Sony ILCE-7 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ILCE-7 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Alie 26-01-2018

Compacte camera met een groot scherm

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Omdat ik reumatische klachten heb, heb ik gekozen voor een fullframe systeemcamera van Sony. Deze ligt goed in de hand en is erg licht dus makkelijk te dragen. Hij maakt super scherpe foto's en het menu is erg gemakkelijk te bedienen. Ook is deze camera door zijn vormgeving erg gemakkelijk om mee te nemen.

Pluspunten

• Ergonomisch goed gevormd
  • maakt super scherpe plaatjes
  • snel te bedienen
  • stelt supersnel scherp
  • licht van gewicht

Minpunten

• batterijduur is ca. anderhalf uur

Eveline 23-01-2018

Prettige camera!

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Als beginnende fotografe wilde ik net iets meer dan de standaard spiegelreflex, met een relatief klein budget als student ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe camera.
Ik werk met Sony en ben hier erg tevreden over, ook over de A7 systeemcamera. De camera is in vergelijking tot vele andere camera's erg licht, wat fijn in de hand ligt en blessures voorkomt.
Het lensaanbod voor de full frame E-mount van Sony is op dit moment nog klein maar zal nog groeien, er zijn ook genoeg lens-converters op de markt om niet al je glas te moeten vervangen. In het begin was de camera even wennen maar heeft een professioneel handelbaar karakter wat het door de zelf instelbare knoppen nog gebruiksvriendelijker maakt.

Pluspunten

• licht gewicht
  • erg goed in zijn prijsklasse
  • persoonlijk instelbaar
  • ligt comfortabel in de hand

Minpunten

• nog weinig lenzen te krijgen
  • dure accu's, relatief snel leeg

R Houben 14-01-2018

Goed toestel om in te stappen in Sony- lijn

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Ik heb gekozen voor deze camera omdat ik het midden wilde vinden tussen fotografie en de mogelijkheid om te filmen. De prijs waarvoor ik deze camera gekocht heb, en mijn ervaringen tot nu toe leiden me te geloven dat de camera geschikt is voor iemand die niet veel geld wil uitgeven aan een fullframe mirrorless camera, maar wel de voordelen ervan wil ervaren. Om over te stappen van een ander merk (in dit geval Nikon) naar de Sony- lijn, is dit toestel ideaal. Het menu van de camera is binnen 1-2 dagen te begrijpen met behulp van instructievideo's, en de knoppen op het toestel hebben een fijne tastzin (en klik bij het schuiven door verschillende foto/video modi). Een aantal knoppen heb ik wel meteen anders ingedeeld dan de standaardinstellingen (maar dit is persoonlijke voorkeur). Ondanks dat dit toestel het eerste model is van Sony kan deze nog goed met de tijd mee met goede ISO- performance, goede scherpte en sterke video kwaliteiten. De camera zal niet al de functionaliteiten hebben die je zoekt als je al gebruik maakt van PRO- niveau camera's, maar als hobbyist en semi- pro een goed instapmodel tegen een heel scherpe prijs!

Pluspunten

• Scherpte en kwaliteit kitlens
  • Helderheid en kwaliteit van het LCD scherm
  • Duidelijke menu interface
  • Compact en stevig (volledig metaal)

Minpunten

• Korte accuduur
  • Géén XAVC S / SLOG voor video

yfranken 05-01-2018

Compacte high end camera voor scherpe prijs

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Camera is een high end pro camera in compact formaat. Prijs is zeer scherp, zeker nu er nieuwere versies van de A7 zijn. Enig nadeel vind ik dat de FE lenzen erg duur zijn. Ik ga voorlopig met de Sony LA-EA4 adapter mijn oude A-mount lenzen uitproberen en sparen ...

Pluspunten

• prijs
  • prestaties

Minpunten

• dure lenzen

Mannux 04-01-2018

Best camera Ever!!

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

I started making videos about 1 month ago and this camera was the camera I used to start.
It just awesome, nice quality and easy to use.
I recommended to everyone.

Pluspunten

• Easy
  • price

B. Simone 03-12-2017

Mooie full frame camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Ligt heerlijk in de hand, mooie scherp diepte functie en weinig ruis bij hoge iso waarde waardoor je zelfs in het donker nog mooie plaatjes kan schieten!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Weinig ruis
  • Je ziet direct hoe de foto eruit komt te zien
  • Verstelbaar scherm

JVZ 27-11-2017

Kleine camera, grote sensor

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Prachtige camera met een LCD viewfinder. Ideaal dan hoef je niet telkens van je zoeker naar het LCD scherm te kijken. Reuze veel info in de zoeker en een prachtig helder beeld.
Grote sensor en kleine, lichte camera.

