Siemens A585 Duo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens A585 Duo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

theausi 20-03-2012
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Heb deze duo set net een paar dagen. Ik kan zeggen dat de installatie heel eenvoudig is. De basisset aansluiten aan de hoofdaansluiting en laten zoeken naar de losse toestel. Het losse toestel aansluiten aan het stopcontact en automatisch laten registreren. Na een minuut of 5 is het toestel geregistreerd en je kan gelijk bellen.
Er is een antwoordapparaat funtie aanwezig voor deze set (anders dan in de Kieskeurig specificaties staat vermeld).
Het menu is intuitief en instellingen zijn zo makkeleijk te zetten.
Voor een duoset van onder de 50 euro kan ik deze set zeker aanraden.

Wouter_Zw 05-09-2011
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Mooie set. We kochten deze voor een aanbiedingsprijs van 65 euro. Toestel heeft alles wat we van een telefoon verwachten. Enige wat tegenvalt is de standby tijd. Volgens de beschrijving meer dan 200 uur. In de praktijk nog geen 72 uur, terwijl we de batterijen precies volgens de instructies hebben opgeladen en ontladen.
De handsets liggen lekker in de hand. Ze zijn ook lekker licht. Vormgeving is ook fraai (pianozwart), al is het wel veel plastic en voelt het ook zo aan.

vinnie-terranova 13-02-2011
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Zo, m'n Moterola dect telefoons in de kliko gesmeten. Geen Motorola meer voor mij. Handsets (alle 3) sloegen op tilt zodra zo over gingen.

De Siemens Gigaset A585 Duo nu een paar dagen in bezit, wat gelijk opvalt is de goede geluidskwaliteit, zowel bij beller als gebelde. Voor de prijsklasse een goede telefoon. Antwoordapparaat simpel en functioneel.
SMS Functie, niet kunnen testen omdat Ziggo geen SMS dienst heeft.
Polyphone ringtones van de handset hadden wat harder gemogen. Maar de ''siemens beltoon'' zoals in veel bedrijven te horen met een looptelefoon, is wel krachtig. Maar klinkt een beetje zakelijk.
Werkt perfect icm Ziggo telefonie (FSK Nummerweergeve)
Antwoordapparaat is zowel te bedienen (en beluisteren) vanaf het basisstation als alle handsets.
Totaal kan het antwoordapparaat 25 min. aan ingesproken berichten opslaan.

Kleur van displayverlichting is oranje, dit had ik graag in het blauw gezien, maar das natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Tevreden met deze telefoon, zijn cijfer op deze beoordelingsite zeker waard.

S-Leiderdorp2 10-11-2010
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Op basis van eerdere reviews gekozen voor deze A585 Duo, ter vervanging van twee oude toestellen.

Is weinig op aan te merken. Toestellen liggen prettig in de hand, geluid is goed (ook in handsfree), bediening is nagenoeg gelijk aan een mobiele telefoon dus in mijn ogen eenvoudig, qua vormgeving zien ze er goed uit d.w.z. geen storend element in je huiskamer en tenslotte is de duurzaamheid wel goed denk ik want Siemens staat daarvoor garant.

Kortom, gebruik ze nu een paar weken en bevallen uitstekend.

MoefiLoffer 20-09-2010
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Ik heb deze set gekocht i.v.m. zeer grote batterij problemen met mijn Philips set CD4453S, het toestel voldoet aan al mijn verwachtingen, zoals het er nu uit ziet geen batterij problemen meer, met de beoordeling duurzaamheid wat aan de voorzichtige kant gebleven, ik denk dat dit in de toekomst naar boven bijgesteld kan worden.

Goed toestel, voor mij nooit geen Philips meer.

Modeltreintje 28-08-2010
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Werkt uitstekend! Simpel en mooi design. Uitstekende functionaliteit. Enkele minpuntjes: batterijen praktisch leeg bij eerste gebruik. Geluidskwaliteit is prima, maar hoort niet bij de absolute top.

Desondanks een absolute aanrader! Heel goede prijs-kwaliteitverhoudng.

Cor Dierdorp 24-08-2010
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

uitstende telefoonset,werkt prima via ziggo ook de nummer herkenning,simpel te instaleren kortom een prima set voor weinig geld .

dessinghirschel 09-03-2010
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Keuze voor 2 handsets, gebruiksgemak plus (hopelijk!) de kwaliteit van Siemens.
Fijn dat het aanmelden automatisch gaat. Wel onhandig dat je het toestel niet gelijk kunt gebruiken, omdat eerst de batterijen op- en ontladen moeten worden.

arenlou 07-02-2010
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Ivm UPC abonnement moet ik om nummerherkenning te hebben een FSK instelling hebben. DTMF zal qua toestel wel werken maar kan geen nummerherkenning accepteren. Dit toestel heeft beide dus is er voor nu en evt later volledige compabiliteit. Maargoed, mooi toestel, eenvoudige menuutjes en leuk om te zien dat het in handset1 ingevoerde adressenbestand over 'te seinen'is naar de handset2. Helder geluid, fijne speakerstand. De geboden ringtones vielen wat tegen. Beetje suffe toontjes. Maar gekozen voor de saaie tringelingeling... Voor de rest een prima keuze voor weinig geld. Heeft dus 2 handsets wat enorm handig kan zijn. 1 laat je lekker boven liggen evt in de extra geleverde kleine oplader. Kan je ook nog als interne telefoon gebruiken. De 'schat het eten is klaar' functie.....
AANRADER

