Philips Draadloze telefoon met antwoordapparaat D6053B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Draadloze telefoon met antwoordapparaat D6053B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

tjw 31-10-2014

Eenvoudige instelmogelijkheden. Telefoonboek wordt automatisch door andere handsets overgenomen. Intern doorverbinden mogelijk.
Accu gaat lang mee!

berendgoor 03-04-2014

Bij het ontvangen van het pakket bleek al direct dat er over dit product is nagedacht; geen overbodige opvulling en gewoon 3 toestellen met toebehoren en een duidelijke handleiding.
Hoewel deze handleiding eigenlijk niet nodig is het toestel wijst zich vanzelf.
Voordeel is ook dat de instellingen van datum/tijd en taal slechts één keer hoef te gebeuren; bij de volgende telefoon zoekt deze contact en neemt de instellingen over.
Dit geldt ook voor het telefoonboek; als je dit invult en bijwerkt wordt automatisch ook op de andere toestellen dit bijgewerkt.
Het toestel ligt prima in de hand en het geluid klink ook prima; is naar eigen voorkeur in te stellen. Ik gebruik een gehoorapparaat, maar kan het prima verstaan.
de Voice mail werkt goed en het is duidelijk als er een oproep is gemist.
Al met al een prima product.

Squirrel104 12-03-2014

Dit is een erg fijne set huistelefoons die ons prima bevalt. Ik zal hieronder uitgebreid uitleggen waarom deze set ons zo goed bevalt.

Unboxing en aansluiten.
De set wordt geleverd in een mooie compacte doos zonder overbodig verpakkingsmateriaal. In de doos bevinden zich 3 handsets, een basisstation met antwoordapparaat en 2 laadstations, batterijen en laders voor de 3 toestellen en een kabeltje met twee verschillende telefoonstekkers voor het aansluiten. Verder zit er een minimale hoeveelheid papier bij nl. een snelle startgids en wat uitleg over de garantie en service. Niet de enorme stapels gebruiksaanwijzingen in allerlei exotische talen zoals je bij andere apparaten wel eens tegenkomt. Het aansluiten is erg simpel, je hebt er de startgids niet eens bij nodig. Batterijen erin, adapters aansluiten en in het stopcontact. Telefoonkabeltje in het basisstation en rechtstreeks of met een van de twee stekkers met de telefoonaansluiting verbinden. Meer is het niet.

Eerste indruk.
Wanneer je een willekeurige handset voor het eerst inschakelt, wordt je begroet door een simpel welkomstprogramma. Na het instellen van taal, tijd en datum is het toestel gebruiksklaar. Tot mijn verrassing klonken er vervolgens 3 vrolijke bliepjes respectievelijk vanuit het basisstation en de beide andere handsets en bleken deze ook gelijk ingesteld te zijn! Deze volautomatische synchronisatie blijkt een van de sterke punten van deze set te zijn, want ook dingen als oproeplijsten en vooral het telefoonboek worden op dezelfde zorgeloze wijze in alle toestellen gelijkgetrokken.

Het toestel ligt prettig in de hand, is voldoende stroef om niet op een glad oppervlak of uit bezwete handen weg te glijden maar aan de andere kant niet te stroef, waardoor het nog steeds mogelijk is het toestel naar iemand toe te schuiven die aan de andere kant van de tafel zit. De toetsen zijn verlicht en voelen prettig aan en het kleurenscherm is duidelijk en helder. Het toestel kan goed en stabiel rechtop staan op de onderkant, wat bij handsfree gebruik erg gemakkelijk is.

Het gebruik.
Het gemak waarmee de set voor het eerst in gebruik genomen wordt, blijft ook in de rest van de bediening aanwezig. Ik heb geen moment de gebruiksaanwijzing nodig gehad, alle instellingen, functies en mogelijkheden spreken voor zich. Het toestel heeft een aangenaam lange gebruiksduur, zowel standby als gesprekstijd. Het geluid is helder en duidelijk, zonder kil of scherp te worden, maar het is ook mogelijk om andere geluidsprofielen in te stellen die beter bij je persoonlijke smaak passen.

