Tefal ULTRAGLISS 4 PROTECT FV4971

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal ULTRAGLISS 4 PROTECT FV4971 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Tom 09-02-2017

Eenvoudig in gebruik

Ik kijk altijd heel erg op tegen het strijken van de was. Voordat ik de Tefal Ultragliss gebruikte dacht ik zelfs dat ik het echt niet kon. Het maakt het me zo gemakkelijk. Vaak moet ik even snel voordat ik naar kantoor ga een overhemd strijken, hier is hij perfect voor! Hij is erg snel ready to go en is erg eenvoudig in gebruik. Niet te veel opties, maar precies wat je nodig hebt. Zo'n kan je de stoomhoeveelheid regelen met een switch en voor de echt irritante kreukels gebruik je de turbo knop om er razend snel doorheen te zweven.

Het grootste nadeel is dat het waterreservoir erg snel leeg is als je veel stoom gebruikt. Nu is dat logisch, maar had er iets meer van verwacht, ook omdat er juiste een XL reservoir in zit .

Het design ziet er goed uit en is erg wendbaar wat het strijken gemakkelijker en prettiger maakt.

Pluspunten

• Snel ready
  • Eenvoudig

Minpunten

• Waterreservoir is snel leeg

esther 28-01-2017

Topper

Eindelijk strijken met plezier, geen kreukels, veel stoom, en ondanks ritsen geen krassen op de onderkant. Zelfs de hele dure overhemden van mijn man zijn kreukvrij, een wonder.
Echt een aanrader! Nadeel..... een beetje kort snoer.

Pluspunten

• geen kreukels
  • veel stoom

Minpunten

• kort snoer

Laudie 16-01-2017

Slimme stoomstrijkijzer van Tefal

We zijn zeer tevreden met onze nieuwe aanwinst van Tefal. We zijn overgestapt van een ouder model Tefal strijkijzer naar dit model, puur vanwege het feit dat we heel wat uurtjes doorbrengen achter de strijktafel en zochten naar een apparaat dat veel beter en sneller kan strijken. Het eerste wat ons opviel aan dit apparaat is hoe sterk de stoomstoten zijn, dat maakt het strijken toch weer een ‘beleving’. De stoom functie op dit apparaat is zeer goed te noemen, zeker bij het strijken van overhemden en lastige plooien is dit een verademing. Ook het gemak waarmee je strijkt is een verademing, stekker erin en strijken (wel controleren of er genoeg water in zit). Pluspunt is dat het apparaat zichzelf uitschakelt na 8 minuten inactief gebruik. Al met al een meer dan prima aankoop wat het huishouden toch weer wat makkelijker en leuker maakt. Ik raad dit product zeer zeker aan, ook gezien de prijs en kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Slimme techniek
  • Krachtige stoomstoten
  • Schakelt zichzelf uit

linda 15-01-2017

mijn tefal

Toen ik hoorde van de Tefal ultragliss dacht ik ja het zal wel hoe kan een strijkijzer nu de juiste temperatuur instellen ik heb deze nu een week in mijn bezit en jawel hoor dat werkt dus wel hij past moeiteloos elke temperatuur voor de stof aan zelfs linnen gaat prima waar ik eerst niet aan durfde te beginnen ijzer strijkt moeiteloos en glad over elke stof als ik mij vergis en een vouw maak strijk ik deze gemakkelijk weer glad met de stoom functie deze werkt trouwens super en krachtig , water tank mocht wat groter zijn deze is bij veel strijk snel leeg maar voor normaal gebruik voldoende deze laat zich ook makkelijk vullen onder de kraan door de grote vul opening ik zelf zet altijd een kan met schenktuit er bij hoef ik niet altijd naar de kraan te lopen . Er zit ook een eco knop op waarmee je 20 % energie kunt besparen ik heb nog niet gemerkt dat er verschil was in temperatuur misschien werkt dit ook maar ik heb hem pas dus nog te vroeg om te oordelen ik moet zeggen het is even wennen dat je zelf niks meer hoeft in te stellen maar je went er snel aan en je kunt zelfs niet meer zonder want dit is toch wel gemakkelijk. Ijzer ligt goed in de hand en gelukkig een zeer goede voet om hem neer te zetten deze heb je ook wel nodig want hij past niet in de houder van de meeste strijkplanken misschien dat Tefal nog eens komt met een plank waar deze wel op past want het lijkt mij toch de toekomst dat bijna alles vanzelf gaat ik ben zeer tevreden over dit strijkijzer en raad het beslist aan als je wat gemakkelijker wilt strijken

Pluspunten

• geen instellen meer
  • strijkt prima
  • goede prijs

Minpunten

• past niet in houder strijkplank

Maan1981 13-01-2017

Maakt strijken weer leuk

Meer dan tevreden over de tefal ultragliss 4 protect FV 4970. Nooit geweten dat door een ander strijkijzer het strijken een stuk aangenamer kon worden. Met dit apparaat is in het in een mum van tijd gebeurd. Niet meer hard erover heen en stomen! Het glijdt er zo over heen en is perfect gestreken! Ik beveel hem zeker aan in mijn netwerk! Klein min puntje is het korte snoer...

