Asus Nexus 7 7,0 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Nexus 7 7,0 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RikD87 27-05-2015

ik heb de nexus 7 2012 sinds januari 2013 in bezit en nog steeds naar volle tevredenheid, met zijn HD scherm, quardcore processor en 1 GB ram kan hij anno 2015 nog prima mee komen in het verkeer, mede doordat hij de nieuwst android update, 5.1.1, heeft gekregen.

ook ben ik wel te spreken over zijn accu, deze gaat non stop zo'n 5uur mee en gebruik je hem dagelijks om af en toe je mail te checken, een spelletje te doen of te internetten dan hoef je hem pas na een dag of 3 a 4 weer aan de lader te hangen.

ondertussen is er een opvolger in de vorm van de nexus 7 2013, echter als je de 2012 versie voor een goede prijs in handen kunt krijgen dan heb je er een leuke en moderne allround tablet aan.

WimLB 04-02-2015

Inmiddels heb ik twee Nexus 7 in bezit, zowel de 2012 WiFi versie, alsook de 2013 LTE/G4 versie die ik vorig jaar in Duitsland heb gekocht omdat hij hier in Nederland niet te koop was.
De Nexus 7 is mijn vaste begeleider op vakantie voor het maken van leuke panorama foto's, als MP3 en video speler, en als navigatie apparaat. Tevens gebruik ik de N7 ook in de auto voor navigatie en als video speler.
Momenteel draait de oude 2012 versie zelfs al op lollypop, maar dat is nog geen sucses door software fouten in de firmware. Google zal binnenkort met Lollypop versie 5.1 komen om deze kleine probleempjes op te lossen. Ook de 2013 versie gaat komende weken een update krijgen naar lollypop 5.02. Kortom, met deze tablet werk je altijd met de laatste Android software, voorzien van de laatste toeters en bellen.
Wat hardware betreft voldoet de N7 aan alle eisen die men aan een praktische tablet kan en mag stellen, en kan hij nog jaren mee.
De N7 is sporadisch nog te koop op internet, dus twijfel niet te lang. Er is momenteel niets beters wat betreft prijs/kwaliteit verhouding te koop.

tijmen1990 27-08-2013

Werkt super, alleen start hij moeilijk op nadat de accu helemaal leeg is. Resoluties zijn voor de rest super goed voor films/ uitzendinggemist/ etc.

mausems 08-08-2013

Geweldig apparaat, snel en schokloos (ook bij afspelen films)!
Voelt solide en ziet er mooi uit!
Prachtige beelkwaliteit in hoge resolutie en tevens
100 procent pure Android dus geen aangepaste versies, nog geen seconde spijt van gehad!

Fransvp1961 03-06-2013

Hallo, Ik heb op 20 november een Nexus 7 32 gb gekocht voor mijn vrouw, prima apparaat. Echter in april ontstonden de eerste problemen, geluid kon niet meer harder of zachter worde gezet en startte uit zich zelf steeds opnieuw op. Met de tablet naar de winkel gegaan. Volgens de winkelier normale gebruikerssporen vastgesteld. Tablet terug naar Asus, volgens Asus betreft het gebruikersschade: Mainboard, Speaker module en vol_key FPC moeten vervangen worden, en daarnaast geeft men vochtschade aan. Hoe kan het dat er bij normaal gebruik vochtschade ontstaat. Indien iemand de zelfde klachten heeft gaarne reageren.

Robbie Bak. 27-05-2013

Internetten gaat prima. Gps werkt uitstekend.
Geluid is minder. Met stylus pen werkt het scherm nog fijner

Ron63 31-03-2013

Zeker waar voor je geld, dus echt een aanrader!
Doet weinig of niet onder voor andere tablets in duurdere prijsklasse.
Voordelen: prijs, prestatie, handzaamheid, scherm.
Nadelen: geen flash (standaard), camera & geluid

ro.es 25-03-2013

Ik ben zeer tevreden met de Nexus 7. De nieuwste Android software update 4.2 is alweer enkele weken in gebruik. Op zich niet veel veranderingen ten opzichte van Jelly Bean 4.1. Ook prima geschikt als E book te gebruiken. vanwege het geringe gewicht. Accuduur is prima in orde, gaat makkelijk 7 uur mee. Prima tablet waarop weinig is aan te merken.

