LG 55NANO756PA

• Test panel 8.2 jun 2021
Bekijk 10 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 70 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

i************@h********** 04-02-2022

Slechte kijkhoek

Geschreven voor: LG 43NANO756PR

Aangeschaft vanwege goede reviews. Echter zijn wij veel minder/niet tevreden vanwege de hele slechte kijkhoek. Alleen als je er rechtvoor zit zijn er perfecte kleuren, maar zit daar een beetje naast dan worden de kleuren direct flets. Bij ons staat de tv in een hoek, dus is het voor ons een miskoop geweest.

h***********@c******** 20-12-2021

Goede breedbeeld tv voor een redelijke prijs

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik wilde een grootbeeld tv vergelijken met het relatief kleine beeld van mijn huidige tv. Mijn verwachting qua duidelijkheid en helderheid werd bevestigd met name bij natuuropnamen en andere beelden waarbij een goed beeld nodig is. Het toestel heeft een scherp beeld en een goede kleurweergave, zelfs tot in de hoeken. De geluidskwaliteit vond ik goed en is voor mij geen aanleiding om met een subwoofer en/of extra geluidsboxen te gaan werken. Het menu van de smart functies is uitgebreid en redelijk makkelijk te bedienen. De filmmaker mode heb ik niet kunnen vinden evenmin als de mogelijkheid om te gamen. Hierover kan ik geen oordeel vellen.
Met gebruiksgemak ben ik tevreden zeker voor wat betreft het dagelijks gebruik. Om de bijzondere functies te gebruiken moet de handleiding word geopend: de tekst daarvan is wat lastig te lezen omdat het grote beeld aan blijft staan en daardoor de letters/cijfers minder duidelijk zijn. Dit zou wat mij betreft voor verbetering vatbaar zijn. Het tv - toestel ziet er netjes afgewerkt uit.

Pluspunten

• helder en duidelijk beeld
  • goede kleurweergave tot in de hoeken

Minpunten

• handleiding is wat minder goed te lezen

TinieVriens 14-12-2021

Leuke TV om er bij te hebben

Opmerkingen bij test van LG 55NANO75

Algemeen:
De afstandsbediening werkt na enige tijd prettig. Vooral het richten met het pijltje is een leuke bezigheid. Er is ook een mogelijkheid om je mobiele telefoon te gebruiken om je tv aan te sturen. Door het koppelen van je mobiel aan je tv kun je filmpjes en foto's van je telefoon naar je tv sturen en dan op een groot scherm bekijken. Heel prettig is dat de afstandsbediening voorzien is van speciale toetsen voor Netflix, Disney+, Amazon Prime en Rakuten tv en Alexa zit onder de blauwe knop. De knop met de drie puntjes geeft aan dat de Google-assistent niet voor dit land beschikbaar is. De tv opstarten met stemcommando's gaat ook goed, alleen moet je dan wel de microfoonknop op de afstandsbediening ingedrukt houden. Het geheel werkt snel en laat dan ook horen wat je ingesproken hebt.

Beeld:
De tv geeft een rustig beeld. De kijkhoek is redelijk, je kunt van veel kanten kijken zonder dat het beeld vervaagt. De rand van de tv is niet al te breed en daarom niet storend. Er zijn echter weinig handmatige instellingen te doen. De instellingen zijn voorgeprogrammeerd en dat is niet altijd zoals je wilt kijken. Het zou handig zijn als je zelf licht en donker zou kunnen sturen.

Geluid:
Het geluid mag beter, klinkt een beetje hol. Andere uitvoeringen zoals bioscoop, sport geven wel een ander maar niet altijd beter geluid. Doordat er geen tulpsteker aansluitingen op de tv zitten kun je er geen “ouderwetse” stereo-installatie op aansluiten en dat is een gemis

Aansluitingen:
Jammer dat er niet meer aansluitingen op zitten. Het zou leuk zijn als er een ouderwetse muziekinstallatie op aangesloten zou kunnen worden. Ben je meteen van het holle geluid af. De 3 HDMI aansluitingen zijn meteen bezet als je een soundbar en Blue Ray speler aansluit. De netwerkaansluiting is standaard J45, maar je kunt de tv niet in een thuisnetwerk mee laten draaien om foto's en films van het netwerk te bekijken. Een laptop via een HDMI-kabel is wel een leuke oplossing, alleen draai je dan alles via de laptop af omdat de tv de laptop niet aan kan sturen.De 2 USB aansluitingen zijn goed te gebruiken.

Apps:
Er zijn voldoende apps om mee te beginnen, de meeste zijn echter van buitenlandse programma's en voegen geen waarde toe. Nadelig is de term gratis, ja de app is gratis totdat je hem gebruikt dan moet je namelijk gaan betalen. De term gratis is dus onduidelijk en/ of niet waar.De ruimte om apps te installeren is 2 GB groot. Jammer dat er praktisch geen Nederlandstalige apps op staan. Het installeren gaat eenvoudig, alleen starten veel apps niet op. Ook apps die je van internet download werken niet of niet goed. Wat wel verbetering behoeft is het menu. Er staan onbegrijpelijke teksten op zoals Gepresteerd, wat betekend gepresteerd?? En Nieuw en Info moet volgens mij Nieuws en Info zijn. Waarom worden geinstalleerde apps aan de achterkant toegevoegd? Die zou je toch als eerste willen zien.

Conclusie:
Dit is een tv die behoorlijk presteert, verwacht er echter geen topprestaties van. Voor deze prijs kun je niet meer verwachten. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Zou een goede tweede tv kunnen zijn als je geen al te hoge eisen stelt. Wat wel leuk is, er zit een game instelling op de tv. Die zou perfect als tweede monitor voor een game laptop gebruikt kunnen worden. En als je dan speelt via de HDMI-kabel heb je een prachtig groot scherm. Er is met geen mogelijkheid een uitgebreide handleiding te vinden op internet waardoor je alles zelf moet uitzoeken en maar gokken of je het goed doet.

Pluspunten

• Installatie
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Geluid

e*******@g******** 14-12-2021

LG Nano TV test

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik heb deze TV gekregen omdat ik me aangemled had bij review.nl en zelf op zoek was/ben naar een nieuwe TV.

Komende van een 8 jaar oude Samsung waar het zwart nu grijs is en het rood ongeveer roze, had ik verwacht stappen vooruit te gaan, Dit is deels waar gebleken.

De kleuren van de Samsung zijn (veel) rijker, zelfs na 8 jaar, waar de LG mijns inziens, flets oogt.
De kleuren zijn erg mat in mijn geval en alle standen die je kan kiezen (Sport, Rich enhanced, en anderen) maken het er voor mij niet veel beter op en zien er behoorlijk kunstmatig uit.

Het geluid is voor een platte TV erg goed, en ik ben nogal een audiofiel. De software die de TV draait is erg prettig en ik denk dat niet veel fabrikanten dit beter kunnen, in combinatie met de smart remote werkt dit pijlsnel en heel goed.

Ik zou zelf deze tv waarschijnlijk laten gaan, maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding is het een hele goede tv.

Zelf geef ik liever iets meer uit en koop een meer Premium model.
Hoogstwaarschijnlijk wordt dat wel een LG!

