Rel Quake (/MK2)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rel Quake (/MK2) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Erik012 19-09-2009
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Sinds 2 weken in het bezit van de Rel Quake 2 en ik moet zeggen naar alle tevredenheid.
Er komt een fantastisch geluid uit dit kleine kastje.
De Rel is aangesloten op een Marantz NR1501 receiver icm Monitor Audio hd speakers. Ik heb de subwoofer van Monitor Audio, de R370, ook beluisterd en vond deze ook goed klinken. Toch heb ik voor de Rel gekozen vanwege design, formaat en ook wel een beetje vanwege de goede reputatie.
Ik heb de subwoofer zowel hi als lo level aangesloten. In het begin vond ik het vrij lastig om het geluid goed af te stemmen. Na pauzeloos draaien aan de volume dan wel level knoppen toch de juiste instelling gevonden. Je kan de Rel instellen op twee soorten lage tonen namelijk depth en slam. Het ligt er aan waar ik naar zit te kijken/luisteren en in welke stemming ik ben om te bepalen waar ik hem op zet. Bij films gebruik ik vaak de slam functie. De glazen trillen dan in de kast, echt helemaal fantastisch! Luister ik naar muziek of een concert draai ik de knop vaak naar depth. Hierdoor zijn de lage tonen wat minder nadrukkelijk aanwezig, maar het klinkt wat warmer.
Kortom ik ben een zeer tevreden Rel gebruiker.

ps: een cijfer voor de duurzaamheid is nog moeilijk te bepalen. Toch geef ik een 8 ervan uitgaande dat het een degelijk product is.

Walter60 27-02-2009
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Ik heb deze REL subwoofer al een maand in huis en ik ben zeer tevreden ,want hij staat naast mijn transmission speakers en de kombinatie met die twee grote kasten voortreffelijk.
Zowel normaal audio (cd afspelen ) en dvd kijken met DTS geluid subliem.\Ik had eerder aan moeten geloven en het geeft een extra dimensie op het geluid gebied.
Ik raad iedereen aan , als je kans heb om een REL aante schaffen,en deze wordt aangstuurt door en Denon vermogen versterker.

Mario Draconiis 20-02-2009

Ik kan je de Rel Quake
aanbevelen..het heeft bij
mij een tijdje geduurd
voordat het allemaal perfect
werkte..maar een bas geluid
dat deze sub weergeeft..
ik ben zeer tevreden in ieder geval.

Mart1966 02-12-2008
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Ruim twee jaar speel ook ik tot volle tevredenheid met de REL Quake II/KEF iQ7/(iQ1) combinatie.
Bij een juiste instelling en plaatsing in een hoek van je woonkamer bereik je een fantastisch resultaat. De sub is op het gehoor dan niet meer te lokaliseren en je woonkamer is pressurized. Dit zorgt reeds bij lage luistervolumes in stereo voor een prachtig strak en muziekaal sublaag, verbetering van je soundstage en het hele frequentiebereik. Mijn kamer is ruim 7 x 5 meter en toch is deze sub bij een juiste plaatsing niet te klein. Speel een 5.1 film en je zult verbaast staan waar dit kleine kubusje tot in staat is!!!

einstein 01-12-2008
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Mijn grote Kef Reference speakers hebben een geweldige geluidskwaliteit maar ook een geweldige omvang. En deze paste niet echt meer bij mijn platte tv. Daarnaast heb ik een luisterruimte gecreerd op mijn kantoor omdat we erg weinig muziek in de woonkamer draaien. En dat is jammer met dit soort mooie speakers. Goed, dat betekent dus mooi geluid in de luisterkamer/kantoor, maar wat doen we met de woonkamer? Ik wou perse satelietspeakerstje en mijn oog cq oor was gevallen op de mooi uit het zicht te plaatsen en overbekende Eltax Monitor III. Die doen niet onder voor de grote merken en zijn, zoals je op veel plekken kunt lezen, erg goed. Maar het laag blijft wat achter. Ik had dus al snel bedacht dat er een subje bij moest komen. Paar subs geluisterd van Kef, JBL en nog een paar. En toen kwam de Rel Quake II. Mijn God, wat een diepe dreun kwam er uit dat kleine doosje! Ik had al wel gehoord van de reputatie van de Quake, maar dit had ik niet verwacht. De Quake blies de concurrentie (zelfde prijs en hoger) moeiteloos weg! Onmiddelijk aangeschaft. De 'missus' is er ook weg van want hij is echt klein!
Aansluiten via Neutrik, inregelen (zo gebeurd als je er iets van weet) en na een minuut of 10 stond 'ie me weer te verbazen. Geweldig en een absolute aanrader!