HPPM 14-02-2013

Nexus nu enkele maanden in het bezit. Afgelopen maand problemen met het scherm. In protrait stand waren enkele "toetsen" van het keyboard niet meer te bedienen. In landscape stand weer wel. Na 2,5 week was de Nexus gerepareerd en was er een nieuw scherm opgezet. Ik denk dat ze een compleet nieuwe Nexus hebben geleverd want ook een krasje op de achterkant was weg.
Voorlopig geen problemen meer gehad.
Heb nu ook een IPad2 ter vergelijk. Deze is wel sneller en beter bedienbaar bij een browser online game, maar ja, daar is de prijs ook naar.
Nog geen moment spijt, want de Nexus7 neem ik overal mee naar toe en de IPad blijft thuis.

JeePee Meijer 06-02-2013

Sinds vorige week een Google Nexus 7, 32gb tablet in mijn bezit, gekocht via de BBC webshop. Allereerst was de bestelling en aflevering perfect: het tablet was de volgende dag reeds geleverd zoals aangegeven. Daarnaast bevalt het tablet zeer goed. Ik had al een Asus transformer 10.1 in mijn bezit, maar had nog behoefte aan een kleiner formaat. Met name voor het lezen van eBooks, internet, etc is het formaat meer als prima en ligt de Nexus goed in de hand. Het laden van webpagina's, het openen en doorbladeren van ebooks gaat lekker snel door de hardware en het nieuwe android dysteem. Perfecte aankoop!

JeePee Meijer 24-02-2013

Andre,
Het is inderdaad zo dat een 10 inch schermt uiteraard meer toont zonder dat je hoeft te scrollen naar boven/ beneden, links/rechts. Op zich niet vervelend, maar het beeld is wat kleiner. De mobiele versies van internet pagina's zijn prima. Ook tot nu toe geen problemen ondervonden met de weergave van de pagina's.

Andre2011 23-02-2013

Ik kom net van de Block en die adviseerden mij om een 10 inch tablet te kopen i.p.v. een 7 inch m.b.t. het lezen van internet pagina's of dat ze niet helemaal lekker worden weergegeven op een 7 inch, heb jij daar totaal geen problemen mee ondervonden?

Gg, Andre

QuatroM4 04-02-2013

Wat een geweldig apparaat. Na update van android kan je nu ook meerdere gebruikers aanmaken waardoor iedereen zijn eigen apps heeft. Het is onze 1e tablet dus kan niet vergelijken met andere apparaten maar beeldscherm is super, opstarten zou van mij sneller mogen (ben nu eenmaal een beetje ongeduldig) accuduur is +/- 5 uur.
Onze oudste dochter gaat er waarschijnlijk ook één kopen want iedereen in huis wil hem gebruiken maar ja hij is van onze jongste dochter.

leoreitsma 24-01-2013

opstarten zeer snel, je kan er direct mee werken. De accu moet min. 1x per 2 dagen worden opgeladen bij regelmatig gebruik. Dit had langer mogen zijn

Der Arie 21-02-2013

Kan iemand aangeven hoeveel tijd het volledig opladen kost? Bij mij duurt het ongeveer 4 uur. Dit vind ik veel te lang.

fam.lakke 21-01-2013

Bij het opstarten gelijk een update naar 4.2, waarbij je extra users aan kunt maken. Geen last van apps van de kids.
Films en epub bekijken geen probleem.
Flash via Chrome niet te bekijken, gebruik hiervoor Firefox (beta)
Ideaal apparaat voor weinig geld (tov apple)

Karel53 15-01-2013

Ik ben nu een maand in het bezit van deze tablet. Ik ben zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid. Het zit allemaal heel logisch in elkaar:alles is gemakkelijk te vinden. Ook is deze tablet razendsnel en heeft een mooi helder en scherp beeld. Je hebt veel waar voor je geld, vooral als je dit vergelijkt met de veel duurdere i-pads. Ook uit de tests van professionals blijkt dat deze tablet een voortreffelijke keuze is. Al met al: ik ben zeer tevreden.

