nano TV mooi dun, dunner dan een instap LED TV, maar niet zo dun als een OLED TV. De NanoCell technologie is nieuw bij LG, en levert inderdaad mooie heldere kleuren en een goed contrast. Zeker als je kijkt naar 4K content dan ziet het beeld er erg mooi uit, en zie je echt de meerwaarde t.o.v. een HD TV. Er wordt meer en meer in 4K uitgezonden (zoals nu het EK) en dan voegt deze TV iets toe aan de kijkbeleving.

Geluidskwaliteit: De TV heeft een geluidsvermogen van 20W, en hiermee produceert de TV een goede geluidskwaliteit. Ook wordt Dolby Atmos ondersteund.

Smart functies: LG maakt gebruik van WebOS voor het Smart Platform (geen Android). Persoonlijk vind ik dit een zeer goed platform en werkt ook erg soepel en snel op deze TV. De meeste (streaming) apps kunnen via WebOS op de TV worden geïnstalleerd, zoals Netflix, Amazone Prime Video, YouTube en Videoland. Handig is ook dat KPN TV app beschikbaar is, zodat er eenvoudig TV kan worden gekeken zonder aansluiting van een TV box (via internet), als je TV via KPN hebt.

Afstandsbediening: De Magic Remote afstandsbediening wordt bij deze TV meegeleverd. Deze afstandsbediening van LG is zeer prettig, en via deze afstandsbediening kunnen apps, zoals Netflix, eenvoudig worden bediend. Met de Magic Remote bedien je met bewegingen de TV via een punt- en scrollsysteem. Onafhankelijk of je deze LG TV kiest of een andere TV van LG, mijn advies is om een model te kiezen waarbij de Magic Remote afstandsbediening wordt meegeleverd. Stembesturing is ook een optie, en werkt ook in het Nederlands.

Aansluitingen: De aansluitopties & features van deze TV zijn prima in orde; 2x HDMI 2.1, 3x USB 2.0 poorten, en is tevens voorzien van Bluetooth 5.0 (voor aansluiting hoofdtelefoon of soundbar) en Apple AirPlay 2 (voor streamen content van Apple apparaten naar TV).

Overall een prima 4K TV voor een goede prijs!

Pluspunten:
• Goede & heldere beeldkwaliteit in 4K via nieuwe Nano technologie
• Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
• Magic Remote afstandsbediening
• Smartplatform WebOS werkt prima

Minpunten:
• Iets minder dan topklasse OLED TV (maar deze zijn aanzienlijk duurder)

Pluspunten

• Goede & heldere beeldkwaliteit in 4K
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
  • Magic Remote afstandsbediening
  • Smartplatform WebOS werkt soepel

Minpunten

• Iets minder dan topklasse OLED TV

Jack 11-06-2021

prijs kwaliteit is goed.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb deze tv een aantal weken mogen uittesten. Wat vond ik ervan:

Het lijkt een enorme zware tv, maar voor zijn afmeting is hij heel licht. Na een dag op deze tv kijken wil je geen kleinere meer ;-).
Doordat er geen randen aan de tv zitten is het prettig kijken. Een mooi design.

De installatie was zo gepiept. Een zeer eenvoudig menu. Alles wijst zich vanzelf. Aanzetten, even wifi laten zoeken en deze vervolgens instellen met je wachtwoord. Vervolgens zoekt de tv automatisch naar je randapparatuur. De externe player en dvd speler werden automatisch gevonden en geïnstalleerd. De afstandsbediening, de zogenaamde Smart Remote is bijzonder en leuk. Het is een soort virtuele muis cq Wij-controller. Grappig en heel eenvoudig. Je wijst met de afstandsbediening op de tv aan wat je wilt bedienen. Mooie vondst van LG. De tv reageert snel op de afstandsbediening.

Er zitten veel applicaties op. Handig zijn de voorgeprogrammeerde knoppen op de afstandsbediening zoals Netflix en Disney. Met een druk op de knop switch je naar Netflix.
Er zitten verrassend veel instel mogelijkheden op de tv. Standaard staat hij op Eco. Ik zou deze veranderen voor een betere weergaven van de kleuren. Door het eenvoudige menu is alles gemakkelijk aan te passen. Het beeld en daarbij kleuren kun je eenvoudig instellen met diverse voorkeur standen. Zo ook het geluid. Het geluid dat overigens best goed is voor een platte tv!
De kleurweergave is helder en rijk aan kleuren. Het beeld is haarscherp. NANO is natuurlijk geen OLED en zwart is niet zwart. Maar het is een prima kwaliteits tv met een mooie kleurweergave en geluidsweergave. En dat voor een aanzienlijke mindere prijs dan een OLED.
Kortom, een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.

