Fujifilm X T20 - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD

Ruud 01-02-2018

Camera met mogelijkheden

Een handzame systeemcamera met een touch-LCDscherm en een elektronische zoeker. Het duurt even voordat je de mogelijkheden door hebt. De camera kan ook veel automatisch, maar het wordt pas wat als je je eigen draai eraan geeft. Diafragma of sluitertijd voorkeur. Fotograferen met weinig licht. De verschillende knoppen een functie geven: ISO-waarde, scherpstelgebied,... En natuurlijk is het mogelijk met een programma te fotograferen.
De camera is snel, geeft een mooie tekening - contrast en warme kleuren. Een camera om steeds nieuwe mogelijkheden mee te ontdekken.

Pluspunten

• gewicht
  • contrast en kleuren
  • ruim menu maar begrijpelijk

Minpunten

• grip
  • trage koppeling met mobiel of computer
  • niet stof en water dicht

Erika 11-04-2018

Camera met wifi en touchscreen

Ik vond mijn spiegelreflexcamera te zwaar voor vakantie. Deze camera is hiervoor een fantastische vervanger. Ik heb nu enkel een lens 18-55. De foto's zijn goed. Je kunt de locatie toevoegen als je 'm koppelt aan je iphone. En het touchscreen is ook een aanwinst.

Pluspunten

• Locatie te bepalen bij koppeling aan je telefoon.
  • Touchscreen.

Minpunten

• Elke keer moet je de locatie toevoegen.
  • Batterij gaat kort mee.
  • De app schakelt steeds uit.
  • Geen blijvende GPS.

Frank 16-11-2017

Teleurstelling

Deze camera krijgt meestal goede reviews. Maar pas op! Er zitten erg slechte tussen.
Het exemplaar dat ik gekocht heb kan zelfs in de automatische standen niet scherpstellen, ik heb voor de zekerheid alles met statief en draadontspanner uitgeprobeerd. En dan heb ik het maar niet over de individuele instellingen. Zowel manueel als automatisch groot detailverlies in donkerder vlakken die zwart worden weergegeven, ondanks goed histogram.
Ook blijft de display regelmatig aan nadat je de camera uitzet. Het enige wat dan nog rest is even de batterij eruit. Er zit een grote speling op de bajonetsluiting van de lenzen. Volgens de leverancier "normaal", volgens een aantal vakfotografen niet.
Dit exemplaar gaat onder garantie terug. Dan denk je een goede nieuwe camera te kopen, zit je voor al dat geld straks met een gerepareerde kneus.
De 100-400 Fuji X-series lens die ik erbij kocht rammelt. Nee. Hij klonkt. Ook normaal, volgens leverancier. Heb tenslotte nog enige redelijke foto's van de maan weten te maken.
Heel duidelijk mijn eerste Fuji, en meteen mijn laatste.

Pluspunten

• Duidelijke bediening
  • Soms goede astrofotografie

Minpunten

• Slechte kwaliteit van camera en foto's
  • Met statief en draadontspanner: alles onscherp..
  • Electronica hapert
  • foutmeldingen
  • veel speling tussen camera en lenzen