• Test panel 9 jun 2021
Bekijk 22 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Robbie 17-04-2024

Aanrader

Geschreven voor: Sony XR-55A84J

Was op zoek naar een vervanger van mijn Panasonic Plasma van 2017. Tientallen reviews gelezen. Ben uitgekomen bij HelloTV en gekozen voor dit type Sony. Prachtige Oled tv, mooi beeld, goed geluid en de goede service van HelloTV. Aardige mensen, die meedenken, zo moest ik een andere HDMI aanschaffen voor 4K tv.
Alleen jammer dat er geen batterijen bijzaten voor de afstandsbediening. Ik heb een dag later mijn tv laten kalibreren door installateur DH van HelloTV. Een aanrader! Nog mooier beeld, en vooral rustig beeld. Van deze installateur nog wat handige tips gekregen voor nog meer kijkplezier!

• Prachtig beeld en geluid
  • Na kalibratie nog meer kijkplezier
  • Aardig en vakkundig personeel

Minpunten

• Aan en uitknop verstopt
  • Geen batterijen
  • Geen gebruiksaanwijzing

Juana 18-07-2023

Geweldig TV

Geschreven voor: Sony XR-55A80J

Ik ben erg blij met deze tv en mijn gezin ook. De kwaliteit en het ontwerp zijn geweldig, dus ik ben erg tevreden.

Silver_B 21-06-2023

geweldige tv

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

kwaliteit van de tv is super, haarscherp beeld en Acoustic Surface Audio+- technologie. zeer goed te gebruiken in samenwerking met playstation 5. nog geen minpunten kunnen ontdekken maar zeer onder de indruk van de tv. zeker aan aanrader

Stephanie 19-06-2023
Geschreven voor: Sony XR-55A80L

De Sony Bravia kwam erg goed verpakt in de doos binnen. Na het openen kom je direct de eenvoudige stappenplan tegen om de TV te plaatsen. De pootjes kunnen gemakkelijk op 3 manieren erin geklikt worden. Het installeren van de TV gaat erg gemakkelijk, door verschillende menu's loop je snel de stappen door om direct te genieten van prachtig beeld. Ook is er een mogelijkheid om de PS5 gemakkelijk te koppelen aangezien deze ook van Sony is en met 4K resolutie een perfecte match. Er zijn 2 afstandsbedieningen meegeleverd die ook eventueel voor apps zijn te gebruiken. Met 4K Oled is het beeld fantastisch. Ook het geluid is erg goed en zuiver! Wij zijn al met al super tevreden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Eenvoudige installatie

SalinaK 15-06-2023

Bioscoop ervaring

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Installeren is nog nooit zo makkelijk geweest, alleen hiervoor kreeg het al een dikke pluspunt.Het is een tv die ons de ultieme bioscoop ervaring geeft. Het beeld is erg zuiver en alles ziet er zo realistisch uit. Het geluid is erg goed in combinatie met een soundbar maakt het geluid nog mooier. De tv regelt het geluid erg goed. Door middel van de Google tv kan je erg veel apps downloaden, nu kan ik elke streamingdienst gebruiken. De tv is ook geschikt voor de PlayStation. Het word dan ook gelijk herkend waardoor de tv automatisch op game modus gaat. Dit laat elk detail zien met spelen is dit erg fijn. Je kan ook instellen dat het op je stem reageert. Je kan hierdoor gewoon zeggen wat je wilt kijken en he tv zoekt het voor je. Voor mijn kinderen vind ik het ideaal. Het scheelt een hoop werk met typen. Ik ben verkocht.

Pluspunten

• Zuiver beeld
  • Mooi geluid

v****************@l****** 15-06-2023

Zeer goede prijs-kwaliteit

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Makkelijke installatie van de tv, wijst zichzelf helemaal uit.
Voor de rest zeer mooi beeld en helder geluid.
Geweldig om op deze tv naar series en films te kijken.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Zuiver beeld en helder geluid