jeroen915 14-01-2013

Ik heb een Nexus 7 gekocht en na 4 dagen was de accu op de een of andere manier kapot. Ik ben toen direct terug naar de winkel gegaan (NoRRoD) en kreeg direct een nieuwe mee zonder gedoe.
helaas was niet nieuwe al na 2 uur kapot. Als ik hem vergrendelde langer dan 5 sec viel hij uit. 's Avonds kon de tablet ook niet meer opgeladen worden net zoals het eerste voorval. Dus de 6e dag dat ik een tablet had (me 2e) weer terug naar NoRRoD en geld terug gekregen.

Voor de tijd dat ik deze tablet heb gehad kan ik alleen maar zeggen: prachtig.
Geweldig apparaat. Super snel, werkt vloeiend, helaas zijn soms sommige app's niet geschikt voor deze tablet.
Beeldscherm helder, geluid prima, WiFi werkt goed.
Wel jammer dat er geen HDMI ingang op zit en de 3G mis je op geef moment ook omdat je niet overal onderweg WiFi hebt.
En van een 7 inch tablet die je vrijwel makkelijk kunt mee nemen mis je dit wel. Dus mijn advies is wel eigenlijk, zoals ik nu ga doen, wachten op een nog betere 7inch tablet met 3G.

Onlijn67 02-03-2013

eh...:"op een gegeven moment" bedoel je, denk ik.

GJG2 11-01-2013

Geweldige tablet voor dit geld lekker snel ruim geheugen docking station etc.In verhouding tot vele andere tablets lees de hand leiding er maar op door.En als je al een telefoon heb wat geeft het als die op de Nexus ontbreekt.Je er mee internetten en er komt waarschijnlijk ook een g verbinding tot stand.GJG

GJG2 01-05-2013

ik blijf bij mijn mening al hoewel er kennelijk al weer een nieuwe is.GJG

SVDP12 04-01-2013

Eindelijk een tablet die wel alles doet zonder enige hapering. Goed beeld, erg goede prestaties. Formaat van 7 inch is prettig in je hand.
Geluid had wel warmt harder gekunt en de aansluitmogelijkheden zijn beperkt, maar voor dit geld ababsoluut een aanrader. Ging eerst voor een Galaxy tab 2.0 maar voor iets meer geld n veel betere tablet gekocht.

coen60 11-01-2013

Voor het volume heb ik Volume+ geïnstalleerd, dat geeft de mogelijkheid het volume behoorlijk op te pompen.

dirkje1961 27-12-2012

Mooi tablet en lekker handzaam. Het beeldscherm is erg duidelijk. Prijs kwaliteit zeer goed. Android apps in overvoed. Geluid had iets beter gemogen. Accu gaat zeker 1 dag mee bij veel gebruik. Weinig gebruik zal wel meerdere dagen tot een week zijn.

Elinerenee 22-12-2012

prima tablet om mee te nemen in een grotere handtas, 10 inch is daar te groot voor.

Beeld is prima, snelheid is prima maar het geluid is uit de luidsprekertjes erg mager. Via de hoofdtelefoon matig, had beter gekund, een aandachtspunt bij een volgende versie.

Veel ontwikkelaars van apps gaan uit van een 10 inch tablet, je komt dus regelmatig in de knoei met apps, zo is bijvoorbeeld kassa live en ster extra niet goed te volgen op een 7 inch scherm, of je moet voor kassa live de opera webbrowser downloaden, die krijgt de live app wel passend.

Met internet is hij lekker snel, ik gebruik buitenshuis mijn gsm telefoon voor de ontvangst van internet die het dan doorzendt naar de Nexus 7. Het gaat vele malen sneller dan via de telefoon. Je kunt de Nexus ook op zuinig data verbruik instellen, zodat je niet per ongeluk 300 mb download en in een kwartier door je databundel heen bent.

+beeldscherm
+accuduur
+snelheid
+gebruikersgemak

-geluid
-aan/uit knopje is lastig te vinden, had een ander kleurtje mogen zijn
-gebruiksaanwijzing is te sumier
-geen beschermhoesje

Onlijn67 02-03-2013

Goede, informatieve review Eline; daar heeft een mens wat aan. Bedankt.