Pieterbo 22-11-2008
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Ik had een bose acoustimass set maar die ingeruild voor kef iq7 en iq1. Op zich prima speakers maar ik mist toch iets wat ik bij de acoustimass wel weer had. De kef speakers zijn perfect in het midden en hoog maar ik miste toch wat diepte,aangezien ik bijna altijd pop muziek in een breed genre draai. Onlangs de Rel Quake 2 erbij geplaatst. jongens jongens wat een verschil. Het hele geluidsbeeld is meteen enorm verbeterd. Geen geboem gewoon een fantastisch muzikale bas. Hij gaat erbij nooit meer uit.
Zeker voor mensen met een Kef set een aanrader.

Pieter

GJ Audio 12-11-2008
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Nu lees ik erg veel dat er mensen zijn die teleurgesteld zijn over de prestaties van de subwoofer.

Let wel op wanneer je een Rel MK2 aanschaft dat deze slechts voor het onderste sigment is van het laag.

Dus ter aanvulling van eventueel grotere front speakers.
Niet om het volledige laag te dragen.

Super apparaat!!!!! met de juiste manier van plaatsen en afstellen.

Een van de beste plaatsen is dan ook in de hoek van de kamer.

BarryBarry 06-10-2008
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Heb deze sub gekocht voor toevoeging aan mijn set.

Onkyo 605, 2X Kef iQ9 Front, Kef iQ6c Center, Videoton 100Watt Surround (worden nog vervangen).

Iedereen heeft het over dat deze Sub zeer veel vermogen heeft en een collega (bezitter van quake mk1) was ook zeer tevreden over deze Sub.

Ik heb hem op Hi-Level aangesloten, crossover op 40hz, en het volume vand de sub op ongeveer 1/3. Volume van versterker op 80.

Ik merk amper verschil of ik nou met sub doe of zonder sub. Als ik het volume van de sub verhoog krijg ik alsnel een opgeblazen geluid van dat hij het niet aankan. Ook als ik een tijdje muziek luister schakelt de sub zichelf uit (beveilinging) hij wordt dan te warm want de achterkant kan je niet langer als een seconde aanraken

Kortom, het is een leuke toevoeging voor als je sattelite speakertjes heb maar als je al grote pilaren als boxen heb zul je naar mijn mening weinig verschil merken. Voor mij is deze sub dus niet krachtig genoeg voor een kamer van 466X 300cm

AndreH69 03-09-2007
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Sub nu 3 dagen in bezit en ben er uitermate tevreden over. Mooi gecontroleerd laag en zuiver.
Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing dat je deze sub het beste Hi Level kunt aansluiten doormiddel van de Speakonkabel. Alleen nu heb ik de front speaker Bi-Wire aangesloten. Moeten de aansluitingen nu aan de lage of de hoge frequenties plaatsen?Er zit voor zo'n klein kastje een ongeloofelijk laag in en heeft voldoende vermogen ook voor films.
Kort samengevat een tevreden Rel bezitter!

ferryo 23-08-2007
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Ik heb jaren een REL Q50 gehad en deze weg gedaan omdat, mijn huiskamer te klein was voor deze sub niet zozeer het geluid maar de grote van het apparaat zelf miste al die tijd de aanvulling en wilde graag een Quake 2 aanschaffen. Ik heb deze uiteindelijk gekocht voor een zeer schappelijke prijs en ik ben zeer verast dit is zeker geen dure subwoofer om aan de pc te hangen maar een volwaardige sub voor de kleine huiskamer (mijn huiskamer is 23 vierkante meter) hij is makkelijk af te regelen en geeft een zeer uitgebalanceerde strakke diepe bas en kan ook zonder enige moeite luid spelen zonder vervorming (ze staan op en setje vibrapods) ik vind het een knap staaltje techniek om uit zo'n kleine sub zoveel geluid te halen ik ben er zeer tevreden mee en raad hem zeker aan.
Uit mijn ervaring is gebleken dat de sub het prettigste speelt in de hoek van de kamer onder de voorluidsprekers en ongeveer 30 cm uit de kant. Design is opzich niet bijzonder de grote zeer zeker wel. Mijn vorige REL heb ik zelf bijna 10 jaar gehad en heeft af en toe flink gewerkt maar heeft nooit een technisch gebrek gehad dus de duurzaamheid is meer dan ok

Paulus_ned 03-06-2007
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Ben een half jaar in het bezit van de REL Quake.Bevalt op zich goed, maar alle waar naar z'n geld, met andere woorden : verwacht geen wonderen.In een kleine ruimte een goede toevoeging.Geeft net dat beetje meer in het laag, maar verwacht geen realistische laag beleving Vervormt ook vrij snel.Leuke sub, maar het loont de moeite om ook andere subs in deze prijsklasse te beluisteren.