AVis 18-01-2010
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Gemakkelijk in te stellen toestel. Overzichterlijke menu structuur. duidelijke Nederlandstalige gebruiksaanwijzing. Eenvoudig in gebruik zowel het handset als het basisstation. Toch nog een negatieve opmerking: Instelling SMS dienst is niet duidelijk kan nu wel SMS ontvangen maar nog niet verzenden.

KKGrear 15-01-2010
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Deze telefoon gekocht vanwege de 'echte' eco-dect, d.w.z. alleen straling uitzenden als dat nodig is. Veel telefoons lijken dat te hebben, maar dan blijkt dat dat alleen werkt in combinatie met één handset of dat het alleen neerkomt op verminderde straling. Dat eco-dect na in gebruik nemen moet worden aangezet is wat vreemd. Waarschijnlijk is anders het automatisch aanmelden van handsets, dat keurig gebeurt bij het in gebruik nemen, onmogelijk.

De telefoon werkt verder prima, het geluid is zeer goed, niks gemerkt van echo's die anderen wel melden. Persoonlijk vind ik het onhandig dat het telefoonboek per handset wordt bewaard. Je kunt dan wel synchroniseren tussen handsets, maar dat moet je dan wel steeds doen en dan het liefst meteen na het invoeren van een nieuw nummer. Een Philips die we eerder hadden hanteerde een centrale lijst, met daarnaast de mogelijkheid om per handset een “privé-lijst” te gebruiken (die wij niet gebruikten).

Het antwoordapparaat werkt prima. Ook hier echter een minpuntje t.o.v. de Philips: het is n.l. aan de buitenkant niet te zien hoeveel al beluisterde berichten er op staan (wel een indicatie nieuwe berichten). Als een van de huisgenoten een nieuw bericht heeft geluisterd, kan een ander het bericht daardoor missen. Erg vervelend, veroorzaakt een hoop onnodig afluisteren van een leeg antwoordapparaat. Daarom wat lagere score bij gebruiksgemak. Die Philips had trouwens ander nukken, dus al met al wint deze Siemens het met gemak. Pluspuntje is b.v. de snelheid van het menu, dat wil bij andere typen wel eens veel trager zijn.

albertvdv 30-12-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

De Siemens Gigaset A580 Duo valt me tegen. Siemens heeft een technisch hoogstandje vervaardigd zonder daarbij te letten op het gemak voor de gebruiker. De handleiding is al even onhandig, je blijft zoeken.
Iemand belt op en spreekt geen boodschap in. Ik wil weten wie er gebeld heeft, maar daar kom ik niet achter. Er is wel een term 'gemiste oproepen', maar wat moet je ermee.
Wat moet je doen als op vakantie gaat? Hoe kun je dat knipperend lichtje uitschakelen. Dat zijn hele eenvoudige ingrepen, die siemens ons onthoudt. Jammer. Nadere studie brengt misschien uitkomst. Handig is anders.

prinand 03-12-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

vandaag de set ontvangen plus extra handsets

basis station staat op de eerste verdieping en de rest verspreid door het huis, en alle handsets werken prima

installatie is vrij eenvoudig. wel een beetje lopen rotzooien om een voipbuster account werkende te krijgen, maar na het instellen van portforwarding voor poort 5060 in de router werkte de voibuster account ook prima.

gesprek uitgeprobeerd en via IP werkte uitstekend ! perfecte geluidskwaliteit.
heb het nog niet uitgeprobeerd rond 20:00 wanneer internet op z'n drukst is.

ook even lopen rotzooien met de online telefoongids, maar dat blijkt een bug te zijn, en voor NL moet je NL Morocco kiezen. daarna werkte ook dit uitstekend. (stond standaard goed, maar ja... eerst alles proberen en dan pas gaan lezen...)

eerst een vcf bestand opgeslagen (via de webbrowser) en die daarna handmatig in kladblok geopend, en met plakken en knippen de basis elementen gedupliceerd, en zo een hele lijst klaargemaakt, en daarna ingeladen in de handsets

de access via de webbrowser is niet flitsend maar werkt over het algemeen prima, de handsets zijn eenvoudig te bedienen.

prijs en kwaliteit zijn prima. de handsets zijn vrij basic, maar alle waar naar zijn geld...
goede handsfree werking, nummerweergave werkte onmiddelijk, kortom, ik ben zeer tevreden met de aanschaf.

evge 21-11-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

De Siemens Gigaset A580 Duo heb ik nog maar kort in gebruik maar het is nu al duidelijk dat deze gigagoed is! Het geluid is helderder dan ik ooit eerder bij een telefoon heb meegemaakt, zelfs bij het gebruik van de hands-free functie. Zowel de telefoon als de handleiding zijn zeer gebruiksvriendelijk waardoor het installeren in een mum van tijd is geregeld. Ook niet bepaald onbelangrijk is de mooie vormgeving - dit is een telefoon die gezien mag worden!

