Samsung Galaxy TabPRO 10,1 inch / zwart / 16 GB / 4G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 102 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy TabPRO 10,1 inch / zwart / 16 GB / 4G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

cees f 28-11-2015

Vandaag op Android Planet gelezen dat de Tab Pro 8.4 en 10.1 definitief nooit een update zullen krijgen naar android Lollipop.
Hiermee dus een waarschuwing aan iedereen die overweegt een Samsung tablet te kopen: Wil je gegarandeerd zeker 4 jaar up to date blijven koop dan een Ipad want de service van Samsung is ver beneden de maat. Het is een schande dat een dure tablet na nog geen 2 jaar al niet meer wordt ondersteund.
Voor mij een reden om never nooit meer een Samsung tablet of telefoon te kopen. Samsung is veel drukker bezig met elke 2 weken weer een nieuwe telefoon uit te brengen dan dat ze service verlenen.
En een kleine bijkomstigheid: de meer dan een jaar oude Ipad Air 2 scoort nog beter in de benchmark testen dan de nieuwe Tab S2

cees f 18-08-2015

Vorig jaar was ik erg enthousiast over de Pro maar nu na een jaar ben ik dat niet meer. Het aller grootste minpunt aan alle Samsung tablets en smartphones is wel de zeer belabberde update service van Samsung. De Pro is 1 jaar oud en loopt al 2 android versies achter. Zojuist gechat met Samsung live chat maar daar kunnen ze nooit iets zinnigs zeggen. En dat terwijl android nu een paar enorme veiligheids lekken heeft die door Samsung moeten worden opgelost.
Een 4 jaar oude Ipad 2 draait op de aller nieuwste software maar bij Samsung ben je na een jaar al niet meer belangrijk.
Nu komt de Tab S2, een regelrechte ipad kopie maar zonder de goede service. Dus mijn volgende tablet wordt 100% zeker weer een Ipad Air 2 of 3.

Jan Pro 54 29-07-2015

Mooi en goed werkend tablet, alleen de accu is een serieus probleem. Na een paar uur intensief werken is deze leeg en het opladen duurt ook best lang. De Ipad Air is in dat opzicht echt veel beter.

jvdriel 13-03-2015

Galaxy Tablet Pro SMT520 gekocht bij Media Markt voor € 485,- (incl 6,- kopieheffing)
Voeg daarbij nog een originele samsung cover van € 45,- waarbij display in/uit schakelt en een verbindings mini-usb kabeltje van € 10,- waardoor je ook een externe USB stick kunt gebruiken en de zaak is compleet ! Dit alles niet echt goedkoop maar achteraf gezien beslist een goede keuze.
Pluspunten zoals super scherp display, snelle processor, compact tablet, erg dun uitgevoerd (ook met originele samsung cover) , prima camera en logisch gebruiksgemak geven de doorslag bij het maken van je keuze. Je gebruikt het iedere dag weer
De IPad Airplay heeft ong. dezelfde prijs maar niet gekozen i.v.m. ontbreken geheugen uitbreiding d.m.v. SD krtje ! en HDMI aansluiting... (zoals alle Ipads...)
Wel even wennen aan kleiner scherm t.a.v. mijn laptop (15.6 inch) maar het helder, super scherp en duidelijk display compenseert dit ruimschoots. Camera maakt ook nog mooie foto's /video's De snelheid is top. Vooral opstarten gaat snel en uit standby stand altijd meteen bedrijfsklaar op ieder moment dat je het nodig hebt ! (erg groot verschil met laptop ondanks i3 processor)
Kortom de prijs/kwaliteits verhouding is helemaal OK
Inmiddels wordt ook de SMT 530 aangeboden voor ong. € 235,- hetgeen een erg goed alternatief is. Wat kleine verschillen o.a. het display heeft een lagere resolutie evenals de camera. Maar als je minder hoge eisen aan deze details stelt is het ook een prima keuze. (vergelijk beide types via kieskeurig )
De accuduur is bij al dit soort apparaten altijd te kort...(ligt ook aan de instellingen) maar binnenshuis heb je altijd een USB-lader bij de hand.