Pluspunten

• Prijs
  • Kwaliteit

Minpunten

• Beeldkwaliteit
  • Modus beeld kunstmatig

keesb58 12-12-2021

Prima tv voor een mooie prijs.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

De eerste indruk, toen de tv bezorgd werd, was dat 55 inch in de woonkamer groter lijkt dan 55 inch in de winkel. Nadat de tv geïnstalleerd was viel dit uiteindelijk toch wel mee. Wij zitten op ongeveer 3 meter afstand van het toestel en dat is voor dit formaat prima. De tv heeft een mooie smalle rand en staat stevig op zijn twee pootjes.

Het beeld viel in eerste instantie wat tegen qua helderheid. Dit was echter snel verholpen met de vele instelmogelijkheden die het toestel biedt. De eco stand geeft een wat fletser beeld. De standaardstand beviel al een stuk beter en door wat grotere helderheid en meer contrast in te stellen was het beeld perfect. Door het blauwlicht te verminderen was de kijkervaring bovendien rustiger en dus minder vermoeiend voor de ogen. De sportstand vind ik te fel en te groot contrast, dus niet prettig om naar te kijken.

Wat tegenvalt is de kijkhoek. Als je niet recht voor het beeld zit wordt de weergave valer. Tot ongeveer 40 graden is het beeld prima, daarboven gaat de helderheid hard achteruit.

Het geluid op de standaard stand is mooi helder en ruimtelijk. Wat mij erg aansprak was de stand “heldere stem”, waardoor praatprogramma’s duidelijk te volgen waren zonder dat het volume daarvoor hoger gezet hoefde te worden (ik heb een gehoorapparaat dus dit is een erg mooie extra optie voor mij). Bij muziekprogramma’s heeft de muziekstand zeker meerwaarde. Het geluid wordt dan in alle frequenties wat versterkt.

Het instellingenmenu is duidelijk en ook dit werkt intuïtief. Beeld en geluid zijn eenvoudig aan te passen via het snelmenu. Voor de uitgebreidere opties moet het volledige menu geopend worden. Ook hierin vind je gemakkelijk je weg. Bij iedere optie wordt duidelijk weergegeven wat het met je beeld of geluid doet.

De apps zijn makkelijk te bereiken en eenvoudig in te stellen. Apps openen snel, worden indien nodig direct bijgewerkt en werken probleemloos.

De smart afstandsbediening is even wennen. Het aanwijzen van de opties vraagt wat oefening. Eenmaal onder de knie ga je er snel mee door de diverse menu’s. Het zou nog fijner geweest zijn als de afstandsbediening een toetsenbord had gehad. Het aanwijzen van de letters, bijvoorbeeld bij internetgebruik is wat lastiger/tijdrovender. Hierdoor zul je wat minder snel van deze mogelijkheid gebruik maken. De besturing door spraak werkt makkelijk en is zeker van toegevoegde waarde. Muziek of films opzoeken wordt zo wel erg makkelijk.

Samengevat is dit, zeker voor de prijs, een prima toestel met heel veel mogelijkheden, die ik iedereen aan kan raden die recht voor de tv kan zitten.

Pluspunten

• instelmogelijkheden beeld
  • instelmogelijkheden geluid
  • soepel werkende apps

Minpunten

• kijkhoek is beperkt
  • geen toetsenbord op afstandsbediening

n*********@h****** 07-12-2021

Mooie LG TV

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Mooie tv met prachtig beeld. Zeker vergeleken met mn 15 jaar oude tv. Handige apps om lekker vlug naar bv netflix te gaan.
Youtube werkt ook prima. Draadloze verbinding werkt perfect

Pluspunten

• handige apps

Anoniem 11-11-2021

Mooie televisie

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze Tv enkele weken mogen testen. Algemene indruk is positief.
Beeldkwaliteit algemeen erg goed , haarscherp beeld ; je kan deze tv in verschillende beeld modussen zetten, wij vonden de modus levendig het mooist ander modussen waren een beetje flets/geel. De Sport modus was ook heel mooi enFormule 1 en voetbal worden mooi weergeven. De geluidskwaliteit is gewoon goed .

Smartfuncies en afstandbediening zijn echt een openbaring . De voorkeursknoppen zijn of aanwezig (Netflix, Disney+, Prime) Andere shortcuts zijn makkelijk te installeren onder de nummerieke toetsenboord. De pointer/scrollwiel op de afstandbediening werken echt super. De spraakbesturing dan weer minder. Het Web OS systeem is erg snel. Een nadeel is wel dat je de apps moet installeren voordat je iets van je smartphone kan casten. Wij kijken bijvoorbeeld vaak de Nederlandse zenders via de KPN Tv app, deze is eigenlijk alleen in Nederland beschikbaar zodat ik niet rechtstreeks kan casten vanaf de smartphone (oplossing is via de webbrowser van de tv dat wel perfect werkt).

Tenslotte het Design een mooie TV ; De pootjes zijn helaas erg kwetsbaar en niet stevig Ook is de zwarte rand rond het scherm volgens mij vrij breed (1cm) .

Conclusie toch een top TV zeker prijs/kwaliteit

Pluspunten

• Uitgebreid menu
  • Casting telefoon
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Niet stevige pootjes
  • geen ambilight

Hilko 08-11-2021

Prima TV als je er recht voor zit

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze LG is geen premium TV, maar een betaalbaar 4K model met LCD backlight. Kijkhoek is vrij slecht, geluidskwaliteit is veel beter dan je zou verwachten van een platte TV. 50Hz scherm, wel met HDR10 UHD. Lees verder voor meer details.

Disclaimer: Ik heb dit product te leen gekregen om de TV te testen en een review te schrijven. Ik mag echter schrijven wat ik wil en wat ik hier schrijf is dan ook echt mijn mening, zonder opgelegde beperkingen.

LG Smart TV
De LG 55NANO756PA is een instapmodel, maar het heeft wel het volledige WebOS smart TV systeem en het werkt vrij vlot om overal doorheen te navigeren. Hiermee heeft de 756PA een uitgebreide SmartTV service met alle moderne streaming diensten beschikbaar zoals Nextflix, Disney+, Amazon Prime en ook Rakuten TV; deze 4 zijn allemaal ook via een knop op de afstandsbediening rechtstreeks te starten. Zelfs de Filmmaker modus is beschikbaar op dit instapmodel, wat schijnbaar automatisch geactiveerd wordt bij het gebruik van Amazon Prime; die met Filmmaker ondersteuning haar content streamt. Ik heb zelf geen Prime, dus ik vertrouw er maar op dat het waar is.

Met de Magic Remote, die ook als air mouse (aanwijspijltje via je afstandsbediening) werkt, kun je vrij gemakkelijk door de apps heen navigeren. Er is een flinke set apps beschikbaar speciaal voor Nederland + internationaal.
Persoonlijk vind ik WebOS een van de fijnere Smart services geven. Het werkt logisch en wat je zoekt is makkelijk te vinden. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak en beleving. Maar mijn eigen TV is van een ander merk (iets met een S) en de indeling daar vind ik na ruim 2 jaar het ding al in bezit te hebben, nog altijd onlogisch.

De Magic Remote heeft 4 knoppen om rechtstreeks naar Netflix, Disney+, Prime en Rakuten te gaan en 2 voor Google Assistant en Alexa. Dat had voor mij niet gehoeven, maar verhoogd natuurlijk wel de WAF (wife acceptance factor).
Negatief is wel dat je dan misschien nog wel, [i]nog[/i] sneller eindigt met al deze losse abonnementen.

