Fujifilm X-T20 zwart + 35mm F/2.0 R WR zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X-T20 zwart + 35mm F/2.0 R WR zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Barbara 08-12-2018

Compact, professioneel en snel

Ik heb net de FUJI-FILM XT20 aangeschaft, omdat ik op zoek was naar een wat lichtere en compactere camera. De body van mijn spiegelreflexcamera was al zwaar, maar met lenzen erbij toch een minder handzaam toestel. Toen ik hoorde over de Fuji-film Xt20 ben ik snel wat afwegingen gaan maken en zeer tevreden met mijn keus.

Ik heb de kit gekocht met een XC 16-35 mm lens en een XC 50-230 mm lens (beiden OIS II) perfect voor alle omstandigheden en omgevingen en doordat de body zelf zo klein is, ook zeer handig mee te nemen zonder met grote tassen te slepen.
Ik ben erg te spreken over de snelle beeldprocessor (beelden worden zeer snel uitgelezen; ideaal) en het autofocussysteem zowel in foto maar ook tijdens het filmen. Merkte ook dat dit systeem goed werkt als er wat minder licht is, ideaal. Ik ben een beetje aan het experimenteren met film, daar is deze camera perfect voor, hij filmt namelijk in 4K en heeft een aparte microfoon ingang zodat ook in dat opzicht professioneel aan de slag kan.

Qua gebruiksvriendelijkheid moet ik het één en ander nog ontdekken, maar ik vind het kantelbare LCD (touch) screen heel prettig (stippen door de foto’s door middel van het touchscreen is een mooie plus), de fysieke drive knop werkt heel fijn.

Ik heb nog veel te leren over de uitgebreide mogelijkheden van deze camera en ik kan niet wachten alles uit te zoeken. Maar ik ben nu al zeer zeer tevreden en kan deze camera aanbevelen voor iedereen die creatief aan de slag wil en met een compacte camera professioneel wil fotograferen.

Voor mij een mooie vervanging voor mijn spiegelreflex!

Pluspunten

• Kantelbaar LCD scherm
  • Touch screen
  • Licht en compact
  • Goed autofocus systeem
  • Video in 4k

Minpunten

• Nog te ontdekken