Nikon 1 AW1 + 1 NIKKOR 11-27.5mm - Reviews

Inclusief objectief
Filmen in full hd

Buiter 24-02-2016 Product paar dagen in bezit

5,8
De 1AW1 is in de praktijk niet echt waterdicht. Na eerste gebruik vormde er condens IN de lens. Dat bleek geen defect, maar was volgens Nikon 'normaal' ...

Zeijden 20-05-2014 Product kwartaal in bezit

De AW1 is een camera met veel mogelijkheden en toepassingen. Over het gebruiksgemak en kwaliteit van de foto's ben ik zeer tevreden. Omdat ik nogal eens fotografeer in extreme omstandigheden heb ik voor de AW1 gekozen. Wat minder ben ik te spreken over de zoom mogelijkheid van de camera deze vallen tegen en ga nu op zoek naar een telelens om in te kunnen zoomen. Dit is nu juist wat ik niet wilde.

Frans 1968 08-05-2014 Product half jaar in bezit

De AW1 is een mooie kleine degelijke camera. Hij is gelukkig wat groter dan de 'J' versie want die is in mijn ogen te klein. De greep had voor mij zelfs wat groter gemogen voor een betere houvast. De AW1 focust goed en is met 15 beelden per sec. zelfs sneller dan mijn spiegelreflex camera! Ik gebruik hem veel met de FT-1 adapter (op het droge dus) waardoor mijn andere lenzen ook gebruikt kunnen worden. Je lenzen krijgen door de cropfactor van 2,7 wel een groter bereik wat mooi is voor sport. Je levert dan natuurlijk wel in aan de groothoek zijde. De slomo filmpjes die je ermee kunt maken zijn leuker dan ik had verwacht. Ik heb hem nog niet zo veel onder water gebruikt, maar ook dat is erg leuk en geeft mooie heldere beelden. Op vakantie zal de spiegelreflex denk ik niet meer meegaan.

ETS 07-05-2014 Product half jaar in bezit

Duidelijk menu, ideaal bij wintersportgebruik, met de 1Nikkor aw lens (11-27,5) iets moeilijker om je jas of broekzak te stoppen.

Is echt waterdicht!!!!

floriskluck 07-05-2014 Product jaar of meer in bezit

zeer bruikbare en kwalitatief goede camera vooral voor gebruik op een boot, aan het strand en onder water.

Nadeel:
-batterij gaat veel te kort mee
-automatsch uitschakelen werkt niet

AV65 07-05-2014 Product kwartaal in bezit

Super camera, prachtige foto's. Zelfs in het zwembad laat deze camera zich van zijn beste kant zien.

Lex Peters 03-04-2014 Product paar weken in bezit

Deze camera is voor mij precies wat ik zocht. Degelijk, waterbestendig en gemakkelijk te gebruiken, alleen de bediening via het menu is misschien wat omslachtig maar dat went snel. Intensief gebruikt tijdens een Visreis in de binnenlanden van venezuela en ZEER goed bevallen op alle punten.