Polly 29-04-2007
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Heb hem nu een jaar in bezit, en moet helaas zeggen dat ik hem behoorlijk vind tegenvallen. In het hele lage (films dus) is hij zeer zuiver en krachtig , je trilt de bank af, dus dat is goed. Maar vooral in het wat hogere vind ik hem instabiel. Of je hoort een irritante dreun (de buren werden er ook gek van) of je hoort helemaal niks, een tussenweg is er niet. Denk toch dat die het teveel van de hoge druk moet hebben,en wat te klein is behuisd. Heb nu maar een JBL 150 EP aangeschaft en deze Big Boy doet het gewoon altijd goed.

Pha 18-03-2007
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Als er mensen zijn die twijfelen; niet doen. Ik heb de Quake nu een half jaartje en ben er helemaal aan verknocht. Ik begreep alleen niet waarom het LEDje niet uitgaat. Toen ik de fabrikant belde waarom dat was, vertelde deze the Quake is designed to be always on en dat dit beslist geen kwaad kan! En inderdaad: de Quake is er altijd, subtiel op de achtergrond. Geeft heerlijke ondersteuning bij muziek: Mooi die Ierse drums of lage pop bass. En bij films ontwaakt dit kleine wolfje. U leest het: ik ben er helemaal verliefd op. Een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb. Overigens staat de Quake in een KEF opstelling van vier vloerstaanders en een centerspeaker. De Quake voelt zich er helemaal in thuis. Gewoon eens gaan luisteren bij de juiste zaak.

Dickvale 16-02-2007
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

De Quake geeft precies de aanvulling in de onderste geluidsregio die ik nog miste bij mijn stereoset. De set bestaat uit de Nad C352 en de toch niet kinderachtige twee Canton Karat S8DC fronts.
Ongelofelijk wat een mooi diep geluid uit zo'n klein kastje voor een sub! Topklasse!

mr.Robert1970 25-11-2006
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

De eerste sub die ik ooit gekocht heb voor in huis is deze Rel Quake. Ik was
voor een jaar of 10 (toen ooit een keer beluisterd in een hifi zaak) al
helemaal gek van de Rel met z’n ultralage subtonen, gewoon de allerlaagste
fequenties niet meer te horen maar die heerlijk zijn om te voelen. Waar de
andere subwoofers ophielden ging de Rel gewoon door. Ik wilde een Rel dat was
zeker.
O.a. de bose pakjes melk en hun subwoofers bleven flink achter. Ik heb de sub
nu vanaf februari 2006. Ik heb een n vormige woonkamer/keuken die de sub qua
ruimte prima kan vullen.
Ik heb eerst de sub in het midden van de woonkamer gehad maar leek daar
behoorlijk weg te vallen. Ik kreeg het niet goed. Daarna heb ik hem verhuisd
naast de bank onder een massief eiken tafel. (zeg maar aan de voet van de n
vormige woonkamer) Ineens kwamen de ultra lage tonen opzetten en werd het
geluid veel beter verdeeld door de hele kamer en zelfs de keuken. De kabel heb
ik onder de vloer doorgetrokken want de versterker/tv staat er tegenover,
overergens ook een flink stuk kabel erbij (10meter) om de high input aan te
sluiten. Deze input raad ik iedereen aan voor het betere hifi werk. De sub
speelt nu samen met de dynaudio's Audience 42 staan op vogelzand gevulde stands
(kleinere boekenkast luidspreker) wat voor een net bedrag een supercombinatie
is, absolute hifi en geen consumentensetje maar wel nog compact. Ik had
hiervoor de B&W 603 vloerstaanders die veel minder details lieten horen dan de
Dyn's 42.
Voor een grote ruimte raad ik aan een zwaardere sub of zelfs een 2e Rel Quake
aan te schaffen. Dit schijnt ook ontzettend goed te combineren volgens een hifi
goeroe. Ik heb storing via de telefoon op de Rel gehad, en andersom. De
telefoon (Siemens dect) aan de andere kant van de bank en het probleem was weg.
Pas ook op dat je de kabels nooit oprolt, zo kan een luidspreker kabel gaan
werken als een filter en een stroomkabel kan bij hoge belasting zeer heet
kunnen worden.
De slam instelling gebruik ik niet want dit geeft een irritante brom mee over
de sub en echt laag zit dan niet meer in films.
Verder wil ik in de toekomst de spikes nog proberen en misschien de bekabeling
herzien.