wim 15-06-2023

Fantastische OLED tv

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Ter vervanging van mijn huidige tv wilde ik graag een OLED Android TV en dan een Sony omdat de ervaringen in het verleden met Sony erg goed zijn. Uitpakken is een eitje, als je een beetje grote sterke man bent zoals ik, dan kan dat zelfs in je eentje. Pootjes eraan geklikt en binnen no time stond de tv op het dressoir. De oude TV hangt er nog achter voor het geval dat, maar die gaat deze week er vanaf want deze Sony is een verademing. Kabeltjes erin en gaan... Na de eerste keer aanzetteen komt een duidelijk menu en stappenplan om de TV te installeren. Gemakkelijke verbinding met internet en met Google home om de configuratie te doen. Kind kan de was doen, binnen no time was alles ingesteld. De afstandsbediening werkt na configuratie ook voor de settop box van KPN. Klein minpuntje, de KPN box werkt met bluetooth, dus kan die achter het scherm onzichtbaar, de Sony afstandsbediening is infrarood, dus toch het kastje zichtbaar neerzetten. Beeldkwaliteit is extreem goed en ook eenvoudig aan te passen naar smaak. Het geluid is ook verrassend goed omdat het geluid via het scherm komt. Wel heb ik vrij snel mijn eigen soundbar aangesloten met sub, omdat ik die natuurlijk al had. Alles bij elkaar een super goede TV, ik ben dik tevreden.

Pluspunten

• schitterend beeld

Minpunten

• prijs

00linda00 15-06-2023

mooie kwaliteit

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Voor het eerst een Sony tv geprobeerd. En wat bevalt het goed! Je kan de tv op 3 verschillende manieren neerzetten. Ik had al een soundbar en deze past er nu perfect voor omdat de tv ook hoger gezet kan worden. Installeren werkte ook super simpel. Je stopt de stekker erin en volgt alle stappen.

De beeldkwaliteit is erg goed. Wat ook heel fijn is, zijn de verschillende instellingen voor energiebesparing. Vaak staat het hier op lichtsensor i.c.m. hoog power saving om wat kosten te besparen. Het beeld is nog steeds even scherp maar wat donkerder. Bij een goede film, pas ik de instellingen simpel weer aan.

De tv zit ook vol goede apps. Heel handige startpagina bij aanzetten. En met de speciale afstandsbediening kan je ook met één druk op de knop bijvoorbeeld Disney+ openen. Living decor is ook zo'n mooie app. Prachtig rustgevend geluid en mooie beelden. Bravia Core app heeft ook een eigen filmaanbod. Er zit zelfs een wekker functie op. Dat de tv 2 afstandsbedieningen heeft is alleen een beetje onhandig. Het lijkt mij ook wel dat dit gecombineerd kan worden.

Het geluid is beter dan van andere tv's, maar ik ben er nog niet zo tevreden over. Met mijn eigen soundbar is het wel een super mooie combinatie voor een avondje tv. Al met al een heel complete tv, mooi scherp beeld en energiebesparend in te stellen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • apps
  • installatie

Minpunten

• geluid

v****************@k********* 15-06-2023

Heldere kleuren, prachtig beeld, strakke tv

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Vorige week de SonyXR-55A80L ontvangen. Goed verpakt en met aanwijzingen op de doos hoe de tv uit te pakken. Zorg dat je mrt twee personen bent. Er komt een strakke TV tevoorschijn met een mooie, zeer smalle omlijsting. Het plaatsen van de pootjes gaat erg makkelijk, ook het verwijderen en opnieuw plaatsen in een andere stand. De pootjes kunnen namelijk op verschillende standen geplaatst worden. Erg handig!
Het installeren van de tv gaat moeiteloos. Een duidelijk menu leidt je door alle stappen.
De TV heeft prachtig beeld, heldere kleuren en goed geluid. Het is even wennen aan twee afstandsbedieningen, maar de smalle afstandsbediening is wel makkelijk om snel streamingsdiensten te starten. Opvallend vind ik de harde klik bij het aan- en uitzetten van de TV. Alles bij elkasr een makkelijk te installeren mooie strakke tv, met prachtig beeld, heldere kleuren en goed geluid.

Channvr 14-06-2023

Mooi design, prachtige kleuren

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Zoals van Sony gewend is de beeldkwaliteit uitmuntend, zeker door de afzonderlijke verlichting van de pixels. Geavanceerde technologie laat mij zelf kiezen welke intensiteit ik wil, zodat ik eventueel stroom kan besparen. Fijn als zo'n grote speler ook duurzaamheid laat zien.

