Panasonic DECT telephone KX-TG7123

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DECT telephone KX-TG7123 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

echo 14-11-2008

Ik heb sinds 18 maanden de 7123 (een basis met antw.app en twee handsets.
Sinds een paar dagen zijn bij alle drie de toestellen de accus/ batterijen nauwelijks meer op te laden: blijft ook na een dag opladen op 1 streepje staan of na vijf minuten bellen valt het toestel uit.
Ook de batterijen op een aparte oplader laden, andere batterijen proberen helpt niet.
Erg vreemd...

Calvin1 07-09-2007

Telefoon aangeschaft, maar zie vreemde dingen. Bijv. wanneer ik een nieuw tel. nummer heb ingevoerd en verzonden heb naar beide handset's en dit zelfde nummer gaat corrigeren laat die het verkeerd ingevoerde nummer staan (ipv van overschrijven). Kan niet een interne oproep voor beide toestellen gelijk uitvoeren. Ook bij het invoeren van een naam in het tel. boek gaat hij niet vanzelf over naar de volgende letter.

Jeffeyenoord 21-08-2007

Mede op basis van eerdere reviews deze set besteld.
Kan bevestigen dat alles zeer eenvoudig is te configureren, met name telefoonboek kopieren is een zeer mooie en makkelijke optie. Ben ook zeer tevreden over het gebruiksgemak van antwoordapparaat en handsets. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, slechts 2 weken in bezit, maar heb wel indruk dat eea kwalitief in orde is. Enige wat ik mis is dat je niet per handset een time-out op volgorde kunt instellen voordat hij gaat rinkelen (is bij mijn oude chicago wèl mogelijk), dat is met name makkelijk als je kleine kind ligt te slapen, snel oppakken zorgt er dan voor dat toestel in slaapkamer niet overgaat. Ook de ringtones vind ik niet je van het, maar dat geldt voor de meeste toestellen. Voor 105 euro (incl. thuisbezorging) denk ik een goede set te hebben aangeschaft.

Fred van Wijk 23-06-2007

Nu ruim een week in bezit en ben erg tevreden en mag wel zeggen super tevreden. Heb deze combinatie gekocht op basis van deze reviews. Het gebruikersgemak is zeer intuitief, had alles zo ingesteld, van nummers invoeren, het kopieren ervan, het antwoordapparaat programeren enz. Je hebt de handleiding (bijna) niet nodig. Ook tevreden over het aantal in te programeren nummers (50 stuks) ruim voldoende ... Ergonomisch is het toestel ook, beslist niet zwaar, ligt goed in de hand, niet te groot. Je kunt met één hand het gehele toestel bedienen. Zelfs als het donker is vind je in één oogopslag alles terug.
Toch heb ik een tweetal kleine puntjes van kritiek. Enerzijds van esthetische aard.... ondanks alle voordelen, is het toestel qua vormgeving wat oubollig. Het oog wil toch ook wat.
En anderzijds van technische aard, ik mis de visuele identificatie van de individuele handsets. Hier kom je achter door de apparaten onafhankelijk aan te roepen. Maar zoals gemeld ben ik erg tevreden ondanks de puntjes van kritiek. Het gaat tenslotte toch om de essentie...en dat is de communicatie.

Marjo68 04-06-2007

Na het terugbrengen naar de winkel van een Philips set met 4 toestellen (CD1354s) en vervolgens de Siemens set (3 toestellen, A260 Trio), heb ik uitgebreid de recensies van de Panasonic gelezen en de 7123 set aangeschaft ... wat een opluchting: wel goede geluidskwaliteit bij gesprekken en ja, je kunt met deze set probleemloos een andere handset bellen. Bij de Philips was de geluidskwaliteit vol met storingen en ronduit zacht, de Siemens set kon alleen intern bellen naar ALLE handsets (??!!). Kortom na 4 weken intensief gebruik van de Panasonics, zijn we nog steeds heel tevreden, goede telefoonset voor een goede prijs!

Bert Schepen 06-05-2007

Nalang kijken en vergelijken op kieskeurig tot de keus van deze telefoon gekomen. Nu ruim twee weken in het bezir en heb absoluut geen spijt van deze keuze. De telefoon is fraai van vormgeving en is zeer gebruiksvriendelijk. Je hebt eigenlijk de gebruiksaanwijzing niet nodig. Het doorzenden van de nummers in het telefoonboek is supermakkelijk. Geluid is zeer duidelijk, ook bij hands free bellen. In het donker bellen is ook geen probleem. Nummerherkenning gaat ook gewoon goed.
Kortom zeer blij met de keuze en een aanrader voor een ieder die een goede, gemakkelijke en zeker niet te dure telefoon wil aanschaffen.

twinkels 27-04-2007

Na jaren plezier met een oude Panasonic-set en hele slechte ervaringen met de Philips SE4352S (dus ook een set met 3 toestellen) heb ik nu ruim 2 maanden heel veel plezier van mijn KX-TG7123. Het belangrijkste aspect is: de natuurlijke verstaanbaarheid, dus geen blikkerig geluid, geen kraken, geen storingen: heerlijk. De instellingen en het gebruik zijn mensvriendelijk. De grote en verlichte toetsen zijn ideaal voor b.v. ouderen of slechtzienden. De duidelijke signalering via een knipperlicht van gemiste oproep en/of ingesproken boodschap is ook heel fijn. Vind-/zichtbaarheid in het donker ook een pluspunt. Telefoonboek is kleiner dan de Philips, maar 50 is ruim zat. Dus als je twijfelt, kijk dan ook naar de reviews van de Philips SE4352 (alleen moet je nu het 3e toestel er extra bijkopen).