M.Janse 05-01-2013

Hallo,in je review zeg je dat je de Nexus 7 buitenshuis ook gebruikt.Is het scherm goed te bekijken in buitenlicht/zonlicht of valt dat tegen? Om eventueel de Nexus 7 mee te nemen op vakantie lijkt dat me wel zo makkelijk.Alvast bedankt.

jannief 22-12-2012

Gekocht bij een Paradigit winkel en die hebben me ook geholpen met opstarten, er zit n.l. geen gebruikersaanwijzing bij, geen CD.. Ik ben zelf een KLUNS. Echter hij is wel gebruikersvriendelijk en met een zeer goed, scherp scherm. Toetsenbordje is handig en goed te bedienen en in het donkertkan ik hem ook gebruiken.

Heb hem hoofdzakelijk gekocht om op reis te kunnen mailen en voor de handigheid..letterlijk in de hand passende.... Ben er blij mee. Heb ook het gevoel dat een volle accu lang meegaat.....in ieder geval veel langer dan die van mijn Asus notebook.. Het ontbreken van een 2e camera is wel jammer maar dat wist ik....ik google soms om uit te zoeken hoe e.e.a. werkt zoals je mail configureren, ik zal me in Android moeten gaan verdiepen.

flipje15 19-12-2012

- Scherp beeld
- Start snel op
- Automatische upgrade naar laatste Android versie
- Haalt automatisch alle google informatie op uit de cloud (gmail, picasa albums) na configuratie
- Zeer degelijk, ik liet de Nexus uit mijn handen vallen, geen krasje op te zien en werkt gelukkig nog!
- 7 inch tablet ligt goed in de hand
- Goede prijs/kwaliteitsverhouding

coen60 11-12-2012

Ik heb lang met kopen van een een tablet, omdat ik wachtte op een tablet die op kan boksen tegen de Ipad en betaalbaar is. Verder heb ik zorgvuldig gekeken of ik groot (rond de 10 inch) of klein (rond de 7 inch) wilde kopen, en met name omdat ik hem ook op het werk overal mee naartoe sjouw en hem op vakantie mee wil nemen als ik een stad bezoek heb ik voor klein gekozen; ik kan deze gewoon veilig in één hand houden.
Met de Nexus 7 heb ik niet vergeefs gewacht, hij doet het gewoon geweldig, ziet er prima uit, ligt goed in de hand en kan meer apps bevatten dan ik kan bedenken. De integratie met Android (nu 4.2.1) is geweldig.
Het scherm is echt goed, scherp, en reageert snel op alles wat ik aangeef. De schaalbaarheid van widgets en het kunnen samenvoegen van apps in folders bevalt me erg goed.
Ik ga niet in op de vraag IOS of Android, dat moet iedereen zelf lekker bepalen, maar wel op de plussen en minnen tov de Ipad Mini, in mijn ogen de concurrent.
Plussen van de Ipad: de alu behuizing. Straalt meer kwaliteit uit en is degelijker. Is dat een probleem: Voor mij niet, de Nexus 7 ziet er prima uit, het plastic voelt erg degelijk aan, en tenslotte heb ik hem sowieso in een case vanwege het vele gesleep. Daarnaast de 5MP camera. Ik maak geen foto's, dat doe ik wel met m'n smartphone en op vakantie met m'n fototoestel, dus zeker geen reden om voor de Apple te kiezen.
Plussen van de Nexus: Om met de deur in huis te vallen: vergeleken met de Ipad Mini 32GB is de Nexus 7 € 180,= goedkoper! En daarvoor krijg je een echt beter scherm en vergelijkbare prestaties qua performance en batterijduur, en standaard GPS, wat bij de Ipad Mini alleen in de 3G versie zit. Voor degenen die 3G willen: is nu ook te koop.
Wat doe ik ermee: Internetten, social media, muziek luisteren, notities maken, mail lezen, data in Office format bekijken, op vakantie kaartlezen en informatie over campings/steden raadplegen, bankieren. Er zijn ruim voldoende apps beschikbaar. Wat wel tegenvalt is dat veel bedrijven/instellingen ruim achterlopen, zo is de ITV app van KPN (nog) niet beschikbaar, en geldt hetzelfde voor bv. de camping apps van de ANWB. Verder worden sommige apps alleen vergroot, maar daar wordt aan gewerkt en het ligt niet aan het apparaat.
Al met al voldoet de tablet ruimschoots aan mijn verwachtingen, en wordt het helemaal perfect als de nodige bedrijven hun huiswerk gaan doen. Raad ik aan hem te kopen: absoluut als je voor Android kiest, en zeker als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt.

