Sony ILCE-7 - Reviews

24 MP
Inclusief objectief
Filmen in full hd

Franky De Schampheleer 19-02-2015 Product paar weken in bezit

De Sony A7 met Zeiss 35mm vervangt mijn Fuji XPRO1. Voor grootformaat prints was meer resolutie welkom en bij Fuji blijven ze al 3 jaar aan eenzelfde sensor (crop 16MP) hangen. De fullframe 24MP in combinatie met de Zeiss 35mm is uitstekend. Prima resolutie, goede focussnelheid, en nog compacter dan de Fuji XPRO1 en dat met een fullframe sensor.

RobinnH 16-02-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Een hele fijne camera om mee te werken, licht en klein is ideaal qua gebruiksgemak. De foto's die de camera maakt met de kitlens zijn voor de kwaliteit prijs verhouding erg mooi. Scherptediepte heeft een mooi verloop en de iso waarde loopt tot de 800 zonder ruis. Kleurweergave is zeer realistisch en geeft een erg fijn effect aan de foto's zonder bewerking.

lecram photography 15-02-2015 Product jaar of meer in bezit

Handig en vooral licht (!) toestel wat zelfs met de kitlens prachtige resultaten oplevert. Heb je centen veil voor de Sony 70-200 f4 G OSS lens dan merk je natuurlijk wel het verschil! Het toestel levert voor de doordeweekse amateur JPG beelden af die ruim voldoen! De RAW beelden zijn met b.v. ADOBE Lightroom dikwijls niet veel te verbeteren.
Zou ik dit toestel opnieuw kopen? Neen, ik zou zeker voor de recentere (maar wel wat duurdere) A7 II gaan (lees de professionele reviews van dit toestel).

Appie65 13-02-2015 Product kwartaal in bezit

Deze camera is samen met de standaard 35mm Zeiss lens een ideale reiscamera, uitstekende kwaliteit bij een relatief laag gewicht. Zowel optisch als mechanisch een top camera met uitgebreide opname en besturings mogelijkheden.

GerbrandVU 09-02-2015 Product maand in bezit

Fijne lichte fullframecamera, ideaal voor professionals die graag een kleinere backupcamera bij zich hebben.
Dat manuele lenzen goed tot hun recht komen door de fantastische zoeker geeft deze camera een meerwaarde tegenover de concurrentie.
Hoge iso-waarden gaan vlot, tot 6400 nog steeds goede beeldkwaliteit.
De wifi nog niet gebruikt, maar fijn dat deze functie aanwezig is.
Batterijduur is kort tov spiegelreflex, maar dit is het geval bij elke spiegelloze camera.
De sluiter is vrij luid, zou handig zijn om een stille modus te voorzien in een firmware-update.
Goeie camera, goedkoopste fullframe die er momenteel te vinden is en zeker een aanrader!

vincenze 13-01-2015 Product maand in bezit

Sinds een maand heb ik nu de Sony A7 in mijn bezit. Ik heb de overstap gemaakt waarbij ik al mijn Canon spullen heb verkocht. Er waren tal van redenen om de overstap te maken naar Sony, tuurlijk moet je een aantal compromissen sluiten maar dat moet je eigenlijk altijd wel doen, welke keuze je ook maakt. Voor mij was het formaat heel belangrijk, ik had geen zin meer om een DSLR mee te slepen.

De sony full frame sensor levert foto's van perfecte kwaliteit dit dan ook met een goede lens natuurlijk. De camera is licht en je kan hem over gemakkelijk mee naartoe nemen.

Ik merk dat ik nu veel meer foto's neem dan dat ik deed met de Canon.

Robert-Paul Jansen 02-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb afgelopen jaren heel wat camera's gehad in mijn zoektocht naar een goede camera voor mijn tochten door de natuur. Met de Sony a7 heb ik echt gevonden wat ik nodig had.

Met de grote 35mm sensor maakt de camera prachtige beelden, de camera is licht en veel kleinder dan de spiegelreflexcamera's (maar zelfde senor!) en is zelfs waterdicht.

Wat mij betreft had het materiaal van de body anders mogen zijn, dat is nu opgelost in de a7II die net is uitgekomen.

Enge echtenadeel vond ik dat er standaard geen lader zit bij de camera, de accu kun je via de camera opladen, niet echt practisch. Een groot probleem is het niet, ik heb er een lader bijgekocht.

