Archos Turbo 101 G9 Turbo 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos Turbo 101 G9 Turbo 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

edwarddb 17-10-2012

Absoluut geen aanrader, het apparaat loopt erg vaak vast, zelfs bij simpele handelingen. Wanneer de accu onder de 50% komt begint het scherm ook kuren te vertonen en reageert het slecht op aanraking. Ook wordt het apparaat vrij warm tijdens het gebruik. Heb spijt van de keuze, volgende keer alleen Apple.

Arnold_Kors 09-07-2012

1- Het apparaat loopt nu diverse malen per avond als we hem gebruiken vast. Je kunt dan niets meer uitvoeren. Als je hem dan helemaal uitdoet en daarna weer aan doet gaat het even goed en daarna loopt hij weer vast. Uitdoen moet dan gebeuren door de aanknop 20 seconden ingedrukt te houden.

2- De batterij wordt ZEER heet. Maar je moet hem dan anders vasthouden. Tevens laat hij niet altijd goed op terwijl de stekker er wel goed in zit.

3- Het aanraakscherm werkt niet altijd. Als je hem wilt ontgrendelen lukt dat niet. Dit geld ook als je op de home button op het scherm raakt gebeurt er niet. En moet je hem weer herstarten.

4- Herinstallatie ---> dus terug naar fabrieksinstellingen heeft ook tot geen resultaat geleidt. Tevens zijn er niet veel apps geinstalleerd. Bij elkaar een stuk of 8.

Conclusie : We denken dat het apparaat niet helemaal goed is. En de grootste angst zit ons in de batterij. Wij halen hem sávonds van de lader omdat we bang zijn dat het toestel brand kan veroorzaken in ons huis.
We hebben hem retour gestuurd en kijken naar een ander merk. Tevens is de archos onlangs getest in de consumentengids. Van de 14 tablets staat hij op plaats 14. hmmmmmm

BirdyX 03-07-2012

Dit model met harddisk wordt wel erg warm met linksonder als hotspot.
Mogelijk veroorzaakt dit de crashes (re-starts) die soms optreden.
Een goede standaard optie in hoes is noodzakelijk want het gewicht is door ingebouwde hdd wel iets aan de zware kant.
De ebook funkties zijn door het grote scherm zeer goed te noemen.
Het aanraakscherm is gemiddeld, mag kan beter.
Het typen gaat moeizaam omdat het langzaam moet omdat anders letters ontbreken bij te snel typen.
Persoonlijk vind ik een styluspen voor veel zaken een noodzaak omdat vingers vak te grof zijn vorm kleine aanraakvlakken.
Ik kocht een bamboo stylus erbij.
Wifi werkt redelijk goed, en G3 heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Wel meteen upgaden naar v.4 Android.
Wel heb ik een probleem dat er een krakend geluid te horen is in het geluid als de voeding is aangesloten, maar dat kan aan een minder goede voeding liggen.
Voor de meeste kopers zal een kaart geheugen voldoende zijn welke minder warm wordt en minder gevoelig is voor schokken.
Verder werken video en muziek prima, zeker met koptelefoon.
Jammer is het dat de Mpeg 2 codec niet aanwezig is, en moet worden bijgekocht.
Ook sommige noodzakelijke kabeltjes zitten niet in de doos (Usb en Hdmi)
Dus voor de prijs een aardig tablet, maar kan beter en vollediger.
De ingebouwde hdd heeft voor- en nadelen.
De keuze is aan u.
Eventuele typefouten liggen aan het android toetsenbord :-)

Robbie Bak. 08-03-2012

Had bij ComCom de Archos 80 g9 turbo besteld.Werd drie dagen te laat geleverd
Tot mijn verrassing zat er een Arcos 101 g9 turbo in. Da,s mooi,dacht ik.
Helaas viel dit vies tegen. Opstarten en laden was geen probleem, maar eenmaal op het internet begon hij zijn eigen leven te leiden. Zonder dat je aan het scherm zat, werd het beeld vergroot en verkleint en verschoof het. Ook irritant was de spraakinvoer, die ik niet uitgeschakeld kreeg.E lke keer als je aan het typen was verscheen deze ongevraagd. Maar het ergste was nog dat het scherm na slechts twee uur gebruik, defecten begon te vertonen. De helft van het scherm kreeg een wazige oranje kleur, waarvan ik vermoed dat het te maken heeft met de matige constructie van het apparaat.
Apparaat retour gestuurd en geld terug gevraagd. Jammer want ik had goede ervaringen met de Archos 70b ereader, maar ben bang dat deze keer goedkoop, duurkoop is.

peu306cabrio 21-01-2012

Mechanisch niet al te stevig. Uitklapbaar pootje zit totaal op de verkeerde plaats: ding valt 9 van de 10 keer om. Wie dat bedacht heeft!?!
Screen reageert niet altijd goed, moet vaak opnieuw calibreren omdat een bepaalde button niet (goed) reageert.
Ook heb ik regelmatig reboots of loopt ie vast.
Accu na een uurtje of 5 toch wel op...
Al met al toch wel een tegenvaller, had misschien wat meer geld uit moeten geven voor een stabieler/degelijker apparaat.