Asus Nexus 7 (2013) 1A013A 7,0 inch / zwart / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Nexus 7 (2013) 1A013A 7,0 inch / zwart / 32 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

tangasierra 30-08-2014

een mooie tablet is de google nexus het beeldscherm is verschrikkelijk scherp ook als ik buiten in de zon zit blijft die mooi hij start lekker snel op lekker makkelijk meenemen.
geluid is redelijk maar niet bijzonder wat niet zo vreemd is voor een kleine Tablet
aleen de accu vindt ik wat minder doe er meestal minder als 5 uur mee voor de rest een prima Tablet die wel vrij duur is.

robert1111 24-05-2014

Deze tablet werkt heerlijk, is bloedsnel en haarscherp.
Met zijn quadcore processor op 1.5 mHz en full HD screen draait ie moeiteloos de zwaarste games.
Met 32GB flashgeheugen aan boord plenty ruimte voor games,foto's,films,apps.
Voor mensen die geen zin in zo'n joekel van een tablet (10 inch) is dit momenteel de beste keus qua prijs/prestatie.
Na een heel gemakkelijke install gelijk de nieuwste android versie er op.
Ik ben er zeer content mee.

JBT1980 27-03-2014

Na enkele jaren veel plezier gehad te hebben met mijn Ipad 1 heb ik besloten om dit keer voor een Android tablet te gaan. En qua prijs/specs ben ik terecht gekomen bij de Nexus 7

Ik ben heel tevreden met mijn nieuwe tablet. En ik mis mijn Ipad nog niet.

Ik gebruik mijn tablet voornamelijk voor snel even dingen opzoeken of nieuwsberichten lezen. En zo nu en dan films kijken en luisteren naar muziek. Ik heb dus niet zo veel last van het gemis aan Apps als je dit gaat vergelijken met de Apple variant.

Toch merk ik hier en daar dat het scrollen en reactie van de touchscreen niet altijd zo soepel loopt als bij een Ipad.
Verder vind ik de accuduur tegenvallen.
In het kort er zijn wat zaken die beter kunnen, maar het zaken die ik voor lief neem.

Op basis van prijs/kwaliteit is het zeker een aanrader.

meerten 25-11-2013

Bijna 2 weken in bezit. Eerst een tip: let op dat je een hoesje voor de Nexus van 2013 en niet van 2012 koopt. Hiermee ging ik bij Mediamarkt de mist in.

Over de tablet zelf ben ik deels tevreden – iets minder euforisch dan veel andere bezitters.

Voelt degelijk en licht, en het design is lekker casual. Het scherm ziet er erg goed uit. Met full-HD op zo'n klein schermpje krijg je natuurlijk ook een messcherp beeld. Maar ook de helderheid is erg goed en de kleuren lijken rijk en authentiek (mijn subjectieve ervaring ;).

Hij doet alles zonder hikken en reageert heel direct. Ik vind Android 4.3 erg gebruiksvriendelijk en het geeft je de mogelijkheid een restricted account/profiel aan te maken. Hierin kun je iedere gewenste app aan- of uitschakelen (ook de internetbrowsers). Wel is er altijd via de knoppen een hard-reset mogelijk. Die brengt je tablet weer terug naar de fabrieksinstellingen.

Met de GPS heb ik een paar keer problemen gehad, ook onder ideale omstandigheden (dwz buiten, zonder bladerdak en zonder hoogbouw rondom). Op die momenten kon de locatie niet bepaald worden, ook niet na lang wachten. Dit vind ik vooral vreemd omdat deze problemen een paar maanden geleden al verholpen zouden zijn – en ik gebruik de laatste update (JSS15R). Maar meestal werkt de GPS heel vlot en nauwkeurig (zelfs vaak binnenshuis met de wifi uit). Ter voorkoming van ergernissen: om zonder wifi gebruik te maken van de GPS moet je kaarten of delen van kaarten eerst downloaden. Zowel Google Maps als bijvoorbeeld Route 66 geven hier (gratis) mogelijkheden toe. Om je GPS te testen is GPS Test een hele leuke en makkelijke app.