Kees de Jongen 21-11-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Veel mogelijkheden, groot telefoonnummergeheugen (80 nummers). Uitgebreid menu, soms lang zoeken naar de juiste optie of instelling.

Handig is het versturen van een complete telefoonlijst naar een tweede of derde handset. Zo hoef je de nummer er maar één keer in te zetten.

Vormgeving vind ik wat minder; recht en hoekig. Bovendien is een handset vrij groot.

chantaldijt 15-11-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Fijne telefoon met antwoordapparaat. Groot minpunt is dat het telefoonboek gekoppeld is aan een enkele telefoon. Om deze reden moet je de nummers in beide telefoon opslaan.

waradder 31-10-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Ik had vorig jaar al een Siemens Gigaset gekocht en deze beviel zo goed dat ik ook voor mijn op leeftijd zijnde moeder een set heb gekocht. Met name het eenvoudige gebruikersgemak, de menugestuurde keuzes en de grote tijdsaanduiding waren daarbij van doorslaggevende betekenis.

Toen deze week de telefoon voor mijn kantoor 'de geest gaf', was een nieuwe Siemens Gigaset dus een volstrekt logische keuze. Ik heb niet eens naar andere merken gekeken zo tevreden was(ben) ik over die oude Gigaset!

Ook de nieuwe Gigaset is geweldig, heeft een fantastisch gebruikersgemak en ook het programmeren van het antwoordapparaat is een fluitje van een cent. Zo horen apparaten bediend te kunnen worden!

aukedeboer 31-10-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

mooi design en ook een licht toestel. eenvoudig te gebruiken. duidelijke handleiding.

Jeroen34 20-10-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Een paar dagen in gebruik. bij eerste gebruik viel meteen de beknopte handleiding op. Niet in 25 talen. Maar ook zonder handleiding kom je er wel uit.
Ook in het gebruik tot nu toe goed.Kortom een fijn apparaat.

hendrikus1962 20-10-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Eerst een telefoon van een bekend Nederlands merk gekocht.
Mijn echtgenote, heeft een gehoorstoornis, waardoor zij hoge tonen vrijwel niet hoort. Zij maakt gebruik van hoortoestellen. Bij het eerste toestel hoorde zij de ringtones helemaal niet.
Daarna het toestel omgeruild voor een Siemens telefoon.
Alle beltonen zijn voor haar nu moeiteloos te horen.
Wij kochten de Siemens Gigaset AS285 Duo.

Slep 19-10-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Een robuuste set van een gerenommeerd merk tegen een gunstige aanschafprijs !

Feenekl1 09-10-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Geweldig toestel! Ligt lekker in de hand en is makkelijk te bedienen. Mooi beltonen en prachtig design. Ook handig: laag energieverbruik waardoor het toestel lang te gebruiken is zonder steeds te hoeven opladen. Dus even vergeten aan de lading te doen is geen probleem. En als de batterijen na lange tijd versleten zijn dan kun je gemakkelijk verkrijgbare nieuwe batterijen plaatsen.
Zeer aan te bevelen toestel.

mstrijbos 05-10-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Mooi afgewekte, duidelijke telefoonset. Zoals je van Siemens mag verwachten.
Handleiding was erg duidelijk.

Prima product

Hans Michels 09-08-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Een paar weken in bezit.
Uitermate gemakkelijke bediening, duidelijke handleiding. Alle mogelijkheden die wij wilden zitten op dit toestel. Nummer/naam weergave werkt perfect (upc kabel). Vormgeving/glanzende zwarte kleur, is 'n kwestie van smaak, maar wij vinden hem mooi. Duurzaamheid kunnen we uiteraard nog niets over zeggen, wat wel meetelde is dat in dit toestel oplaadbare AAA batterijen zitten die men altijd overal kan kopen en geen dure accu welke t.z.t niet meer te koop is. Kortom dik tevreden met dit toestel.

daannl2445 25-07-2009
Geschreven voor: Siemens A585 Duo

Sinds een paar weken deze set in gebruik. Installatie was buitengewoon makkelijk. Het antwoordapparaat is bijzonder handig en is ook te gebruiken met een standaard boodschap (dus niet zelf ingesproken). Tevens is het antwoordapparaat op elke handset af te luisteren.

Wel vind ik opvallend dat op de doos groot geadverteerd wordt met ECO-DECT. Dit is een functie waarbij het zendvermogen van het basisstation en handset(s) aangepast wordt aan de behoefte (dus afstand). Dit beperkt (eventuele) gezondheidsrisico's en verlengd de batterijduur. Deze functie was voor mij mede een reden om voor dit toestel/merk te kiezen. Echter blijkt dat de ECO-DECT modus standaard uitgeschakeld staat. Vergeet deze dus niet in te schakelen in het menu van de handset!