Asus ZenPad Z580CA 8,0 inch / zwart / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus ZenPad Z580CA 8,0 inch / zwart / 32 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Bart 19-12-2016

zeer duidelijk scherm

scherm met 2k resolutie!
2 frontfiring speakers (stereo)
krachtige en snelle intel cpu
goed afgewerkt en zeer dun

Pluspunten

• snel
  • stereo speakers
  • heel dun en licht
  • 2k scherm

Yorrick 12-04-2016

Zware zakelijke gebruiker

Ik sta bekend als een tablet-sloper (3 in 1,5 jaar), een smartphone-killer (5 in 3 jaar). Maar ik ben positief verrast over de kwaliteit van deze Asus Zenpad!
De afgelopen maand heeft deze tablet samen met mij geheel Nederland gezien en overleefd. Er ging geen dag voorbij zonder dat gps, bluetooth of wifi aanstond tezamen met hevige apps zoals gospotcheck, qlikview, waze, Intel Retailedge en salesforce1. En dat pakte deze kleine tablet zonder problemen op en wisselde moeiteloos tussen de verschillende applicaties.

Natuurlijk ga je dan proberen om het apparaat tot het uiterste te drijven via 3dmark (Ice Storm, score 16003), en door zoveel mogelijk applicaties tegelijkertijd te draaien.
Deze tablet uitgerust met de Intel Atom heeft al mijn pijlen ontweken zonder problemen en draaide alles netjes door.

Beeldkwaliteit is subliem, zelfs volgens een aantal bevriende Apple-fans. Maar let wel op met het instellen van de helderheid en tegen de zon in zitten.

Enige minpuntjes zijn de naar mijn smaak te korte usb-c kabel en het niet kunnen inloggen op een mac-adres beveiligde wifi omdat je niet achter de code kan komen zonder eerst de start instellingen te hebben doorlopen.

Maar als je als consument een degelijk, snel en kwalitatief goed apparaat wilt hebben, laat de ipad en de samsung maar links liggen en ga voor deze Asus zenpad.

Zbleeker 19-12-2015

Dit is een fijne, kwalitatieve tablet die je ook nog een gemakkelijk in je handtas meeneemt!
Het scherm is goed genoeg. Er bestaan betere schermen, maar de kwaliteit van dit scherm is prima genoeg.
De accuduur is uitstekend, gaat zeker de hele dag mee.
Voor standaardtaken beschikt deze tablet over voldoende prestaties. Als je echt wilt gamen en dergelijke, is deze tablet minder geschikt.
Deze tablet heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding.
Het design is mooi, en de tablet is lekker lichtgewicht etc.
Asus levert wel wat apps mee, sommige zijn nuttig, denk aan de Do it later app (to-do lijstjes) maar anderen zijn ook overbodig, en beter te vervangen door een goede app uit de playstore. Denk dan bijvoorbeeld aan bestandsbeheer.Persoonlijk gebruik ik liever File Explorer.

Minpunten:
Camera kwaliteit is beperkt.
Niet geschikt voor zwaardere taken zoals gamen.

Pluspunten:
Mooi design
Prijs-kwaliteit verhouding.

Patrick van Hoof 18-12-2015

De Asus Zenpad is een lichtgewicht maar krachtige tablet. Vergeleken met een eerdere ASUS die ik gehad heb is het gewicht van de Tablet een stuk verbeterd en een stuk minder zwaar. Het scherm is scherp, en de tablet start snel op. De aanwezige processoren doen dus hun werk naar behoren.
Na het opstarten heb ik een aantal pluspunten ontdekt voor deze tablet. De geluidskwaliteit is fenomenaal! Youtube filmpjes en spotify zijn een genot om te luisteren op deze tablet! Ook is de beeldkwaliteit naar behoren, en ook is de batterijduur prima. Als enig verbeterpunt draag ik aan dat de knoppen om het geluid van de tablet harder en zachter te zetten en op standby, diep ingedrukt dienen te worden voordat deze werken.
Voor een midrange tablet ben ik erg verrast door de prestaties van deze tablet. Ik raad deze dan ook zeker aan! Het is een aangename tablet, ligt lekker in de hand en doet precies wat hij moet doen!

