Sony Xperia Z2 SGP521E1 10,1 inch / zwart / 16 GB / 4G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z2 SGP521E1 10,1 inch / zwart / 16 GB / 4G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Meryem Acar 02-03-2015

Mooi dun en ligt in gewicht. Strak design, makkelijk in bediening, mooie kleuren. Voldoende geheugen en snelheid. Een aanrader...

minoltafan 18-02-2015

Na de ipad overgestapt op de Sony experia z2. Android biedt zeer veel apps. Beeldscherm Sony fraai van maat en kwaliteit. De tablet is erg licht. Dat lijkt fragiel, maar gebruik wijst uit dat het tegendeel waar is. Accu gaat lang mee. Alles werkt zonder haperingen. Geen enkele spijt van deze aankoop. Integendeel, het is een regelrechte aanrader

Hessel A 19-01-2015

Zeer mooi en licht tablet, enkele weken in mijn bezit en erg tevreden!
Batterij gaat lang mee, ook in "standby modus" ruim een week. Prima geluid en goed beeldscherm met natuurlijke kleuren.

ersyl 16-01-2015

In huis hebben we diverse machines gebaseerd op IOS, Windows en Android. Zelf had ik geen tablet, ik gebruikte af en toe de iPad van mijn vrouw. Ondanks dat het een degelijk apparaat is ben ik niet zo kapot van de IOS versie die er op draait.

Telefoons hebben we ook in soorten en maten. Omdat ik een Sony Xperia Z2 heb die me mateloos bevalt, evenals de Android versie die daarop draait, ben ik eens gaan kijken naar de tablet variant van Sony. Na wat vergelijken met soortgenoten heb ik 'em gekocht. De versie met 16 Gb en 4G aan boord.

Uit de doos halen is een lichte teleurstelling in de zin dat er bijna niets in zit en dat het ook erg weinig weegt. Alles wat er dan wel in zit is netjes verpakt en afgeplakt, dat wel.

Na opladen aanzetten en het voor mij vertrouwde opstart riedeltje van Sony komt voorbij. Vertrouwd en goed werkend. Een korte introductie, wireless aanzetten en configureren, en werken.

Tot mijn volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Het feit dat de tablet behoorlijk licht is (vind ik) is een voordeel want je kunt hem goed vasthouden. Hij is ook erg dun. Iets brede rand, maar weer wel een erg mooi scherm. Niet de hoogste resolutie, maar meer dan voldoende voor een uitstekend beeld.

Snelheid is ook prima. Heb nog geen haperingen oid meegemaakt.

De achterzijde is wel wat gevoelig voor vettige vingers, maar is niet zo'n vingerafdrukkenmagneet als de glazen achterkant van mijn Z2 telefoon. Doekje erover en het is weer schoon (genoeg). De voorkant is er ook wel wat gevoelig voor en blinkt wel heel erg. Het geheel is als ik het goed heb helemaal van kunststof, in tegenstelling tot de Z2 telefoon, die een alu frame heeft. Al met al heb je daar geen last van, stevig zat, en in die geval gaat de gewichtbesparing (en kostenbesparing) boven de extra stevigheid van een metalen frame, denk ik. BTW: het apparaat is ook nog waterdicht to op zekere hoogte (of diepte eigenlijk). Dat is voor mijn manier van gebruiken wel handig, en dat is ook één van de redenen dat deze tablet een streepje voor kreeg op andere tablets.

Accutijd is goed, een uur of tien bij gemiddeld gebruik met wat energie besparende maatregelen aangeschakeld. Wat me opvalt is dat het opladen best lang duurt. Nu heb ik eigenlijk niet echt een vergelijk, maar een paar uur of 5 is ie wel bezig van bijna leeg naar helemaal vol.

Afgezien van de kleine mopperdingetjes ben ik bijzonder tevreden over het apparaat. En uiteindelijk telt toch of het fijn is in gebruik; en ik betrap me er op dat ik steeds vaker naar deze Sony tablet grijp.

Prima!