Deze afstandsbediening vindt je momenteel bij alle LG producten; eventueel met een andere knoppen-indeling. Maar: hoog glans en met erg snel vuil oppikkende rubber knopjes. Vooral de achterkant van de afstandsbediening krast als een bezetene. Ik ben geen fan van hoe het er uit ziet. Ze ligt wel lekker in de hand.

Design
Nu we het toch over smaak hebben, design. De 756PA heeft een strak en simpel design. Vierkant, dunne randen, klaar. Geen metalen randjes, franjes of andere poespas. De voetjes zijn simpel. De TV staat stabiel, maar als je aan de voetjes gaat trekken, dan wil je wel een hand bovenop de TV hebben liggen om te voorkomen dat de TV omver gaat. Design - prima, niets bijzonders. Je kan op de voetjes een soort (meegeleverde) trekbandjes plaatsen om de kabels zo netjes mogelijk via de voetjes weg te leiden. Je kan de kabels er alleen op binden, dus ze blijven wel zichtbaar.

Gaming modus
Gezien de prijs zal deze TV voor veel mensen een 2e TV zijn naast een duurder topmodel. Bijvoorbeeld voor in een slaapkamer, of gaming kamer als je zoveel ruimte hebt. De 756PA heeft een gamingmodus gericht op accurate weergave van games met HDR Gaming en HGiG. Een nadeel is dan wel de maximaal 50Hz van dit scherm en er is ook geen G-sync of FreeSync.
Voor 100Hz en FreeSync (geen G-Sync) moet je naar de luxere 75NANO866PA uitwijken.

Weergave
Dus, dan het belangrijkste: de weergave. Zolang je recht voor de TV zit, is het allemaal helemaal prima en is dit apparaat echt een prima keus met mooie heldere en/of volle kleuren en is er nog heel veel instelbaar om het allemaal nog net iets meer in te richten naar jouw smaak. Maar zoals geschreven, deze LG 55NANO756PA is geen premium TV, en er zijn tekortkomingen. Die zie je vooral als je onder een scherpe hoek naar de TV kijkt. Zit je heel ver naar rechts of links van de TV en kijk je onder een hoek van 20 graden, dan zal je zien dat de kleuren helemaal vervagen en flets worden.

Geen enkel weldenkend mens kijkt onder 20 graden naar een TV scherm; zou je denken. Maar ik heb zelf mijn eigen TV een klein beetje gedraaid staan in de woonkamer, zodat we vanaf de eettafel naar TV kunnen kijken. Dat is geen 20 graden hoek, maar de kwaliteit van kleuren e.d. gaat bij een scherpe hoek zeker omlaag bij deze 756PA.
Maar: zit je er recht voor dan is de weergave ronduit prima.
Het blijft natuurlijk wel een entry-level LCD scherm. Zwart is niet echt helemaal perfect zwart.

Geluid
Best prima! Het valt enorm mee wat er aan geluid uit deze TV komt en ik zou het zelfs wel als "acceptabel" durven te omschrijven. Natuurlijk is het niet de kwaliteit van een serieuze soundbar met subwoofer, maar de blikkerige dunne geluidjes van de eerste generaties platte TVs heb je hier geen last meer van. Voor een TV op de slaapkamer of zoiets - is dit geluid helemaal prima.

What else?
- Apple Airplay 2 is er voor de Apple fanboys
- WebOS 6.0 met ThinQ AI
- Geen local dimming
- Geen Dolby Atmos
- Wel 8K upscaling (maar je hebt nog steeds een 4K scherm...)
- Niet-nader-genoemde Quad Core CPU (in vergelijk: bij de 886 wordt speciaal genoemd 7e generatie)
- VESA voor muurbeugels
- Totaal gewicht ongeveer 18 kilo
- Optical connector
- 3x HDMI met 1x ARC - allemaal HDMI 2.0.
- LAN kabel connector
- 2x USB connector
- WiFi 802.11ac (5GHz)
- Geen 'oude' koptelefoon plug
- Bluetooth "Ja" (zonder detaillering).

De USB connectoren hebben een lage output voltage, dus zijn niet geschikt om je telefoon snel mee op te laden; maar waarom zou je dat ook willen. Of het genoeg is om een externe HDD met alleen USB connectoren van genoeg peut te voorzien... misschien.

Eindconclusie
Deze TV is geen top-of-the-line premium (OLED) TV, dus ik beoordeel de TV ook niet als zodanig. Als we deze TV zouden vergelijken met een topmodel, dan komt de beoordeling van deze TV op max 2 sterren uit. Maar bij eerlijk vergelijken van een meer entry-level TV en vergelijken op basis van prijs, dan is - voor de prijs - deze LG LED LCD 4K TV een prima Smart TV. Wel eentje met een aantal tekortkomingen (kijkhoek, beperkte gaming modus). Dus het is noodzakelijk om goed te beoordelen wat de eisen van de gebruiker zijn en of de tekortkomingen van dit model problematisch zijn voor waar de TV voor bedoelt is. Als je gewoon simpelweg 'ouderwets' TV wilt kijken of wilt Netflix'en en je zit recht voor de TV - dan is er helemaal niets mis met deze LG 55NANO756PA en de prijs zeker waard.
Ik hou het op 4 uit 5 sterren.

Pluspunten

• 4K UHD HDR10
  • Geluid is beter dan verwacht
  • Filmmaker mode
  • WebOS
  • Prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• 50Hz / 60Hz
  • Kijkhoek vrij beperkt
  • 3x HDMI 2.0

Jovannie 30-10-2021

Een prima TV voor een mooie prijs!

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze TV mocht ik testen. Het is voor mij de eerste kennismaking met een LG televisie en dat is me zeker niet tegengevallen. Mijn huidige TV is een Led scherm van 49 inch van 10 jaar oud. Dan zie je wel dat er in 10 jaar tijd een hoop veranderd/verbeterd is. Na de vlotte installatie door de jongens die de tv kwamen brengen, wel even nodig gehad om de juiste instellingen te vinden. Maar toen dat geregeld was en mijn soundbar gekoppeld was,

De beeldkwaliteit: Mooie heldere kleuren en een goed contrast en je kon wel duidelijk het verschil zien bij het kijken naar 4K kwaliteit beelden.

De geluidskwaliteit: Die heb ik niet getest omdat het geluid via een soundbar wordt afgespeeld.

De smartfuncties: Het WebOS systeem werkt soepel op deze TV.

Afstandsbediening: Eigenlijk heb ik, na het afstellen van de TV, voornamelijk de afstandsbediening van mijn Ziggo Next box gebruikt. Alleen voor Netflix en Disney+ hebben wij (meestal de kinderen) de afstandsbediening van LG gebruikt. Maar het meteen voor die streamingsdiensten kunnen kiezen op de afstandsbediening vind ik wel een pré. De stembesturing (ook mogelijk op de Ziggo afstandsbediening) hebben we eigenlijk niet gebruikt.

Gameprestaties: Niet getest, we hebben namelijk geen Gameconsole in huis!

Design: Mooie strakke afwerking wat de randen betreft. De pootjes daarentegen vind ik juist wat minder fraai en ook ietwat fragiel ogen.

De filmmakermode: Deze optie heb ik niet getest.