De kijkhoek is redelijk. De beeldkwaliteit blijft goed bij een schuinere kijkhoek.
Ik ben een echte serie en film kijker en ik vind de filmmaker modus een mooie vinding. Hierdoor krijgt het film kijken een boost.
En niet te vergeten, formule 1 of voetbal op deze tv kijken is een genot. Mooie kleuren en helder beeld. Vrienden kwamen bij ons formule 1 kijken ivm de mooie tv en heldere kleurweergave ;-)

Gamen op deze grote tv, zonder randen, is gaaf. De 4K komt daarbij goed tot zijn recht. De tv schakelt automatisch over op game mode voor de ultieme weergave. Je wordt het spel ingezogen. Zeker een aanrader voor gamers die voor niet al te veel geld een mooie tv willen hebben. Een 4k tv waarop gamen nog leuker is.

Een paar kleine nadelen:
De pootjes. De tv is denk ik gebouwd voor op te hangen (wat ook mooier is). De pootjes zijn nogal wiebelig. Nu is het ook geen artikel welk je vaak verplaatst, maar toch, voor zo’n grote tv had ik stevigere pootjes gemaakt. Dus overweeg om hem op te hangen.
De HDMI aansluitingen. Twee netjes aan de zijkant en gemakkelijk aan te komen als hij strak aan de muur hangt. De derde zit achter en dat is lastig als hij 1 keer hangt.
Tot slot: standaard staat energiebeheer en nog een paar zaken aan. Deze moet je handmatig uitzetten. Daar de tv anders automatisch uitspringt na 4 uur. Nu is uitzetten van die modus, met dit eenvoudig menu, zo gepiept, maar ik had het standaard uitgezet als ik LG was.

Alles bij elkaar vind ik het een mooie tv. Een mooi design en een weergave van mooie kleuren en scherp beeld. Een tv met veel gebruiksgemak.
De prijs is goed, voor zo’n grote tv met deze kleuren en beeld een meevaller. De tv biedt veel tv voor zijn geld.

Pluspunten

• prijs
  • eenvoudig installeren
  • mooie weergave beeld
  • veel tv voor deze prijs

Minpunten

• pootjes zijn fragiel

Anoniem 11-06-2021

LG 55NANO756PA, mooie grote televisie

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik mocht de LG55NANO756PA testen.
Allereerst ging het installeren supermakkelijk via de afstandsbediening. Wel mis ik het boekje met de gebruiksaanwijzingen.
De tv heeft een erg mooi design vind ik zelf als hij zo op de voet staat. Daarbij is hij redelijk licht in gewicht voor een 55 inch led tv.
Superscherp beeld, geluid ook prima en de verscheidenheid aan opties is zeer groot.
De integratie met KPN ging prima.
Wel vind ik de "muis"bediening op de afstandsbediening té gevoelig. Ik moet de afst.bediening met 2 handen vasthouden om bijv. op OK te klikken.
Heel jammer is het dat er zo weinig tv-programma's met 4K uitgezonden worden. Via You Tube heb ik programma's bekeken met 4K en dan is het beeld haarscherp. De programma's zonder 4K zijn scherp maar niet haarscherp.
Apps zijn ook erg handig. Die zijn vanaf mijn tablet te bedienen.
Het was even zoeken om de kleuren in te stellen, maar kleurinstelling op zich was prima.
Minpunt is voor mij wel energielevel G, de laagste.
Al met al zeer tevreden over de grootte van het beeld en de geluidskwaliteit.
Nu nog wat meer programma's op 4K uitzenden en dan is het een prima televisie voor deze lage prijs.

