Samsung Galaxy TabPRO 10,1 inch / zwart / 16 GB / 4G - Reviews

16 GB opslag
Resolutie
2560 x 1600 pixels
10,1 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 63 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy TabPRO 10,1 inch / zwart / 16 GB / 4G op Kieskeurig.nl.

cees f 18-08-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Vorig jaar was ik erg enthousiast over de Pro maar nu na een jaar ben ik dat niet meer. Het aller grootste minpunt aan alle Samsung tablets en smartphones is wel de zeer belabberde update service van Samsung. De Pro is 1 jaar oud en loopt al 2 android versies achter. Zojuist gechat met Samsung live chat maar daar kunnen ze nooit iets zinnigs zeggen. En dat terwijl android nu een paar enorme veiligheids lekken heeft die door Samsung moeten worden opgelost.
Een 4 jaar oude Ipad 2 draait op de aller nieuwste software maar bij Samsung ben je na een jaar al niet meer belangrijk.
Nu komt de Tab S2, een regelrechte ipad kopie maar zonder de goede service. Dus mijn volgende tablet wordt 100% zeker weer een Ipad Air 2 of 3.

maka64 12-05-2014

Het beeldscherm is erg helder en scherp en ook bij daglicht goed afleesbaar. Het multitasken gaat vrij vloeiend zonder aan snelheid in te boeten. Alleen haal ik de beloofde accuduur van 10 uur niet.

cees f 28-11-2015

5,7
Vandaag op Android Planet gelezen dat de Tab Pro 8.4 en 10.1 definitief nooit een update zullen krijgen naar android Lollipop.
Hiermee dus een waarschuwing aan iedereen die overweegt een Samsung tablet te kopen: Wil je gegarandeerd zeker 4 jaar up to date blijven koop dan een Ipad want de service van Samsung is ver beneden de maat. Het is een schande dat een dure tablet na nog geen 2 jaar al niet meer wordt ondersteund.
Voor mij een reden om never nooit meer een Samsung tablet of telefoon te kopen. Samsung is veel drukker bezig met elke 2 weken weer een nieuwe telefoon uit te brengen dan dat ze service verlenen.
En een kleine bijkomstigheid: de meer dan een jaar oude Ipad Air 2 scoort nog beter in de benchmark testen dan de nieuwe Tab S2

Jan Pro 54 29-07-2015

Mooi en goed werkend tablet, alleen de accu is een serieus probleem. Na een paar uur intensief werken is deze leeg en het opladen duurt ook best lang. De Ipad Air is in dat opzicht echt veel beter.

jvdriel 13-03-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Galaxy Tablet Pro SMT520 gekocht bij Media Markt voor € 485,- (incl 6,- kopieheffing)
Voeg daarbij nog een originele samsung cover van € 45,- waarbij display in/uit schakelt en een verbindings mini-usb kabeltje van € 10,- waardoor je ook een externe USB stick kunt gebruiken en de zaak is compleet ! Dit alles niet echt goedkoop maar achteraf gezien beslist een goede keuze.
Pluspunten zoals super scherp display, snelle processor, compact tablet, erg dun uitgevoerd (ook met originele samsung cover) , prima camera en logisch gebruiksgemak geven de doorslag bij het maken van je keuze. Je gebruikt het iedere dag weer
De IPad Airplay heeft ong. dezelfde prijs maar niet gekozen i.v.m. ontbreken geheugen uitbreiding d.m.v. SD krtje ! en HDMI aansluiting... (zoals alle Ipads...)
Wel even wennen aan kleiner scherm t.a.v. mijn laptop (15.6 inch) maar het helder, super scherp en duidelijk display compenseert dit ruimschoots. Camera maakt ook nog mooie foto's /video's De snelheid is top. Vooral opstarten gaat snel en uit standby stand altijd meteen bedrijfsklaar op ieder moment dat je het nodig hebt ! (erg groot verschil met laptop ondanks i3 processor)
Kortom de prijs/kwaliteits verhouding is helemaal OK
Inmiddels wordt ook de SMT 530 aangeboden voor ong. € 235,- hetgeen een erg goed alternatief is. Wat kleine verschillen o.a. het display heeft een lagere resolutie evenals de camera. Maar als je minder hoge eisen aan deze details stelt is het ook een prima keuze. (vergelijk beide types via kieskeurig )
De accuduur is bij al dit soort apparaten altijd te kort...(ligt ook aan de instellingen) maar binnenshuis heb je altijd een USB-lader bij de hand.