Pluspunten

• Intensiteit kleuren

Minpunten

• Klik bij uitschakelen
  • Aan de prijs

Erik1969 13-06-2023

Wat een prachtige OLED TV

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Een aantal dagen geleden hebben we de Sony Bravia XR-55A80L mogen ontvangen. Met zijn tweeën hebben we vervolgende de verpakking geopend en de tv en de onderdelen eruit gehaald. Met de handleiding erbij hebben we de pootjes voor het bevestigen ingesteld zodat de TV wat hoger komt te staan. Dit was nodig omdat anders de Soundbar van Sony gedeeltelijk voor het scherm komt te liggen. Na het plaatsen en het aansluiten van de TV gaat het instellen erg makkelijk met behulp van de Google Home app. De meeste apps en streamingsdiensten die wij gebruiken zijn al voor geïnstalleerd en het is dan ook een koud kunstje om je accounts te koppelen. Dit is onze eerste kennismaking met een OLED TV en je ziet duidelijk het verschil met onze oude TV. De kleuren en de helderheid zijn echt fantastisch en ook erg scherp. Ik ben er erg blij mee en ga met veel plezier de mogelijkheden ervan ontdekken.

Pluspunten

• Instellen is erg makkelijk
  • Scherp beeld
  • Duidelijke handleiding
  • Veel apps voor geïnstalleerd

Minpunten

• Afstandsbediening kan wat luxer

MisterMeJ 13-06-2023

Aanwinst!

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Prachtige televisie met tal van mogelijkheden.
Over de kenmerken hoeven we niet praten, maar wel over de ervaring.

Zowel van meters afstand als van dichtbij is het scherm superscherp.
4K films lijken bijna alsof je zelf mee doet en zelfs via streamingsdiensten en/of media server is alles perfect scherp.

Geluid is ook mooi en kraakhelder, blijft natuurlijk niet te vergelijken met een kwalitatieve set als een Onkyo, Yamaha, B&O etc..

Gebruik zelf geen tv, alleen maar apps en daar zit zoverre geen negatief effect en/of beperking aan.

Tot zoverre, nog een aanwinst voor de woonkamer!

Pluspunten

• Android TV
  • Superscherp beeld
  • Bijna geen frame, dus maximaal beeld

Minpunten

• 2 Afstandsbedieningen

Sakis 13-06-2023

Hele mooie tv van Sony!

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Wow, ik ben echt blown away door de Sony XR-55A80L! Ik ben overgestapt van een LCD-tv en de voordelen van OLED zijn gewoon top.

Het eerste wat me opviel was de beeldkwaliteit. De kleuren zijn levendig en de zwarttinten zijn echt diep en intens.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de HDR-ondersteuning. Het is als een nieuwe wereld die voor me opengaat. De details in zowel de donkere als de lichte delen van het beeld zijn gewoonweg verbluffend. Ik kan nu elk detail zien, of het nu gaat om een zonsondergang of een donkere scène in een spannende film.

Het Android TV-besturingssysteem is zo gebruiksvriendelijk en de ingebouwde Google Assistant maakt het nog handiger. Ik kan gewoon tegen de tv praten en het doet wat ik wil.

Ik moet zeggen, de overstap naar de Sony XR-55A80L is een gamechanger voor mij.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Contrast
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Prijs
  • Afstandbediening

Wh76 13-06-2023

Goede TV, mooie beelden en prima geluid

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Onlangs mijn televisie ontvangen en in gebruik genomen. De TV is goed verpakt. De quick giude is duidelijk en zorgt dat je TV na het uitpakken snel kan voorzien van de pootjes en kan neerzetten. De pootjes kunnen op drie verschillende manieren in de TV geklikt worden. Dit werkt erg goed en gemakkelijk.

Na de eerste keer aanzetteen komt een duidelijk menu en stappenplan om de TV te installeren. Gemakkelijke verbinding met internet en met Google TV. Er worden twee afstandsbedieningen bijgeleverd. Een uitgebreide, normale afstandsbediening en een eenvoudigere afstandsbediening die goed werkt voor google TV en als je gebruikt maakt van een externe TV via een set top box.

Beeldkwaliteit is erg goed. Geluid is in vergelijking met andere tv's prima omdat het geluid via het scherm komt. Wil je echter een super geluidservaring, dan adviseer ik om een soundbar of externe speakers te koppelen. Aansluiting van Nintendo Switch gaat ook soepel. Beelden bewegen snel en vloeiend

Pluspunten

• uiterlijk
  • beeld
  • geluidskwaliteit

R3ym0nd 12-06-2023

Veelzijdig en compleet

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Scherp beeld en een krachtige snelle processor ookneen mooi helder beeld. Door de automatische helderheid aanpassing kijkt alles prettig weg. Alleen het geluid vind ik wat plat.