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geen draaiknop kan alle stoffen strijken
  • Geen brandgevaar door automatisch uitschakelen

Minpunten

• Korte snoer
  • Vullen reservoir kan wat lekken de eerste keer

Ismara 19-11-2016

Lichtgewicht stoomstrijkijzer

Handig lichtgewicht ijzer. Fijne brede achterkant zodat je het goed op de achterkant kunt wegzetten. Mooie gladde zool, makkelijke glijdend over de stof. Ten opzichte van de stoomgenerator die ik gebruikte is het gebruiksvriendelijker omdat je het zo even pakt en snel weer wegbergt. De stand zonder stoom vind ik niet krachtig genoeg. Met stoom gebruikt het erg veel stoom waardoor het reservoir snel leeg is. Dat is voor mij niet zo'n groot probleem, maar met een groot gezin, of veel strijk, lijkt me dat erg onhandig. Ik zie geen extra voordelen in het niet hoeven instellen van de temperatuur.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk in gebruik

Belle 14-11-2016

Nee, niet mijn strijkijzer!

Omdat ik niet eerder een stoomstrijkijzer had wilde ik de gebruiksaanwijzing bekijken. Vreselijk. De plaatjes maken het eerder gecompliceerder dan makkelijker. En de tekst is zeer summier, meer een waarschuwende tekst dan een informerende. Ik vul het strijkijzer met water. Het reservoir is al snel gevuld. En het stroomt over. Ik schenk de helft er weer uit. En ik loop naar mijn strijkplank. Met een lekkend strijkijzer. Echt al het water gaat er via de onderkant en de zijkant weer uit. Wat ook niet helpt om in de strijkmood te komen is het feit dat het apparaat niet past in de houder van mijn strijkplank waar mijn oude (ja, bejaarde) strijkijzertje wél in past. Ook vind ik het apparaat zwaar en groot. Én omdat ik een controlfreak ben is het niet fijn om niet zelf de temperatuur te kunnen instellen. Zijden bloesjes zou ik niet durven strijken. Dat hoeft ook niet, want dit apparaat gaat linea recta retour! (En ik streek zonet met plezier drie overhemden snel en kreukloos. Met mijn bejaarde strijkijzer op mijn oude strijkplank mét een plantenspuitje met water...)

Minpunten

• groot en zwaar
  • lekt
  • niet zelf de temperatuur kunnen instellen
  • past niet in de houder van mijn strijktafel
  • onduidelijke gebruiksaanwijzing

B 10-11-2016

Zeer solide strijkijzer. Zeer praktisch in gebruik.

De Tefal Ultragliss 4 PROTECT FV4970+71 strijkijzer is een prima koop. Met twee kinderen is er dagelijks veel te strijken. De strijk gaat veel sneller door het automatisch warmte systeem. Het strijkijzer is makkelijk in gebruik en staat stevig bij het rechtop zetten. Het strijkijzer is krachtig. Wanneer ik een strijkfout maak is deze er in een strijk weer uit. Ik ben zeer tevreden en raad het strijkijzer zeker aan.

eline-1984 08-11-2016

Groot waterreservoir!

Mooi strijkijzer met een behoorlijk stoom vermogen. Het strijkijzer houdt rekening met de stof wat heel goed is. Echter wat ik wel direct jammer vind is dat ik katoen en linnen normaal heel heet strijk en hier heb ik nu geen invloed op. Ook een nadeel is dat het strijkijzer niet in het standaard strijkijzer bakje van de strijkplank past.

Pluspunten

• stoom vermogen
  • automatisch aanpassen aan stof

Minpunten

• geen eigen temperatuurregeling
  • te groot voor vakje strijkplank

tervje 05-11-2016

Een dijk van een apparaat

Een prachtige en krachtige strijkijzer. Voor al het zeer kreukgevoelige wasgoed, zoals dekbedhoezen, overhemden, lakens, theedoeken is dit apparaat zeker een krachtpatser.
Qua tijd scheelt het toch wel min 20 min. Ik had een oude Tefal strijkijzer die niet zo goed stoomde en hier geef ik een druk op de knop en het is echt strijkvrij.
Ik mis toch wel de ronde knop waarmee ik katoen, linnen etc, kan instellen. Het is niet nodig bij dit apparaat maar moest er erg aan wennen..nog steeds durf ik geen linnen etc te strijken.
Denk een kwestie van tijd.
Het apparaat is een super sterk apparaat die ik echt aanbeveel.

Chily 05-11-2016

Tefal smart protect strijkijzer

Een mooie lichte strijkijzer. Erg fijn is zijn gewicht, zodat hij goed te hanteren is. Hij heeft een grote vulopening voor leiding water, super handig. Ik vind zelf het snoer te kort.
Er zit een handige mooie standaard aan de achterkant van het strijkijzer, waardoor je hem makkelijk even rechtop zet en staat erg stabiel.  Je kan de temperatuur niet zelf handmatig regelen, wat in het begin best raar is, maar het went snel om op het strijkijzer te vertrouwen. Je kan er alle strijkbare stoffen zonder problemen mee strijken. De stijkijzer geeft zelf de perfecte combinatie van temperatuur en stoom.
Door een speciale laag op het strijkijzer glijdt hij makkelijk over allerlei soorten stof.
Er zit een normale stand en een ecostand op, ik zie zelf niet het nut van de ecoknop. Je kan er 20% mee beparen staat er in de handleiding,  maar er staat niet, wat de strijkijzer doet met de ecoknop aan. Dus of hij dan minder warm wordt of zo.
Stoomtoevoer kan je aan of uitzetten, je kan niet handmatig de hoeveelheid stoom regelen, ik vind dat hij veel stoom geeft, waardoor het reservoir snel leeg is.
Veder ben er erg tevreden over.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • stabiele standaard
  • niet zelf instellen
  • glijden over stof.
  • grote vul opening

Minpunten

• kort snoer
  • reservoir snel leeg.