De geluidkwaliteit geef ik een 8,6 want het ik heb beter gehoord maar dan moet
je aan de st serie van Rel denken en mag je dus minimaal 3x zoveel betalen .
Het design krijgt een 9 want het is een superklein kastje die overal is te
plaatsen. De vorm is niet spectaculair . Over de duurzaamheid zit ik niet in.
Ik heb nog nooit iemand gehoord/gezien (ook niet op dit forum) die een probleem
had met dit product

siebe de jong 18-11-2006
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

deze woofer kan ik iedereen aanraden die luidsprekers heeft waar je wat lage
tonen bij wil hebben of je wil extra lage tonen

rel is gewoon superkwaliteit en geeft veel volume voor een 20 cm woofertje. het
is volledig af te stellen naar eigen smaak. ik heb m als aanvulling bij jbl
luidsprekers (lx300 en lx700) in een home cinnema set met technics sadx930
receiver die ik al enige jaren heb mijn huiskamer is 4 bij 8 ik zit 3 meter van
de woofer af en hij vult het (sub)laag op die afstand heel goed bij.
een super aankoop waar ik geen spijt van heb

groeten van een filmfan

pietjepan1984 22-05-2006
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Na lang wachten eindelijk de kleinste rel in huis. Mijn verwachtingen zijn
werkelijk allemaal uitgekomen. Ik heb de rel namelijk nooit beluisterd, maar
wel de q150 mk2 zelf gehad. In een kleine kamer [3,5x3,5] presteert deze quake
mooie zuivere bassen. En de aansluit-en mogelijkheden zijn meer dan genoeg. Ik
zou zeggen een goede koop voor minder van 400 euro online. De zilveren versie
is trouwens mooier dan brittex, minder saai. En leuk bij mijn toekomstige
lcd-tv.

p.r.p.r. 30-03-2006
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Deze sub klinkt erg goed, zeker voor z'n geld. Ik gebruik hem in combinatie met
Magnepan 1.6QR speakers. De sub is hierbij prima in te regelen.
HET grote verschil tussen deze sub en 99% van zijn concurrenten is dat de REL
geen basreflex heeft. Hierdoor heeft de REL een vlakkere freq. response naar
beneden (deze kleine box geeft nml. nog heel aardig een echte 23 Hz weer!).
Onder de resonantie freq. van een basreflex poort ontstaat akoestische
kortsluiting dus gebeurt helemaal niets meer. Nog mooier is dat de demping veel
beter wordt. Het laag klinkt daardoor veel strakker en dus veel minder
'boomerig'.
Dit maakt de REL iets duurder om te produceren, er is nml. wat meer
versterkervermogen nodig en een betere kast. Vandaar dat je de meeste andere
subs ziet met basreflex oplossingen (immers het makkelijkste en meeste 'boom'
voor je geld)...

Mannetje van de Radio 28-07-2005
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

De spikes van ongeveer € 45,- zijn diegene die ik er onder heb geschroefd.
die van € 155,- zijn diegen met zogenaamde 'High-End' aspiraties, dat wil
zeggen ze zijn verguld...
Dus laat je geen oren aannaaien en neem gewoon die van € 45,- eurie's die zijn
goed.
Geluk met zoeken, want niet iedereen verkoopt ze.
Ik kon ze vinden bij een winken die het gehele assortiment in de uitverkoop
gooide omdat ze ermee gingen stoppen, dan heb je gewoon simpel mazzel.
maar op internet moet het zeker lukken !

Mannetje v/d Radio 14-06-2005

Na veel speurwerk op het net en niet in de laatste plaats door de positieve
geluiden op Kieskeurig, de REL Quake II in zwart (BrittexT uitvoering
tweedehands aangeschaft.
Ik gebruik de sub voornamelijk voor Hifi-gebruik. Ik heb dan ook de hi-level
aansluiting in gebruik. Mijn installatie bestaat uit een Denon
CD-speler (DCD 1450), Denon versterker (PMA 1500 MKII) en Magnepan MG12/QR
magnetostatische luidsprekers.
Deze luisprekers zetten een fantastisch ruimtelijk en transparant beeld neer
daarnaast kunnen deze weergever zelf een mooi en strak laag aanbieden.
De Quake II vult dit echter prachtig aan.
Wat direct na aansluiten opviel was een formidabele
verbetering van het totaalbeeld. Bij goed opgenomen klassieke opnamen loop je
na afloop zo het podium op om de uitvoerenden te bedanken. Bij wijze van
spreken dan. Het is voor mij duidelijk dat door een relatief bescheiden
investering mijn installatie nu weer jaren mee kan. Het zal een hele tijd duren
voor dat mijn CD-collectie na doorspelen herontdekt is. Voor mij is de Quake
klein in afmetingen maar gigantisch groot qua prestaties! Een regelrechte
aanrader dus. (een paar weken in bezit)
(Bedankt Dreamer127, jou beoordeling gaf de doorslag)