Pluspunten

• Helder
  • Automatische lichtsterkte
  • Snelle processor
  • Makkelijke installatie
  • Vele opties

Minpunten

• 2 afstandsbedieningen
  • Wat plat geluid

B******@h********** 11-06-2023

TOP TV

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Installatie was makkelijk en snel met google home , het geluid is prima en het beeld is uitstekend. Ik had een andere 4K tv maar hier, het is meer helder en kleurrijk. Ik merk het verschil met de OLED. het enige nadeel is de afstandsbediening die goedkoop uitzit.

Pluspunten

• mooie beeld
  • prima geluid
  • snel en makkelijk installatie

Minpunten

• goedkop afstandsbediening

t*****@l****** 10-06-2023

Super tv

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Een super tv met een fantastisch me beeldkwaliteit en geluid makkelijk te installeren zelfs voor een 59 plussen mooie vormgeving

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Makkelijk installatie
  • Geluid
  • Vormgeving

Minpunten

• Gene

Koika 09-06-2023

Geweldige TV met prachtig beeld en geluid

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Gisteren de tv ontvangen en vandaag uitgepakt. Pootjes klik je er heel makkelijk in. Het installeren is heel eenvoudig met je google account; heel handig ook dat je TV apps, zoals bijvoorbeeld Viaplay en ZiggoGo automatisch worden geladen. Het beeld en geluid zijn van geweldige kwaliteit; ik ben onder de indruk. Het beeld is absoluut fantastisch, maar met name het geluid is voor een TV zonder gebruik van een soundbor bijzonder goed. De kleine afstandsbediening is heel handig om direct naar bv Netflix of YouTube te gaan; minder handig vind ik dat je de grotere afstandsbediening uiteindelijk toch nog nodig hebt. Maar alles bij elkaar een absolute aanrader.

Fabianfjt 08-06-2023

Sony XR55A80L Bravia: Een Ware Beeldkunstenaar

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Wat deze TV werkelijk bijzonder maakt, is het beeldkwaliteit. Het OLED-scherm laat de kleuren eruit springen met ongekende intensiteit. Diepe zwarttinten geven een adembenemend contrast, waardoor elk detail tot leven komt met een verbazingwekkende helderheid. Het geluid van de XR-55A80L Bravia is simpelweg verbluffend. Met het innovatieve Acoustic Surface Audio+ systeem komt het geluid direct uit het scherm, waardoor een meeslepende audio-ervaring ontstaat. Kortom, de Sony XR-55A80L Bravia TV heeft mijn verwachtingen overtroffen op alle fronten. Van de adembenemende beeldkwaliteit tot het meeslepende geluid en het gebruiksgemak, deze TV is een ware beeldkunstenaar. Als je op zoek bent naar een televisie die je versteld doet staan met zijn verbluffende prestaties, dan is de XR-55A80L Bravia de perfecte keuze. Deze tv zuigt mij mee in een ware tv ervaring.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs
  • nvt

SBlokker 05-06-2023

Mooie, heldere, oled tv

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Na het leveren heb ik hem gelijk uitgepakt. Voorzichtig hebben we de TV op tafel gelegd en snel en eenvoudig de pootjes geïnstalleerd.
Na het neerzetten ging de installatie heel eenvoudig. Via mijn google account was de installatie zo afgerond. De besturing, de navigatie door de menu's was even wennen, het is onze eerste echte Smart-TV, dus even kijken hoe het allemaal werkt.
Omdat we op de vorige TV een Chromecast hadden aangesloten, deze ook weer op deze TV aangesloten, maar dat is alleen maar verwarrend en dan kan je niet echt makkelijk de mogelijkheden van de tv ervaren.
Deze dus maar er weer afgehaald.

Wel na een uur een kleine teleurstelling, de 'kleine' afstandsbediening deed niks meer. De 'grote' afstandsbediening is niet via bluetooth, dus moet een line-of-sight hebben, dus is iets minder makkelijk. En deze heeft ook teveel knoppen :D Batterijen van de 'kleine' AB waren leeg, dus snel verholpen.

Minpunt vind ik wel de bediening van de 'externe' apparaten, als de deze met 1 AB wilt bedienen. Je mist een hoop functionaliteit die bij de originele AB onder 1 knop zit. Maar dat is ergens wel logisch natuurlijk maar het had denk ik met KPN makkelijker gekund i.v.m de 3 verschillende knoppen voor instellingen. Maar verder werkt de 'kleine' AB erg lekker.

Er zijn erg veel instellingen die erg diep zijn verborgen. Soms zit je wel in het zesde submenu te kijken. En bij een enkele instellingen is het niet direct duidelijk wat het is.
Ik had per ongeluk mijn Chromecast als kabel/satelliet ontvanger aangesloten maar ik kon nergens vinden hoe ik deze als ander type aan kon sluiten.