mwjvermeulen 14-12-2015

De tablet is ondanks zijn 8″ scherm compact en weegt slechts 298 gram. Dit pakt positief uit: de ZenPad S 8.0 voelt opvallend dun en licht aan. De Asus heeft 8 inch IPS-scherm waardoor de kleurweergave, contrast en helderheid goed tot zijn recht komen. Met de 8MP camera aan de achterkant is het prima foto’s schieten. Het geluid is zeer degelijk. Dat is te danken aan de toevoeging van DTS-HD Premium Sound. ik zeggen dat de tablet me positief verrast heeft, de hardware is erg krachtig, de tablet is stevig en voelt goed aan.

Kleintjuh89 02-11-2015

Mijn oude tablet (Asus ) werd wat langzaam en moeilijk in één hand vast te houden tijdens het spelen van spelletjes. Ik was op zoek naar een tablet die makkelijk vast te houden is in één hand en de Asus ZenPad voldoet daar perfect aan.
Daarnaast is het scherm heel scherp en makkelijk schoon te maken, ook het geluid bij het kijken van filmpjes is van zeer goede kwaliteit.
Ik zou de Asus ZenPad zeker aanraden als u een apparaat zoekt dat groter is dan een telefoon maar handzaam voor het spelen van spelletjes of het kijken van filmpjes.

Loek 01-11-2015

De tablet ligt erg lekker in de hand en is heel erg gebruiksvriendelijk.
De beeld- en geluidskwaliteit zijn ook dik in orde. Wanneer je de tablet aanzet kun je direct via een aantal stappen het ding heel snel personaliseren.
De accuduur vind ik echter ietwat tegenvallen. Als je graag series kijkt of iets dergelijks op je tablet dan ga je toch vrij snel door de 4000 mAH heen.

Deze tablet is wel een aanrader. Hij ziet er fancy uit en doet verder alles wat er belooft is!

Joy01 01-11-2015

Ik heb de zenpad nu al enkele dagen en ik moet eerlijk zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het apparaat. Het is een heel dun apparaat en het beeld en geluid is super mooi! Ik gebruik de Zenpad nu liever dan mijn laptop en mijn eerdere tablet omdat het zo snel werkt en het veel handiger in gebruik is. Het is nog even wennen aan het toetsenbord en de aan/uitknop maar verder heb ik echt niks aan te merken.

JohnJZijlstra 01-11-2015

Met dank aan mijn kinderen sinds enkele dagen in het bezit van de Asus Zenpad.
Direct na het opstarten kreeg ik het voor mij vertrouwde gevoel van een Android apparaat, daardoor was het installeren van de voor mij benodigde apps een kwestie van inloggen bij de Playstore.
Heel erg benieuwd naar de kwaliteit van het beeld direct begonnen met een filmpje kijken en die test kwam hij prima door, geen enkele keer bleef het beeld hangen of had ik last van gestotter.
Ook het geluid krijgt van mij een dikke voldoende, natuurlijk is het niet zo mooi als het geluid van de televisie maar voor zo,n klein apparaat is het geluid bijzonder goed en het viel me zelfs op dat ik gewoon stereo hoorde.
Surfen op internet gaat ook razendsnel, en wat opvalt is dat de WiFi overal in huis prima is.
Fijn is ook dat je zelf nog een SD kaart bij kan plaatsen, dus geen zorgen om ruimte gebrek.
Wat ik als enig nadeel van deze super mooi gevormde tablet vind is dat de accu toch vrij regelmatig opgeladen moet worden.
Jammer dat die niet wat langer meegaat, alhoewel dat enigszins wel begrijpelijk is daar de tablet zo ontzettend licht en slank is afgewerkt.
Jammer ook van al veel overbodige apps die helaas ook niet te verwijderen zijn.
Maar ondanks deze kleine min puntjes vind ik deze Asus een hele fijne tablet waar ik nog heel veel plezier aan zal gaan beleven.

