Sony Xperia Z2 SGP511E1 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 104 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z2 SGP511E1 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sjefzuure 22-03-2015

Heb eerder een lovend review geschreven. Na 2 maanden bleek dat de accu slecht wil laden. Sony levert niet zelf service en garantie uit, maar dat moet via de (web)shop. Dat is al jaar kruik.
Tablet opgestuurd naar Correct Rotterdam en na 1,5 maand nog steeds niets gebeurd.
Zeer kwalijk. Voor mij geen Sony meer

DeBruin_DenHaag 07-03-2015

Mooie platte tablet en waterdicht! Scherm is helder en geeft kleuren goed weer. Met stamina-modus van Sony zelf gaat accu lang mee. Met magnetische oplaadpunten en de bijbehorende oplaad-accessoire is tablet makkelijk op te laden. Tablet is verder snel en reageert prima.

Casmena 03-03-2015

De Sony Xperia Z2 tablet is een lichte tablet, maar dat doet zijn prestaties niet ten onder. De tablet is snel en gebruikersvriendelijk. Bovendien gaat de accu lang mee. Daarnaast is het beeld prachtig. Ik neem deze tablet makkelijk mee op reis!

Beszy 02-03-2015

Erg mooie, dunne en lichte tablet. Wordt gebruikt in combinatie met de Sony hoes die automatisch de tablet aan/uit schakelt.
Waterdicht functie nog niet gebruikt, maar is een van de mede hoofdredenen voor aanschaf.
Accuduur zeer goed als ik deze vergelijk met de Nexus 7. Oplaadduur is prima.
Hopelijk komt er nog wel een update naar Lollipop / Android 5.0.
Geluidsnivo mocht van mij nog wel iets harder.

WegaSiem 12-02-2015

Topproduct, snel, licht en een prachtig scherm. Zelfs het geluid is acceptabel voor een tablet. Throw werkt prima in combinatie met mijn Rocki. Indrukwekkende lange batterijduur, opladen doe ik via een magnetic doc, ook erg handig, hoef je de klepjes voor de usb oplader niet los te peuteren. Top prestaties in een fijne slanke vormgeving.

familie.verduyn 12-02-2015

Fijne tablet, mooi scherp beeld en goede camera. Snel en Licht gewicht. Voldoet aan onze verwachtingen.

Tommy de Vries 12-02-2015

Werkt erg snel.
Samenwerking met google chromecast gaat goed.
De vormgeving is erg fraai.
De originele cover geeft een goede bescherming.

E Cesan 12-02-2015

Gekocht bij MediaMarkt. Ben zeer tevreden over het product. Hij is supersnel en voelst super vloeiend aan. Zeer licht en handzaam, heb wel een hoesje gekocht om hem extra te beschermen. Echt een dikke 10 !!!

PatJoe 12-02-2015

Gekocht bij Mediamarkt I.c.m. BTW actie.
Super tablet met schitterend scherm en enorm snel.
Het is even wennen aan het Android OS aangezien ik hier niet eerder mee gewerkt heb.
Enig puntje van kritiek is het geluid via Skype; er zit af en toe een apart bijgeluid tijdens het gesprek en het lijkt op een of ander resonantie.
Ik moet nog even uitzoeken wat hier aan gedaan kan worden qua instellingen.
Kortom, een super tablet voor een mooie prijs; ook nog € 50,00 cashback via Sony!

MMJ. vd Kooij 12-02-2015

Mooie vormgeving, gemakkelijk in het gebruik.
Bij de tijd. Prettig gewicht. Prachtig wek geluid.
Wil je mee gezien worden.

richard sikking 09-02-2015

doet wat hij beloofd. een super heldere tablet nog nooit zo'n mooi beeldscherm gezien. Ook nog eens waterdicht.

huijsdens 09-02-2015

Ik vind deze tablet een heerlijk apparaat, snel en gemakkelijk even te pakken. snel een document lezen in Excel, word of Adobe het gaat allemaal erg makkelijk.
Ik ben wel blij dat ik de hoes van Sony erbij heb gekocht, deze pat perfect en goed in het gebruik als standaard in diverse posities. extra sd kaartje erbij en ik kan altijd en overal over mijn documenten beschikken. Het kijken naar TV of film is geweldig met dit scherm echt fantastisch beeld

Wim147 03-02-2015

De tablet nu twee weken in gebruik en er zeer tevreden over. Het beeldscherm is erg scherp en de tablet is handig in gebruik. Helaas zijn vele apps nog gericht op de Ipad daarentegen zijn de standaard apps van Sony (zoals de walkman) wel heel veelzijdig. De accu gaat zeker een dag mee bij normaal gebruik en opladen gaat gemakkelijk via het magnetische oplaadstation. Kortom een snelle en gebruiksvriendelijke tablet.

Harro van der Wekken 31-01-2015

De tablet is makkelijk met meerdere personen te delen. Iedereen heeft een eigen account. Het beeldscherm heeft een perfect afmeting en is heel scherp. De batterij gaat niet de hele dag mee (hij wordt dan ook wel 5 personen gebruikt). Nadeel is dat in de winkels weinig accessoire te vinden is (veel is gericht op iPad). De tablet van Sony vind ik veel prettiger dan een iPad.

CindyCindy 29-01-2015

Mooie tablet degelijk zoals wij van Sony gewend zijn.
Wat jammer is dat als de tablet aan is er een dikke zwarte rand omheen zit, die zou wel kleiner mogen/ kunnen.
Wat handig is deze te laten te communiceren met je mobiel.
Fijn dat deze waterdicht is mocht er ooit een glas overeen gaan is er geen paniek in de tent.
minpunt maar ligt meer aan de website dan aan de tablet denk ik, bij het invoeren van gegevens komt het mini toetsenbord in beeld deze vindt ik niet echt praktisch met het invoeren van getallen.
en het grote blokt vaak je invulvelden.
Optie toetsenbord los flexibel maken zodat ik weg kan schuiven.