Inmiddels tablet langer dan 1 jaar, dagelijks in gebruik en nog geen enkel negatief punt kunnen ontdekken, altijd paraat zonder enige hapering...

p.s. Inmiddels ook Samsung Galaxy S4 en S4 mini smartphone in gebruik, het uitwisselen van data en bestanden (o.a. je contacten) gaat allemaal vanzelf (instellingen via google syncroniseren)

alexis59 10-02-2015

Prachtige tablet met veel mogelijkheden, maar met een veel,te zwakke accu voor de dubbele quad core processor. Is na 2 uur op internet een spel spelen, gewoon leeg en moet dan opgeladen worden en dat duurt langer. Heerlijk helder scherm, razendsnel, maar dit is wel een behoorlijk minpunt. Tip van Samsung was om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We zullen zien en anders maar naar een servicecentrum. Sinds mei 2014 in bezit.

cees f 11-02-2015

Ik heb deze tablet ook sinds mei 2014, ik speel geen games en ik gebruik hem toch veel maar de accu gaat bij mij 2 dagen mee. Opladen duurt ca. 4 uur maar dat had ik bij mijn ipad ook.
Ik denk dat je accu niet goed is. Ook een tip van Samsung: laadt hem pas op als hij bijna leeg is, veelvuldig tussendoor opladen moet je zoveel mogelijk vermijden.

bert2004 05-02-2015

Mooi tablet.
Scherm scherpte is super. Jammer wel is dat aan de onderzijde onder dus wat wit strooi licht op treed bij zwart scherm, dit is minimaal en een ander zal hier niet over vallen, maar ik hou nu eenmaal van perfectie. Dit heeft waarschijnlijk met het inklemmen van het display te maken.
Browsen gaat niet snel en valt tegen dat hij zolang over het opbouwen doet van een pagina. Dit tablet zou moeten vliegen qua doorbladeren gezien de motorische inhoud van dit tablet.
Jammer ook is dat Samsung niet had moeten kiezen om de home button en terugkeer knop onderaan het scherm te maken, dit bedien niet lekker. Dit had net als bij hun telefoons aan de korte kant moeten zitten.
Genoeg kritiek, maar het is een fijn ding voor die prijs BTW vrij via Mediamarkt waar ik Hem voor heb gekocht.
Hiernaast kan ik een fijne vergelijking maken tussen de iPad air en deze. Qua bouw en bediening een lichte voorkeur voor de iPad Air. Hoewel de bouw van de Samsung best dik in orde is. Accu duur ook wel prima in orde. Mail applicatie werkt goed en snel, beter als bij de iPad waar hij niet binnen lijkt te komen, dit was vroeger wel anders met IOS 7. Geheugen uitbreiding is perfect. Waarom ik een Android tablet ernaast houd, is dat je zelf meer invloed heb wat je er op wilt hebben zonder te jailbreaken zoals bij een iPad.

De prijs is zeker een overweging om de keuze op een Samsung Tab 10.1 pro inplaats van de iPad air.

michiel950 28-01-2015

Ik heb deze Samsung gekocht nadat mijn Motorola Xom steeds meer kuren begon te krijgen. De tablet bevalt heel goed. Het beeld is superscherp en alle programma’s lopen als een zonnetje. Ik was wat huiverig voor het kleinere beeldscherm, maar 8.4” is toch groot genoeg voor mij. Er zijn 2 zaken waar Samsung naar kan kijken. Een, de accucapaciteit is laag. En twee, wanneer de accu redelijk leeg is, zeg zo’n 15% en je start een zwaardere applicatie dan wil de tablet wel eens spontaan opnieuw opstarten. Vanaf dat moment is het appraat van de wap totdat je de tablet weer oplaadt. Dit gebeurt niet altijd, maar wel vaak genoeg om tot irritatie te lijden. Verder: zeker een aanrader.

Jet24 15-01-2015

Alles is mooi aan deze tablet. Helder scherm, snelle reactie op aanraken. Handig deelscherm, Als mail leesten de link aanklikt naar een site deelt het scherm zich in 2 - en zodat je beide schermen kunt lezen. Met een knop in het midden kun je kiezen welk deel al dan niet vergroot moet worden.

dutchzeus 28-12-2014

in principe een hele mooie en fijne tablet. Heb een windows phone, een macbook air en een apple mini tablet (1). Scherm is ontzettend mooi en scherp. Functionaliteiten meer dan prima, bij het scrollen op een site klik je echter makkelijk onbedoeld wat aan op het scherm.

