Yarvik GoTab Xerios 10 10,0 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik GoTab Xerios 10 10,0 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

resa11 03-01-2013

Koop deze talbet niet, is zonde van je geld.
- opstarten duurt erg lang
- je vingers komen door het beeldscherm heen met vasthouden
- doordat tablet zo traag is slaat alles meteen vast
- het formaat is niet in verhouding, te breed en te smal
- face booken en surfen is vrijwel onmogelijk. Daarvoor is ie te traag. Als je iets intypt verschijnt past veel later de eerste 2 letters, daarna slaat ie vast.
- mijn dochter liet hem helaas vallen (gleed uit hoesje terwijl ze iets opraapte), dat was meteen het einde van onze yarvik. Nu komt er toch gewoon een Ipad of samsung.

Tip: test eerst in een winkel verschillende tablets om te kijken wat je zelf prettig vind.

+ als je alleen een tablet wil voor spelletjes dan volstaat deze wel. Houdt er wel rekening mee dat je zeker 5 minuten verder bent eer je een spel kunt spelen.

snabbel67 14-11-2012

Deze tablet is een best goede tablet omdat:

Hij is betaalbaar
makkelijk uitbreiden tot 32gb met microsd
je kan een muis en toetsenbord op aansluiten.

Kleine minpuntjes zijn:
Bij het opstarten kan het lang duren (ook bij apps)
Maar als je geduld heb en je tablet de kans geeft het te laden dan gaat het daarna heel snel en goed.

Ik heb zelf gehad dat als je dat ding stressig maakt dat je tablet uitgaat en opnieuw wordt opgestart.

Je hebt dus weleens geduld nodig. Maar als je aan je tablet gewend bent is dit een goede tablet die ook nog eens betaalbaar is.

Aanrader: Ja

Andre1977 17-07-2012

Had ook de yarvik tab464 ( van sweex )
zaterdags gekocht en s'maandags terug gebracht naar de winkel,en waarom ?
*scherm reageerde slecht op aanraken
*laden van web pagina's duurt te lang
*via facebook dat was een ramp reageert gewoon weg slecht en laden van de site gaat moeizaam,
*apparaat licht niet lekker op schoot of in de hand omdat het best wel warm wordt,

lang verhaal kort samen gevat voor mij geen sweex ofterwijl Yarvik meer,

11Rob 17-11-2012

Ik heb zelf de TAB224 (7") en ik had ook last van een slecht reagerend scherm, echter kwam ik erachter dat als je ipv met je vingertoppen met je nagel drukt hij perfect reageert.

Schoelje 12-05-2012

Voor zijn prijs een goede tablet. Echter, Yarvik is goedkoop omdat zij geen licentiekosten betalen voor het gebruik van Google Play. Je kunt dan via 1mobile.com apps downloaden maar dan moet je het wel met minder doen. Als je, zoals ik, niet bang bent om tot je oksels het systeem in te duiken, kan je Google Play installeren op de Yarvik. Mocht je geïnteresseerd zijn, laat dan een bericht achter.

Het beeldscherm is geen HD, maar dat zou pas interessant zijn als je de hoogste kwaliteit eist wanneer je films wilt kijken en dan kom je in een andere prijsklasse terecht.

Wat wel tegenvalt is de opstarttijd. Je moet wel heel lang kijken naar die foeilelijke Yarvik bootanimatie. Misschien als er een andere animatie was gebruikt, zou ik het niet zo lang ervaren. Dus, wanneer iemand mij kan uitleggen hoe je dit apparaatje kan rooten, dan kan ik dat ook nog aanpassen.

Voor de gebruiker die veel aansluitmogelijkheden wilt hebben en veel kwaliteit voor weinig zoekt, is dit een mooie tablet.

11Rob 17-11-2012

Google play op de Yarvik?
http://forum.yarvik.com/showthread.php?3356-Google-Play-market-FIX-for-yarvik-android-4&highlight=google+play staat een perfecte uitleg.

CRV123 13-06-2012

Hoi Schoeltje

Zou je mij kunnen vertellen hoe ik google play op mijn tablet kan krijgen?

Super Thanks!!

Nan67 01-07-2012

Hoi, hoe installeer ik google play op min tablet?

