Olympus OM-D E-M5 + M.ZUIKO ED 12-40mm

Olympus PEN F + M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:1.8

20 MP
Olympus PEN F + M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:1.8 mei 2016
8,3 (14)

Beoordeling op basis van 1 review

G . de Groot 13-03-2015 Product paar weken in bezit

Als gevorderd fotograaf was ik al een tijdje op zoek naar een systeemcamera, verschillende merken mogen proberen waaronder de goedkope Samsung Nx300 tot de Fuji X1. Ook de Olympus OM- D EM1 geprobeerd, de bediening en de kwaliteit van de foto's deden mij versteld staan gezien de kleine sensor in deze camera, het nadeel vond ik toen de prijs, De EM- D M5MKII kwam uit en besloot deze aan de tand te voelen. Met het testen van de OM D1 nog in mijn geheugen ben ik een paar dagen op pad gegaan met de OM D5MKII, wat een heerlijke ervaring. De camera reageert snel en het menu is even wennen maar met een dag had ik grotendeels onder controle. de camera kan alles echt heel goed aan, van portretten tot LE ( long exposure) fotografie.

Over de standaard lens de 12-50 had ik eerst nog mijn twijfels, maar die twijfel is helemaal weggenomen na het zien dan de eerste resultaten. Wat mij betreft een prima lens om mee te beginnen.

De redenen voor mij om deze camera aan te schaffen zijn, de compactheid van het toestel, de mogelijkheden( de film functie heb ik niet gebruikt, kan daar ook geen oordeel over geven), de bediening en het meest belangrijke de kwaliteit van de beelden . Echte nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken, al had voor mij had het kantel systeem wel van de Omd1 mogen zijn, aangezien mijn DLRS dit ook heeft.

Olympus heeft hier mee een goede slag geslagen en voor mij is dit de systeem camera van dit moment.