Het geluid van de TV zelf heb ik niet getest, mijn Sony Surround set pakt het goed op. Al had ik in het begin wel wat last van niet goed gesynchroniseerd geluid. Maat dat is al een paar dagen niet meer voor gekomen.

Ander, klein, maar potentieel groot, probleem vind ik wel dat de netwerk verbinding maar 100Mb is. Dit is op zich voldoende, maar het voelt een beetje goedkoop.

Ander ding dat nogal goedkoop voelt is de reclame die in de rubriek 'Bravia-Meldingen' komen, nee. Ik hoef geen nieuwe telefoon! Deze kan je verwijderen, maar komen weer terug. Gelukkig niet heel opdringerig.

Al met al een goede ervaring tot nu toe. Zie er naar uit om verder te spelen met de mogelijkheden.

Pluspunten

• Groot genoeg
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Handige AB
  • Google TV

Minpunten

• AB voelt goedkoop aan
  • Lan verbinding (100Mb)
  • Kabels niet mooit weg te werken

D****************@g******** 05-06-2023

Sony xr-55A80L

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Omdat wij toe waren aan iets nieuws keken we echt naar een tv met inhoud,dus goede beeld en geluidskwaliteit
Nou dat heeft deze tv absoluut!
Ziet er ook nog eens erg mooi uit en past prima bij vele stijlen.
Met het geluid moesten we even wennen t lijkt net of je in de bioscoop zit ,enorm mooi
Het beeld is echt fantastisch mooi,kortom een echte aanrader!

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Beeld en geluidskwaliteit

Minpunten

• 2 afstandsbedieningen

karel999 03-06-2023

Tv van hoge kwaliteit

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Zeer mooie tv en werkt naar behoren. Simpele maar duidelijke handleiding waardoor je snel kan genieten van je aankoop. Internet snel en duidelijk. Vooral de stemherkenning is erg prettig. Beeld en geluid erg goed. Ik heb voor deze tv gekozen op advies van anderen en ik ben het eens met het beeld dat mij geschetst is. Ten opzichte van mijn oude tv is dit een enorme verbetering.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Internet
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• 2 afstandsbediening

bruen024 02-06-2023

Mooie kleuren

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Makkelijke installatie, via duidelijke aanwijzingen alles in kunnen stellen

Pluspunten

• geluid
  • kleuren
  • installatie gemak

Minpunten

• goedkope afstandsbediening

Estheram 01-06-2023

Prachtig Beeld

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

Vorige week de XR-55A80L Bravia TV aangeschaft.
Bij het uitpakken zie je direct wat voor schitterend apparaat dit is. Hij is stijlvol door zijn grote scherm met dunne zwarte randen en is extreem dun. Hij staat perfect in onze woonkamer en past goed bij de rest van de inrichting.
Ook de 2e afstandsbediening is erg stijlvol, slank en de sneltoetsen naar de verschillende zenders is ideaal. Het inspreken van zoekopdrachten is ook erg handig.
Het beeld is echt heel mooi (animatiefilms zijn mooier dan in de bioscoop), het geluid is ook echt heel goed.
Het enige puntje van kritiek is de tik die hoorbaar is bij aan- en uitzetten van de tv.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

sndrr 01-06-2023

Prachtige tv met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony XR-55A80L

De Sony vervangt een oudere OLED televisie en dit is direct zichtbaar. De kleuren zijn in vergelijking nog duidelijker en mooier en de felheid van het scherm valt ook direct (positief) op. De tv maakt gebruikt van Android TV; alle apps en mogelijkheden werken soepel en de tv voelt snel aan.

De combinatie van de Sony tv met de Playstation 5 werkt tevens fantastisch. Nadat de console is aangesloten op de correcte HDMI 2.1 aansluiting wordt hij direct herkent en je krijgt onder meer de mogelijkheid om virtual refresh rate (VRR) te gebruiken in een speciale gamemodus.

Een nadeel voor een televisie in deze prijsklasse vind ik het gemis aan kabelmanagement. Hij hangt hier aan de muur en het is nu erg lastig om de kabels netjes te verwerken. Hier had Sony wel iets meer over na kunnen denken.

Ik ben zeer tevreden met de nieuwste generatie OLED tv va Sony en ik geniet optimaal van de films, series en games in de hoogst mogelijke kwaliteit.

Pluspunten

• Android tv
  • Prachtig beeld
  • Werkt goed met Playstation

Minpunten

• Kabelmanagement