Collin2 08-06-2012

Ik wil wel weten hoe ik google play op m'n Yarvik kan zetten! Gr Collin

sjonniekadett 25-07-2012

hallo schoelje.

ik zou ook graag informatie willen over hoe ik google play op mijn yarvick 464 krijg,
vind het een fijne tablet, maar mis toch inderdaad ook google play!

hoor graag van je.
mvg, John

INCY 06-06-2012

Gisteren eentje gekocht en de hele avond mee gespeelt. Tot nu toe weinig tot geen klachten. Beetje sneller mag wel, maar goed, daar is de prijs ook naar.

Downloaden van Google Play is simpel te activeren als je al een account hebt met bijvoorbeeld je smartphone.

Sluit de Yarvik aan op je PC en start Google Play op je PC. Download een willekeurige app en kies voor de TAB464 bij de vraag op welke device je hem wilt installeren. Als dat klaar is kun je de tablet weer disconnecten en vanaf dat moment kun je downloaden van Google Play rechtstreeks op de Yarvik.

gealuit 15-05-2012

Beste Schoelje, Ik zou graag van u willen weten hoe ik Google play installeer op de Yarvik.
Bij voorbaat hartelijk Dank
Gea

marinus1934 13-05-2012

Hoi Schoelje. Ik zou graag van je willen wetenhoe je Google Play kan installeren. Die bootanimatie is voor mij onbelangrijk.
B.V.B. Dank Mario

Collin75 09-06-2012

Hoi Schoeltje,

Hoe instaleer in Google Play op mijn Yarvik?

gr. Collin

Ruud van Leeuwen 14-06-2012

Wil je mij ook vertellen hoe je Google Play op een Yarvik zet'

Bedankt alvast.

Ruud

xtream68 24-01-2014

hoe heb je google play er op gekregen ?

gerbruggeman 05-07-2012

De laatste Google Play 3.7.13 (apk) is al beschikbaar (van 1 juli 2012)

Raymond_75 21-06-2012

Wil je ook mij vertellen hoe ik Google Play op het Yarvik tablet zet

Bedankt alvast.

Raymond

nieuwe gebruiker 1974 20-05-2012

Beste Schoelje,
Ook ik wil google play installeren. Enig idee?

Voor de rest valt me op dat de tablet soms zomaar uitvalt. Voordat je het dan weer heb opgestart, ben je wel een tijdje verder.

Graag zou ik ook informatie willen over hoe je google play kan installeren.

Alvast hartelijk dank voor je reactie.

Groet,
Nieuwe gebruiker

stukie 02-06-2012

beste schoelje

Ik een yarvik tab465 aangeschaft maar ik zou ook graag google play er op willen hebben kan je me daar bij helpen.

mvg
ron

karinarnhem 07-06-2012

Hoi,

Ik wilde eigenlijk een samsung gaan kopen, maar kreeg deze cadeau van mijn man, ik wil eigenlijk de tablet gebruiken voor op internet te gaan en om veel leuke apps te downloaden, is deze daar goed voor ?
En hoe gaat dat in zijn werk apps downloaden

Grt. Karin

A. van Leeuwen15 27-06-2012

Hoi Schoeltje,

Hoe instaleer in Google Play op mijn Yarvik?

Groeten,
Anja

misha.vogel 03-07-2012

download link van google play store is http://goo.gl/kIXTr.

Purvak100 10-07-2012

Wil je ook mij vertellen hoe ik Google Play op het Yarvik tablet zet

Bvd

Gr. Rob

vanlotje 15-07-2012

Ik zou ook graag willen weten hoe je dat doet.

gr Louis

CrisKolkman 16-07-2012

Handige uitleg van hoe je Google Play Store op je Yarvik tablet kunt installeren staat hier:

Neele1972 11-06-2012

Hai Schoelje,
Graag wil ik 'n poging wagen om met m'n oksels onder 't zweet Google Play op m'n Yarvik te krijgen! ;))
Wil je laten weten hoe ik dat moet doen?

Gr. Neele

renenn 20-09-2014

ik zou graag willen weten waar ik de firmware van de TAB464 kan dowloaden en er opnieuw op zetten want me scherm werkt niet meer.

BA1957 18-04-2012

Ben niet tevreden over deze Tab. Heb hem geupdate naar Android 4.0 maar weinig apps die mij aanspreken. Met Getjar te weinig populaire apps te downloaden. Voor upgrade al last van spontaan uitvallen van tablet . spijt van koop van deze tablet.