Pluspunten

• zeer makkelijk in te stellen
  • goede scherpte/beeldkwaliteit
  • Geluid prima
  • Smartfuncties prima
  • Erg mooi design

Minpunten

• Energie G
  • Muisklik op afstandsbediening té gevoelig
  • beeldscherpte op full HD niet superscherp

Sebastiaan 09-06-2021

4K as it should be

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Met volle verwachting keek ik uit naar de LG55NANO756PA... met 2 'gewone' HD tv's in huis was ik zeer benieuwd naar 4K (en de bijhorende upscaling)!

Wat een verschil: scherpte van het beeld met details die ik voordien nooit heb gezien, levendigheid van de kleuren en wat een contrast. Deze 4K TV doet wat hij belooft! hij brengt de beelden tot leven. Zowel sport als films trekken je in het beeld en midden in de actie! Deze TV heeft geen problemen met snelle beelden of diepe zwartbeelden.

Ik ben een zeer tevreden tester.

kleine nota: Wat ik niet getest heb is de geluidskwaliteit van het toestel, aangezien ik alles via een 7.2 versterker laat klinken, om een nog grotere beleving te hebben.

Pluspunten

• zeer gedetailleerd beeld
  • scherpte
  • kleurenpallet

Minpunten

• geluid niet getest

Nick van Peteghem 09-06-2021

Uitstekende tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik was zwaar onder de indruk als de tv mijn huis binnen kwam.

Zo een groot scherm

De eerste momenten was het wennen aan de afstandsbediening.
Nu vind ik ze super!

Je kan ze bedienen gelijk een muis en zo dingen aanklikken.

Na alles ingesteld te hebben ben ik eerst gewoon gaan zitten.

Zo scherp zuiver beeld en helder geluid!
Eens wat verschillende instellingen geprobeerd zowel van kleur als geluid tot ik vond wat voor mij top is..

De tv heeft ook een game mode maar deze heb ik niet kunnen testen want mijn console is kapot gevallen.

Maar ik ben er echt super tevreden van een heel mooie gemakkelijke tv

Pluspunten

• Groot zuiver beeld
  • Enorm goed geluid

Mientje 09-06-2021

Geweldige smart tv met top afstandsbediening

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Top smart tv. Kan het niet anders verwoorden. Het plezier begon al tijdens het uitpakken van de afstandsbediening. Daar was echt over nagedacht. Een afstandsbediening die te bedienen is met pijltjes, maar ook door deze te bewegen. Buttons om direct naar Netflix, Prime of Disney te gaan.

Beeld kwaliteit alsof ik in de winkel stond
Verder heeft het heel scherp beeld en in te stellen naar wens. Standaard instellingen als Bioscoop of film, maar ook handmatig in te stellen. Vanuit verschillende hoeken goed te zien. Mijn man en ik kijken altijd tv vanuit ieder een ander oogpunt. Met ons oude tv hadden we vaak dat we de tv wel eens wilden draaien.

Geluid helder en krachtig
Ik dacht er eerder aan om een extra boxen te halen voor beter geluid, maar dat is met deze tv niet echt noodzakelijk, tenzij je een echte filmfanaat bent natuurlijk ;).

Gebruiksgemak
TV is binnen no-time ingesteld. Zelfs ik had dit echt binnen paar minuten onder de knie. Makkelijke apps library met de meeste apps wel beschikbaar. Je kunt zelfs spelletjes downloaden en spelen. Geeft je weer een sentimenteel gevoel.

Ik kan niet anders zeggen dat ik erg blij ben met deze tv! Heel makkelijk in gebruik, zo opgestart en het gemakt van alle apps op één plek. Het meest blije ben ik toch wel met de afstandsbediening! De gene die deze ontwikkeld heeft, moet een lintje krijgen!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • Goed beeldkwaliteit
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Google Assistent werkt niet in NL

Gerard04 09-06-2021

Echt aanrader, goede kwaliteit voor een redelijke prijs.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Een aantal weken heb ik deze televisie mogen testen.
Zelf maak ik meestal gebruik van Netflix, of ik kijk televisie met een decoder aangesloten via HDMI.
Wat direct opvalt, is het gebruikersgemak.
Met een aantal snelknoppen op de afstandsbedienigen kun je direct naar de benodigde app.
1 keer inloggen en daarna werkt dit vanzelf. Dit werkt ook heerlijk snel.
Daarna het gemak met zoeken. De afstandsbediening werkt ook als een soort muis met een aanwijzer. Hierdoor kun je snel zoekopdrachten invoeren.
De spraakfunctie van de afstandsbediening heb ik niet uitgeprobeerd, maar deze zit er wel op.
Naast Netflix is de televisie voorzien van een ruim aanbod aan apps en daarnaast kunnen er ook nog apps gedownload worden.
Dan het kijkplezier. Kleuren worden heel goed weergegeven. Ik heb dit ook kunnen vergelijken met mijn eigen televisie er naast. Dit is prima voor elkaar. Ook de kleurmodus is nog in te stellen met een aantal voorkeuzes.
Al met al een hele prima televisie voor een prima prijs.
Het enige wat mij wat tegenvalt, is het energieverbruik. Klasse G.