griekJS 31-10-2015

Na 3 jaar gebruik te hebben gemaakt van een ipad 2, ben ik nu overgestapt op deze 8 inch Asus tablet. Bij de eerste dagen gebruik valt direct het beeldkwaliteit zeer positief op. Zowel bij het bekijken van youtube filmpjes als uitzending gemist komen de beelden heel mooit op het scherm! Jammer is wel dat het geluid aan de zachte kant is.
Naast het kijken van filmpjes gebruik ik de tablet vooral om te facebooken, twitteren en het lezen van nieuws. Hierbij werkt de tablet soepel, loopt niet vast. Al met al voldoet deze tablet aan de eisen die ik stel.

jaikbenisa 16-10-2015

Hoi allemaal,
ik heb mijn ZenPad gewonnen. De ZenPad is helemaal niet zwaar en heeft een prachtig beeldscherm. Zelf ben ik ook fan van android en op de ZenPad kon ik dus al mijn favoriete apps aansluiten. De ZenPad zou functioneel moeten zijn voor mij als student, maar zo ervaar ik hem helaas niet helemaal. Thuis is hij wel handig om snel een artikel te raadplegen, en je kunt snel tussen bestanden switchen, maar ik vind hem eigenlijk nét iets te klein voor het gemak. In de colleges is hij echt te klein om bijvoorbeeld aantekeningen op te kunnen maken.
Omdat het scherm zo mooi is wil je hem natuurlijk ook goed verlichten, maar dat brengt ook een nadeel met zich mee: de accuduur is dan niet heel lang (in vergelijking met mijn iPad die echt dagen mee gaat, waar de ZenPad een dag mee gaat, maar goed een iPad is véél duurder).
Wat betreft de prijs/kwaliteit zit het echt helemaal goed met deze Asus, maar als hij een maatje groter kan zeg ik doen.

jaspergr 09-10-2015

Ik gebruik de Zen Pad s8 nu een tijdje en ik ben zeer tevreden! Het scherm is haarscherp en elke keer als ik de tablet oppak verbaas ik me weer over hoe dun deze is.

Als ondernemer in een creatief beroep heb ik regelmatig mijn portfolio nodig bij klanten. En aangezien ik digitale producten maak, wil ik die ook digitaal tonen. Ik kan nu met een haarscherp beeld mijn portfolio presenteren, bovendien werkt de tablet snel en vloeiend ook met hoge resolutie PDF bestanden.

In het begin ergerde ik mij aan het feit dat het scherm steeds aan ging als ik de tablet in mijn binnenzak deed (past in de meeste blazers), maar het bleek de ZenMotion te zijn waar een gesture van 'twee keer tikken' aan stond om het scherm aan te zetten. Toen ik die functie gevonden had, werd mijn gebruik nog intuïtiever, want je kan met ZenMotion heel snel de juiste applicaties openen vanuit slaapstand.

Het geluid van de Zen Pad is echt goed, uiteraard zijn de lage tonen lastig in een klein apparaat, maar het geluid is zuiver en kan best hard.

De accuduur verbaasde mij ook voor zo een klein en dun apparaat. Ik kan er met gemak twee of zelfs drie dagen mee doen bij normaal gebruik.

Een echte aanrader voor mensen die een dunne snelle tablet zoeken met haarscherp beeld. Het 8" formaat met dunne bezels is voor mij echt perfect, want hij is daardoor handzaam en licht.

De prijs/kwaliteit is echt super. Ondanks dat de behuizing van kunststof is heeft hij toch een luxe touch, look en feel!

CyberDonky 21-09-2015

Ik vind het echt een geweldige tablet! Je kan er uitstekend video’s/filmpjes op kijken en prima games op spelen.

Het is alleen voor mij erg wennen als je alleen een mobiel & laptop bent gewend en nu op een tablet werkt. Het geluid aan de voorkant is voor mij een echte pluspunt!
Ook de prestaties in de tablet maken de gebruikservaring zeker waar. Al met al, ik ben met dit product erg blij ondanks ik nooit echt interesse heb gehad in een tablet. Ik hoop dat andere deze gebruikerservaring ook mogen ervaren.

Groetjes,

jordiz64 07-09-2015

Voor een instapprijs van tegen de 300 euro is deze tablet zeker een goede keuze. Met 32GB heb je voldoende opslag, met 2GB ram kom je ook zeker weten niet te kort, de Z Stylus is een goede toevoeging aan het gebruiksgemak, de tablet heeft een erg goed scherm en is lekker snel. Zeker een goede keuze!