W.v.Gelder 17-04-2012

Prima tablet. Goed door iedereen te gebruiken, zeker op vacantie.
Er moeten alleen wat meer app's komen voor gebruikers die wat meer willen dan spelletjes.

karinarnhem 07-06-2012

Hoi,

Ik zou jou willen vragen wat voor verschil er zit tussen de apps die je voor bv een samsung kan downloaden of voor deze tablet..zit uperhaupt verschil in ?
Ik heb deze kado gekregen en zit eraan te denken om hem om te ruilen voor een samsung ?
Ik ben druk met foto's te bewerken en wil graag leuke apps downloaden voor onze dochter en op internet..
Wat vindt jij ?

Grt. Karin

Leo van S 16-04-2012

Capacitief scherm werkt perfect en ook het snelheids gemak van android 4 is een aanrader.

Weerwolfje 03-04-2012

Heb hem helaas weer terug moeten doen naar de verkopende partij.
Programma's vielen regelmatig uit. Apparaat ook, om daarna weer in het geheel op te moeten starten.
Internet viel ook regelmatig uit met een foutmelding.
Kreeg het idee dat er een productiefout in zat.
Verkopende partij wil deze eigenlijk niet meer verkopen omdat ze met de regelmaat van de klop retour gaan naar de fabrikant.

MarkRosier 25-04-2012

Hoe kun je dan in godsnaam een 8 geven?

Uiltje 27-02-2012

De behuizing is van een degelijke kwaliteit. De tablet voelt stevig aan.

Het opstarten gaat vrij rap, ca 20 seconden.

Het beeld is heel goed te noemen. Mooie heldere kleuren en strakke lijnen. Ook onder een hoek is het goed te zien. Ook video's (divx) zijn soepel en met zeer strak beeld.

De bediening is eenvoudig, in ieder geval voor iemand die al vaker met android gewerkt heeft.

Android market is niet aanwezig en ook niet 1-2-3 te installeren. Dit heeft te maken met licenties. Er is een vervanger, Getjar. Ook hierop is genoeg te vinden. Ook op andere manieren is wel aan de juiste apk's te komen.
Al is de afwezigheid van android market wel een gemis.

Algehele indruk is een zeer goede tablet voor een acceptabele prijs.

krijn49 22-02-2012

Ondanks de twijfel die had bij een goedkoper product heb deze toch gekocht.
Wat een fantastisch apparaat.
Superscherp en helder beeld.
Voor het lezen van ebooks tiltfunctie met 360 graden.
Dus op zijn kop een gewoon beeld.
Snelle starttijd. Een heel fijn touchscreen.
Het schuiven gaat heel licht terwijl je voor het aanklikken iets meer moet drukken. Zo zit je niet steeds allerlei zaken aan te tikken die je niet wilt.
Gratis Apps zijn volop verkrijgbaar via de fabrikant.
Van virusscanner tot en met e-reader.
Voor spelletjes heb ik hem niet gekocht dus daar kan ik niets over zeggen. Maar een 1GHZ processor met 512mb intern geheugen moet toch voldoende zijn om een normaal spel te spelen.
Ook de Android versie 2.3 die er op zit voldoet zeer goed voor deze tablet.
Dus ik ben benieuwd wat versie 4 te bieden heeft.
De upgrade is er nog niet bij de fabrikant maar de link voor upgrading is op de tablet aanwezig. Dus een kwestie van geduld.
Mooie platte uitvoering in een fraaie hoogglansstijl.
Tja vingertjes??? Tuurlijk, je zit constant met dat ding in je handen en dan krijgen je vingerafdrukken.
Een brillendoekje of een beeldschermdoekje is dan de oplossing. Een absolute aanrader voor degene die geen geld heeft voor de veel duurdere, vergelijkbare tablets.
De accu kan ik nog niet beoordelen. Dat zal de tijd leren.

BA1957 18-04-2012

mocht je iemand weten die zo'n tablet wilt hebben? ik heb er een in de aanbieding (pas gekocht febr 2012 bij Mediamarkt) echter niet tevreden over deze tablet. Is geupgrade naar Android 4.0.

krijn49 22-02-2012

Ik spreek van een 1GHZ processer maar dat moet zijn 1,2 GHZ.
(Waar blijft de tijd) Hahaahaha