Pluspunten

• Kleuren
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Energieverbruik

D. Jansen 09-06-2021

Scherp beeld

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Wij hebben deze televisie een aantal weken getest. Wat op ons viel was de waanzinnige scherpte bij films / documentaires in 4K HD kwaliteit (dit hebben niet alle programma’s). De kleuren zijn diep, mooi en de televisie laat super gave details zien. Daarnaast kan de televisie super snel veranderende beelden juist weergeven (refreshrate), bij onze andere Smart TV zie je dan soms wat kleine haperingen in het beeld. De kwaliteit van het beeld is goed, het maakt niet uit vanaf welke kant van de kamer je naar het beeld kijkt. De TV kan worden ingesteld op ‘filmmaker mode’, hierdoor zie je de kleuren zoals de maker van de film/serie het bedoeld heeft. De afstemming van kleuren, contrast en helderheid wordt hierdoor optimaal.
De televisie heeft daarnaast de mogelijkheid om de hoeveelheid blauw licht in te stellen of de mogelijkheid om de televisie op ECO stand te zetten. Hierdoor wordt de helderheid van het scherm wel minder.
De TV heeft leuke smartfuncties zoals stembesturing, een afstandsbediening die werkt als een muis; hij kan je bewegingen volgen (nadeel is wanneer je hier geen gebruik van wil maken je soms toch scrolt). Dit geeft vooral veel gemak bij het intikken van zoekopdrachten, of gebruikersgegevens. Het lijkt een beetje op een Nintendo Wii remote. Gezien het een smart TV betreft, moet er wel worden ingelogd bij de verschillende apps. Eenmaal ingelogd onthoudt de TV je gegevens, je hoeft dus maar één keer in te loggen.
De televisie ziet er strak uit. Hij staat op pootjes (links en rechts) die voldoende ondersteuning bieden. Er is mogelijkheid om de televisie aan de muur te hangen, hiervoor dient echter wel een apart ophangsysteem te worden aangeschaft.

Pluspunten

• Magic remote
  • Instellingen menu

Minpunten

• Geen optie voor normale afstandsbediening

Nico Jekel 09-06-2021

Een juweeltje van een TV voor een heel schappelijke prijs.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

We hebben deze TV ontvangen om hem te testen. Bij binnenkomst even geschrokken van het formaat van 55 inch, maar na een twee weken wil je niet anders meer.
Het gewicht van 16 kg vind ik zeker voor het formaat van de TV erg meevallen.
Het design van de TV is erg mooi, de achterkant is mooi egaal strak zonder uitstekende bulten.

De installatie is erg simpel, ik gebruik de TV met een CI+ module van Ziggo. Deze module word direct herkent en de installatie verloopt vlekkeloos.
De TV heeft geen Android systeem, maar een LG WEB-OS systeem. Dit werkt ook heel goed.
Voor mijn ChromeCast moest ik even een app installeren, maar daarna werkte de ChromeCast heel goed.
Een papieren handleiding zit er niet bij, wel een uitgebreide Owner's Manual Safety and Regulatory. Ik mis dus eigenlijk wel een beknopte installatie en menu uitleg op papier.
Het menu is in het begin even wennen, maar went toch vrij snel.

De beeldkwaliteit is gewoon uitmuntend een mooi scherp beeld met erg mooie kleuren. Zwart is echt zwart en niet grijs-zwart.

De geluidskwaliteit is gewoon erg goed, een sound bar heb je hier echt niet bij nodig.

Ik heb op een USB-poort een harde schijf aangesloten, hiervanaf kan je foto's en films afspelen, maar ook kan je TV-programma's opnemen via de programma gids van je provider. Ook dit werk gewoon heel erg goed.