Gisteren crashte hij, terwijl ik niks bijzonders deed. Het touchscreen reageerde toen niet meer, en ik kon hem alleen nog volledig uitzetten door het lang indrukken van de powerbutton. Na opnieuw opstarten werkte alles weer normaal.

Ik merk wel dat het 16:9 schermpje niet ideaal is voor het lezen van pdf-documenten en veel webpagina's. Hiervoor is een 8 inch tablet met een 4:3 beeldverhouding een stuk handiger. Voor Epub-documenten voorzie ik niet veel problemen, aangezien de tablet ongeveer even smal is als een klein pocket-boek. En voor (breedbeeld) filmpjes is hij natuurlijk precies goed.

Een groot pluspunt vind ik dat je via de USB kabel direct bestanden kan overkopiëren tussen je tablet en een Windows-PC (Linux en Mac weet ik niet). Dus geen kunstgrepen of vervelende synchronisatie-software. Dit was ook de reden voor mij om een Android-tablet te kiezen. Wel heb ik de gratis app Total-Commander op de tablet geïnstalleerd zodat ik de gekopiëerde bestanden in een transparante folderstructuur kan terugvinden.

evertdebeverd 18-11-2013

De goede beoordelingen zijn volkomen terecht. Dit is echt een superapparaat ! Mijn enige kritiek is dat het geheugen niet uitbreidbaar is. Toch heb ik het apparaat na een week retour gestuurd (30 dagen op proef). Waarom ? Omdat het 7 inch scherm voor mijn doeleinden toch te klein is. Het scherm is niet zo heel veel groter dan dat van een 5 inch smartphone en dan kun je je afvragen wat het nu eigenlijk toevoegt. De LG G-pad is met 8 inch iets groter maar ik heb toch gekozen voor een 10 inch Asus (eveneens met HD-scherm). Vooral voor krantlezen is dit m.i. het beste formaat (ondanks het grotere gewicht).

mausems 17-11-2013

Wat een super apparaat!
Beeldscherm is 1920 x 1200 dus echt indrukwekkend!

Heb er een full HD film opgezet en die speelt hij moeiteloos af, zelfs het scrollen door die film gaat super!

Start snel op en accu gaat lang mee, en kan werkelijk waar geen negatief punt ontdekken aan deze tablet!

Vandaag of morgen nieuwe Android er nog op dus dan wordt het nog leuker!!

Bierbash 03-11-2013

ik heb een ipad, een Lumia en de Nexus 7. de Nexus heeft meer mogelijkheden en is makkelijker om in gebruik te nemen dan de ipad. De nexus is met ineternetten nogal schokkerig. verbaasd mij. Ook is de indeling met de apps en de screens nogal uit de ouwe doos. Doet mij denken aan mijn laatste Symbian.
De Lumia met Windows phone wekt met stip het eenvoudigst en soepel.

mausems 17-11-2013

Doet mij denken aan Symbian!?!?
Denk dat deze review niet erg serieus genomen moet worden!

Ron63 01-02-2014

Of je hebt een traag wifi, die bijvoorbeeld interfereert met de buurman, sowieso traag internet of een maandagmorgenexemplaar gehad? Vreemd genoeg jij anders 1 van de weinigen bent die zo'n lage waardering geeft.

Broekie64 20-09-2013

Prachtig scherm, start snel op, geen schil, dus direct android,
camera prima..eigenli9jk een top apparaat, heb zelf ook een ipad4, maar deze nexus doet er niet voor onder.

Michael62 18-09-2013

automatische lichtsterkte ideaal, in de standby in 0,5 sec opgestart, opstart tijd binnen 20 sec. accu gaat echt 9uur mee.