Tefal Stoomstrijkijzer - FV5735 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomstrijkijzer - FV5735 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Moniek Finders 10-01-2020

Matig strijkijzer

De Tefal FV5735 strijkijzer is voor mij niet helemaal wat ik er van verwacht had. Ik ben al jaren een stoomgenerator strijkijzer gewend en uiteraard is dit appels met peren vergelijken, maar toch vind ik mijn oude strijkijzer fijner dan deze.

De handleiding bestaat uit alleen maar plaatjes en is erg beknopt. De plaatjes wijzen voor zich, waardoor het voor iedereen wel begrijpelijk is.

Het strijkijzer ziet er qua design mooi uit. De blauwe kleur is gaaf om te zien. Echter heeft deze donkere blauwe kleur ook zo zijn nadelen. Bij het vullen van het reservoir viel mij direct op dat je niet kan zien hoever dat deze gevuld is. Er bevindt zich een mooi streepje met maximum vulhoogte op, echter zie je dus niet (goed) wanneer je dit punt bereikt hebt. Het reservoir is naar mijn idee ook aan de kleine kant. Maar dan ben ik ook een aparte bak gewend van mijn stoomgenerator. Het reservoir is echter wel groter dan bij de meeste strijkijzers (270ml).
Het strijkijzer heeft een optie om continue stoomafgifte te generen. Echter moet je hier steeds een knopje voor omzetten die zich boven op het strijkijzer bevindt. De locatie van dit knopje vind ik persoonlijk op een onhandige plek. Indien je vergeet om dit knopje uit te zetten blijft hij dus steeds een beetje stoom generen. De knop voor de stoomstoot bevindt zich in de handgreep van het strijkijzer, waardoor je deze sneller in duwt. Mits je al een stoomgenerator bent gewend dan is dit geen probleem, aangezien deze die ook vaak op die plek hebben. Daarnaast heeft het strijkijzer de functie om een stroomstoot af te geven , welke te vergelijken is met de stoom van een stoomgenerator strijkijzer. Naar mijn gevoel is het reservoir (mits je de de continue stoomafgifte functie gebruikt) erg snel leeg.

Wat mij daarnaast direct opviel is dat de kabel niet erg lang is (2 meter). Persoonlijk vindt ik dit een minpunt waardoor je dus altijd een verlengkabel moet gebruiken om goed te kunnen strijken.

Het strijkijzer is snel op temperatuur en daardoor dus snel klaar voor gebruik. Maar daarnaast heeft hij ook de functie dat hij zichzelf uitschakeld bij het niet gebruiken. In eerste instantie geloofde ik niet direct dat een strijkijzer zichzelf uit zou schakelen, maar dit is toch echt zo ondanks dat hij nog in het stopcontact zit.

Het strijkijzer is naar mijn gevoel iets zwaarder dan dat ik gewend was. Voordeel hiervan is weer dat je minder hard op je kleding hoeft te duwen om ze kreukvrij te krijgen. Echter heb ik het idee dat ik sneller klaar ben met de strijk met mijn vorige strijkijzer dan deze.

Een ander nadeel wat ik vind; je moet het strijkijzer redelijk lang laten afkoelen, je moet hem dus op de strijkplank af laten koelen met kleine kinderen in huis vind ik dit minder prettig.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Automatische uitschakeling bij niet gebruik
  • Continue stoomafgifte
  • Extra stoomstoot mogelijk.

Minpunten

• Kort netsnoer
  • Klein water reservoir.
  • Langere afkoel tijd nodig.

Juudje1985 09-01-2020

Topper

Het disign van deze strijkijzer is prima. Toen ik de strijkijzer ging vullen met water viel het mij op dat je door de blauwe kleur niet goed kan zien of hij vol is. Het was handiger geweest als dit gewoon transparant was. In eerste instantie voelt hij vrij zwaar aan in tegenstelling tot mijn vorige strijkijzer, maar als ik er mee aan het strijken ga, merk ik hier het voordeel van. Doordat hij wat zwaarder is heb je niet het gevoel dat je nog moet drukken om de kreukels er uit te krijgen. Hij glijd lekker makkelijk over de stof. Hij ligt op zoch lekker in de hand alleen druk je wel snel het superstoomknopje in als je de strijkijzer op wil tillen, waardoor ik al een aantal keren ben geschrokken van het geluid en de stoom die er dan uit komt. :) maar misschien is dat ook een kwestie van wennen. Ben zeer tevreden over de strijkijzer.

Pluspunten

• Glijdt soepel
  • Extra stoomstoot

Tamaraa 08-01-2020

Toppertje!