Een leuke functie in de afstandsbediening is stembesturing. Houd op de afstandsbediening het microfoonknopje ingedrukt en roep "kanaal 14" of "SBS6" De tv voert dan netjes het commande uit.

Kortom ik vind dit een juweeltje van een TV voor een heel schappelijke prijs.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit schitterend
  • Geluidskwaliteit ruim voldoende

Minpunten

• Menu is wat traag

Dré 09-06-2021

Scherp in alle opzicht..

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Deze LG nanocell televisie is zeker een aanrader! Hij straalt eenvoud uit, als je hem op de kast plaatst. Maar aan de muur oogt deze ook zeer mooi! Dan schakel het toestel in .. Door de snelle processoren die het toestel bezit, is deze in een mum van tijd opgestart. Talloze voorgeïnstalleerde apps waaronder Netflix, Streamz, Disey+, noem maar op, zijn zeer overzichtelijk weergegeven op de Homepagina. Het bedienen van de cursor d.m.v. bewegingen met de afstandbediening te maken, vergt niet veel tijd om onder de knie te krijgen. Via LG ThinQ app, kan je ook handig alles gaan besturen en externe apparaten beheren. Mijn homecinema werd direct herkent en juist ingesteld zodat er geen enkel probleem was om het geluid via mijn homecinema te laten weerklinken. Het geluid via de ingebouwde luidsprekers is ook van zeer goede kwaliteit! Alle instellingen kan je alles nog eens verfijnd gaan instellen naar persoonlijke behoefte. Je hebt heel wat voorgeprogrammeerde beeldinstellingen, waaronder Filmaker Mode.m, bioscoop e.a. mijn favoriet is "Bioscoop", is rustgevender voor de ogen, blauw licht wordt bij deze instelling gefilterd. Maar bij elke instelling die je kan kiezen, moet je niks inboeten op scherpte of de vloeiende beeldvernieuwing, zodat het steeds een optimale kijkbelevenis blijft. Ik raad deze zowieso aan vrienden en kennissen aan, want met deze beeldkwaliteit, mogelijkheden en gebruiksgemak, is deze prijs kwaliteit volgens mij toch wel DE beste keuze die er momenteel op de markt is.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk

Anoniem 09-06-2021

aanraader

4 van 5 sterren.
· een paar seconden geleden
LG - 55NANO756PA 55" FULL LED Smart 4K getest

Deze tv heeft een degelijke scherpte en helderheid van beeld. Om goede kleurweergave, betere zwart-waardes en een scherper contrast te krijgen waren wel wat aanpassingen aan de standaard beeld-modus nodig. Na deze ingesteld te hebben was het beeld ‘voller’ van kleur en niet meer zo afgevlakt grauw. , en zelfs extreme kijkhoeken nog altijd een correct beeld geven.
De HDR-functie van deze tv is wel aan de laag kant . De verhoogde helderheid voldoet niet aan de verwachting. Je kan wel merken dat de helderheid verhoogt is, maar dit is maar met een zeer klein percentage. Het maakt echter de kleur zwart meer grijs.
• Geluidskwaliteit, alle opties zijn aanwezig op de afstand bedienen heel handig Deze afstandsbediening is echt wel een meerwaarde bij dit toestel. Het scrolsysteem werkt zeer vlot en hij is zeer ergonomisch.
Entertainment:
Sneltoetsen op de afstandsbediening voor (Disney+, Netflix, Amazon, Google Assistant)Op ons huidig toestel moesten dit nog d.m.v. casting doen naar de Chromecast. Ook de mogelijkheid van Apple AirPlay is een meerwaarde

✔ Ja, Ik beveel dit product aan

Pluspunten

• contrast
  • bediening

Minpunten

• kleuren

luc cornelis 09-06-2021

aanraader

4 van 5 sterren.
· een paar seconden geleden
LG - 55NANO756PA 55" FULL LED Smart 4K getest

• Geluidskwaliteit ,alle opsies zijn aanwezig op de afstand bedienen heel handig Deze afstandsbediening is echt wel een meerwaarde bij dit toestel. Het scrolsysteem werkt zeer vlot en hij is zeer ergonomisch.
Entertainment:

