Tefal Stoomstrijkijzer - FV5737 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomstrijkijzer - FV5737 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

b********@g******** 07-06-2021

Mis indicatielampje/geluidje

Ik vind dat voor die prijs er in iedergeval een lampje of piepje erop had moeten zitten. Nu kun je niet zien of hij aan is en wanneer hij warm is. Had niet verwacht dat hij zo lomp zou zijn. Bestel niet meer makkelijk iets via internet. Eerst zien en in de hand hebben .

Pluspunten

• Strijkt goed

Minpunten

• Geen lampje bij aanzetten / wanneer hij warm is
  • Vind hem erg groot

M. 19-03-2021

Stoomstrijkijzer

Ligt niet prettig in de hand. Stoomknop zit midden onder het handvat erg lastig. Ook als je water moet vullen moet je goed kijken of je aan Max zit komt door kleur van het ijzer.

Minpunten

• Knop onder handvat.

Wil 22-01-2020

Heerlijk strijken

Het strijkijzer strijkt heel glad, stoom werkt prima, afslaan na een tijdje is ideaal. Water bijvullen gaat makkelijk. Kortom een prima stoomstrijkijzer, er is voor mij één grote maar waarom ik hem niet aan zou schaffen, het snoer vind ik veel te kort, dit belemmert het strijken en het recht op houden van het strijkijzer om kledingstukken te stomen.

Pluspunten

• Strijkzool
  • Stoom
  • Water bijvullen

Minpunten

• Snoer veel te kort

Ronaldo 12-01-2020

Top strijkijzer

Met deze strijkijzer is het een plezier om te strijken. Snel en mooi worden de kleding gestreeken. Zodat als je in tijd nood komt nog een overhemd of een broek kan strijken. Ligt lekker in de hand en danst over de strijkplank.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi gestreken

Minpunten

• Het snoer

Juul123 07-01-2020

Top strijkijzer

Top strijkijzer. Werkt perfect, strijken gaat veel sneller. Ook de lastige hoekjes zijn sneller goed. De stroomfunctie werkt top bij hardnekkige kreukels. Zelfs een vestje dat per ongeluk in de droger zat en helemaal opgefrommeld was kreeg ik zo weer glad.
Grote plus is ook grote gat om bij te vullen. Geen geknoei meer.
Handige programma’s waardoor je hem niet snel per ongeluk te heet zet.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Zeer effectief

JowweQ 05-01-2020

Goed basisstrijkijzer mét extra handigheden

Strijken is niet mijn grootste hobby. Echter na een gezinsuitbreiding afgelopen jaar is er een hoop extra was bij gekomen. Ik strijk onvoldoende om een dure stoomgenerator aan te schaffen, maar een stoomfunctie maakt het strijken wel een stuk gemakkelijker. Zo is dat ook bij dit strijkijzer. Hij is snel warm en het ijzer glijdt gemakkelijk over de stof. De stoomfunctie werkt ook goed. Er komt meer stoom uit dan ik had gedacht. Door het grote waterreservoir is de watervoorraad echter niet snel leeg. Het materiaal van het ijzer is degelijk, zonder dat het al te zwaar in de hand voelt. Het voelt al met al als een goede basisstrijkijzer, mét en beetje extra. Het lijkt me een heel geschikt apparaat voor mensen die zoals wij geregeld strijken, maar ook weer niet zo vaak dat een stoomgenerator nodig is.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Degelijk basisproduct met wat extra's
  • Water bijvullen gaat gemakkelijk

richellas 05-01-2020

Het beste strijk-stroomijzer

Al een lange tijd opzoek naar een goede stoom-strijkijzer, er is zoveel keus en dus een laste keuze.
Iemand wees mij op model en heb dit gekocht, één woord fantastisch!
Het model is groot maar zeker niet te groot, ziet er mooi en strak uit.
Wat ik zo fijn er aan vind is het grote waterreservoir waardoor je zonder te vullen zeker 2 tot 3 overhemden kunt stomen/strijken.
Dit strijk/stoomijzer glijdt over de overhemden heen en geeft een super strak effect.
Ben er ontzettend blij mee en raadt het zeker iedereen aan!