Hans Pepers 65 19-04-2007

Toestel nu 1 week in bezit. Het bevalt echt prima! Voorbeelden:
- Antwoordapparaat via elk toestel te bedienen. Indicatie op elk toestel of antwoordapparaat aan staat ja dan nee.
- Nummerherkenning werkt prima via @home.
- Historie van wie er gebeld heeft, maar ook indicatie d.m.v. een vinkje of er nog bellers zijn geweest die nog niet zijn gezien.
- Op 1 toestel je telefoonboek invoeren en heel simpel kopieeren naar de andere toestellen (Zeer handig).
- Hele menu structuur is simpel te vinden.
- Bladeren door telefoonboek gaat razendsnel. Eerste letter van de naam ingeven en hij springt snel door het telefoonboek heen.
- Geluidskwaliteit is prima.

Gertjan36 29-03-2007

Ik heb dit toestel nu ongeveer 4 maanden en het bevalt echt geweldig! Het hele ontwerp is gewoon goed doordacht. Voorbeelden:
- Op elk toestel zie je of er een bericht is ingesproken (knipperend ledje), die berichten kun je dus vanaf elk toestel afluisteren (en weg gooien).
- Nummerherkenning (werkt prima i.c.m. Surfen en Bellen van HetNet)
- Historie van wie er gebeld heeft (al dan niet opgenomen), maar ook indicatie of er nog bellers zijn geweest die jij nog niet hebt gezien.
- Op 1 toestel al je nummers invoeren en heel gemakkelijk dit kopieeren naar de andere toestellen (Geweldig !).
- Elk toestel handsfree mogelijkheid.
- Zelf bepalen of toestel direct opneemt bij uit houder nemen of dat je zelf knopje in moet drukken.
- Hele menu structuur zit erg goed en logisch in elkaar (je vind alles vanzelf)
- Bladeren door telkefoonboek gaat razendsnel.
- Geluid is gewoon prima.
- Batterijen waren na 8 dagen nog niet leeg !
Kortom ik ben 100% tevreden

jbde Vries 14-02-2007

Gewoon een fantastische drie-eenheid. Goed geluid, makkkeljke bediening. Redelijk goed design. Jammer van de melodietjes. Zijn wat achterhaald.

Uppel 03-02-2007

Eergisteren dit apparaat besteld bij een online winkel, volgende dag binnen. Absolute topper voor dat geld.
Je hoeft eigenlijk nauwelijks iets in te stellen, alleen wat voorkeuren misschien en dat is zeer eenvoudig te doen. Duidelijke handleiding en simpele bediening.
Geluid kwaliteit is prima, toestellen vinden probleemloos het thuis station. Verlicht display, nummer herkenning, een antwoordapparaat waar al een standaard boodschap van een vriendelijke dame in zit als je dat wil. Maar wil je zelf een boodschap inspreken, ook mogelijk natuurlijk.
Telefoonnummers hoeven maar 1 keer ingegeven te worden op 1 van de handsets, daarna simpel door kopiëren naar de andere handsets. Ruimte voor 50 nummers en een antwoordapparaat wat ruimte biedt voor 20 minuten spraak.
Ben hier zeer tevreden mee en vind dit een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Eddy72 14-01-2007

Wat een fijne set toestellen, duidelijke verlichte toetsen, zeer heldere
geluidskwaliteit niet in de laatste plaats van het antwoord apparaat wat bij
andere toestellen vaak met veel ruis gepaard gaat, zeer goede verbinding met
het basisstation. Derde toestel staat op zolder, basis station beneden,
helemaal geen probleem. Je kunt ook het antwoordapparaat bedienen vanaf alle
toestellen. Wat een luxe voor zo'n (in verhouding) lage prijs! Ik had hiervoor
de philips 215 en 211 set, maar die werden geplaagd door allerlei storingen, ik
hoop dat me dat nu bespaard blijft.

Ronald 01-01-2007

Nu enkele dagen de Panasonic KX-TG7123 in bezit en moet zeggen dat ik zeer te
spreken ben over deze set.
Geluid is prima. bereik van de handsets gaan dwars door de betonnen muren heen,
en is dus prima te noemen.
Handsets zijn al aangemeld op het bassis-station.
Heb de set aangesloten op de kabel en werkt prima, zelfs nummerweergave werkte
gelijk.
Zeer makkelijk te bedienen en een duidelijke gebruikershandleiding.
Dus wie nog een dect-set zoekt met antwoordapparaat! Dan is deze set zeker aan
te raden.

Jur 42 10-10-2006

Ik heb, n.a.v. reviews op deze site met de 7122, deze set gekocht ter
vervanging van een Philips set. De Philips set was een vrij dure set. De
toestellen worden ingezet in mijn eigen bedrijf en de telefoons worden daardoor
erg intensief gebruikt.

Na drie weken gebruik in de praktijk ben ik erg tevreden over de KX-TG7123. De
set laat zich makkelijk bedienen, zelfs direct na ingebruikname zonder dat je
eerst de (Nederlandstalige) handleiding gelezen hebt. Duidelijke menustructuur,
stevige toetsaanslag, duidelijk te lezen toetsen, goede verlichting en een
duidelijk display. Toestellen liggen eveneens goed in de hand. De set is met
functies als handsfreebellen, antwoordapparaat , nummerherkenning, mogelijkheid
ingevoerde telefoonnummers te kopieren van de ene naar de andere handset en
conferentiegesprek uitgevoerd. Ik heb tot op heden geen manko's opgemerkt. Na
een wat langere periode zal ik via deze site mijn verdere bevindingen wel laten
weten.