Mogelijkheden.
Behalve als gewone telefoon, is het toestel ook handsfree te gebruiken, met een mooie duidelijke speaker die voldoende geluid geeft.
Het is ook mogelijk de telefoon als babyfoon te gebruiken, maar bij gebrek aan baby hebben wij dat niet getest ;)
De mogelijkheid om automatisch in bepaalde periodes het geluid uit te schakelen (bv. 's nachts) is erg handig, met name als je een van de handsets op de slaapkamer hebt staan. Het is mogelijk om deze functie voor bepaalde nummers uit te schakelen, zodat je bv. altijd bereikbaar blijft voor familie.
Het is mogelijk om per nummer in het telefoonboek een eigen beltoon toe te kennen, zodat je aan het geluid al kunt horen wie er belt.
Voor veelgebruikte nummers kan een sneltoets worden toegekend (max. 9), waardoor deze met 1 toetsdruk kunnen worden gebeld. Helaas moet je dan wel zelf onthouden welke toets bij welk nummer hoort, iets wat bij ons in het verleden er toe heeft geleid dat we de functie niet gebruikten.
De toestellen hebben de mogelijkheid voor een Eco modus, waarbij zowel het zendvermogen als het stroomverbruik aanzienlijk verminderd worden. Wil je dat het toestel in standby helemaal geen straling afgeeft, dan is er ook nog een Eco+ modus. Grappig genoeg kunnen beiden tegelijk ingeschakeld worden, hoewel ik nog niet heb kunnen achterhalen wat daarvan de toegevoegde waarde is.

Is er dan niets aan te merken?
Natuurlijk is geen enkel toestel perfect. Natuurlijk is een 4 inch HD touchscreen veel mooier en prettiger. Maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan. Toch zijn er wel wat dingen aan te merken, al is het niet veel.
Zo staat altijd de schermverlichting aan wanneer een handset op de lader staat. Weliswaar op een lage sterkte, maar het zou prettig zijn wanneer met een menuoptie gekozen kan worden om deze helemaal uit te schakelen.
Standaard wordt er een analoge klok op het scherm weergegeven in standby, wat op zich heel aardig is. Maar wanneer de wijzers verspringen, flikkert het scherm even. Als het toestel dan net vanuit een ooghoek waarneembaar is, wordt iedere keer je aandacht even getrokken omdat je een beweging waarneemt. Ik weet niet hoe dit met de, als alternatief instelbare, digitale klok werkt omdat ik die nog niet heb ingesteld.
De automatische synchronisatie kan ook nadelig zijn, wanneer bv. verschillende huisgenoten elk een eigen handset hebben en daar ook hun eigen telefoonboek in willen zetten, zonder de nummers van de anderen erbij. Ik heb nog niet ontdekt of dit ook uitgeschakeld kan worden.
Het aantal beltonen is wat beperkt en eenzijdig, ik kan me voorstellen dat je ideale beltoon er niet bijzit. Philips heeft dit in het verleden bij andere toestellen al wel veel beter gedaan.

Conclusie.
Deze set heeft een adviesprijs van €129 in de Philips shop, maar ik heb hem ook al gezien voor €107. Ik vermoed dat de uiteindelijke "Kieskeurig" prijzen ergens tussen de €80 en €110 terecht gaan komen en dat is een hele nette prijs waar je veel voor terug krijgt. In dat prijssegment heeft de concurrentie ook leuke sets (Panasonic, Siemens). Maar of die net zo goed zijn, is maar de vraag. Ik heb in het verleden een Siemens Gigaset gehad, die weliswaar erg goed werkte, maar niet zo degelijk bleek te zijn. En onze vorige set was een Panasonic, technisch erg goed maar niet prettig in gebruik. Als ik daarnaar kijk, dan is deze Philips set beslist een goede keus, een echte aanrader!

bart1949 10-03-2014

De draadloze telefoon D6053B/22 heeft eigenlojk alles wat je zou wensen. De bediening en installatie wordt overzichtelijk weergegeven in de korte gebruikershandleiding. Als je het allemaal wat uitgebreid wilt hebben dan zijn op internet alle mogelijkheden te vinden. Het ingeven van nummers en namen in het telefoonboek is eenvoudig. Wat goed is, is dat alles direct ook in de andere 2 toestellen vermeld staat. Je hoeft dus verder geen aparte handelingen te verrichten. Alle andere functies zijn zoals je die op een dergelijk apparaat verwacht. Het geluid is voortreffelijk, het kleurendisplay geeft de functies helder en duidelijk weer. M.n. het geluid, de helderheid verrast. wat misschien beter zou kunnen zijn de beltonen, die zijn wat bescheiden in aantal. Wat mij betreft zou de 'klassieke' telefoonbel opgenomen mogen worden. Ook de lichtgebogen vorm van het toestel draagt bij tot een aangenaam gebruik.

