Tefal FV5648

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FV5648 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

margareth 17-08-2017

degelijk apparaat

Geschreven voor: Tefal FV5648

Ik ben zelf niet helemaal weg van dit strijkijzer. Ik vind hem groot en onhandig. Voordeel is wel dat ik geen kalk deeltjes vind ook niet op mijn wasgoed tijdens het strijken.

Pluspunten

• geen kalk

Minpunten

• groot en onhandig

Rens076 12-08-2017

Heerlijk makkelijk strijken!

Geschreven voor: Tefal FV5648

Ik vind dit toch wel een heel fijn strijkijzer! Het gaat zoveel makkelijker als met mijn oude! Heerlijk soepel. En wat wordt hij snel warm! Super handig als je in de ochtend gauw nog even een overhemd moet strijken bijvoorbeeld. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het water reservoir wat gauw leeg is, maar dat had ik bij mijn vorige strijkijzers ook. Dat is natuurlijjk een afweging tussen grootte en gebruiksgemak. Al met al ben ik echt heel tevreden!

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Waterreservoir

Martine123 12-08-2017

Soepel werkende strijkijzer

Geschreven voor: Tefal FV5648

Ik had hiervoor het oudere model maar merk wel zeker verschil met dit model. Het strijkijzer ligt lekker in de hand en de stoom werkt erg goed met gevolg dat het strijken makkelijker wordt. Dit doordat door de sterk werkende stoom de kreukels makkelijk uit het kleding strijkt. Voordeel vind ik ook dat het geen natte vlekken achterlaat waardoor je het gelijk kan opvouwen en opbergen. Nadeel vind ik ondanks de xl waterbasin dat die erg snel leeg is. Ik heb de ontkalker nog niet gebruikt maar zoals ik het lees lijkt het makkelijk in gebruikt

Pluspunten

• Strijkt soepel

Minpunten

• Waterbasin snel leeg

Sean 09-08-2017

Snel en soepel strijken

Geschreven voor: Tefal FV5648

Omdat het oude strijkijzer na een ongelukje met kunststof kleiding toe was aan vervanging deze Tefal uitgezocht. Een hele verbetering! Het is een prettig strijkijzer, warmt lekker snel op en hij geeft heel veel stoom. Omdat ie zoveel stoom geeft moet je 'm ook redelijk vaak bijvullen, gelukkig is de vulopening groot dat scheelt morsen.

Het is een groot strijkijzer en relatief zwaar. Dat merk je met name met het fijnere strijkwerk, rondom knoopjes enzo. Hij komt overigens overal goed bij omdat de punt spits genoeg is. Ze hadden van mij het snoer wel iets langer mogen maken, het is net zo lang als de oude maar eigenlijk net 20 cm te kort voor onze strijkplank.

Mijn enige punt van kritiek zijn de schuifjes voor temperatuur en stoomkracht. Ik twijfel of je de stoomkracht wel kan instellen, die schuif beweegt niet zo makkelijk namelijk. De temperatuurinstelling is bij mij al twee keer ineens op max geschoven tijdens het strijken. Zal er per ongeluk wel tegenaan gezeten hebben met mijn vinger. Dan is zo'n ouderwetse draaischijf veiliger. Nu weet ik het en let er goed op, het is dus ook niet meer voorgekomen.

Pluspunten

• Veel stoom
  • Snel warm
  • Glijd soepel

Minpunten

• Vrij zwaar
  • Snoerlengte
  • Temperatuurschuif

Saskia 07-08-2017

Stoomtrein

Geschreven voor: Tefal FV5648

Dit strijkijzer heeft een stoomfunctie waar je, als je zou willen, de aardappelen nog mee gaat krijgt. Hij is goed te reguleren maar met vol stoom hoef je je overhemden nog maar aan één zijde te strijken. Ik zal er m'n hobby nooit van maken, maar dit maakt het stukken minder erg.

Pluspunten

• Gewicht, ligt lekker in de hand
  • Stoomfuncite

wipi68 06-08-2017

Niet geheel tevreden

Geschreven voor: Tefal FV5648

Het merk Tefal ken ik, mijn vorige stoomstrijkijzer was ook van wat merk. In vind het design mooi en de kleur. Ik heb een blauwe . Het snoer is lang genoeg en goed felxibel. Ik mis een vul beker voor het water, zat bij mijn vorige Tefal er wel bij. Als het water is gevuld lekt hij een klein beetje. De stoom knop is erg gevoelig. Op dit moment ben ik dus niet geheel tevreden.

Pluspunten

• Kleur

Minpunten

• Lekt

StrijkenDenHaag 05-08-2017

uitstekende "basis" strijkijzer

Geschreven voor: Tefal FV5648

we hebben het strijkijzer nu zo'n 3 weken en zijn erg tevreden hiermee. Hij strijkt erg gemakkelijk en het valt op dat vergeleken met mijn vorige stoomstrijkijzer hij soepeler strijkt en erg gemakkelijk kreukel vrij maakt. Hij ligt lekker in de hand en manoevreert erg soepeltjes. Met name de overhemden gaan een stuk makkelijker. wat wel jammer is is dat het water reservoir relatief klein is. je moet voor een goede strijkbeurt dus wel een paar keer bijvullen. Ook valt het op dat de stoom en spuit knop relatief dicht bij elkaar zitten je makkelijk ook spuit waardoor je nog even door moet strijken om het weer droog te krijgen. Hoewel de prijs wel wat hoger is dan andere strijkijzers is dit het geld wel waard. De anti-calc toevoeging kan ik nog niet beoordelen omdat we hem pas zo kort hebben.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • soepel in de hand
  • strijkt erg goed

Minpunten

• stoom en spuit knop zitten te dicht bij elkaar
  • klein reservoir

L groenen 04-08-2017

Had er meer van verwacht

Geschreven voor: Tefal FV5648

Ziet er stevig en dergelijk uit. Voelt wat zwaar aan maar strijkt soepel. Fijne stoomfunctie, Na het vullen van het waterreservoir lekt hij wat water bij het aanzetten van de stoomfunctie en wil tijdens het strijken ook weleens wat water lekken.
Het knopje om water te sproeien zit aan de onderkant van het handvat, als je het strijkijzer wat meer vooraan vasthoudt druk je snel per ongeluk tegen het knopje waardoor er wat water wordt gesproeid.
Strijkt verder prima en vlot.
Geen super apparaat. Goedkopere strijkijzers zullen er niet voor onder doen.

Pluspunten

• Voelt stevig aan
  • Mooi uiterlijk
  • Strijkt vlot

Minpunten

• Lekt snel water
  • Na 2 keer gebruiken stukje van handvat afgebroken