Echter...

nu na bijna precies een maand na aankoop is het apparaat dood. Doet niks meer, start niet op, laad niet op, reageert niet op resetknop of wat dan ook. Gekocht bij RedCoon. Zit niks anders op dan terugsturen. Afhankelijk van hoe ik geholpen wordt laat ik een review voor RedCoon achter.

Vooralsnog gemengde gevoelens..

gsm_it 31-10-2014

Dit is gewoon een geweldig apparaat voor de prijs, die nu onder de €250 ligt. Ik heb maar weinig echte minpuntjes kunnen ontdekken.
1) Het koste veel moeite om de Samsung store te updaten naar de Galaxy store. Zonder Galaxy store kun je Watch On en andere Samsung apps niet installeren. Met enig geduld is het na een dag gelukt. Geen reactie of advies van Samsung service over dit probleem. De app Watch On is handig als afstandsbediening en programmagids voor je TV.
2) Zo nu en dan crasht er een app.
3) De automatische helderheid van het scherm werkt vooral bij schemerlicht niet goed. Het scherm is dan veel te donker.
Gelukkig is dit prima op te lossen met de app Velis Auto Brightness (gratis uit de Play store) of met handmatige helderheid.

gsm_it 17-01-2015

De GalaxyPro tablet werkt nog steeds prima en ik ben er erg tevreden over. De crashes zijn volgens mij opgelost, na een tweetal updates.
Helaas is de goed werkende app WatchON door samsung per 31-12-2014 beëindigd en kan niet meer gebruikt worden.

ro.es 17-10-2014

Goede tablet, in de praktijk een beetje zwaar om lang vast te houden. Vandaar een Samsung bluetooth toestenbord incl. cover erbij gekocht. Plus een bluetooth muis ook van Samsung. Hierdoor is het een heel mooie en handzame set geworden. Over de prestaties niks meer dan lof van deze Galaxy Pro 12.2 net als het beeldscherp, super helder en scherp. Goede aankoop geweest.

cees f 10-10-2014

Sinds mei in het bezit van deze Tab Pro, geweldig apparaat, Kitkat draait perfect, geen vastlopers, goed scherm.
Ik heb 4 maanden een Ipad air gehad maar deze weg gedaan, geen wifi in de tuin, bij de Pro geen enkel probleem.
Beeldformaat Pro ook veel beter geschikt voor films kijken, geen balken onder en boven zoals op een ipad. Speakers op de juiste plaats, bij de ipad naast elkaar. De ipad air crashte ook af en toe,(gebeurt nooit volgens Applefans),geen last bij de Pro. Zou geen Apple meer willen hebben.

imurdock 09-01-2015

ben jij tevreden van de accu duur tijdens spelen van games,tv en films kijken?

cees f 01-12-2015

Ja, de pluspunten van de Tab S2 zijn het scherm en de micro sd kaart, het is alleen jammer dat Samsung tablets en smartphones uitbrengt met hele goede specs en ze meteen weer de nek omdraait door Touchwiz en bloatware, ze leren het nooit af.
Op een Engelse site stond een mooi vergelijk tussen Samsung en Apple:
Samsung is door zijn Touchwiz een obesitas patient met de duurste hardloopschoenen en Apple is een marathonloper met goedkope schoenen.
Ja en dat de Ipad 2 traag wordt is logisch die stamt uit 2011, maar ze werken nog steeds, hoeveel Galaxy Tab 1 zouden er nog bestaan? Ik denk dat die allemaal al lang op de schroot liggen.

rudy 30-11-2015

een ipad 2 word ge update dat klopt,maar mijn schoonzus heeft mijne ipdad 2 en klaagt deze zo traag is geworden, terwijl Apple dit net ging oplossen met ios9.
de tabS 2 is geen kopie,enkel deze geeft is het zelfde fortmaat scherm, wat ik persoonlijk spijtig vind, maar ik heb de eerste tab S 10.5 en aan deze kwaliteit schermen kan Apple niet, daarom ze bij de iphone 7 ook Amoled schermen gaan gebruiken van Samsung.
ik heb nog geen spijt van mijn keuze tablet, prachtig scherm, en ik kan mijn geheugen uitbreiden tot 128 GB.
ik weet de update's een oud zeer zijn bij samsung en ik hoop ze dat ook eens oplossen, net zoals ze hun tochwizz hebben aangepakt nu. maar langs de andere kant wat ben je met een nieuwe android als je toestel traag word?
ik heb ook een lenovo 7 inch van 89 euro draaide bij aankoop kitkat en heeft wel al een update gekregen naar lolipop.
bij Apple is ook niet alles perfect, kijk maar naar de ipdad pro die na opladen vast loopt en voor die prijs heb je een surface pro 4 waar je alles mop kan kan, geen beperkingen meer. ik ga niet meer terug naar apple, hou van mijn vrijheid