Ik ben echt super tevreden!

mireille1 01-01-2015 Product paar weken in bezit

fantastische camera - ik had eerst zware dslr en ben blij dat ik de switch naar de Sony alpha 7 heb gemaakt. De Fullframe sensor van de Alpha 7 geeft een prachtige beeldkwaliteit en maakt mooie scherpte-dieptewerking mogelijk. De camera is licht en heeft een logisch bedieningsmenu. Mooi is de mogelijkheid om uit te breiden met lenzen van o.a. Leica- vooralsnog ben ik echter helemaal tevreden met de Zeiss-Sony 35mm lens.

Dirk Schelpe 24-12-2014 Product maand in bezit

De NEX a7 is het meest universele toestel dat ik bezit: het laat toe om mijn Leicalenzen te gebruiken.
Het is zeer praktisch omwille van de tweeledige zoeker.
De resultaten zijn zeer goed.
Het enige minpunt is de afwezigheid van een flitser.

Just A Photographer 22-12-2014 Product paar weken in bezit

I've owned this camera for a couple of weeks now and I am very content with it so far. The image quality is really good: the noise is nearly absent at ISO 1600, the dynamic range gives 2 stop extra over my previous camera (Canon EOS 5dmk2). AF is fast enough for casual, portrait and wedding work (on pair with 5dmk2); however, this camera is clear not a sport photographer's gear to do action photography. The build quality of the camera is also very decent.

I've found only two min points that are worth to mention: the ergonomics of the camera is good; however, note that this body is the first iteration by Sony - the position of the buttons is relatively busy. Sometimes it is hard to find a dial (and require practice) and sometimes it is easy to bump accidentally a dial (e.g. the default iso dial). The second attention point is that this is latest full-frame system developed by Sony - this means that there are not many native lenses are available so far. However, many legacy lenses can be adapted by Sony or third-party adapters and I expect that Sony will bring out gradually more and more lenses. It is worth to note that the currently available native lenses (both zoom and primes) by Zeiss for this camera are of very high quality and standards (with premium price).

All in all, I am very happy with this system camera so far.

J de Alphaman 11-12-2014 Product paar weken in bezit

Ik kocht deze A7 ter aanvulling bij mijn DSLR-sen en SLT-A77 om dezelfde kwaliteit van foto's te krijgen maar in een compactere body (voor op reis en dagelijks gebruik). De kwaliteit van de foto's zijn heel hoog met zowel mijn Alpha FF lenzen als andere (vb SAL100m28, SAL2470Z, SAL70400G, SAL16105DT), bij deze laatste is de automatische crop-toepassing zeer handig en je krijgt ook extra mm's met beperkt verlies van kwaliteit(in die modus is mijn tele dus 600mm ipv 400mm. Bij om het even welke combinatie van lens ligt het dynamisch bereik per foto hoger dan bij mijn oudere toestellen. Ook de betere resultaten bij hogere ISO is positief; zelfs in auto-modus levert dit toestel uitstekende foto's af (ook de filmpjes trouwens). Het mindere gewicht en omvang zijn zeer welkom (wel even wennen want ik heb grote handen); de elektronische zoeker is zeer goed en praktisch. Enkel de sluiter is iets te luid en de lensmount-ring niet stevig genoeg. De menumogelijkheden zijn excellent, vooral het manueel scherpstellen (bv met oudere lenzen van andere merken) is echt een plezier. Ook de compatibiliteit met die oude lenzen is fantastisch (vb Canon, Rokinon, ...). Ik vind het qua vormgeving ook een mooi toestel (mooi klassiek), dit kan op reis een voordeel zijn omdat potentiële straatdieven eerder voor iets gaan dat 'moderner' lijkt. Wat ik wel een tegenvaller vind is het snel leeglopen van de batterij; je kan in om het even welke situatie bijna niet zonder een tweede (= extra kost).
Concluderend: full frame - kwaliteit in een compacte body en ongelooflijk veel mogelijkheden voor een relatief goedkope prijs.

Mausewous 08-12-2014 Product paar dagen in bezit

Dit is wel een hele fraaie camera: maakt super foto's en filmt als de beste. Hier ben ik heel blij mee

anyavanderschaaf 28-11-2014 Product paar weken in bezit

Fantastische camera, handzaam, vele mogelijkheden binnen menu, geweldige kwaliteit foto's, in scherpte en kleur.

minoltafan 25-11-2014 Product paar dagen in bezit

Onwaarschijnlijke kwaliteit in een zeer handzame camera. Een paar jaar geleden een droom; nu werkelijkheid!