Over het geheel genomen een prima TV met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Dit model kan niet tippen aan een Oled scherm (mijn broer heeft onlangs een OLED TV van LG aangeschaft dus dat kon ik vergelijken), maar daar is de prijs uiteraard ook naar.

Pluspunten

• mooie, heldere beeldkwaliteit
  • prima prijs/kwaliteit verhouding
  • de afstandsbediening

Minpunten

• maar 3 HDMI poorten
  • de "iele" onder het beeldscherm

Tom127 23-10-2021

Prima televisie, geen aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Een televisie met prima beeld en geluid. Het beeld is helder met een goed contrast in de standaard weergave. Qa beeld instellingen zijn er diverse opties waaronder film-maker mode wat een mooie toevoeging is als je hoge kwaliteit films gaat kijken. Daar is de televisie op zijn best. UHD films via streamingsdiensten laat hij ontzettend mooi zien met mooie diep zwart en goede helderheid, wat opmerkelijk is gezien het prijsniveau van de televisie.
Je merkt wel dat dit een 50Hz televisie is. Je merkt zeker het verschil met 100Hz vooral bij sport, films of bij gamen. Het beeld houdt het niet altijd helemaal bij.

Wanneer je reguliere kabel televisie kijkt zijn de kleuren wat neutraal en is het zwart erg mat. Hier laat de televisie wel wat de wensen over. Wanneer je schuin tegenover de televisie zit lijkt het alsof er een waas over het beeld zit.

De televisie heeft vol geluid met mooie lage tonen. Voor echt goed geluid moet je externe geluidsbronnen inschakelen maar voor televisie geluid is dit zeker voldoende.

Na een soepele installatie en het invoeren van de smartcard (let op, oude versies smartcards werken soms niet bij nieuwe televisies) kom je in een prachtig begin scherm waar je heel snel kan navigeren tussen diverse apps en ingangen. Met de pointer op de afstandsbediening maakt dit het heel gemakkelijk. Het menu sorteert automatisch naar je voorkeuren en via de afstandsbediening kun je heel snel naar allerlei streamingsdiensten. Daarnaast kun je via stembesturing gemakkelijk je favoriete film of serie zoeken. Dit alles werkt heel prettig en is bij zeker een plus ten opzichte van andere merken.

Qua design heeft de televisie een slank design met de 2 voetjes die de televisie stevig laat staan op je televisie meubel. Vaak is dit veel fragieler maar dat is bij deze tv niet.

Pluspunten

• LG Smartfuncties
  • Navigatie tussen apps
  • Geluid

Minpunten

• Beeld helderheid
  • 50 Hz

In2borders 23-10-2021

Een knappe tv voor deze prijsklasse met toch vele extra’s.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze LG heb ik enkele weken mogen testen.
Na een ietwat slechte start (het niet nodig hebben van een kabeltje!) dus wel… Liep de installatie als een zonnetje zelfs voor een A-technische is het te doen. En dan kom je in een mega grote wereld waar van alles te zien is buiten de “normale tv kanalen” is de wereld van de sociale media ook aanwezig. Je bent wel even zoet met het vinden van alle mogelijkheden die er op de LG zitten. Het is een groot verschil met deze LG en de tv’s van een aantal jaren oud, mocht u die voor deze LG inruilen dan zult u zeer verrast zijn. Ook beeld en geluid zijn zeer goed verbeterd en het komt echt meer bij u binnen. Ik vond alleen het verschil met de Tv’s die er nu al zijn erg groot. Dit is een mooi begin model waar men tevreden mee kan zijn, maar het kan beter. Deze LG heeft niet de kleur scherpte of het beeld niveau van heden. Het is of het een voor en achter grond beeld heeft met een duidelijke scheiding tussen die twee. En de kleur scherpte laat mijn idee ook wat te wensen het zwart is niet zo als mogelijk is. Geluid technisch zeker niet slecht maar ook hier is er betere kwaliteit mogelijk. Mogen we dat voor de prijs van deze LG verwachten dat denk ik niet. Heeft u meer over voor een betere kijk dan even verder. Is dit wat u ervoor over heeft dan koopt u geen slechte tv.

Pluspunten

• Prijs
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Beeld kan echt beter
  • Het geluid is niet zo zuiver

p*******@o********** 22-10-2021

Goede TV voor een realistische prijs

Beeldkwaliteit
Wat een heerlijk scherp beeld. Er is duidelijk verschil tussen mijn vorige TV (HD-plasma) en deze Nanocel LED 4K tv. Het valt me elke keer weer op als ik er naar kijk. De Kleurweergave in fabrieksafstelling vind ik niet heel naturel maar met een beetje afstemwerk is het super. In de film setting vind ik het allemaal te donker maar de basis setting is helder en in de donkere beelden is genoeg nuance te zien. Wat me wel tegen viel is de inkijkhoek. Als je er van te schuin naar kijkt kan er een blauwachtige zweem over het beeld komen. Hier presteert mijn 15 jaar oude plasmascherm beter.
Ik heb niet gemerkt dat dit een 50Hrz scherm is, dus geen lichtspoor achter een snelle bal. Netjes

Geluidskwaliteit
Tja, voor het formaat van de klankkast best ok. Toch maar aangesloten op de versterker met de ouderwets grote zuilspeakers. gewoon goed maar via de versterker is het beter.

Gebruiksgemak
De afstandsbediening heeft een pointer waarmee je op het scherm kunt richten en zo de cursor bestuurd. Dit werkt geweldig makkelijk. In de menutjes zitten alle afstelmogelijkheden onder hoofdstukjes en per thema is er ook een hoofdstuk waar alles in staat. Prima!

Diezelfde pointer kun je ook gebruiken bij de online apps en streaming. Super!

Design
Zwart, strak, dunne rand en dun. Dit is een 55"en die is net zo breed als mijn oude 50". Bovendien is hij 5 cm minder hoog. Mijn vrouw wil geen grotere tv en daar voldoet deze zeker aan.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • gebruik afstandbediening

Minpunten

• inkijkhoek

Natasja 21-10-2021

Mooie TV

Beeldkwaliteit LCD:

De beeldkwaliteit is goed. Het beeld heeft wat lichte schaduw in de 4 hoeken, maar niet enorm storend. De kleurweergave is mooi en zeer scherp en zeker bij 4K weergave.
De kleurweergave is eenvoudig aan te passen in het menu.
De invalshoek is uitstekend, weinig kwaliteitsverlies.

Geluid:

Heb ik niet getest, gezien ik gebruik maak van Sonos.
Het aansluiten met de Sonos ging heel eenvoudig enkel door de fiber kabel aan te sluiten.

Smart functies:

De TV maakt gebruik van WebOS wat best vlot werkt en tevens gebruiksvriendelijk is.
De smart functies hebben we gedeeltelijk getest alleen via een vaste kabel, dus niet draadloos.
De apps zijn eenvoudig te selecteren via de knoppen op de afstandsbediening of via een pointer welke je met de afstandsbediening kan bewegen (lijkt op een Wii controller).
Voor de meest voorkomende apps, zoals Netflix en Disney+ is een sneltoets op de afstandsbediening te vinden. Met 1 druk op de knop start de betreffende applicatie op.
De geteste apps werken naar behoren, ik ben geen problemen tegen gekomen.