✔ Ja, Ik beveel dit product aan

Pluspunten

• bediening

Minpunten

• kleuren

Siemen Gorissen 08-06-2021

Een degelijke middenmoot

• Beeldkwaliteit LCD
Deze tv heeft een degelijke scherpte en helderheid van beeld. Om goede kleurweergave, betere zwart-waardes en een scherper contrast te krijgen waren wel wat aanpassingen aan de standaard beeld-modus nodig. Na deze ingesteld te hebben was het beeld ‘voller’ van kleur en niet meer zo afgevlakt grauw. Deze tv heeft ook een IPS-paneel waardoor de beeldkwaliteit bij verschillende, en zelfs extreme kijkhoeken nog altijd een correct beeld geven.
De HDR-functie van deze tv is wel zeer laag. De verhoogde helderheid voldoet niet aan de verwachting. Je kan wel merken dat de helderheid verhoogt is, maar dit is maar met een zeer klein percentage. Het maakt echter de kleur zwart meer grijs.
• Geluidskwaliteit
Het geluid van deze tv zonder soundbar is zoals de verwachting is. Deze tv zal geen hard geluid produceren, of goed een kamer vullen tijdens actiescenes van een film. Hier is zeker een extra geluidsinstallatie, zoals een soundbar, aan te raden.
• Smart functies
Zoals de meeste tv’s heeft deze tv, na verbinding met het internet, toegang tot een hele waaier aan streaming services. Ook in het hoofdmenu laat de tv al weten welke series/films op deze streaming services populair is.
• Gebruiksgemak
Het menu van deze tv vraagt wel wat geduld. Zo zijn er wel veel aanpassingsmogelijkheden te vinden voor beeld en geluid maar zijn deze niet altijd makkelijk en evident terug te vinden. Ook schakelt de tv telkens bij elke nieuwe input terug naar een standaard modus, waardoor je vaak je instellingen kwijt bent. De afstandsbediening is wel goed ontworpen, hij heeft een degelijke grootte en gewicht. Hierdoor staan er dus nog altijd genoeg bedieningsknoppen op de afstandsbediening. Er ontbreken wel sinds 2021 de standaard play/pauze knoppen wat snel vervelend wordt bij het kijken van gestreamde films en series. Er zijn standaard 6 knoppen terug te vinden voor verschillende streaming opties of stembediening zoals google en alexa.
Deze tv heeft wel maar 3 HDMI inputs, wat in sommige huishoudens weinig kan zijn.
• Gameprestaties
Ik heb deze tv getest met zowel een PlayStation als een PC voor gaming. Deze tv heeft een speciale modus voor gaming om een zeer lage input lag te krijgen. Dit krijgt de tv goed voor elkaar en is dus wel geschikt voor een avondje ontspannend te spelen.
De tv staat op 2 poten en heeft niet echt een grote diepte. De tv heeft wel donkere randen, waardoor deze groter lijkt dan dat hij is.

Minpunten

• Geen play/pauze knop op afstandsbediening

Lars P. 08-06-2021

Prima kwaliteit/prijsverhouding

Inleiding
We hebben de LG 55NANO75 nu ruim twee weken in gebruik en we zijn erg tevreden over onze nieuwe televisie. Onze oude TV (een Philips 42PES0001) was inmiddels zo’n 12 jaar oud en echt wel aan vervanging toe.

Beeldtechnologie
Er is zoveel keuze qua beeldtechnologie dat we niet goed wisten wat we moesten kopen: LCD, OLED, QLED, Microled of Nanocell.
We hebben ons een speciaalzaak laten voorlichten over deze technologieën, verschillende televisies bekeken en uiteindelijk ons oog laten vallen op een LG met Nanocell technologie vanwege de gunstige prijs/kwaliteit verhouding. De Nanocell technologie is gebaseerd op LED-LCD paneel maar haalt een vele hogere helderheid (en dat is héél duidelijk waarneembaar in heldere scenes) en een groter kleurbereik dan reguliere LCD panelen zonder Nanocell technologie.

De kijkafstand tot onze televisie is zo’n 5 meter en daarom twijfelden we tussen een 55”en 65” televisie. We hebben uiteindelijk voor een 55”gekozen omdat dit het beste paste binnen ons interieur. Maar een 65” TV zou zeker niet te groot zijn voor onze kijkafstand.

