Tefal ULTRAGLISS 4 PROTECT FV4970+71 - Reviews

Kleuren
wit

Ismara 19-11-2016

Lichtgewicht stoomstrijkijzer

Handig lichtgewicht ijzer. Fijne brede achterkant zodat je het goed op de achterkant kunt wegzetten. Mooie gladde zool, makkelijke glijdend over de stof. Ten opzichte van de stoomgenerator die ik gebruikte is het gebruiksvriendelijker omdat je het zo even pakt en snel weer wegbergt. De stand zonder stoom vind ik niet krachtig genoeg. Met stoom gebruikt het erg veel stoom waardoor het reservoir snel leeg is. Dat is voor mij niet zo'n groot probleem, maar met een groot gezin, of veel strijk, lijkt me dat erg onhandig. Ik zie geen extra voordelen in het niet hoeven instellen van de temperatuur.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk in gebruik
Belle 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

Nee, niet mijn strijkijzer!

Omdat ik niet eerder een stoomstrijkijzer had wilde ik de gebruiksaanwijzing bekijken. Vreselijk. De plaatjes maken het eerder gecompliceerder dan makkelijker. En de tekst is zeer summier, meer een waarschuwende tekst dan een informerende. Ik vul het strijkijzer met water. Het reservoir is al snel gevuld. En het stroomt over. Ik schenk de helft er weer uit. En ik loop naar mijn strijkplank. Met een lekkend strijkijzer. Echt al het water gaat er via de onderkant en de zijkant weer uit. Wat ook niet helpt om in de strijkmood te komen is het feit dat het apparaat niet past in de houder van mijn strijkplank waar mijn oude (ja, bejaarde) strijkijzertje wél in past. Ook vind ik het apparaat zwaar en groot. Én omdat ik een controlfreak ben is het niet fijn om niet zelf de temperatuur te kunnen instellen. Zijden bloesjes zou ik niet durven strijken. Dat hoeft ook niet, want dit apparaat gaat linea recta retour! (En ik streek zonet met plezier drie overhemden snel en kreukloos. Met mijn bejaarde strijkijzer op mijn oude strijkplank mét een plantenspuitje met water...)

Minpunten

• groot en zwaar
  • lekt
  • niet zelf de temperatuur kunnen instellen
  • past niet in de houder van mijn strijktafel
  • onduidelijke gebruiksaanwijzing

B 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer solide strijkijzer. Zeer praktisch in gebruik.

De Tefal Ultragliss 4 PROTECT FV4970+71 strijkijzer is een prima koop. Met twee kinderen is er dagelijks veel te strijken. De strijk gaat veel sneller door het automatisch warmte systeem. Het strijkijzer is makkelijk in gebruik en staat stevig bij het rechtop zetten. Het strijkijzer is krachtig. Wanneer ik een strijkfout maak is deze er in een strijk weer uit. Ik ben zeer tevreden en raad het strijkijzer zeker aan.

eline-1984 08-11-2016 Product paar weken in bezit

Groot waterreservoir!

Mooi strijkijzer met een behoorlijk stoom vermogen. Het strijkijzer houdt rekening met de stof wat heel goed is. Echter wat ik wel direct jammer vind is dat ik katoen en linnen normaal heel heet strijk en hier heb ik nu geen invloed op. Ook een nadeel is dat het strijkijzer niet in het standaard strijkijzer bakje van de strijkplank past.

Pluspunten

• stoom vermogen
  • automatisch aanpassen aan stof

Minpunten

• geen eigen temperatuurregeling
  • te groot voor vakje strijkplank

tervje 05-11-2016 Product paar dagen in bezit

Een dijk van een apparaat

Een prachtige en krachtige strijkijzer. Voor al het zeer kreukgevoelige wasgoed, zoals dekbedhoezen, overhemden, lakens, theedoeken is dit apparaat zeker een krachtpatser.
Qua tijd scheelt het toch wel min 20 min. Ik had een oude Tefal strijkijzer die niet zo goed stoomde en hier geef ik een druk op de knop en het is echt strijkvrij.
Ik mis toch wel de ronde knop waarmee ik katoen, linnen etc, kan instellen. Het is niet nodig bij dit apparaat maar moest er erg aan wennen..nog steeds durf ik geen linnen etc te strijken.
Denk een kwestie van tijd.
Het apparaat is een super sterk apparaat die ik echt aanbeveel.

Chily 05-11-2016 Product paar dagen in bezit

Tefal smart protect strijkijzer

Een mooie lichte strijkijzer. Erg fijn is zijn gewicht, zodat hij goed te hanteren is. Hij heeft een grote vulopening voor leiding water, super handig. Ik vind zelf het snoer te kort.
Er zit een handige mooie standaard aan de achterkant van het strijkijzer, waardoor je hem makkelijk even rechtop zet en staat erg stabiel.  Je kan de temperatuur niet zelf handmatig regelen, wat in het begin best raar is, maar het went snel om op het strijkijzer te vertrouwen. Je kan er alle strijkbare stoffen zonder problemen mee strijken. De stijkijzer geeft zelf de perfecte combinatie van temperatuur en stoom.
Door een speciale laag op het strijkijzer glijdt hij makkelijk over allerlei soorten stof.
Er zit een normale stand en een ecostand op, ik zie zelf niet het nut van de ecoknop. Je kan er 20% mee beparen staat er in de handleiding,  maar er staat niet, wat de strijkijzer doet met de ecoknop aan. Dus of hij dan minder warm wordt of zo.
Stoomtoevoer kan je aan of uitzetten, je kan niet handmatig de hoeveelheid stoom regelen, ik vind dat hij veel stoom geeft, waardoor het reservoir snel leeg is.
Veder ben er erg tevreden over.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • stabiele standaard
  • niet zelf instellen
  • glijden over stof.
  • grote vul opening

Minpunten

• kort snoer
  • reservoir snel leeg.