hjfolsman 31-08-2015

Ik heb een Tap Pro SM T525. Heb de specificaties bekeken in vergelijking met de iPad air. Als je die naast elkaar legt, dan weet je genoeg. Hogere resolutie scherm, groter intern geheugen , iPad air had toen nog geen 4G. Je kunt het geheugen niet uitbreiden. En met mijn Samsung kan ik ook nog bellen ook. Heb er helemaal geen spijt van met mijn keuze bijna 2 jaar geleden.

rudy 30-11-2015

aan de tab S kan een ipdad niet ruiken, een super amoled display dat is het beste er bestaat. ik begrijp je frustratie en klopt je bij Apple meer en lager update's krijgt, gaat ten koste van de snelheid van je toestel. ik heb een ipdad 2 gehad en verkocht voor een samsung note 10.1 2014 de reden, daar kan je tenminste het geheugen uit breiden. en met de komst van de tab s 10.5 en tab S 2 ben ik op deze tablet over gestapt, zo een scherm kwaliteit krijg je nergens. en nu heb ik vernomen Apple eindelijk in hun volgende iphones ook een Amoled display gaan gebruiken. die verbruiken ook veel minder energie. 2 maal raden wie deze sccherlen leveren zal?
maar aan de update's bij Samsung loopt het fout daar heb je gelijk in, dit was ook zo met de tochwizz, deze is in de s6 en tab S2 flink verbetert. eindelijk, nu nog wat minder toestellen uit brengen en betere update's. maar ik weet dat de eerste ipdad air bij vrienden wel de ios 9 draait maar wel trager is geworden. de Ipdad pro deze loopt dan weer vast na te zijn opgeladen. een alternatief is een surface pro daar kan je werkelijk alles mee.

mausems 29-09-2014

Zoveelste tablet nu gekocht, zeer goed laten informeren en vele recensies gelezen en nu dus deze tablet in het wit gekocht!

En moet zeggen dat ik er geen seconde spijt van heb gehad!

Wat een resolutie en Schermhelderheid!
Onvoorstelbare 359 dots per inch, meer dan de iPad mini (2) en meer dan de Google nexus 7 2013

Ook het formaat is zo praktisch ideaal, Nexus vond ik toch wat te Klein!

De samenwerking met mijn televisie verloopt super dus ben meer dan tevreden!

Marcie2011 18-08-2014

Hallo,
Top Apparaat,maar
Ik ben een stuk minder enthousiast dan de meeste mensen hier,op Reviewer:
Sammyy
28-06-2014 na
en dat op 1 punt, en dat is dat het beeldscherm in het donker en tijdens film kijken veel licht doorlaat

ik heb meerdere vage witte vlekken in het rechtse gedeelte van het scherm, als de achtergrond ZWART is welteverstaan,(net of het licht erdoor heen komt op die plaatsen van de achterkant,niet goed afgewerkt zeg maar)

Bij het opstarten zie je het heel erg,en als ik bv een film kijk zie je bij de zwarte randen die witte vage vlekken.
ik stoor mij hier enorm aan, heb er al 2 terug gebracht nu.

de TabPro 10 inch heeft dit helemaal niet van mijn vriendin.

ik geef de NOte toch een 7 want tis een top ding kwa gebruik, batterij gaat super lang mee.Als je pennetje niet gebruikt stop het altijd terug voor besparing op je batterij
een 7
en dat wordt verhoogd als de problemen zijn verholpen maar voor een apparaat met deze prijs klasse ga ik daar niet mee akkoord.