Baritonbart 09-03-2014

Wat direct opvalt is de geribbelde achterkant, dit zorgt voor een goede grip. Ons vorige toestel wilde door de gladde vormgeving nog wel eens uit de hand glippen.
Het instellen van de handsets is super eenvoudig, het telefoonboek wordt direct over de andere handsets gedeeld.
Het volume en de beltoon zijn per handset en zelfs per beller in te stellen. Ideaal voor op de slaapkamer of "ongewenste" gesprekken.
ook het antwoordapparaat is ideaal, ik weet dat veel providers een voice mail functie hebben, maar het antwoordapparaat is weer net even iets handiger.
Tot nu enkel pluspunten, ook het spraakgeluid is helder en in te stellen naar warm e.d.
Enige min zou zijn dat het display altijd aan is, op de slaapkamer mag het display best wel uit. Dus dit zou nog een leuke optie zijn, verder een super goede set.

corrector 05-03-2014

Een super telefoon ik heb deze voor Philips mogen testen heeft een mooi design en is goed overzichtelijk menu is heel gemakkelijk je hebt geen handleiding nodig alles spreekt voor zich heeft ook vele instelmogelijkheden als je op een toestel gegevens ingeeft komt het ook automatisch op de andere twee wat toch wel wat werk en tijd uitspaart,het geluid is prima en wat ik mooi vond was de heldere kleur van het display met mooie klok(wel zo handig)ben zeer tevreden over deze telefoons kortom een echte aanrader

corrector 23-06-2014

Ik blijf bij mijn eerdere review ik vind deze telefoon na een aantal maanden nog altijd prima werkt perfect met vele mogelijkheden en makkelijke bediening antwoordappelraat werkt werkt buitengewoon goed,een heel goed product zoals ik van Philips gewend ben

BDGO 05-03-2014

Werkelijk een geweldig apparaat. De vele mogelijkheden zoals antwoordapparaat, babymonitor, wekker zijn niet alleen handig maar ook erg makkelijk in te stellen. De uitgebreide downloadbare handleiding heb je niet snel nodig, het menu is erg duidelijk. De verlichte display is erg handig in donkere ruimtes en de mogelijkheid om handsfree te bellen terwijl het toestel in de oplader zit is ideaal bij lange gesprekken. De handsets zijn voorzien van oplaadbare batterijen i.p.v. accu's en dus een stuk goedkoper te vervangen als dit nodig is. Na een week gebruik kan ik nog niets over de duurzaamheid zeggen maar ik ben nu al helemaal blij met deze telefoonset.

hetty13 05-03-2014

Ik ben super tevreden over dit toestel. De vormgeving is super.
Wat heel makkelijk is dat als je een wijziging intikt in het ene toestel het automatisch in de andere telefoons komt. Leg je de telefoon neer dan krijg je een heel lief geluidje. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden maar ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd. De tijd is ook heel leuk aangegeven met een klok.Een opmerking over de datum febr. ging goed maar toen kwam maart en toen stond er op het toestel Maa. Laat ik nu een paar keer gedacht hebben dat dat maandag betekende.

Ada62 05-03-2014

Het in gebruik nemen van dit toestel was voor mij verrassend in positieve zin. Gewoon even aansluiten, handsets aanmelden, zelfs zonder de duidelijke korte gebruikershandleiding was het in een paar minuten gebeurd. De handset is licht en voelt aangenaam aan in de hand. Verder was het antwoordapparaat direct na het aansluiten gebruiksgereed en ook het gebruik hiervan is kinderlijk eenvoudig. Een minpuntje: Ik heb, ook niet in de online handleiding, nergens kunnen vinden of en hoe je een handset kunt in- en uitschakelen. Wel kun je een handset in de stille modus zetten, maar, b.v. bij langere afwezigheid zou mijn voorkeur toch zijn het uitschakelen van de handsets.
Desalniettemin zeer tevreden over deze Philips D6053B/22

Annemarie30 03-03-2014

Alles een 10 ben zeer tevreden over de set.
Mooie mat zwarte afwerking met aan de zijkanten een glanseffect.
Hierdoor een hele mooie degelijke uitstraling.
Ook zo handig dat de handset halfrond is aan de achterzijde met wel een lichte streepstructuur aan de achterzijde. Waardoor telefoon lekker in de hand ligt maar niet zo makkelijk uit je handen glijdt bij het oppakken.