Pluspunten

• Grote sensor
  • lichte camera
  • goed geprijsd
  • goed zoeker

Minpunten

• geen

Kubilay 27-11-2017

Goedkope FullFrame Camera, met Sony E-mount

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Een van de goedkoopste camera's met een FullFrame sensor. Hierdoor kun je makkelijker mooie 'shallow depte of field' creëren. En Sony ontwikkelt steeds meer camera's met sony E-mount. Waardoor je lenzen nooit slechte investeringen zijn.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Full Frame
  • Compact

Minpunten

• Video kwaliteiten
  • Mager aanbod lenzen
  • Autofocus
  • Geen picture profiles
  • Sony Remote control gebrekkig

Larry 05-02-2017

Wat een beeld van een camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Eigenlijk geloof je niet wat er gebeurt als je met dit ding een foto cropt op je PC. Je kunt eindeloos blijven inzoomen en het beeld blijft meer dan acceptabel. Ik gebruik de Zeiss 24-70mm F:4 en het is een bijzondere ervaring. Ik heb wel een studie van een jaar nodig om het ding te leren kennen qua menu en mogelijkheden; behoorlijk complex voor mijn kennisniveau. Om te handelen een fantastische vervanger voor SLR's. Licht, veelzijdig en loepzuiver. Als je op automaat en weinig licht fotografeert, zonder flits, weet je niet wat er tevoorschijn komt. Wat een ongelooflijke belichting! Wat mij betreft een supercamera, state of the art!

Pluspunten

• Krankzinnig scherpe beelden
  • Perfecte belichtingsmogelijkheden
  • Lichtgewicht
  • Razend snel qua opstart

Minpunten

• Ingewikkeld menu, te veel mogelijkheden
  • Lenzen nogal prijzig

RobinnH 16-02-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Een hele fijne camera om mee te werken, licht en klein is ideaal qua gebruiksgemak. De foto's die de camera maakt met de kitlens zijn voor de kwaliteit prijs verhouding erg mooi. Scherptediepte heeft een mooi verloop en de iso waarde loopt tot de 800 zonder ruis. Kleurweergave is zeer realistisch en geeft een erg fijn effect aan de foto's zonder bewerking.

Appie65 13-02-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Deze camera is samen met de standaard 35mm Zeiss lens een ideale reiscamera, uitstekende kwaliteit bij een relatief laag gewicht. Zowel optisch als mechanisch een top camera met uitgebreide opname en besturings mogelijkheden.

vincenze 13-01-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Sinds een maand heb ik nu de Sony A7 in mijn bezit. Ik heb de overstap gemaakt waarbij ik al mijn Canon spullen heb verkocht. Er waren tal van redenen om de overstap te maken naar Sony, tuurlijk moet je een aantal compromissen sluiten maar dat moet je eigenlijk altijd wel doen, welke keuze je ook maakt. Voor mij was het formaat heel belangrijk, ik had geen zin meer om een DSLR mee te slepen.

De sony full frame sensor levert foto's van perfecte kwaliteit dit dan ook met een goede lens natuurlijk. De camera is licht en je kan hem over gemakkelijk mee naartoe nemen.

Ik merk dat ik nu veel meer foto's neem dan dat ik deed met de Canon.

Robert-Paul Jansen 02-01-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Ik heb afgelopen jaren heel wat camera's gehad in mijn zoektocht naar een goede camera voor mijn tochten door de natuur. Met de Sony a7 heb ik echt gevonden wat ik nodig had.

Met de grote 35mm sensor maakt de camera prachtige beelden, de camera is licht en veel kleinder dan de spiegelreflexcamera's (maar zelfde senor!) en is zelfs waterdicht.

Wat mij betreft had het materiaal van de body anders mogen zijn, dat is nu opgelost in de a7II die net is uitgekomen.

Enge echtenadeel vond ik dat er standaard geen lader zit bij de camera, de accu kun je via de camera opladen, niet echt practisch. Een groot probleem is het niet, ik heb er een lader bijgekocht.

Ik ben echt super tevreden!

mireille1 01-01-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

fantastische camera - ik had eerst zware dslr en ben blij dat ik de switch naar de Sony alpha 7 heb gemaakt. De Fullframe sensor van de Alpha 7 geeft een prachtige beeldkwaliteit en maakt mooie scherpte-dieptewerking mogelijk. De camera is licht en heeft een logisch bedieningsmenu. Mooi is de mogelijkheid om uit te breiden met lenzen van o.a. Leica- vooralsnog ben ik echter helemaal tevreden met de Zeiss-Sony 35mm lens.

Just A Photographer 22-12-2014
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

I've owned this camera for a couple of weeks now and I am very content with it so far. The image quality is really good: the noise is nearly absent at ISO 1600, the dynamic range gives 2 stop extra over my previous camera (Canon EOS 5dmk2). AF is fast enough for casual, portrait and wedding work (on pair with 5dmk2); however, this camera is clear not a sport photographer's gear to do action photography. The build quality of the camera is also very decent.

I've found only two min points that are worth to mention: the ergonomics of the camera is good; however, note that this body is the first iteration by Sony - the position of the buttons is relatively busy. Sometimes it is hard to find a dial (and require practice) and sometimes it is easy to bump accidentally a dial (e.g. the default iso dial). The second attention point is that this is latest full-frame system developed by Sony - this means that there are not many native lenses are available so far. However, many legacy lenses can be adapted by Sony or third-party adapters and I expect that Sony will bring out gradually more and more lenses. It is worth to note that the currently available native lenses (both zoom and primes) by Zeiss for this camera are of very high quality and standards (with premium price).

All in all, I am very happy with this system camera so far.

Mausewous 08-12-2014
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Dit is wel een hele fraaie camera: maakt super foto's en filmt als de beste. Hier ben ik heel blij mee

anyavanderschaaf 28-11-2014
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Fantastische camera, handzaam, vele mogelijkheden binnen menu, geweldige kwaliteit foto's, in scherpte en kleur.

minoltafan 25-11-2014
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Onwaarschijnlijke kwaliteit in een zeer handzame camera. Een paar jaar geleden een droom; nu werkelijkheid!