Gebruiksgemak:

De installatie van de TV en ook het menu zijn zeer eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
De afstandsbediening werkt goed, de toetsen voelen goed aan. Ook de pointer bewegen met de afstandsbediening gaat goed, zeker als je wii in huis hebt (gehad).
De directe knoppen naar o.a. Netflix zijn erg handig.
De TV start snel op en de snelheid van het schakelen naar een ander kanaal werkt ook vlot.

Gameprestaties:

Niet getest aangezien ik geen gameconsole heb.

Design:

Ziet er mooi strak uit door de dunne randen.
De TV staat zeer stabiel op twee V vormige voeten en kan eventueel worden opgehangen d.m.v. VESA.

Minpunt: Bij een aangeboden update wordt er niet aangegeven wat er wordt verbeterd of gaat veranderen (changelog).

Pluspunten

• De invalshoek is uitstekend
  • Eenvoudige bediening en installatie
  • Schakelen naar een ander kanaal werkt vlot

Minpunten

• Geen changelog bij een update

Sanne 21-10-2021

Mooie tv met fijn formaat

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Beeldkwaliteit van deze tv is erg mooi, de kleuren zijn erg helder. dit uit zich vooral erg mooi met films kijken. daarnaast is het beeld ook erg scherp en helder.

Geluid van de tv is redelijk. voor een tv zeker niet slecht maar zou hem toch met boxen gebruiken.

Er zitten veel smartfuncties op de tv. denk bijvoorbeeld aan disney+, netflix, internet, videoland enzovoort.

Daarnaast vind ik de afstandsbediening echt super fijn werken. is in het begin wat wennen met het richten maar dit went snel. de afstandsbediening werkt door middel van een pijl in je scherm die beweegt door middel van de afstandsbediening te bewegen. zo ga je vliegensvlug door je scherm en is iets typen ook veel makkelijker geworden.

Ook zit er stembesturing op de tv. dit gebruik ik zelf persoonlijk minder omdat ik het niet prettig vind werken maar dat is iets persoonlijks, het werkt zoals het moet werken.

Ook het design van de tv is erg mooi. zeker een aanrader om te kopen!

Pluspunten

• afstandsbediening
  • smartfuncties

Minpunten

• energieverbruik, valt onder G

Tim G. 18-10-2021

Een goede doorsnee TV, niet voor gamers

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Het is een mooie TV om naar te kijken, dunne bezels en dat is prima voor een 55”TV. De installatie ging ook soepel en eenvoudig.

Beeldkwaliteit LCD

De beeldkwaliteit is prima, vooral omdat het om een nieuwe technologie gaat NanoCell. Dat is veel beter dan de standaard LCD’s. Je kunt ook kort op het scherm zitten om niets van de technologie te zien of in kwaliteit onder te doen. Daardoor is de kleurweergave ook heel scherp en kleurrijk. Dit valt zeker op als je films kijkt. Zwart is in dit geval ook zwart en niet flets. Dat maakt de kleurbeleving alleen nog maar intenser.
Wat ook heel positief is, is dat de hoek van kijken ook vrij groot is. Je kunt onder een hoek ook nog gewoon kijken naar het beeld zonder echt kwaliteitsverlies te hebben in de kwaliteit. Dus met meerder mensen op 1 bank voor de TV werkt prima

Geluidskwaliteit
Het geluid is prima voor een TV. Er staat dat er AI geluid in zit, maar daar hoor je het verschil niet van. Enige jammere vind ik dat er staat dat er een SPDIF (Optical out) op moet zitten, maar deze is er wel. Maar kon ik niet gebruiken. Dat is natuurlijk wel noodzakelijk als je films gaat kijken met je eigen surround systeem.

Smart functies
Als je je TV verbindt met je WIFI of via een netwerkkabel kan je heel veel met deze TV. Maar ook heel veel zal je niet doen. Ik heb nog iemand zien browser op het internet via je TV. Dus die functie is wat overbodig. Maar een directe koppeling naar Disney+ of NETFLIX: Perfect! Ik heb nog geen TV gezien met een directe knop voor Disney+ bijvoorbeeld. Ook heeft deze TV bluetooth zodat je, als je dat zou willen, muziek kunt streamen naar de TV.

Filmmaker mode
Als echte film liefhebber natuurlijk ook de speciale filmmaker modes geprobeerd, maar deze viel mij wat tegen. Je ziet dat het allemaal wat donkerder gemaakt wordt qua beeld en dat hoeft voor mij niet zo. Het wordt allemaal wat ‘geblurb’ of de harde lijntjes wat verzacht. Ook viel het mij op dat je heel soms in snelle actie scenes de 50GHz helaas kunt zien. Je ziet dan niet meer een heel vloeiend beeld maar je ziet de frames van de film. Dat is wel jammer. Als deze TV op 100Hz had gezeten was het perfect geweest.

Gebruiksgemak
De TV is makkelijk en eenvoudig in gebruik. Het menu aan de linkerkant als je aan het kijken bent werkt prima en prettig. Wat daarmee wel onwennig is, is dat je dus de afstandsbediening als een pointer (muis) moet gebruiken. Dat is in het begin even wennen, maar je merkt snel dat dit best intuïtief werkt. Je zou de TV ook met spraakbesturing kunnen besturen, echter ben ik hier zelf zeker geen fan en voorstander van. Maar de optie is er wel.

Gameprestaties
Dit valt dus een beetje tegen. Dit komt doordat het scherm, slechts, 50GHz heeft en daardoor is niet alles even vloeiend. Ligt er natuurlijk ook aan welke games je speelt. Een shooter is prima te doen, maar als je gaat racen dan is het goed zichtbaar dat dit speelt. Ook groot minpunt is dat de ingebouwde USB-poort niet genoeg power geeft om een Chromecast te voorzien van voldoende stroom voor 4K beeld. Hierdoor ben je genoodzaakt om een extra stekker bij je TV te plaatsen voor specifiek de Chromecast

Design
Het design is natuurlijk altijd persoonlijk; wat vind je wel of niet mooi. Dit model staat op 2 kleine omgekeerde V voetjes links en rechts van het scherm. Dit lijkt heel fragiel en wankel, maar de TV staat als een huis en ikzelf vind dit heel strak en past goed in een modern huis. Je hebt hierdoor niet 1 heel grote voet onder het scherm zitten. Maar juist een meer wat subtiele standaard. Daarnaast is de bezel (+/- 5mm) van de TV mooi klein en valt het dus ook niet zo op dat de TV er staat.

Samengevat:
De TV werkt prima en heeft directe integraties met de meest gebruikte streamingdiensten en daarmee kan je direct TV kijken. Als je geluid via de TV laad lopen dan werkt het prima, in mijn geval werkt het (nog) niet naar een soundbar of surround system via SPDIF. Voor een diehard gamer zou ik toch echt naar een 100Hz TV gaan voor wat soepelere gamebeelden.
Voor een doorsnee TV-avond: TV kijken, soms een filmpje via een streamingdienst is het een prima aankoop! Wil je meer, dan dien je denk ik toch ook wat meer uit te geven.