De set is ook met de verkorte handleiding zo ingesteld.
Het telefoonboek,ooh zo handig, op één set instellen en het staat in elke set.
Het geluid van zowel de gesprekken als de beltonen zijn ruim voldoende heb de set niet op het volledige volume hoeven zetten.
De beltonen zijn divers met gezellige rustige melodieën. Vind het leuk als ik gebeld wordt.

Antwoordapparaat heeft al een vooraf ingesproken stem maar je kunt ook zelf inspreken.
Deze was ook zo geïnstalleerd en handig in gebruik.

De wekker is een leuke extra en handig met ook dezelfde keuze geluiden als de beltonen. Dus niet alleen een irritante piep.

De babyfoon functie lijkt mij zeer handig voor mensen die deze nodig hebben. telefoon en babyfoon ineen. Handig!

Op internet staat nog de volledige handleiding heb deze nog bekeken maar niet nodig gehad met installeren van alles wel makkelijk als je iets wilt veranderen en je hebt de handleiding niet in de buurt.

Conclusie: zeer gebruiksvriendelijke telefoon met vele handige extra's ziet er mooi uit.

AnnekeWJ 02-03-2014

Een toestel met een mooi design van het basisstation. Een mooi kleurendisplay dat ook verlicht is, handig in een donkere slaapkamer! Het toestel is snel in gebruik te nemen met de korte handleiding. Op internet is een uitgebreide handleiding te vinden. Handige gebruiksmogelijkheden als babyfoon, wekker en intern bellen. Ik heb nog niet eens alle gebruiksmogelijkheden ontdekt. Een aanrader!

Focus2012 01-03-2014

Als vervanging voor mijn oude set Panasonic gekozen voor dit setje,echt plug en play en een vormgeving die perfect is. Bij ontvangst van het setje alles aanwezig in de doos zelf de batterijen en aansluitmateriaal Echt veel mogelijkheden, elke handset zijn eigen beltoon en display. Voor de slaapkamer de analoog klok en een bescheiden beltoon en rest kun je het zo gek niet bedenken. Prima gespreksgeluid wel even zoeken welke het beste bij je past je helder /warm of zacht.Wat mij betreft een aanrader maar dat moet ieder voor zich bepalen, wij zijn er erg blij mee voor een nette prijs een kwalitatief hoog product met veel bedieningsgemak.Om alles uit het setje te halen wel de handleiding even downloaden daar staan de details beter in.

aboth39 01-03-2014

de philipa D6053B/22 is een goede vervanging van mijn kpn Arizona. Het toestel ligt goed in de hand en de bediening is goed. De menu's laten zich makkelijk bewerken, ook zonder hulp van de gebruiksaanwijzing. Een tweetal voordelen zijn het antwoordapparaat en de babyfoon, waardoor philips goed luistert naar de wensen van de consument. Het verlichte display zelfs in het donker is geen probleem, zo weet je exact waar je telefoon staat en grijp je niet mis. Hoewel ik nog geen lange telefoongesprekken gevoerd heb, ben ik ervan overtuigd dat ook dit geen probleem is voor de philips D6053B/22.
Verder vind ik de extra handsets een welkom geschenk, zodat de meest toegankelijke ruimtes in huis nu voorzien zijn van een telefoon, zonder dat je bv vanaf de zolder eerst naar beneden moet om de telefoon te beantwoorden. Kortom, een product om trots op te zijn.

erikange1972 01-03-2014

Mijn oude philips dect telefoon was aan vernieuwing toe, dit philips toestel is echt een enorme verbetering.
Het geluid is perfect, het toestel is via het menu eenvoudig te gebruiken, het instellen van voorkeuzenummers is ook simpel, er zit een wekker en een babyfoon op, het antwoordapparaat is gelukkig in het nederlands (was dus niet bij mijn oude philips!), de luidsprekerknop linksonder op het toestel is ook erg handig,
ik ben dus erg blij met deze telefoon !

erikange1972 01-03-2014

Sorry,mn vorige telefoon was geen philips, maar een profoon, die was echt moeilijk in te stellen,