Robbie 07-12-2004

Ik heb de REL Quake 2 enkele maanden geleden aangeschaft. De Quake heeft
voldoende vermogen voor de gemiddelde huiskamer. Meer vermogen heeft geen nut.
Ik gebruik de REL in een 5.1 opstelling waarbij mijn voorspeakers twee B&W 705
luidsprekers zijn. Met deze combinatie wordt het luisteren naar stereo-opnamen
een feest. Mijn receiver - DVD / SACD combinatie evenaart hiermee de
traditionele versterker die toch geprefeerd wordt bij stereo weergave.

Al met al een goede sub. Het is een instapmodel, maar toch laat deze REL een
groot deel van zijn concurrenten achter zich. Een goede prestatie.....!!

René 4 dec.2004 06-12-2004

Perfecte aanvulling, ook met de de oude MFB van Philips,en de FB 815 eveneens
Philips.
De juiste opstelling inmiddels gevonden, en met een DVD live concert zit je er
eigenlijk helemaal in. Ook met CD's etc. het is echt niet te geloven.
Eerst was ik wat skeptisch over alle reviews, maar niets is minder waar, je
moet het zelf ervaren. Echte klasse !

Echter nog een vraag over de REL Quake: Hoe kun je zien dat de sub in stand-by
komt/staat ? Gaat het groene ledje op de achterzijde dan uit?Wie weet hier
antwoord op ???

En tot slot heb ook ik een lichte brom wanneer ik de gewone audio versterker
uit zet, ik trek tot nu toe gewoon de net-spanning uit de sub, óf zet het
knopje van de B-speakers op m'n versterker op *on*.
Probleem is dan ook opgelost

Klaassie 09-11-2004

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van de REL Quake 2 in combinatie met de
NAD T752. Als frontspeakers heb ik Dynaudio Audience 52 en als center en
backspeakers Dalispeakers. (Dali blue, Dali Elegance) Nu geven die
frontspeakers de lage tonen al redelijk weer, maar de sub is echt helemaal
super. Zeer subtiele sub voor muziek en film. Echte aanrader.

Dreamer127 16-10-2004

Na veel speurwerk op het net en niet in de laatste plaats door de positieve
geluiden op Kieskeurig, de REL Quake II in kersen uitvoering aangeschaft. De
levering liet langer op zich wachten dan verwacht en gewenst maar toen kon het
genieten beginnen. Ik gebruik de sub voornamelijk voor Hifi-gebruik. Ik heb dan
ook de hi-level aansluiting in gebruik. Mijn installatie bestaat uit een Denon
CD-speler (S10II), Accuphase versterker (E210A) en MOA The Pillar
zuilluidsprekers. Deze luisprekers, ca. 15 jaar oud en wel de dynamische Quad
EL63 genoemd, geven zelf al een mooi en ver doorlopend laag. De Quake II vult
dit echter prachtig aan. Wat direct na aansluiten opviel was een formidabele
verbetering van het totaalbeeld. Bij goed opgenomen klassieke opnamen loop je
klein in afmetingen maar gigantisch groot qua prestaties! Een regelrechte
aanrader dus.

mike 1971 14-09-2004
Geschreven voor: Rel Quake (/MK2)

Na lang wikken en wegen is het de Rel Quake geworden.
Yamaha 315 bv. kan door zijn boem karakter niet tippen aan de kleine Rel. En
zo zijn er meer. High-level aangesloten en perfecte integratie met de main
speakers. (Dali concept). Heb 'm ook low level aangesloten voor heftiger .1
effect met Dolby Digital. De 'mode switch' moet dan naar 2, op high-level staat
de switch op 1. Volgens Rel is low level dan 2.(1=2).
Maar als ik het low level volume laat staan als ik een dvd gekeken heb, dan
weer een cd draai met mode op 1,
dan doet low level volume toch mee. Die moet ik dan helemaal uit draaien. Weet
iemand daar iets tegen??