Pluspunten

• groot water reservoir
  • precisiepunt
  • mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • veel opties

Minpunten

• geen

Renate Janssen 02-01-2020

Fijn strijkijzer

Ik ben erg blij met dit strijkijzer, het waterreservoir is groot en makkelijk te vullen. Ik mis wel een bijgeleverd maatbekertje oid.
Strijkt snel glad, maar ligt wel Iets zwaar in de hand.
Toen ik het strijkijzer wat langer plat hield en hem daarna rechtop zette, kwam er wel een explosie van stoom uit.
Makkelijk om rechtop te zetten, hij staat heel stabiel op de achterkant. Toch fijn met rondscharrelende kinderen in de buurt (niet dat ik hem onbeheerd achterlaat).
In het begin viel wel op dat er witte korreltjes uit het strijkijzer kwamen, geen idee wat dit was?

Pluspunten

• Strijkt snel glad
  • Makkelijk waterreservoir

DeLaMontagne 02-01-2020

Power stoomstrijkijzer

Dit strijkijzer bevalt tot nu toe vrij goed. Ziet er erg mooi uit, ligt goed in de hand en voelt bijvoorbeeld niet zwaar aan. Je gaat er makkelijk mee over je strijkgoed heen, de strijkzool glijdt erg fijn over het wasgoed heen. Door het hoge vermogen strijk je kreukels er makkelijk uit, ook diepere vouwen. Er komt continue stoom uit het strijkijzer en dat maakt het strijken makkelijker en het resultaat beter. Voor de allerergste kreukels kun je een extra krachtige stoomstoot geven en dat doet zijn werk goed, je krijgt echt even een powerstoomstoot. Handig is ook dat hij vanzelf uit gaat als je hem vergeet uit te zetten, gebeurt mij niet snel maar voor de veiligheid wel een fijn idee. Je kunt het strijkijzer makkelijk vullen door de grote vulopening, desondanks kun je wel wat morsen en dan moest ik het wel even goed afdrogen voor gebruik. Met de punt van het strijkijzer kom je overal makkelijk bij, vooral rond knoopjes vind ik dat wel erg handig zodat het daar ook netjes wordt. De verticale stoomfunctie heb ik nog niet nodig gehad, maar lijkt me zeker een fijne toevoeging aangezien de stoom van dit strijkijzer erg fijn is met strijken en ook verticaal vast zijn werk zal doen. Je kan met dit strijkijzer super veel doen (verschillende warmtestanden, opties in de stoom), het werkt makkelijk en ondanks dat ik strijken niet leuk vind gaat het wel makkelijk met dit fijne apparaat. Enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken dat het strijkijzer af en toe wat water lijkt te lekken tijdens het strijken en dat vind ik wel vervelend. Gelukkig niet enorm veel, maar liever helemaal niet natuurlijk. Ik had vooraf gehoopt op een fijn strijkijzer dat makkijk kreukels verwijdert, ook de diepere. Deze verwachtingen zijn wel waargemaakt, het is een fijn en praktisch strijkijzer wat doet wat het belooft.

Pluspunten

• Verschillende opties qua stoom
  • Krachtig vermogen
  • Mogelijkheid tot extra krachtige stoomstoot
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Lekt af en toe een klein beetje water met strijken

Liesbeth82 02-01-2020

FIjn strijkijzer

Het is een fijn strijkijzer om de was weer fris en glad mee te krijgen.
Het waterreservoir is erg groot, het strijkijzer heeft een extra grote opening om het water in te doen, je kan hier bijna niet mee knoeien.
Het snoer is ook lang genoeg, zodat je niet snel in de knoei komt als het strijkijzer op de strijkplank staat.
Ik heb het strijkijzer tot nu toe alleen op de warmste stand (katoen) gebruikt om beddengoed en overhemden weer mooi strak mee te krijgen. En dat gaat snel, 1 keer er over heen en je ziet het al glad worden, je ziet de kreukels zo weer verdwijnen. Je kan ook goed alle hoekjes strijken. Ook voor het kleinere wasgoed is het een fijn strijkijzer, ook daar verdwijnen de kreukels als sneeuw voor de zon.
Het strijkijzer heeft een handige knop aan de onderkant van het handvat om extra stoom mee te krijgen, zodat je wasgoed een extra boost krijgt en nog sneller glad wordt.

Jan 02-01-2020

Weer een echte Tefal, ligt lekker in de hand

Doet wat hij moet doen: soepel strijken
Ligt goed in de hand
Groot waterreservoir