Nikon 1 AW1 + 1 NIKKOR 11-27.5mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon 1 AW1 + 1 NIKKOR 11-27.5mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Kool 16-08-2017

Heeft mijn hoge verwachtingen waargemaakt!

De Nikon 1 AW1 camera heeft veel mogelijkheden en toepassingen. Ik ben zeer tevreden over het gebruiksgemak van het toestel. Ik heb voor dit toestel gekozen, omdat ik frequent op en aan het water fotografeer. Het toestel is perfect voor het maken van foto's van dichtbij. Wilt u foto's van verderaf maken, heb je daar een andere lens voor nodig. Hierbij moet rekening worden gehouden bij de keuze. Ik heb het product besteld bij Kamera Express en had het, zoals ze beloven, de volgende dag in huis!

Pluspunten

• Waterbestendig

Minpunten

• Alleen dichtbij fotograferen

Buiter 24-02-2016

De 1AW1 is in de praktijk niet echt waterdicht. Na eerste gebruik vormde er condens IN de lens. Dat bleek geen defect, maar was volgens Nikon 'normaal' ...

Zeijden 20-05-2014

De AW1 is een camera met veel mogelijkheden en toepassingen. Over het gebruiksgemak en kwaliteit van de foto's ben ik zeer tevreden. Omdat ik nogal eens fotografeer in extreme omstandigheden heb ik voor de AW1 gekozen. Wat minder ben ik te spreken over de zoom mogelijkheid van de camera deze vallen tegen en ga nu op zoek naar een telelens om in te kunnen zoomen. Dit is nu juist wat ik niet wilde.

Frans 1968 08-05-2014

De AW1 is een mooie kleine degelijke camera. Hij is gelukkig wat groter dan de 'J' versie want die is in mijn ogen te klein. De greep had voor mij zelfs wat groter gemogen voor een betere houvast. De AW1 focust goed en is met 15 beelden per sec. zelfs sneller dan mijn spiegelreflex camera! Ik gebruik hem veel met de FT-1 adapter (op het droge dus) waardoor mijn andere lenzen ook gebruikt kunnen worden. Je lenzen krijgen door de cropfactor van 2,7 wel een groter bereik wat mooi is voor sport. Je levert dan natuurlijk wel in aan de groothoek zijde. De slomo filmpjes die je ermee kunt maken zijn leuker dan ik had verwacht. Ik heb hem nog niet zo veel onder water gebruikt, maar ook dat is erg leuk en geeft mooie heldere beelden. Op vakantie zal de spiegelreflex denk ik niet meer meegaan.

NikonNL 03-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Gefeliciteerd! U heeft door het achterlaten van uw review op kieskeurig een Nikon 1 AW1 accessoirepakket gewonnen! Het accessoirepakket bevat een Nikon 1 AW1 tas met een floating strap.

Mail uw naam, adres en woonplaats naar ons terug, zodat wij u het pakket kunnen toesturen.

Wij houden onze klanten graag op de hoogte van nieuwe producten, win-acties of leuke Nikon nieuwtjes.
Bent u al fan van onze Facebook pagina www.facebook.com/IamNikonNL ?

NikonNL 04-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Nogmaals gefeliciteerd! In onze vorige reactie werd aangegeven uw naam en adresgegevens door te mailen. Dit kan naar volgend mailadres: marcom@nikon.nl

NikonNL 04-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Nogmaals gefeliciteerd! In onze vorige reactie werd aangegeven uw naam en adresgegevens door te mailen. Dit kan naar volgend mailadres: macom@nikon.nl

ETS 07-05-2014

Duidelijk menu, ideaal bij wintersportgebruik, met de 1Nikkor aw lens (11-27,5) iets moeilijker om je jas of broekzak te stoppen.

Is echt waterdicht!!!!

floriskluck 07-05-2014

zeer bruikbare en kwalitatief goede camera vooral voor gebruik op een boot, aan het strand en onder water.

Nadeel:
-batterij gaat veel te kort mee
-automatsch uitschakelen werkt niet

Lex Peters 08-05-2014

Bij mij werkt automatisch uitschakelen prima en de batterij valt mij juist heel erg mee!

AV65 07-05-2014

Super camera, prachtige foto's. Zelfs in het zwembad laat deze camera zich van zijn beste kant zien.

Lex Peters 03-04-2014

Deze camera is voor mij precies wat ik zocht. Degelijk, waterbestendig en gemakkelijk te gebruiken, alleen de bediening via het menu is misschien wat omslachtig maar dat went snel. Intensief gebruikt tijdens een Visreis in de binnenlanden van venezuela en ZEER goed bevallen op alle punten.

Lex Peters 05-05-2014

Dennis, geen tips behalve gewoon vooraf de handleiding goed doornemen en alles proberen voor je op reis gaat. En misschien een extra lens voor filmen aanschaffen die gestabiliseerd is.

Dennis Schmitt 04-05-2014

Beste Les, fijn te horen dat jij goede ervaringen hebt gehad met deze Nikon camera. Ik ben ook op zoek naar dergelijke camera's. Voornamelijk ook voor mijn (buitenlandse) visreizen. Ik heb in 3e week april 2014 een visreis gemaakt naar de Oostzee en heb met de Go Pro2 camera gefilmd, maar miste ook een degelijke, waterbestendige fototoestel om extra fotomateriaal te kunnen maken. Vooral omdat ik de camera op onze boot wil bevestigen. De Nikon 1 AW1 is mij door een vriend (professioneel fotograaf) aangeraden. Ik wil daarom ook deze camera aanschaffen. Heb jij (als ervaren reizende visser) nog aanvullende tips? Alvast dank, groet Dennis Schmitt