Beeldkwaliteit
De TV is een 4K scherm met een goede beeldkwaliteit, het kleurenspectrum is aan te passen aan de content waarnaar gekeken wordt, we vonden bij ‘Filmmaker’ de beeldkwaliteit het mooist en meest natuurgetrouw.

Het toestel kent een grote helderheid en het zwart/wit contrast is groot voor een LCD TV, de Nanocell technologie draagt hier zeker aan bij. Het verschil met een OLED scherm zal een OLED liefhebber ongetwijfeld wel opvallen maar voor ons was de helderheid en contrast een enorm verschil met onze oude TV.

De kijkhoek is goed maar voor ons van minder belang omdat we met het gezin binnen een hoek van 30 graden voor de TV zitten.

Het enige nadeel van het scherm is dat het scherm best wel schittert in een wat lichtere kamer, als de zon wat feller de kamer inschijnt is het ronduit hinderlijk en moeten we al snel de kamer verduisteren.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is ok, door de breedte van het scherm heeft het geluid een mooi stereobeeld maar door de geringe diepte van het scherm ontbreekt de klankkast waardoor het geluid, in vergelijking tot onze oude TV die over een soort soundbar beschikte, wat flets klinkt. Het geluid in ‘Sportsmode’ geeft het meest ruimtelijke effect met de meest Bass.

Bedieningsgemak
Het bedieningsgemak is groot, de afstandsbediening voelt degelijk aan en ligt goed in de hand. De bediening van de TV is intuïtief, het selecteren van de diverse HDMI bronnen gaat via de afstandsbediening die dan als een draadloze muis fungeert, erg handig. Ook kun je de ingebouwde spraak assistent gebruiken en zeggen welke inputbron je wenst of welk filmpje je bijvoorbeeld in de ingebouwde YouTube app wenst te zien.

Smart TV
De TV draait op webOS 6.0 met ThinQ AI waardoor de TV over de nodige Smart TV features beschikt, Netflix, Disney+ en Apple TV worden uiteraard ondersteund, daarnaast is er een redelijk uitgebreide App store waarmee extra Apps aan de TV kunnen worden toegevoegd waaronder Kijk, NPO, NLZiet kwam niet in de App store voor.

Gamingmodus
De gameprestaties hebben we nog niet geprobeerd, de TV beschikt over HDMI 2.1 eARC die tezamen met de Gamingmodus ongetwijfeld voor goede resultaten zorgen.

Vormgeving
Het design is zoals van zovele moderne TV’s: een dun scherm met een dunne rand op twee driehoekige pootjes. Op die pootjes kun je meegeleverde kabelbindertjes plaatsen waardoor je de diverse kabels op/aan de pootjes vast kunt zetten zodat ze minder in het zicht liggen (je hebt in sommige gevallen daardoor wel langere HDMI kabels nodig omdat alle aansluitingen praktisch in het midden van het scherm zitten) en ze daardoor een langere weg moeten afleggen naar de randapparatuur.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Kwaliteit/prijsverhouding
  • SmartTV

Minpunten

• Weinig Bass geluid

Anoniem 08-06-2021

TV met veel functionaliteit. Een aanrader.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Na ontvangst meteen aan de slag gegaan met de basis installatie. Dit ging verrassend eenvoudig. Stap voor stap wordt je door de installatieprocedure geholpen. Dus snel klaar voor gebruik. Ook het koppelen van externe apparatuur met de Magic Control liep vlekkeloos.
De TV heeft een enorm aanbod aan smart functionaliteit samengebracht in makkelijke menu's en een aantal ook direct bereikbaar vanaf de afstandsbediening (zoals bijvoorbeeld de Voice functie).
De TV reageert snel een goed. De diversiteit aan tv- en audio instellingen is zeker een dikke plus. (Zelf gekoppeld via optische kabel aan een LG Soundbar.)
Ook het schakelen naar bijvoorbeeld 'movie' en andere presets geeft een snel en direct resultaat. De gekozen instellingen blijven dan natuurlijk wel een kwestie van smaak.