Pluspunten

• Strakke TV (dunne bezels)
  • Mooie diepe kleuren door NanoCell technologie
  • Directe knop op afstandsbediening voor streaming
  • Mooi geluid voor uit een TV

Minpunten

• SPDIF werkt(e) niet
  • 50Hz beeldfrequentie, dus niet voor gamers

Testing123 11-10-2021

Review na test

Beeldkwaliteit LCD:
De standaard helderheid zal voor de meesten goedd ingesteld staan
De kleurweergave vindt ik is goed alhoewel voor een LCD. En ondanks de nanocell vindt dat het zwart wel naar de grijs kan overkomen in vergelijking met een oled omdat er met een backlight word gewerkt.

Film mode
deze functie is wel een meerwaarde aan de tv.
het zwartcontrast in deze functie is al iets beter.

Gameprestaties:
De FreeSync optie zorgt voor een mooie game presetatie.

Smart functies:
Veel opties, veel apps. Alles opent ook redelijk snel.
Enige wat je misschien zult missen tav Android is sommige apps.

Geluid:
Heb ik niet getest, gezien ik gebruik maak van Sonos.
Het kostte wel flink moeite deze gekoppeled te krijgen

All in all is 't een goede TV. Design is niet geheel mijn smaak, maar ziet er netjes uit.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Strak design
  • Apps schakelen snel

Minpunten

• Nanocell voelt niet als een extra toevoeging
  • App balk in beeld voor 10 sec als je de TV aanzet

Marco 19-09-2021

Niet bijzonder maar toch een mooie tv (en vooral groot)

Geschreven voor: LG 86NANO756PA

Een mooie tv, maar niet meteen een wauw gevoel. De tv is vooral groot, alhoewel het snel went (ik had hiervoor een 60 inch). De installatie ging vlot alhoewel je toch een paar stappen moet doorlopen. Maar goed, dat is tegenwoordig bij ieder apparaat het geval. Wel vervelend dat er opties zijn om reclame te tonen maar die kun je uit laten staan.

De beeldkwaliteit zou ik normaal willen noemen. Als je een 4K film bekijkt via YouTube ziet het er fantastisch uit, maar gewoon tv kijken is niet beter dan op mijn vorige tv.

Ik lees wat negatieve dingen over de afstandsbediening maar persoonlijk vind ik deze geweldig. Het is vergelijkbaar met de Nintendo Wii, en voor mij werkt het prima. Je moet je arm rustig bewegen en dan werkt het zonder problemen. Een groot voordeel vind ik dat je met de "muispointer" een tijdstip in de film (netflix, prime, youtube) kunt aanklikken, je hoeft dus niet vooruit of terug te spoelen.

Geen grote nadelen tot nu toe behalve de lichtpunten aan de onderkant van de tv. Het geeft het gevoel van een edge lit tv terwijl dit toch echt een back lit zou moeten zijn. Aan de bovenkant zie ik dit effect niet. Als het scherm volledig gevuld is (tv) heb je er geen last van maar tijdens het kijken van een film leidt het toch een beetje af. Je ziet meerdere lichtpuntjes in de zwarte balk onderaan.

Ik zie reviews die het hebben over mooi zwart, maar daar ben ik het niet mee eens. Net als bij mijn vorige (edge lit) tv is zwart vooral grijs. Jammer dat ook LG suggereert dat je prachtige kleuren (en zwart) zou moeten zien. Op zich geen probleem, maar in de toekomst misschien to een keer oled o.i.d. Tot slot staat op de website van Kamera Express (waar ik de tv heb gekocht) dat de tv local dimming zou hebben, dat is volgens mij niet het geval.

De apps worden direct netjes geüpdatet echter, de Primevideo app geeft geen ondertiteling (wel als ik via KPN kijk). Ook de Netflix app werkt niet feilloos (moet soms herstart worden om ondertiteling te krijgen). Maar dat zou aan de apps kunnen liggen.

Heel eerlijk gezegd viel de tv me in eerste instantie een beetje tegen, maar de grootte maakt een hoop goed. En voor deze prijs mag je misschien ook niet meer verwachten, Ook werkt de tv lekker snel. Switchen naar een andere bron, opstarten van een app of de tv zelf gaat allemaal snel. Ook ziet een stilstaand beeld (bv. het opstartscherm van Netflix) er prachtig uit, dus de tv biedt wel degelijk mooie kwaliteit. Ik kan er echt wel van genieten en zou niet meer terug willen naar een kleinere tv.

Pluspunten

• Groot
  • Super snel
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Zwart voelt toch als grijs
  • Lijkt edge lit
  • Apps sturen geluid niet door naar de optical out

mikeensan@live.nl 30-07-2021
Geschreven voor: LG 65NANO756PA

Mooie televisie voor een zeer goede prijs.
Beeldkwaliteit zoals altijd bij LG erg goed.
Geluidskwaliteit ook zeer goed.
Zeer makkelijk te installeren.
Nu bijna 2 weken in bezit en ik ben erg tevreden

Pluspunten

• Mooie grote tv
  • Mooie beeld en geluidskwaliteit
  • Makkelijke installatie

m********@l****** 20-07-2021

Hele mooie tv voor een zeer goede prijs

Geschreven voor: LG 65NANO756PA

Mooie tv voor een hele goed prijs. Makkelijke installatie. Heel eenvoudig om extra apps er op te zetten. Goed geluid. Mooi beeld. Mooi klein randje rondom het scherm.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Mooi geluid
  • Makkelijke installatie
  • Makkelijk om extra apps te installeren

bruylantspatrick@gmail.com 16-06-2021

Aanrader in zijn prijsklasse

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Was aan het uitkijken om mijn oude LG te vervangen toen ik dit toestel in het oog kreeg en een kans kreeg hem te testen en was positief verrast.
De televisie liet zich op een paar tellen installeren en wat onmiddelijk opvalt is het mooie slanke design. Daar de randen minimaal zijn lijkt hij al groter en geeft net dat ietsje meer bioscoopkijkervaring.
Randapperatuur aansluiten was een makkie dus opstarten maar.
Het opstart daschboard is makkelijk te volgen en in een wip zijn alle toestellen aangesloten en afgeregeld.
Het toestel herkent onmidelijk de digitale decoder en neemt gelijk ook e afstandsbediening over, dat is handig, moet je niet van remote naar remote gaan om alles te manipuleren. Ook de remote is even wennen en zit vol regeltechniek wat de ervaring alleen maar aangenamer, na een wenperiode, maakt.
Wat onmiddelijk opvalt is de zuiverheid en helderheid van het scherm. De nanoleds doen wat ze moeten doen en het beeld is kristalhelder met warme kleurtinten wat je in hogere resolutie programmas bijna een 3D indru geeft. Elke kleur komt zuiver en warm door wat het kijkplezier alleen maar vergroot.
Het geluid is verrassend goed voor de kleine luidsprekertjes en de AI functie is geweldig. In een mum van tijd mijn soundbar aangesloten, achter mijn sofa gezet en de geluids AI herkent deze en regelt verder af zodoende dat ik nu de TV gebruik als voorste luidsprekers en de soundbar als achterste en het lijkt of ik een dolby surround heb, wat nogmaals de kijkervaring alleen maar vergroot.
Verder testen dus XBOX aangeloten en onmiddelijk werd deze herkend door de televisie en werd de optimale beeldkwaliteit voor de console afgesteld en bijgeregeld. Wat een beeld, dus momenteel is de kijkervaring, geluidservaring en game ervaring al de hoogte in.
Ben al een tijdje aan het vergelijken voor ik er eentje aanschaf en ik zeg eerlijk, voor dit budget krijg je ontzettend veel tv van hoge kwaliteit.
Ik denk dat mijn keuze na deze test gemaakt is.