Inmiddels tablet langer dan 1 jaar, dagelijks in gebruik en nog geen enkel negatief punt kunnen ontdekken, altijd paraat zonder enige hapering...

p.s. Inmiddels ook Samsung Galaxy S4 en S4 mini smartphone in gebruik, het uitwisselen van data en bestanden (o.a. je contacten) gaat allemaal vanzelf (instellingen via google syncroniseren)

alexis59 10-02-2015
  • Product half jaar in bezit

Prachtige tablet met veel mogelijkheden, maar met een veel,te zwakke accu voor de dubbele quad core processor. Is na 2 uur op internet een spel spelen, gewoon leeg en moet dan opgeladen worden en dat duurt langer. Heerlijk helder scherm, razendsnel, maar dit is wel een behoorlijk minpunt. Tip van Samsung was om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We zullen zien en anders maar naar een servicecentrum. Sinds mei 2014 in bezit.

cees f 11-02-2015

Ik heb deze tablet ook sinds mei 2014, ik speel geen games en ik gebruik hem toch veel maar de accu gaat bij mij 2 dagen mee. Opladen duurt ca. 4 uur maar dat had ik bij mijn ipad ook.
Ik denk dat je accu niet goed is. Ook een tip van Samsung: laadt hem pas op als hij bijna leeg is, veelvuldig tussendoor opladen moet je zoveel mogelijk vermijden.

bert2004 05-02-2015

Mooi tablet.
Scherm scherpte is super. Jammer wel is dat aan de onderzijde onder dus wat wit strooi licht op treed bij zwart scherm, dit is minimaal en een ander zal hier niet over vallen, maar ik hou nu eenmaal van perfectie. Dit heeft waarschijnlijk met het inklemmen van het display te maken.
Browsen gaat niet snel en valt tegen dat hij zolang over het opbouwen doet van een pagina. Dit tablet zou moeten vliegen qua doorbladeren gezien de motorische inhoud van dit tablet.
Jammer ook is dat Samsung niet had moeten kiezen om de home button en terugkeer knop onderaan het scherm te maken, dit bedien niet lekker. Dit had net als bij hun telefoons aan de korte kant moeten zitten.
Genoeg kritiek, maar het is een fijn ding voor die prijs BTW vrij via Mediamarkt waar ik Hem voor heb gekocht.
Hiernaast kan ik een fijne vergelijking maken tussen de iPad air en deze. Qua bouw en bediening een lichte voorkeur voor de iPad Air. Hoewel de bouw van de Samsung best dik in orde is. Accu duur ook wel prima in orde. Mail applicatie werkt goed en snel, beter als bij de iPad waar hij niet binnen lijkt te komen, dit was vroeger wel anders met IOS 7. Geheugen uitbreiding is perfect. Waarom ik een Android tablet ernaast houd, is dat je zelf meer invloed heb wat je er op wilt hebben zonder te jailbreaken zoals bij een iPad.

De prijs is zeker een overweging om de keuze op een Samsung Tab 10.1 pro inplaats van de iPad air.

Jet24 15-01-2015
  • Product half jaar in bezit

Alles is mooi aan deze tablet. Helder scherm, snelle reactie op aanraken. Handig deelscherm, Als mail leesten de link aanklikt naar een site deelt het scherm zich in 2 - en zodat je beide schermen kunt lezen. Met een knop in het midden kun je kiezen welk deel al dan niet vergroot moet worden.

cees f 10-10-2014
  • Product half jaar in bezit

Sinds mei in het bezit van deze Tab Pro, geweldig apparaat, Kitkat draait perfect, geen vastlopers, goed scherm.
Ik heb 4 maanden een Ipad air gehad maar deze weg gedaan, geen wifi in de tuin, bij de Pro geen enkel probleem.
Beeldformaat Pro ook veel beter geschikt voor films kijken, geen balken onder en boven zoals op een ipad. Speakers op de juiste plaats, bij de ipad naast elkaar. De ipad air crashte ook af en toe,(gebeurt nooit volgens Applefans),geen last bij de Pro. Zou geen Apple meer willen hebben.

imurdock 09-01-2015

ben jij tevreden van de accu duur tijdens spelen van games,tv en films kijken?

hjfolsman 31-08-2015

Ik heb een Tap Pro SM T525. Heb de specificaties bekeken in vergelijking met de iPad air. Als je die naast elkaar legt, dan weet je genoeg. Hogere resolutie scherm, groter intern geheugen , iPad air had toen nog geen 4G. Je kunt het geheugen niet uitbreiden. En met mijn Samsung kan ik ook nog bellen ook. Heb er helemaal geen spijt van met mijn keuze bijna 2 jaar geleden.