Wat me wel wat tegenviel is de contrastwaarde en het duidelijke gebrek aan diep zwart.
Woon zelf in een doorzonwoning en je merkt dat bij teveel licht het lastig kan zijn om (zeker in donkere delen van het beeld) het scherm nog contrastrijk te zien. Door het scherm lichter te zetten, wat niet tot een extreem helderder beeld zorgt, gaat het contrast zelfs nog wat verder verloren.
Maar in een geconditioneerde (licht)omgeving is deze TV een prima aanschaf waar erg veel plezier aan te beleven valt. Zeker ook door de eerder genoemde uitgebreide functionaliteit.
Dus zeker een aanrader. Prijs-kwaliteit is naar mijn mening prima in orde.

Pluspunten

• Veel smart functies
  • Prettige afstandsbediening
  • Makkelijk koppelen met andere apparaten
  • Mooi slank design

Minpunten

• Contrastwaarde
  • Maximale helderheid

Emm 08-06-2021

Beperkt kunnen testen

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik en ook de installateur kon de gebruiksvoorwaarden niet geaccepteerd krijgen, waardoor ik geen apps etcetera kan downloaden en dus ook niet kan waarderen. De beeldkwaliteit is prima, je kunt het naar eigen inzicht instellen in eco, wat de minste stroom vraagt, bioscoop, sport etc. Bij eco is het beeld erg bleek in vergelijking met bioscoop. Daar zijn de kleuren warmer. Het geluid gaat bij mij via mijn soundbar en is van uitstekende kwaliteit. Ik vind het gebruiksgemak voor het deel wat bij mij wel werkt, prima.

Minpunten

• Gebruiksvoorwaarden niet te accepteren
  • Geen apps kunnen downloaden
  • Lichtinval daardoor beeld slecht te zien
  • Moet er recht voorzitten om goed beeld te zien

Joris VdM 08-06-2021

Prima prijs-kwaliteit tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Deze LG 55NANO was groter dan verwacht, maar kastje vrijgemaakt om op te kunnen zetten wanneer ze hem brachten.
Beeldkwaliteit mag er zijn en design modern, instellen zeer eenvoudig.
Het geluid vind ik minder maar met soundbar aangesloten via optische kabel (om zo beiden tegelijk te kunnen gebruiken) perfect. Hou van net dat beetje meer en veel bass, zeker voor muziek. Maar dit is bij alle platte tv's. die ik al gehoord heb.
De cursor van de slimme afstandsbediening reageert heel snel wat toch wat vaardigheid en oefening nodig heeft.
Netflix, Disney+ en de andere vooraf geïnstalleerde apps op de afstandsbediening zijn goed voor wie daar een abonnement bij heeft, aangezien ik Telenet en Streamz gebruik heb ik deze niet uitgeprobeerd.
3 hdmi poorten is voor sommigen te weinig tegenwoordig!
Google Assistant en Amazon Alexa worden in België niet ondersteund!
Prima 2021 waardige tv die LG zo op de markt brengt.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • volwaardige kleuren anno 2021

Minpunten

• luidsprekers

Ben Grajer 08-06-2021

Toestel met uitgebreide mogelijkheden

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Twee weken lang mocht ik de LG55NANO75 testen.
Wat een prachtig toestel. Veel meer mogelijkheden dan mijn oude apparaat. Wat direct opviel was de uitstekende kwaliteit van beeld en geluid. Ik kan nu duidelijk verschil zien tussen bijvoorbeeld NPO1 en NPO1 HD. De kleuren spatten van het scherm en aan de scherpte kan ik mij bijna snijden.
Aansluiten was een fluitje van een cent. Wifi werkt prima. Wel jammer dat elke keer als de tv aan gaat er eerst op het scherm een aantal aanbevelingen verschijnt, waar ik niks mee kan en wil.
De gebruiksaanwijzing is helaas alleen te vinden in het tv-menu. Het is mij een raadsel gebleven waar om er rechtsonder soms een mededeling AAN met een rood blokje rechtsonder in beeld verschijnt.
Wat ik plots ontdekte was dat als ik op het rode knopje druk, tot mijn vreugde NPO START verschijnt.
Praten tegen de afstandsbediening was volslagen nieuw voor mij, maar eigenlijk ook wat overbodig.
Ik heb geen tv-gids maar de EPG geeft voldoende info.
Het geluid is tot in detail in te stellen en de ingebouwde luidsprekers zijn wat mij betreft ruim voldoende van kwaliteit.
Kortom een prima toestel met meer dan genoeg mogelijkheden. Het kijken naar tv is van een andere orde geworden.