Fujifilm X T20 blauw, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X T20 blauw, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

J Bosma 29-05-2020

Review X-T20 systeemcamera

Geschreven voor: Fujifilm X T20 zwart

Na een periode van grondig onderzoek uiteindelijk gekozen voor de Fujifilm X-T20. Goede betaalbare systeemcamera. Ik kom van een Canon EOS 450D en wilde een volgende stap maken. Deze camera is door veel mensen in mijn omgeving aangeprezen vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding.
Maakt schitterend foto's. Vele mogelijkheden, wel even flink aandacht besteden aan het bestuderen van de handleiding. In combinatie met de Fujifilm XF 18-55 F/2.8-4.0 R LM OIS gekocht. Fijne lens waarmee ik als amateurfotograaf goed mee uit de voeten kan.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Scherpe foto, video's maken

J Bosma 26-05-2020

Review X-T20 systeemcamera

Geschreven voor: Fujifilm X T20 zwart

Na langdurig onderzoek gekozen voor de Fujifilm X-T20. Wat een fantastische camera! Maakt alle verwachtingen waar. Wel even goed inlezen, ik kom van een Canon EOS 450D die ik voornamelijk met de automatische stand heb gebruikt, maar na een paar avondjes studie in de handleiding komt het helemaal goed.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Mogelijkheden

humbold 06-06-2019

heldere zoeker!

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

prachtige camera met talloze mogelijkheden. De standaard lens 18-55 is ronduit briljant.
het uiterlijk is retro, maar binnen optimale elektronica. De menu's zijn zeer uitgebreid, dat kost wel tijd om ze te leren kennen en gebruiken.

Pluspunten

• zeer compleet
  • handige automaat stand, altijd raak
  • weinig gewicht

Minpunten

• batterij snel leeg
  • wifi werkt matig

tjen 03-01-2019

super technisch uitgerust toestel !

Geschreven voor: Fujifilm X T20 zwart

Ik had last om deftige opnames te maken met mijn vroegere DSLR . Met deze Fuji zullen een aantal onhebbelijkheden tot het verleden behoren . De afstanden tot het object worden automatisch meegenomen in de scherpstellingsbediening . Voor mij een verademing na een oog -en polsoperatie .

Pluspunten

• technisch zeer goede uitrusting
  • zeer moiel en licht toestel

Minpunten

• batterij is snel op door de vele functies

Annemieke 28-12-2018

Fijne camera met veel mogelijkheden met 15-45 en 50-230 mm.

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Mooie retro look camera van Fujifilm. Camera voelt degelijk aan. O.a. gekocht voor zijn goede beeldsensor, de vele instelmogelijkheden en de mogelijkheid om met sneltoetsen je eigen voorkeuren in te kunnen stellen. Zowel de zoeker als het lcd scherm zijn van zeer goede kwaliteit. Wel raadzaam om meteen een extra accu bij te kopen.

Pluspunten

• Kwaliteit zowel bouw als foto's
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Accu gaat snel leeg

Mat 21-10-2018

Mooie aankoop

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Mooie camera. Goede kwaliteit. Stevige body. Mooi aanbod aan lenzen. Zeer goede specificaties. Ben er blij mee.

Erika 11-04-2018

Camera met wifi en touchscreen

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Ik vond mijn spiegelreflexcamera te zwaar voor vakantie. Deze camera is hiervoor een fantastische vervanger. Ik heb nu enkel een lens 18-55. De foto's zijn goed. Je kunt de locatie toevoegen als je 'm koppelt aan je iphone. En het touchscreen is ook een aanwinst.

Pluspunten

• Locatie te bepalen bij koppeling aan je telefoon.
  • Touchscreen.

Minpunten

• Elke keer moet je de locatie toevoegen.
  • Batterij gaat kort mee.
  • De app schakelt steeds uit.
  • Geen blijvende GPS.

Ruud 01-02-2018

Camera met mogelijkheden

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Een handzame systeemcamera met een touch-LCDscherm en een elektronische zoeker. Het duurt even voordat je de mogelijkheden door hebt. De camera kan ook veel automatisch, maar het wordt pas wat als je je eigen draai eraan geeft. Diafragma of sluitertijd voorkeur. Fotograferen met weinig licht. De verschillende knoppen een functie geven: ISO-waarde, scherpstelgebied,... En natuurlijk is het mogelijk met een programma te fotograferen.
De camera is snel, geeft een mooie tekening - contrast en warme kleuren. Een camera om steeds nieuwe mogelijkheden mee te ontdekken.

Pluspunten

• gewicht
  • contrast en kleuren
  • ruim menu maar begrijpelijk

Minpunten

• grip
  • trage koppeling met mobiel of computer
  • niet stof en water dicht

Frank 16-11-2017

Teleurstelling

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Deze camera krijgt meestal goede reviews. Maar pas op! Er zitten erg slechte tussen.
Het exemplaar dat ik gekocht heb kan zelfs in de automatische standen niet scherpstellen, ik heb voor de zekerheid alles met statief en draadontspanner uitgeprobeerd. En dan heb ik het maar niet over de individuele instellingen. Zowel manueel als automatisch groot detailverlies in donkerder vlakken die zwart worden weergegeven, ondanks goed histogram.
Ook blijft de display regelmatig aan nadat je de camera uitzet. Het enige wat dan nog rest is even de batterij eruit. Er zit een grote speling op de bajonetsluiting van de lenzen. Volgens de leverancier "normaal", volgens een aantal vakfotografen niet.
Dit exemplaar gaat onder garantie terug. Dan denk je een goede nieuwe camera te kopen, zit je voor al dat geld straks met een gerepareerde kneus.
De 100-400 Fuji X-series lens die ik erbij kocht rammelt. Nee. Hij klonkt. Ook normaal, volgens leverancier. Heb tenslotte nog enige redelijke foto's van de maan weten te maken.
Heel duidelijk mijn eerste Fuji, en meteen mijn laatste.

Pluspunten

• Duidelijke bediening
  • Soms goede astrofotografie

Minpunten

• Slechte kwaliteit van camera en foto's
  • Met statief en draadontspanner: alles onscherp..
  • Electronica hapert
  • foutmeldingen
  • veel speling tussen camera en lenzen