rudy 30-11-2015

aan de tab S kan een ipdad niet ruiken, een super amoled display dat is het beste er bestaat. ik begrijp je frustratie en klopt je bij Apple meer en lager update's krijgt, gaat ten koste van de snelheid van je toestel. ik heb een ipdad 2 gehad en verkocht voor een samsung note 10.1 2014 de reden, daar kan je tenminste het geheugen uit breiden. en met de komst van de tab s 10.5 en tab S 2 ben ik op deze tablet over gestapt, zo een scherm kwaliteit krijg je nergens. en nu heb ik vernomen Apple eindelijk in hun volgende iphones ook een Amoled display gaan gebruiken. die verbruiken ook veel minder energie. 2 maal raden wie deze sccherlen leveren zal?
maar aan de update's bij Samsung loopt het fout daar heb je gelijk in, dit was ook zo met de tochwizz, deze is in de s6 en tab S2 flink verbetert. eindelijk, nu nog wat minder toestellen uit brengen en betere update's. maar ik weet dat de eerste ipdad air bij vrienden wel de ios 9 draait maar wel trager is geworden. de Ipdad pro deze loopt dan weer vast na te zijn opgeladen. een alternatief is een surface pro daar kan je werkelijk alles mee.

rudy 30-11-2015

een ipad 2 word ge update dat klopt,maar mijn schoonzus heeft mijne ipdad 2 en klaagt deze zo traag is geworden, terwijl Apple dit net ging oplossen met ios9.
de tabS 2 is geen kopie,enkel deze geeft is het zelfde fortmaat scherm, wat ik persoonlijk spijtig vind, maar ik heb de eerste tab S 10.5 en aan deze kwaliteit schermen kan Apple niet, daarom ze bij de iphone 7 ook Amoled schermen gaan gebruiken van Samsung.
ik heb nog geen spijt van mijn keuze tablet, prachtig scherm, en ik kan mijn geheugen uitbreiden tot 128 GB.
ik weet de update's een oud zeer zijn bij samsung en ik hoop ze dat ook eens oplossen, net zoals ze hun tochwizz hebben aangepakt nu. maar langs de andere kant wat ben je met een nieuwe android als je toestel traag word?
ik heb ook een lenovo 7 inch van 89 euro draaide bij aankoop kitkat en heeft wel al een update gekregen naar lolipop.
bij Apple is ook niet alles perfect, kijk maar naar de ipdad pro die na opladen vast loopt en voor die prijs heb je een surface pro 4 waar je alles mop kan kan, geen beperkingen meer. ik ga niet meer terug naar apple, hou van mijn vrijheid

cees f 01-12-2015

Ja, de pluspunten van de Tab S2 zijn het scherm en de micro sd kaart, het is alleen jammer dat Samsung tablets en smartphones uitbrengt met hele goede specs en ze meteen weer de nek omdraait door Touchwiz en bloatware, ze leren het nooit af.
Op een Engelse site stond een mooi vergelijk tussen Samsung en Apple:
Samsung is door zijn Touchwiz een obesitas patient met de duurste hardloopschoenen en Apple is een marathonloper met goedkope schoenen.
Ja en dat de Ipad 2 traag wordt is logisch die stamt uit 2011, maar ze werken nog steeds, hoeveel Galaxy Tab 1 zouden er nog bestaan? Ik denk dat die allemaal al lang op de schroot liggen.

ramtang 17-08-2014
  • Product half jaar in bezit

Ik heb een Nexus 7 2013, Note 10.1 2014, Tab Pro 8.4 en deze Tab Pro 10.1. Deze is de beste "value for money". De Tab Pro 8.4 is wat meer "portable", maar daar zitten de luidsprekers helaas net zoals bij de iPad Mini aan de onderkant, waardoor het geluid bij films kijken alleen van 1 kant komt (de Tab S 8.4 heeft dat opgelost en de luidsprekers net zo geplaatst als bij de Nexus 7 2013 en deze Tab Pro 10.1). Wel heb ik een wit lichtvlekje op het scherm ontdekt dat je bij een witte afbeelding ziet. Bij MediaMarkt zou je de tablet dan om kunnen ruilen, maar bij BCC ben je 'm meteen 3 weken kwijt "ter reparative bij een derde partij". Samengevat een van de fijnste tablets met een geweldig scherm en een lekker grote omvang.