Dit strijkijzer is erg licht wat het gebruik zo fijn maakt. Zelfs als het reservoir voor het water volledig is gevuld is dit strijkijzer fijn in gebruik. Door de Durillum Airglide strijkzool glijdt het strijkijzer echt over de stof. Dit strijkt een stuk fijner dan voorheen! Het strijkijzer is goed neer te zetten wanneer het niet in gebruik is, het staat stevig en valt niet zomaar om. Je kan heel makkelijk de temperatuur afstemmen op de soort stof wat je moet strijken. De stoomfunctie doet het fantastisch waardoor de kreuken er soepel uit gaan. Bij hardnekkige vouwen/kreuken kan je gebruik maken van de knop bovenop voor een extra krachtige stoomstoot. Het heeft ook een druppelopvang systeem waardoor je geen natte plekken met kalk op je kleding krijgt. De prijs kwaliteit verhouding is echt boven verwachting en doet mijn inziens niet onder bij een strijkijzer met losse stoombak. Ik heb nog geen min puntjes kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Erg licht!
  • Stoomt goed
  • glijdt heel soepel over de stof

Natas77 07-01-2020

Maakt het strijken plezierig

De Tefal FV5735 Easygliss Plus stoomstrijkijzer glijdt dankzij de Durilium Airglide Technology moeiteloos over mijn wasgoed heen!
Gladde onderkant waardoor je zo over je gekreukelde overhemden glijdt.
Strijken was niet bepaald mijn hobby maar het gaat nu sneller, eenvoudiger en plezieriger

Klasse Lichtgewicht, het is echt een enorm lichte strijkijzer, ik vergelijk het met de vorige welke het gewicht had van een bowlingbal. Ik ben blij met automatische veiligheidsstop zodat de boel niet verbrand mocht je hem laten aan staan per ongeluk.
Het waterreservoir is inderdaad snel leeg, maar dat is een kwestie van bijvullen en hup je kunt weer.
Het enige minpuntje: het waterreservoir is te donker (blauw) gekleurd, waardoor je het waterniveau niet goed kunt aflezen, vooral in de ochtend of s'avonds bij minder licht.

Verder een prima strijkbout voor mooie prijs en heerlijk in de hand. Verder de plus punten vanuit mijn perceptie:

- gewicht van strijkijzer
- voldoende stoom
- strijkt lekker licht.
- krachtige stoomstoot knop
- eenvoudig water bijvullen
- gewoon water gebruiken

Kortom: goede aankoop geen spijt van

Pluspunten

• licht gewicht
  • voldoende stoom
  • eenvoudig bij te vullen
  • in een handomdraai kreukelvrij

Minpunten

• korte stroomsnoer, meter ongeveer.

Bdenuijl 03-01-2020

Mooi Strijkijzer, strijkt goed!

Strijken…wie vindt dat nou leuk? Ik strijk het liefst zo min mogelijk. Maar de overhemden, blouses en shirts van mijn mannen hebben het helaas wel nodig.
Dit strijkijzer maakt het strijken een stuk makkelijker en dus leuker!
Het strijkijzer vul je, met de extra grote vulopening, makkelijk met water. Je kan een maatbeker gebruiken maar ik kon hem makkelijk onder de kraan houden en op die manier vullen.
Het is wel lastig te zien wanneer hij tot de max (streepje) gevuld is. Ik vind dat niet duidelijk.
Het strijkijzer is snel warm en snel te gebruiken. Fijn, soms moet je even snel iets strijken en heb je geen tijd om lang te wachten.
Het strijkijzer stoomt flink, als je hem op de stoomstand zet. Dat is mijn lievelingsstandje;-)
Ben een keer vergeten de stoomstand uit te zetten, tijdens het vullen. Dan gaat hij lekken. Let daar dus op.
Mocht je nu een flinke kreukel hebben, kan je hem met de extra krachtige stroomstoot toch wegkrijgen. Heel fijn voor mensen die een flinke strijkstapel hebben liggen met ingedroogde kreukels…
Ben heel tevreden over de kwaliteit-prijs want hij strijkt makkelijk en snel!

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • extra krachtige stoomstoot
  • grote vulopening
  • snel warm

Minpunten

• niet duidelijk wanneer hij vol is (water)

Ratna R 30-12-2019

Tegel easyGliss plus stoomstrijkijzer FV735

Deze stoomstrijkijzer is licht . Strijkt glad over je kleding
Bij de overhemden strijk je makkelijk tussen de knoopjes
De stoom komt er goed uit. Je kan ik rechtop stomen
Dat is fijn . Voor al bij een overhemd bij de schouders
Het is een fijne stoomstrijkijzer.
Zeker aan te bevelen . De design is mooi

Pluspunten

• Constant stoom
  • Glijd makkelijk over je kleding

patricia 30-12-2019

Geweldig!