coen60 12-12-2012

Aanvulling: Bij de specs op deze site staan bij Aansluitingen geen Bluetooth en hoofdtelefoon, beide zijn echter wel degelijk aanwezig.

marionator 11-12-2012

Ik ben in het bezit van deze Nexus 7 met 32GB,
gekocht bij Saturn on line.
Ik vind het een hele mooie tablet, het 7 inch scherm vind ik persoonlijk groot genoeg. Opstarten ongeveer 30 seconde.
Levensduur batterij bij normaal gebruik dus wat internet gebruik versta ik daaronder ongeveer zo tussen de 10 en 12 uur, zeer tevreden ermee

ro.es 05-12-2012

Ik heb de Nexus 7 met 32Gb (In Spanje verkregen) enkele dagen in bezit. Naast de HP desktop, HP laptop allen uit het hoger segment en als Tablet de Galaxy Note 10.1 ben ik aangenaam verrast door deze Tablet.

Ik stond sceptisch tegenover het 7inch formaat, welnu de 7 inch uitvoering ligt veel lekkerder in de hand dan bijv. de 1 keer zo zware Galaxy Note. Voor het volgen van bijv. Online nieuws, even de bankrek. nalopen, filmpje bekijken of het bekijken van websites, het laden van webpaginas het gaat allemaal beduidend sneller dan welke tablet ook die ik de laatste tijd in mijn handen heb gehad.

De Wifi connectiviteit gaat simpel en is een verbinding binnen een mum van tijd tot stand gebracht.

3G is niet nodig. Mijn Sony Xperia S op Thetering (Hotspot) geactiveerd en de nexus 7 liet binnen enkele seconden een sterke verbinding zien. Nu komt het, de websites via 3G laden beduidend sneller op de Nexus 7 als dat op de Telefoon zelf het geval is? Idem dito was dit het geval met de Galaxy Note, de Nexus biedt een snellere Internet beleving. Ik was geen fan van Chrome maar op deze tablet bewijst het zijn nut.

Het scherm is tot zeer helder in te stellen en de tekens zijn scherp. Het is goed bekijken en lezen op dit formaat.

Batterij lijkt niet op te kunnen, dus ook dat zit goed. Makkelijk is de universele USB oplaad mogelijkheid. Iets wat de dure Galaxy en Ipads niet bieden.

Deze Tab steek je makkelijk in een binnenzak van een jas, of bijv. in een tas. Of leg je hem makkelijker weg in de Auto.

Prijs/kwaliteit is uitstekend.

Ik ben aangenaam verrast door het formaat in de praktijk en kan na een paar dagen alleen maar positief zijn over de kwaliteit en de snelheid van deze Tablet.

Bas 3000 11-12-2012

Beste RM-BIM,

Uit je review begrijp ik dat je ook een Samsung Note 10.1 hebt?
Zelf heb ik al een Nexus 7 en wou een Note 10.1 gaan kopen.
Nou wou ik graag van je weten hoe de Note bevalt en hoe de scherm respons is.

Groet,

Baan 3000

Tim-2012 02-11-2012

Snelle, handzame en veelzijdige tablet. Door de Nexus serie supersnel met alle updates en geen rommel meegeïnstalleerd zoals dat bij Samsung wel het geval is.

Tablet voelt heel snel, geen vertragingen en is erg stabiel. Makkelijk mee te nemen, scherp beeld en ligt perfect in de hand.

Meer opties en mogelijkheden dan een iPad, maar toch erg gebruikersvriendelijk en zeer intuïtief.