Anoniem 29-01-2015

De Sony Xperia Z2 tablet bevalt me heel goed. Heel mooi design en gemakkelijk in het gebruik,al met al een top product.

ReneZ123 29-01-2015

Dit is mijn eerste eigen tablet en ik ben er zeer tevreden mee. Vergeleken met tablets die ik hiervoor wel eens gebruikte is het beeld zeer mooi, start hij snel op (ook van uit de uit-stand) en gaat de accu best lang mee naar mijn idee. Of ik alle app's ga gebruiken die er al opstaan weet ik niet. Niet alle (Sony en Google) app's lijken mij noodzakelijk. Het is meer reclame voor betaaldiensten en voor het "gratis" uitproberen van bepaalde app's moet je eerst creditcard gegevens geven. Die hoeven ze er wat mij betreft niet van te voren er al op te installeren. Maar de tablet op zich is super.

geosurveyor 29-01-2015

Geweldige machine! Gekocht voor veldwerk en daarom voor een waterdichte versie gekozen. Maar ik ben erg blij verrast hoe goed deze tablet functioneert. Super beeld en supersnel.

Cornelis99 29-01-2015

Mijn Sony Xperia Tablet Z2 ervaar ik als zeer Gebruiksvriendelijk: het scherm in helder en goed leesbaar; de Tablet schakelt relatief snel en de accultuur heeft een prettig lange gebruikelijk.

bjornorgane 25-01-2015

Heel knappe tablet van Sony.
Als je een heel goede , prijs kwaliteit tablet wil is deze zeer geschikt.Ik zou hem niet meer kunnen missen.hij doet al wat hij moet doen en meer. Ik gebruik hem zelfs om tv te kijken, netflix etc
Zuiver scherm. Accu gaat heel lang mee.mooi strak design en volledig waterbestendig.Zowel mijn vrouw als ikzelf zijn er super blij mee.
Voor mij nog geen minpunten gevonden.
Een aanrader!

wfdevogel 21-01-2015

De tablet gebruik ik regelmatig als '2e tv' scherm in bijvoorbeeld de keuken of badkamer of bij de roeitrianer. Het is een ideaal en zeer snelle tablet met veel leuke Sony apps, zoals de Walkman.
Het is zeer handig dat de tablet ook waterdicht is, zodat het afnemen met water na gebruik in keuken geen probleem is.
Aanrader!!

SPM 06-01-2015

Beste tablet to nu toe, ik heb er veel versleten
maar deze tablet heeft alles wat je eigenlijk in een tablet wilt hebben; water dicht; snel en een zeer goede scherm Triluminous met een goede accuduur.

Dus als je een zeer dunne tablet zoekt zoek niet verder.

Petro Retro 31-12-2014

- Het beeldscherm is in mijn ogen erg duidelijk, en heeft een ongelofelijke kijkhoek. Zelfs als hij bijna plat voor je ligt, (dat wil zeggen dat je bijna alleen tegen de smalle zijkant aankijkt) kun je nog goed zien wat de tablet weergeeft. Verder zijn de kleuren prachtig en is de helderheid prima.
- Opstartsnelheid vanuit de volledige uitstand is ongeveer 23 seconden. Ik vind dit uitstekend. Natuurlijk kun je ook de Tablet op standbye zetten, waarna je meteen aan de slag kunt als je de tablet hebt ontgrendeld.

- De accuduur vind ik meer dan positief. Ik hoef de Tablet niet dagelijks op te laden, soms pas na 3 dagen. Verder loopt de accu niet leeg in de standbye stand, of in ieder geval heel langzaam maar. Ik zie vaak na uren van standbye dat het percentage van de accu nog precies hetzelfde is.

Roy1966 29-12-2014

Na een wat mindere ervaring met andere Android tablets kan ik maar 1 ding over de z2 zeggen: Uitstekend.

Het eerste dat opvalt is het gewicht en de dikte: zo dun zie je tablets maar zelden.
Het scherm geeft een heel mooi strak plaatje en alhoewel concurrende tablets soms een hogere resolutie geven, zal je niet teleurgesteld zijn in de full HD resolutie.

Qua snelheid zie je dat deze tablet in het topsegment zit. Appjes starten vliegensvlug op, browsen gaat nagenoeg zonder haperingen en de mooiste spellen worden moeiteloos afgehandeld.

De z2 wordt voorzien van heel wat applicaties die vooraf al geinstalleerd zijn. Dat is vaak handig: zo kan je muziek en foto's moeiteloos naar je versterker of tv streamen.
Met standaard android wordt dat al wat moeilijker.

Er staan echter ook wat applicaties op waar ik wat minder mee kan. Het is dan jammer dat deze niet altijd te deinstalleren zijn. Maar in de weg staan ze ook niet.

Accu is prima en kan bij gemiddeld gebruik een paar dagen mee.

Het enige echte nadeel is de achterkant. Deze is van een rubberachtig materiaal en ontzettend snel bezaaid met vingerafdrukken die je er moeilijk vanaf krijgt.
Tip: snel de bijbehorende Sony cover kopen.

mkmosselman 29-12-2014

Mijn eerste week tablet. Werkt vlot na wat langzame opstart! Grafisch zeer sterk! Leuk als je meer van Sony in huis hebt, communiceert goed met andere Sony items namelijk zoals bv PlayStation controllers.