ramtang 17-08-2014

Ik heb een Nexus 7 2013, Note 10.1 2014, Tab Pro 8.4 en deze Tab Pro 10.1. Deze is de beste "value for money". De Tab Pro 8.4 is wat meer "portable", maar daar zitten de luidsprekers helaas net zoals bij de iPad Mini aan de onderkant, waardoor het geluid bij films kijken alleen van 1 kant komt (de Tab S 8.4 heeft dat opgelost en de luidsprekers net zo geplaatst als bij de Nexus 7 2013 en deze Tab Pro 10.1). Wel heb ik een wit lichtvlekje op het scherm ontdekt dat je bij een witte afbeelding ziet. Bij MediaMarkt zou je de tablet dan om kunnen ruilen, maar bij BCC ben je 'm meteen 3 weken kwijt "ter reparative bij een derde partij". Samengevat een van de fijnste tablets met een geweldig scherm en een lekker grote omvang.

ajongebreur 08-08-2014

Niet te geloven zo mooi en razend snel. Ik denk dat ik een aantal apps nooit zal gebruiken maar het is makkelijk om ze even te "verbergen" en naarmate je alles onder de knie hebt deze weer toevoegen. Zeer handzaam model en erg licht. Precies de meerwaarde van een 7inch/mini

MaartendB1978 24-07-2014

Uitstekende tablet! ik ga hiervan nog veel plezier hebben.

Pluspunten:
+ Haarscherp beeld. Het beste wat er momenteel te krijgen is.
+ Bouwkwaliteit zeer goed. Hij voelt stevig en solide aan.
+ Zeer goede accu. Gaat erg lang mee.
+ Gebruiksgemak zeer goed. Mijn advies: koop een stylus-pen voor nog betere bediening v/h beeldscherm. Met je vinger zit je er nog wel eens naast.
+ Presteert in het algemeen is erg goed

Kleine minpuntjes:
- Veel overbodige samsung-apps die je toch nooit gebruikt.
- Handzaamheid valt heel klein beetje tegen.

Ik ben erg enthousiast over deze tablet! Ik raad hem van harte aan.

habydos 08-07-2014

Jammer dat de flipboard widgets niet in het nederlands zijn.
Jammer dat de flipboard widgets steeds terugspringen in de begin stand.
Verder een geweldige tablet met veel instel mogelijkheden.

ro.es 29-06-2014

Ik gebruik de Samsung 12.2 alweer enkele maanden. Juist het scherm is superscherp en ook bij vol daglicht blijft het goed lezen. Een 1 geven voor de scherm kwaliteit ...? als je een verkeerd exemplaar heb gekocht (dat kan) maar zegt niks over de uiteindelijke kwaliteit van deze Top tablet. Dat predicaat komt deze Samsung beslist toe. Batterij gaat ook lang mee. Het grote scherm maakt het bekijken van websites, video's, foto´s en documenten erg fijn. Kortom een hele fijne tablet in de praktijk. Niet de goedkoopste maar wel een van de beste Tablets die er momenteel te koop zijn.

nickname 28-06-2014

Mooi scherm totdat je in het donker zit de achtergrond verlichting komt er dwars Door heen allemaal lichte vlekken in het beeld. Samsung heeft dit bijzonder slecht afgewerkt. Zeker voor dit geld.ik heb er 3 gehad allemaal weer retour. Waardeloos dus!

Marcie2011 18-08-2014

oke ben ik dus niet de enige thx..ik heb ook al 3x terug gebracht..ook die andere troep van samsung heeft het...erg slechte afwerking en zeker voor dat prijs kaartje
samsung schaam je ja

Jannie van Wijk 15-05-2014

De Samsung Tab Pro 10.1 is een top tablet door superscherp scherm en snelheid!
Hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

maka64 12-05-2014

Het beeldscherm is erg helder en scherp en ook bij daglicht goed afleesbaar. Het multitasken gaat vrij vloeiend zonder aan snelheid in te boeten. Alleen haal ik de beloofde accuduur van 10 uur niet.

Stephan00 10-05-2014

Geweldige tablet, de verkoper van Samsung gaf aan dat de Tab Pro een betere optie is dat de Tab 4.

Films kijken gaat super.

Verder niks op aan te merken ( Ik heb de tab nu 3 weken in bezit. )

Mark218 10-05-2014

Het scherm is prachtig. Kleuren weergave belangrijkste pluspunt.
Touchwizz van Samsung blijft lastig naar de achtergrond te brengen, maar het werkt.

fleurtie 07-05-2014

mooie tablet, heel helder.
Veel meer mogelijkheden dan met Ipad.
Je kunt er makkelijk muziek en films downloaden en
zelf makkelijk je opslag uitbreiden.

Top