Pluspunten

• Scherpte beeld
  • Kleurdiepte beeld
  • Lichtafregeling naar extern licht
  • Geluidsinstellinigen en koppelbaarheid

Minpunten

• kleine vertraging van geluid bij opstarten

Petra Bernhard 15-06-2021

Mooie grote tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

LG 55NANO756PA zeer slimme en platte 4K TV.
Ik mocht deze TV testen, man wat een joekel in vergelijk met mijn Plasma TV van omennabij de 45 inch. In het begin was het even wennen aan de kleuren en instellingen maar toen ik dat voor elkaar had was het genieten. 1 min punt en dat is de kijkhoek, als je maar iets uit het midden van het beeld weg stapt zie je al een verschil. Dus de TV moet op een draai en kantelbare beugel zodat je er altijd recht voor kan zitten.
Maar laten we bij het begin. De TV werd gebracht en standaard al geïnstalleerd, lekker luxe. Maar vergeleken met de Zwart-wit Tv’s waar je nog handmatig alle zenders moest instaleren is het nu klik klik, heel even wachten en klaar. De afstandsbediening (Magic Remote) ligt lekker in de hand en zorgt dat je de TV en het KPN decoder makkelijk kan bedienen. De aanwijzer was even wennen maar wordt er steeds handiger in.
Gebruiksgemak.
Het bedieningsgemak maakt de term Smart TV alleen maar breder. Man wat een genot alles met een maar klikken geregeld of ingesteld. En dan de smartservices, Netflix, Disney etc, allemaal met 1 druk op de AB te activeren.Eenmalig even inloggen en klaar ben je. Maar ook de Home button is echt een homebutton, alles wat je wil of kan kiezen staat voor je neus. En wil je niet typen dan kan je ook via stembesturing de TV besturen, niet echt mijn ding, want ik moet Siri al 3x roepen voor ze me wil horen, behalve als je met andere mensen praat dan denkt ze dat je haar wat vraagt, zonder he Siri te roepen. Maar het werkt wel. Net als de TV in de home kit op te nemen.
Beeldkwaliteit LCD.
De beeldkwaliteit is voor deze TV prima in orde. Doordat de TV praktisch geen rand heeft heb je super beeld. De kwaliteit van de uitzending bepaald wel hoe mooi en scherp het is. Nadeel is dat onze ogen snel verwend zijn en als je dan bijvoorbeeld tijdens de nieuwsuitzending een ander beeld van zeg een smartphone ertussen gemonteerd zit, dan zie je dat direct.
Met de diverse presets kan je makkelijk een setting vinden die bij jou past. Zo kan je de kleurweergave aanpassen of hetzwart nog wat donkerder zetten. De kleurweergave van deze tv is enorm, de kleuren spatten er soms gewoon vanaf. Maar dat komt dan ook omdat de zwarttinten mooi diepgaan. De kijkhoek is, zoals ik boven al melden een minpuntje.
Geluidskwaliteit.
Het geluid van de LG 55NANO756PA is zeer netjes, lekker helder en toch niet te plat. Erg handig dat je via de TV je draadloze speakers via HDMI/Arc kan aankoppelen en bedienen.
Gameprestaties.
Ben niet een gamer maar heb mijn zoon ernaar laten kijken en die was maar wat enthousiast over de beeldprestaties enkleurendiepte en of hij zijn gameconsole niet aangesloten kon laten staan. NOT. En met maar 3 HDMI aansluitingen, waarvan je 1 al “kwijt” bent voor het audio, is er simpelweg geen ruimte.
Design.
Ja wat een mooie slanke TV zonder randen, de voetjes vind ik niet bijzonder mooi. Ik zou er voor kiezen om de TV aan de muur te hangen dan komt deze TV veel beter tot zijn recht.
Filmmaker mode.
Er zit zoveel op deze TV dat ik de Filmmaker mode nog niet goed heb kunnen uittesten, maar wat ik heb gezien denk dat dit heel persoonlijk is. Wat de een mooi vindt, kan de ander als zeer storend vinden overkomen. Als nerd ben ik zeer blij met deze mode.

Pluspunten

• Goeie prijs
  • Mooie kleuren
  • Smart remote

Minpunten

• Maar 3 HDMI aansluitingen

michellevandes 15-06-2021

Mooi beeld, handige afstandsbediening

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

De eerste indruk is goed: de tv staat snel en ziet er netjes uit. De pootjes zijn mooi en zitten aan de zijkant. Dit oogt veel minder lomp dan een grote poot in het midden. Wel een nadeel is dat je de tv daardoor niet meer aan de zijkant van de kastje kan laten overhangen om meer ruimte op je kastje over te houden. Ik vind de tv in eerste instantie wel groot, doordat onze eigen tv 43 inch is en deze 55 inch. Toch went dat. Met films kijken, maar ook tv, is het heerlijk.

Normaal lees ik altijd de handleiding en nu probeerde ik de tv te installeren zonder de handleiding. Dat ging prima, binnen een mum van tijd heb ik de WIFI ingesteld en is de televisie klaar voor gebruik. Hij herkent automatisch de apparaten in de HDMI-poorten (game console, tv, chromecast), dus dat is superhandig. Zo klik je direct naar de goede poort.

De afstandsbediening (magic remote) heeft een knopje voor een muisaanwijzer, zodat je net als met een Wii controller heel makkelijk dingen kunt aanklikken. Dat scheelt een hoop klikken met de toetsjes. Ook zit er een scrollknopje op. Handig! Het is wel even wennen met mikken. De uitlijning zou iets beter kunnen. Het quick access menu via de afstandsbediening is snel in te stellen en superhandig voor snelle toegang tot HDMI-poorten en apps. Ik heb de magic remote alleen niet aan de praat gekregen om te gebruiken met de andere apparaten die aan de tv hangen. Volgens mij zou dat wel moeten kunnen, maar ik weet niet hoe. Ik vond de handleiding op internet hiervoor wat beperkt. De ontvanger van de afstandsbediening zit in het midden onderaan de tv. Ideaal, want dan staat er niet snel iets voor. Dat was bij onze oude tv wel het geval, daarbij zit die rechts onderaan (plantje, lamp, een ansichtkaart zit er dan snel voor).

De tv heeft verschillende opties voor kleuren en audio. Over de kleuropties ben ik wat minder te spreken: het lijkt al gauw of er teveel verzadigde kleuren gebruikt worden en dus zet ik de kleureninstelling snel terug op ‘standaard’. Het beeld is enorm scherp in vergelijking met onze oude LCD-tv van 15 jaar oud. Wat een verademing voor je ogen. Het beeld is vrij zacht om te zien en dus minder schreeuwerig dan ik wel eens met Blu-Ray heb gezien. Ik hou ervan! De ondertiteling is scherp, contrast tussen licht en donker heel mooi. Dat zal ook door de HDR-functie komen. Het is niet zo goed als OLED (aldus mijn partner), maar wel een mooie toevoeging. Vanuit verschillende hoeken op onze grote hoekbank blijft het beeld even mooi en helder.