JKO76 27-02-2014

Start
Ik ben aangenaam verrast door dit Philips-product. Mijn vorige telefoon was een Siemens Gigaset en dat is een fijn apparaat, maar helaas erg duur. Voor de prijs van 1 Siemens basisset biedt de Philips een basisstation + 2 losse handsets. De Siemens werkt met een ander protocol dan de Philips dus ik moest alles opnieuw instellen. De Siemens hangt nu wel als 4e telefoon aan mijn netwerk (via DECT) maar sommige functies werken alleen tussen de Philips telefoons, het telefoonboek kon ik niet van de Siemens doorsturen naar mijn nieuwe telefoons. Ik vind de menustructuur van Philips fijner en makkelijker zonder handleiding in te stellen.
Prijs-kwaliteit
De prijs-kwaliteit verhouding van deze set is verder zeer goed. De telefoons voelen stevig aan, liggen fijn in de hand, de antislip vd stations werkt goed op gladde oppervlakken en het basisstation is degelijk uitgevoerd. De interface op de telefoon voelt intuïtief aan en werkt snel. De meeste functies spreken voor zich, maar voor de “services” had ik toch even de beschrijving gedownload (in de doos is slechts een snelle startbeschrijving te vinden) om te raadplegen. Het display van de handset is strak en voldoende uitgevoerd qua informatie, zonder teveel af te leiden. Het display is voldoende groot om goed af te kunnen lezen en de kleuren zijn uitstekend. Helderheid en informatievelden op het display zijn vrij in te stellen, zoals wel/niet klok zichtbaar, datum zichtbaar etc.
Apparaat instellen
De meeste instellingen, zoals telefoonboek, babyfoon of antwoordapparaat, kunnen vanaf 1 van de handsets worden ingesteld en worden centraal ingesteld. De andere handsets nemen deze instellingen over. Andere instellingen, zoals waarschuwingssignalen batterij, tooninstellingen, station signaal, naamgeving handset moeten per handset apart worden ingesteld. Dit is handig om elke handset apart te configureren, maar het kost dus wat meer tijd om elke handset apart in te stellen. Je moet er dus goed op letten dat sommige instellingen niet direct worden overgenomen door de andere sets, maar dat is de luxe van het individueel kunnen instellen van elke set.
Babyfoon instelling werkt zeer goed en de functie om intern te kunnen bellen vonden wij in ons (grote) huis erg prettig. Je kunt bv. een aparte beltoon aan elke oproep meegeven (zowel aan elke handset als je intern belt als aan een individueel nummer in het telefoonboek) of per oproep bepalen of je deze opneemt of doorschakelt naar het antwoordapparaat. Bellers kun je identificeren door een bepaalde beltoon te koppelen aan dat nummer in het telefoonboek, je kunt bepaalde bellers direct laten doorschakelen naar het antwoordapparaat (ik noem dat de schoonmoeder functie ;-)). Functies zoals bellijst, automatische voorkeuze en flashduur (om een 2e gesprek aan te kunnen nemen) heb ik niet getest, maar het geeft al aan dat de set meer dan voldoende mogelijkheden heeft om je voorkeuren individueel te kunnen instellen.
Nummers zijn makkelijk door te schakelen naar een andere set en ook tijdens een gesprek zijn er een aantal belangrijke instellingen makkelijk bereikbaar (overlegfunctie, doorschakelen, nummers opzoeken in telefoonboek) en in te stellen. Eén functie wil ik hier uitlichten en dat is Mysound. Tijdens het bellen kun je het gesprek op zacht, warm of helder zetten naar gelang achtergrondgeluid of omgeving. Ik moet zeggen dat ik het geluid op “helder” prefereer, ik weet niet of dit ligt aan mijn verbinding (Ziggo) of dat de geluidskwaliteit van de telefoon minder goed is dan ik gewend ben.
Oordeel
Voor deze prijs is een set van drie handsets met antwoordapparaat in prima investering. Veel mogelijkheden en een degelijk “feel and touch” gecombineerd met een fraaie vormgeving. De telefoons liggen erg fijn in de hand. Duurzaamheid van de materialen en batterijduur heb ik niet voldoende in dit tijdsbestek kunnen testen. De ECO+ modus verbruikt, zoals de beschrijving al aangeeft, veel stroom. Ik merkte bij het instellen van de handsets dat de batterij vrij snel leeg was. Ik heb niet kunnen nagaan of dit komt doordat de oplader niet goed werkt of dat de batterijen die meegeleverd waren (Philips) te zwak waren of dat de handset als deze van de lader af is, snel leegraakt door een hoog stroomverbruik. Niet handig bv. als je in de schuur gaat klussen en de telefoon los meeneemt en dat deze na 15 minuten al leegraakt. Alles in ogenschouw genomen, ben ik zeer content met deze telefoonset en absoluut een aanrader.