Wat een fijne strijkijzer is de Tefal FV5735! Nadat mijn strijkijzer defect ging zocht ik naar een nieuwe, en aangezien ik was kieskeurig ben was de keuze lastig, maar de Tefal 5735 is een echte aanrader, uiteraard met een leuk kleurtje maakt het strijken nog leuker.
Niet zwaar in gewicht, en is snel warm. Ook de handleiding is fijn en prettig om te lezen.
Bij deze strijkijzer hoef je niet hard te duwen voordat je de vouwen eruit gestreken hebt dat scheelt een hoop tijd en frustratie. Door de precisiepunt kom je goed bij de nauwe plekjes, zoals bij de knopen. Wat ook prettig is aan dit strijkijzer zelf een standby-stand heeft voor als je hem per ongeluk niet uitzet of dat je even word weggeroepen door de kinderen, geeft een veilig gevoel.
Met een gezin van 5 kinderen is strijken met deze strijkijzer helemaal niet erg.
Kortom het is een mooie strijkijzer met veel opties, een aanrader dus!

Pluspunten

• Fijne in de hand
  • standby-stand

Minpunten

• koelt langzaam af

Rosanna 28-12-2019

Ideaal fijn strijkijzer

Wat een enorme verbetering met het strijkijzer wat we eerst hadden.
Dit strijkijzer glijdt echt over de kleding heen, wat een gemak!
Je kan het strijkijzer heel makkelijk wegzetten, de draad raakt niet in de war. Het is heel snel opgewarmd en ja kan dus gelijk beginnen.
Een paar keer over de stof heen en het is kreukloos!
Ik ben met dit strijkijzer een stuk sneller klaar dan voorheen!

Pluspunten

• groot oppervlak
  • snel warm
  • makkelijk in gebruik

kgeenen 27-12-2019

Mooi strijkijzer met een gladde strijkzool

Tefal xxx

Ik was een van de gelukkigen die dit strijkijzer mocht testen.
Mijn eigen strijkijzer gaat inmiddels al wat jaartjes mee (10 jaar), maar begint echt te verslijten. Hoe mooi was deze kans dan?!

Het strijkijzer ziet er mooi uit. Het heeft een gave blauwe kleur.
Het viel me wel meteen op dat de kabel niet erg lang is (2m) Dit leek me meteen een minpunt. Ook ben ik een groot reservoir gewend voor water en omdat hier het water direct in het apparaat gaat (in plaats van een bak erbij) kan er dus minder in, maar voor dit type strijkijzer wel meer dan bij een gewone!

Voor het gebruik natuurlijk eerst even de handleiding bekijken. Deze is beknopt en bestaat uit plaatjes. Ze wijzen voor zich, dus na het vullen van het strijkijzer kon het strijken beginnen.

Het opwarmen gaat vrij snel. Een mooi voordeel vind ik dat het apparaat vanzelf stoomt zo gauw je het ijzer naar beneden houdt. Je hoeft dus niet elke keer een knop in te drukken. Hij glijdt gemakkelijk over de kleding heen. Wanneer je het apparaat recht zet gaat hij even ‘uit’. Dit bespaart dus energie!
Mocht je niet willen stomen kun je dat ook uitzetten. Zeker een voordeel.

Mocht het water bijgevuld moeten worden, dan moet je eerst de stekker verwijderen. Het afkoelen van het apparaat duurt ook lang (uurtje) Je moet hem op de strijkplank laten staan en dat vind ik met kleine kinderen in huis wel een nadeel. Het voordeel van een stoomgenerator is dat je dat makkelijker meteen kunt opruimen.

Al met al is het een prima apparaat voor een mooi bedrag!

Pluspunten:
- De was wordt makkelijk glad gestreken (Durilium Airglide strijkzool)
- Snelle opwarmtijd
- Is makkelijk in gebruik (2500 watt vermogen)
- Hij geeft continu stoom (stoomafgifte van wel 45g/min)
Minpunten:
- Kabel is niet heel erg lang
- Afkoelen duurt wel even
- Geen groot waterreservoir
- Jammer dat je per kledingsoort (katoen, wol, etc) dat apart moet instellen.

Pluspunten

• De was wordt gemakkelijk glad gestreken
  • Snelle opwarmtijd
  • Makkelijk in gebruik
  • Continu stoomafgifte

Minpunten

• Korte kabel (2m)
  • Het apparaat moet afkoelen om bij te vullen
  • Je moet per kledingsoort instellen (katoen, wol)