Jannie van Wijk 15-05-2014

De Samsung Tab Pro 10.1 is een top tablet door superscherp scherm en snelheid!
Hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Stephan00 10-05-2014

Geweldige tablet, de verkoper van Samsung gaf aan dat de Tab Pro een betere optie is dat de Tab 4.

Films kijken gaat super.

Verder niks op aan te merken ( Ik heb de tab nu 3 weken in bezit. )

Mark218 10-05-2014

Het scherm is prachtig. Kleuren weergave belangrijkste pluspunt.
Touchwizz van Samsung blijft lastig naar de achtergrond te brengen, maar het werkt.

65Jack 03-05-2014

Beeldscherm is erg helder en geeft afbeeldingen scherp weer.
Programma's starten vlot op en zijn zelfs naast elkaar te gebruiken.
Bij gebruik van mail en browsen kan de Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 meerdere dagen werken op 1 acculading.

Een extra voordeel is de mogelijkheid om met verschillende gebruikersprofielen te werken.

Frolings 02-05-2014

Mooi groot beeldscherm met prima resolutie.
De accuduur is goed. Zal zeker in het begin snel leeggaan in verband met veel installeren, downloaden en instellen.
Verder makkelijk te bedienen, het wijst zich vanzelf.

Willem-Jan-58 02-05-2014

Strak vormgegeven tablet. Je kunt snel aan de slag, nadat je eerst de tablet gepersonaliseerd hebt.
Het beeld is haarscherp en duidelijk leesbaar. Over de accu kan ik nog niets zeggen, want ik heb de tablet pas 1 dag.

André de Kort 01-05-2014

Pakte het uit de doos en de Galaxy Pro 10.1 zag er voortreffelijk uit. Het geheel geinstalleerd, zonder problemen.Samsung account aangemaakt, erg handig ook ivm diefstal, vermissing etc. Heb nog wel enkele vraagjes, maar dat zal wel opgelost worden. Tot nu toe erg tevreden

ErikvdB90 01-05-2014

Zeer mooi ding! Super scherp beeld, alles start snel op. Zeker een aanrader, sneller en beter dan de iPad air etc.

cees f 29-05-2014

Ik heb de Pro nu een week en ben er zeer tevreden mee. Ik heb 4 maanden de iPad Air gehad maar gelukkig kunnen verkopen.
De Pro heeft een grotere helderheid en is daardoor bij veel licht beter leesbaar, beter geplaatste speakers, (bij de iPad zitten ze naast elkaar) een beter beeld formaat, de iPad heeft altijd zwarte balken bij films kijken, een veel betere wifi ontvangst, de Air deed in de tuin niets, waarschijnlijk houdt de alu achterkant het signaal tegen. Het scherm van de Pro wordt veel minder snel vet. En de veel grotere vrijheid van android.
En uit recent onderzoek blijkt android 4.4 kitkat veel stabieler te zijn dan Apple's IOS7 en nu worden de iPhones en Ipad ook al gehackt, dus de veiligheid waar Apple mee schermt is ook niet zo goed. Bij android heb je dan nog virusscanners die in de Apple store niet voorkomen. Ook dat de iPad nooit vast loopt is niet waar, ik heb diverse crashes gehad en af en toe een spontane reboot.
Ik ben blij overgestapt te zijn en hij is ook nog eens 100 euro goedkoper.
Samsung Galaxy Tab Pro een geweldig product.

Hans de Rode 30-04-2014

Ben de concurent gewent maar nu ik deze android versie van samsung heb ben ik er heel blij mee en had deze stap veel eerder moeten nemen , vette aanrader en dat zeg ik nu al na een paar dagen intensief gebruik.
Sterke accu snel opstart en mooi en duidelijk beeld, net als ale andere dingen van samsung toppie , samsung bedankt.

Martain 63 30-04-2014

Zeer mooi tablet met een scherp beeld. Start snel op. Het doorschakelen, beeld vergroten en verkleinen gaat snel. Reageert goed op een styluspen. Genoeg apps. Vol met instel mogelijkheden voor eigen smaak. Internet snelheid prima. Goede foto's. Alles is eigenlijk (zeer) goed behalve het geluid van de speakers vind ik wat blikkerig klinken

Martain 63 18-08-2014

Heb dit tablet nu vier maanden in gebruik en alles wat ik in het eerste review heb geschreven geldt nog steeds. Geweldige tablet.
Martain 63