Er is een speciale modus voor Gamen, waardoor beeld en geluid anders worden ingesteld. Dat werkt goed. Het beeld is echt mooier. Randen zien er minder kartelig uit en daardoor kijkt het veel rustiger. De blauwcorrectie was wel nodig, omdat het blauw anders te overheersend was. Mijn partner is erg enthousiast als fervent gamer. Bepaalde witte elementen in een spel lichten mooi op en dat maakt de beleving intenser.

Instellen en verwijderen van apps om de smart TV is ook een fluitje van een cent. Fijn dat je alle apps die je niet gebruikt kunt verwijderen. Er is ontzettend veel keus uit apps, bijvoorbeeld voor yoga of andere hobby’s. Ik heb de NPO Start app geïnstalleerd en via een code op mijn mobiel is die snel aan de praat. Dat werkt goed.

Via de home-knop op de afstandsbedieining kom je makkelijk weer in het hoofdscherm met al je apps, berichten, het weer. Maar ook trending en aanbevelingen voor allerlei films, series en programma’s. Ik zou het fijn vinden als je dat ook kunt personaliseren: wat wil je wel en niet zien op je homescherm?

De Chromecast werkt als een tierelier met deze televisie: het beeld is mooi scherp, geluid is helder en goed. Fijn dat je dus alles op de manier kunt kijken die bij je past. Via een app op de tv, via Screencast, via Chromecast, via LG WIFI connectie, alles is mogelijk. Ook audio kun je makkelijk streamen via een app, maar die zit wat verstopt. Je kunt het scherm dan ook uitzetten, zodat je wel geluid hebt, maar geen beeld. Het geluid is goed genoeg om gewoon lekker aan te hebben. Wij wonen in een appartement, dus ik heb het volume niet voluit getest.

Via een Instellingen-knop op de afstandsbediening kom je makkelijk in de setup. Soms als je op terug drukt, ga je terug in het menu. Soms sluit het menu af. Dit maakt dat is soms onnodig vaak terug moet naar het Setup menu via de Instellingen-knop. Dat is wat irritant.

Surfen heb ik niet gedaan op de televisie, omdat ik dat toch het liefste doe met laptop of telefoon. Wel kun je met Screencast of door te verbinden met de tv via WIFI heel snel je scherm dupliceren. De stembesturing die erop zit, heb ik na twee dagen uitgezet. Bij mij ging die plotseling aan en ik schrok me een hoedje toen de tv ineens begon te praten. Er is wel een handige microfoon-knop op de afstandsbediening om snel via voice je tv te bedienen.

Al met al een mooie televisie met genoeg opties voor iedere soort televisiegebruiker. Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Contrast in beeld
  • Handige afstandsbediening met muisfunctie
  • Automatische apparaatdetectie HDMI
  • Snelle installatie

Minpunten

• Drie HDMI poorten, mag meer
  • Home niet helemaal te personaliseren
  • Sommige functies wat verstopt

Bertram 14-06-2021

een goede grote tv voor een mooie prijs

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

voor dit geld koop je best een leuke en goede tv
voor niet te veel geld tocht veel beeldkwaliteit met goede scherpte en contrast
en een grote tv

installatie
de installatie is echt makkelijk alles gaat harst vanzelf
de handige muis afstandsbediening vindt ik top en werkt makkelijk
met de muis heb je een stuk sneller je email en code ingevuld dan met de toetsen
de externe player vind hij vanzelf en worden mee geïnstalleerd

applicaties
er staan al veel applicaties op en kan je makkelijk uitbreiden
de voorgeprogrammeerd knoppen op de afstandsbediening maakt het nog makkelijker zoals
de netflix en Disney knoppen

Beeld
mijn tv was nog niet zo oud maar nu toch al weer een flinke sprong voor uit
nanocell-technologie mooi scherp helder beeldt en vooral een stuk warmer
ik vindt het net of je meer beweging in je beeld ziet
ook nog veel opties tot instellingen van het beeld loont de opties te testen

geluid
ook hier de techniek staat niet stil het geluid is goed voor al met de optie die er bij zijn
daar kan je leuk mee spellen om het verschil te horen
mijn voorkeur blijft wel bij een soundbar voor een goede film

gamen
ja met deze tv kan je een leuk spelletje spellen
de tv is dan ook zonder randen en schakelt zelf over op game mode
de 4k komt hier goed van pas en is zeker een stuk leuker gamen op deze tv

conclusie
een hele goede tv voor een schappelijk prijs
veel optie in de menu beeld optie en geluid optie
zelf in te stellen naar mijn wensen en wat ik mooi vind

Pluspunten

• muis afstandsbediening
  • groot beeld scherm

Minpunten

• 3 HDMI poorten
  • zonlicht en donkere film

Stephan Demeijer 14-06-2021

Prachtig beeld

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik heb deze TV een 9 gegeven, maar ik geef nooit een 10, omdat er altijd wel iets te verbeteren valt. De installatie was echt een eitje, ging bijna allemaal vanzelf en ik hoefde echt nergens over na te denken. Als alles op standaard instellingen staat heb je echt wel een mooi beeld, maar je kan ook alles naar eigen wens aanpassen alleen heb ik dat nog nooit iemand zien doen. Op deze TV kun je echt alles kijken, Netflix, Amazon Prime, Disney+, Videoland, PatheThuis, maar ook alle content vanuit je netwerk, of je het nu streamt middels apple AirPlay, DLNA of WiDi. De geluidsinstellingen voor de interne luidspreker kun je laten doen door een Artificial Intelligence module, maar zodra je het geluid op een externe bron wil laten horen werkt dit niet meer. Zelf heb ik de TV via HDMI ARC aangesloten op mijn Onkyo versterker. Zo kan ik met de afstandsbediening de TV bedienen, maar ook mijn VIP5202 en het geluidsniveau van de Onkyo.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Erg veel smart apps
  • zeer makkelijke installatie

sbsandra 14-06-2021

Fijne tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik heb deze tv een aantal weken mogen testen. De tv die wij zelf hebben is 8 jaar oud en een stukje kleiner dus onze eerste reactie was “wat is hij groot” maar nu wij hem een aantal weken in huis hebben is het eigenlijk prima.
Het instaleren van de tv ging eigenlijk vrij makkelijk. Je doorloopt een duidelijk menu. Alleen de afstandsbediening is even wennen. Het deed mij denken aan de controler van de WII. Maar na wat oefenen ging het eigenlijk wel fijn.
Het scherm is fijn en groot. De beeldkwaliteit en de kleurweergave zijn goed en de scherpte en helderheid ook als je er recht voor zit. Als je er te schuin voor zit wordt het allemaal wat minder.
Wat ook handig is is dat je de streaming services direct kunt gebruiken. Ook de filmmaker mode hebben wij gebruikt bij het kijken van film maar dat maakte het beeld vrij donker misschien dat het in een donkere ruimte wat beter tot zijn recht komt.
Op de tv zit ook een stembesturing maar er werd niet altijd goed verstaan wat wij zeiden maar het is op zich wel handig.
Als negatieve puntjes vind ik dat de air play niet altijd goed reageert en dat de aansluitingen aan de achterkant niet optimaal zijn als je de tv op wilt hangen, je kan er dan moeilijk bij.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Formaat
  • Scherpte en helderheid
  • Kleurweergave

Minpunten

• Airplay reageert niet altijd goed
  • De aansluitingen op de achterkant
  • Filmmaker mode